Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2020, 12:52   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard Hulpsystemen in de auto: 70% begrijpt ze niet echt...

Steeds meer hulpsystemen in de auto die het comfort en rijveiligheid verbeteren.

Rij-assentiesystemen die men soms ook moet activeren.
"Advanced Driver Assist Systems"

Maar de meeste automobilisten maken er geen gebruik van, toch niet van alle hulpjes.

Er is zelfs sprake van +70% volgens "Europees" onderzoek (6 landen)

Naja 1/3 is dan min of meer goed bekend met al die systemen zoals adaptive cruise control, autonome noodremsystemen, rijstrookbewaking enz...

Wslk doet de autoverkoper ook te weinig moeite die dingen wat uit te leggen, er is tenslotte het instructieboekje...

Citaat:
https://www.ad.nl/auto/automobilist-...niet~a9fc4bde/

Automobilist begrijpt de slimme hulpjes in zijn auto niet

Automobilisten weten maar weinig over de slimme hulpsystemen in hun nieuwe auto. Dat blijkt uit een onderzoek van de ANWB met zusterorganisaties in andere Europese landen. Meer dan 70 procent van de autobezitters is niet volledig op de hoogte van de werking van deze systemen en gebruikt ze daarom niet, luidt de conclusie.

Niek Schenk 28-10-20, 14:19

Volgens de ANWB is dit een gemiste kans voor de verkeersveiligheid. De hulpsystemen kunnen de automobilist helpen om veiliger te rijden, door bijvoorbeeld automatisch afstand te houden, te waarschuwen of in te grijpen bij gevaarlijke situaties. Daarom pleit de ANWB voor betere voorlichting over deze hulpsystemen bij aanschaf van de auto: er is een belangrijke rol weggelegd voor de autoverkoper.

Uit het onderzoek blijkt dat slechts een derde van de automobilisten min of meer bekend is met de werking van hulpsystemen in nieuwe auto's. Het gaat daarbij om bijvoorbeeld rijstrookbewaking met automatische stuurcorrecties, bewaking van de dode hoek of radarsystemen die helpen om afstand te houden en botsingen te voorkomen.

Proefrit

Slechts 20 procent van de ondervraagden bleek enige uitleg te hebben ontvangen van de autoverkoper. Sommige verkopers geven de auto mee voor een proefrit zonder de koper hierop voor te bereiden, terwijl andere wél meerijden voor uitleg over de systemen. Meer dan een kwart van de kopers zegt zich verdiept te hebben in het - vaak lijvige - instructieboekje, met daarin informatie over meerdere versies van hulpsystemen. Dat er verschillende aanduidingen voor dezelfde systemen in omloop zijn maakt het automobilisten ook niet makkelijk.

De ANWB vindt dat de autobranche automobilisten bij de aanschaf veel beter moet informeren over de mogelijkheden: ,,De autobranche kan meer verantwoordelijkheid nemen en kopers beter informeren.‘’ Bovendien klinkt een oproep aan de overheid om met regelgeving te komen, zodat er meer uniformiteit komt in de werking en de benaming van de diverse hulpsystemen.

Zes landen

Het onderzoek is uitgevoerd in zes landen, waaronder Nederland, door adviesbureau Royal Haskoning DHV, de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) en TNO. Er is gekeken of automobilisten weten hoe deze ‘hulpjes in de auto’ - ook wel ADAS (Advanced Driver Assist Systems) - genoemd werken. Het gaat hierbij over onder meer adaptive cruise control, autonome noodremsystemen en rijstrookbewaking.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2020 om 12:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 20:18   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb ze altijd aanstaan. Ben er ondertussen aan gewend dat de wagen meestuurt.

Is wel leuk, als ik een bocht pak, kan ik het stuur loslaten en pakt de auto helemaal autonoom de bocht Is vooral handig als ik weer slaapdronken voor mijn werk naar de andere kant van het land moet gaan :s
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 20:40   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Trouwens in de meeste autos moet je actie ondernemen om ze af te zetten: ze staan altijd aan standaard.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 21:40   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Ik heb al moeite met al die (eigenlijk kompleet ovebodige) funkties van de interieurverlichting.Iedere keer ik mijn interieur gekuist heb staat het verrekte ding weer in een of andere stand die ik NIET wil........

Met "dat scherm" midden in het dashboard zijn er al vele maanden geen problemen meer.Dat gebruik ik voor niks meer.Het is nu feitelijk een (zeer duur) horloge....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 oktober 2020 om 21:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 21:48   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik heb al moeite met al die (eigenlijk kompleet ovebodige) funkties van de interieurverlichting.Iedere keer ik mijn interieur gekuist heb staat het verrekte ding weer in een of andere stand die ik NIET wil........

Met "dat scherm" midden in het dashboard zijn er al vele maanden geen problemen meer.Dat gebruik ik voor niks meer.Het is nu feitelijk een (zeer duur) horloge....
Welk rijassistentiesysteem stuurt "dat scherm"?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 21:57   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welk rijassistentiesysteem stuurt "dat scherm"?
kzou het niet weten...

Overeenkomstig de titel van het draadje zou ik het als een "Hulpsysteem" beschouwen.......maar eigenlijk overbodig....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 22:13   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
kzou het niet weten...

Overeenkomstig de titel van het draadje zou ik het als een "Hulpsysteem" beschouwen.......maar eigenlijk overbodig....
Het topic gaat eigenlijk over rij-assistentiesystemen.

Niet over diverse hulpjes die eerder bijzaak zijn.

Over systemen die altijd automatisch geactiveerd zijn eigenlijk ook niet.

Veel systemen -zoals ESP/*ESC bijvoorbeeld, in 2014- zijn ondertussen verplicht op nieuwe autos.
* https://web.archive.org/web/20090420..._from_2011.htm

Het meest gebruikte rij-assentiesysteem zal wel ACC zijn, die is steeds intelligenter geworden met de jaren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Adaptive_cruise_control

Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2020 om 22:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 22:55   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het topic gaat eigenlijk over rij-assistentiesystemen.

Niet over diverse hulpjes die eerder bijzaak zijn.

Over systemen die altijd automatisch geactiveerd zijn eigenlijk ook niet.

Veel systemen -zoals ESP/*ESC bijvoorbeeld, in 2014- zijn ondertussen verplicht op nieuwe autos.
* https://web.archive.org/web/20090420..._from_2011.htm

Het meest gebruikte rij-assentiesysteem zal wel ACC zijn, die is steeds intelligenter geworden met de jaren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Adaptive_cruise_control
Intelligent lane keeping assist is ook nice. Icm Adaptive Cruise Controle is dat een beetje een soort autopiloot maar dan voor de autobaan
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 11:23   #9
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb ze altijd aanstaan. Ben er ondertussen aan gewend dat de wagen meestuurt.

Is wel leuk, als ik een bocht pak, kan ik het stuur loslaten en pakt de auto helemaal autonoom de bocht Is vooral handig als ik weer slaapdronken voor mijn werk naar de andere kant van het land moet gaan :s
Ben je nu serieus?

Je beseft toch dat je daarmee anderen in levensgevaar brengt?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 11:54   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Relatief veel mensen zijn niet fit genoeg of niet gemaakt om lange (monotone) afstanden in een stuk door te rijden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Microslaap

- - - -

Ik verwacht in 2021 de eerste wagens met level 3 AD(A)S, dat is beperkt zelfrijdend (toch op snelwegen en autowegen).

In # juli 2024 kan er reeds een bepaalde EU-verplichting volgen voor bepaalde nieuwe zware voertuigen, het zal eerst bij de reisbussen en vrachtwagens zijn. Minstens level 2 ADAS, wie weet level 3 ADS

Citaat:
https://www.autopilotreview.com/2020...omous-driving/

2020 Mercedes-Benz S-Class to offer ‘Eyes-Off’ Level 3 Autonomous Driving

Mercedes-Benz next-generation S-Class models are poised to give drivers Level 3 autonomous driving technology, called the ‘Eyes-Off” experience, in 2020. If Mercedes meets its S-Class goal, it will have the jump on the iNext electric vehicle by BMW, slated to debut in 2021.

What is Level 3 Autonomous Driving?

There are six levels of driving, Levels 0 through 5. At Level 0, a human driver operates the vehicle at all times. At Level 5, a vehicle contains an Automated Driving System (ADS) that operates the vehicle at all times and its human occupants are passengers with no driving responsibilities. Conditional Automation is Level 3 assistive driving. Under certain circumstances, such as bumper-to bumper traffic traveling less than 37 miles per hour, the ADS could drive the vehicle. However, the human driver must be ready to resume control within 10 seconds when the vehicle technology requests it.

Moving Up to Level 3

Currently, Mercedes S-Class vehicles are equipped with Level 2 Advanced Driver Assistance System (ADAS). This technology requires a human driver’s attention at all times, although in some situations the vehicle has the ability to control both steering and accelerating or braking simultaneously. Audi’s new A8 sedan is equipped with Traffic Jam Pilot, the world’s first Level 3 system and made its debut with approval for German roads. Tesla has started retrofitting certain S/X vehicles in California with Hardware 3 (HW3), its custom-designed Level 3 full self-driving computer. Availability of ADS differs depending on vehicle locations. Automakers and regulators worldwide have not come to agreement on issues such as technology safety and use standards.

Benefits of Self-Driving Cars

A distracted human driver is often the cause of motor vehicle collisions in Level 0 cars and those equipped with an ADS. Assistive driving can help create a safer driving experience, including for aging drivers. The systems work best when human drivers are aware of their car’s technological limitations and their own, and use that awareness when operating the vehicles.
vooral de laatste alinea vertaal ik.

Citaat:
Voordelen van zelfrijdende auto's

Een afleidende menselijke bestuurder is vaak de oorzaak van botsingen met motorvoertuigen in auto's van niveau 0 en auto's die zijn uitgerust met een ADS. Ondersteunend rijden kan bijdragen aan een veiligere rijervaring, ook voor oudere bestuurders. De systemen werken het beste wanneer menselijke bestuurders zich bewust zijn van de technologische beperkingen van hun auto en die van henzelf, en dat bewustzijn gebruiken bij het besturen van de voertuigen.
# https://de.wikipedia.org/wiki/Fahrer...em#Verbreitung

Nach der EU-Verordnung (EU) 2019/2144 vom November 2019 müssen künftig alle Kraftfahrzeuge mit einem intelligenten Geschwindigkeitsassistenten, einer Vorrichtung zum Einbau einer alkoholempfindlichen Wegfahrsperre, einem Warnsystem (bei Müdigkeit sowie nachlassender Aufmerksamkeit des Fahrers), Rückfahrassistenten und Notbremslicht ausgestattet werden.

PKW und leichte Nutzfahrzeuge zusätzlich mit einem Notfall Spurhalteassistenten und einem Notbrems-Assistenzsystem (Automated Emergency Braking, kurz AEB).

Bei Bussen und LKW sind Spurhalteassistent und Notbrems-Assistenzsystem bereits Pflicht, hier kommt zusätzlich ein Abbiegeassistent hinzu. Dies gilt für neue Typgenehmigungen ab Juli 2022, für alle neu zugelassenen Fahrzeuge ab dem # Juli 2024.[17][18]

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2020 om 12:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 13:07   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard Hulpsystemen in de auto: 70% begrijpt ze niet echt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dan is de titel verkeerd.
Welke idioot heeft deze draad aangemaakt?
Niets fout met de titel. Slecht geslapen?

Citaat:
Automobilisten weten maar weinig over de slimme hulpsystemen in hun nieuwe auto. Dat blijkt uit een onderzoek van de ANWB met zusterorganisaties in andere Europese landen. Meer dan 70 procent van de autobezitters is niet volledig op de hoogte van de werking van deze systemen en gebruikt ze daarom niet, luidt de conclusie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Steeds meer hulpsystemen in de auto die het comfort en rijveiligheid verbeteren.

Rij-assentiesystemen die men soms ook moet activeren.
"Advanced Driver Assist Systems"

Maar de meeste automobilisten maken er geen gebruik van, toch niet van alle hulpjes.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2020 om 13:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 13:44   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Steeds meer hulpsystemen in de auto die het comfort en rijveiligheid verbeteren.

Rij-assentiesystemen die men soms ook moet activeren.
"Advanced Driver Assist Systems"

Maar de meeste automobilisten maken er geen gebruik van, toch niet van alle hulpjes.

Er is zelfs sprake van +70% volgens "Europees" onderzoek (6 landen)

Naja 1/3 is dan min of meer goed bekend met al die systemen zoals adaptive cruise control, autonome noodremsystemen, rijstrookbewaking enz...

Wslk doet de autoverkoper ook te weinig moeite die dingen wat uit te leggen, er is tenslotte het instructieboekje...
Een auto is een koest met een motor en stuur, die heeft te doen wat ik bepaald en moet mij niet vertellen wat ik moet doen.
De dag dat een machine mijn doen en laten mag bepalen, is dat dag dat ik gecremeerd word.
En als je zelf niet bekwaam bent om die machine te besturen, dan blijf je achter het stuur weg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 13:48   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een auto is een koest met een motor en stuur, die heeft te doen wat ik bepaald en moet mij niet vertellen wat ik moet doen.
De dag dat een machine mijn doen en laten mag bepalen, is dat dag dat ik gecremeerd word.
En als je zelf niet bekwaam bent om die machine te besturen, dan blijf je achter het stuur weg.
Dat is een auto van 40 jaar geleden.

Extra veiligheid heeft niets met bekwaamheid te maken.
Je blijft een mens met al zijn zwakheden. Bovendien ben je nooit alleen op de baan, of definitie "verkeer".

Ik weet een plek waar veel "bekwame" mensen liggen. Ik rij er nu naartoe.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2020 om 13:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 13:53   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

x procent begrijpt ze niet.

Pleit je dan om de bomma's te verplichten hun rijbewijs in te leveren?
Terwijl er heel veel bomma's zijn die wel niet zo handig zijn enerzijds, maar anderzijds zeer weinig ongevallen veroorzaken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 13:57   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
x procent begrijpt ze niet.

Pleit je dan om de bomma's te verplichten hun rijbewijs in te leveren?
Terwijl er heel veel bomma's zijn die wel niet zo handig zijn enerzijds, maar anderzijds zeer weinig ongevallen veroorzaken.
Wij zijn thuis al 20 jaar bompa en bomma. Maar allesbehalve technofoob.

(want we kennen de gebreken van dinosaurus-autos (60-70-ies), en aan eigen lijf mogen ervaren wat er in het verkeer kan gebeuren)

Persoonlijk ben ik de mening van de ANWB:

Citaat:
Volgens de ANWB is dit een gemiste kans voor de verkeersveiligheid. De hulpsystemen kunnen de automobilist helpen om veiliger te rijden, door bijvoorbeeld automatisch afstand te houden, te waarschuwen of in te grijpen bij gevaarlijke situaties. Daarom pleit de ANWB voor betere voorlichting over deze hulpsystemen bij aanschaf van de auto: er is een belangrijke rol weggelegd voor de autoverkoper.

Uit het onderzoek blijkt dat slechts een derde van de automobilisten min of meer bekend is met de werking van hulpsystemen in nieuwe auto's. Het gaat daarbij om bijvoorbeeld rijstrookbewaking met automatische stuurcorrecties, bewaking van de dode hoek of radarsystemen die helpen om afstand te houden en botsingen te voorkomen.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2020 om 13:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 15:35   #16
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ben je nu serieus?

Je beseft toch dat je daarmee anderen in levensgevaar brengt?
Ik stop dan asap. Maar dat is wanneer er een parking of afrit is.

Ik vertrek om 5h, stijf van de koffie, en als ik voorbij Brussel ben kan ik nauwelijks de ogen nog openhouden.

Ik heb nu geleerd geen meetings meer te doen om 8h in Roeselare. En telecalls zijn beter.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 16:04   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
x procent begrijpt ze niet.

Pleit je dan om de bomma's te verplichten hun rijbewijs in te leveren?
Terwijl er heel veel bomma's zijn die wel niet zo handig zijn enerzijds, maar anderzijds zeer weinig ongevallen veroorzaken.
Men zou zelfs een verplichte medische en bekwaamheidstest moeten afleggen.

Eerlijk, heb mijn theorie foutloos afgelegd, maar ken nu 3/4 van de nieuwe regels niet meer.
Je moet dus niet vragen hoeveel de mensen die hun rijbewijs kregen nog kennen van het verkeersregelment.
Het is immers niet omdat men zelf niet betrokken is bij een ongeval, dat men niet de veroorzaker is.
Als je tegen 75km/u op de snelweg moet rijden, omdat je anders niet snel genoeg kan reageren en anticiperen of je bang word, is het tijd om je rijbewijs in te leveren.
Al die hulpsystemen maken van jou geen betere en bekwamere bestuurder, dus of je ze begrijpt of niet maakt niets uit.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 16:09   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is een auto van 40 jaar geleden.

Extra veiligheid heeft niets met bekwaamheid te maken.
Je blijft een mens met al zijn zwakheden. Bovendien ben je nooit alleen op de baan, of definitie "verkeer".

Ik weet een plek waar veel "bekwame" mensen liggen. Ik rij er nu naartoe.
Heb er zelf genoeg opgeraapt die dachten dat ze konden autorijden.
Maar het hele probleem is, dat als je niet auto van 150 jaar geleden veilig kan r(ijden, kan je dat helemaal niet met een moderne auto, die gaan wat sneller dan die van 150 geleden.
Hulpmiddelen zijn pas nuttig als je het ook veilig kan zonder de hulpmiddelen.

Trouwens als +65er heb je niets verloren op een kerkhof midden in een coronapandemie.
De jongeren mogen niet op café om de ouderen te beschermen, maar de ouderen gaan wel op een kerkhof even rondlopen, terwijl daar juist een veel groter besmettinggevaar is door het niet dragen van gelaatsbescherming

Laatst gewijzigd door Jantje : 30 oktober 2020 om 16:12.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 17:05   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik stop dan asap. Maar dat is wanneer er een parking of afrit is.

Ik vertrek om 5h, stijf van de koffie, en als ik voorbij Brussel ben kan ik nauwelijks de ogen nog openhouden.

Ik heb nu geleerd geen meetings meer te doen om 8h in Roeselare. En telecalls zijn beter.
5u is echt wel onmenselijk vroeg.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 22:35   #20
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Die laatste alinea vind ik een heel vreemde.
Citaat:
Benefits of Self-Driving Cars

A distracted human driver is often the cause of motor vehicle collisions in Level 0 cars and those equipped with an ADS. Assistive driving can help create a safer driving experience, including for aging drivers. The systems work best when human drivers are aware of their car’s technological limitations and their own, and use that awareness when operating the vehicles.
Dus of de wagen nu geen enkele vorm van assistentie heeft (level 0) of gelijk welk niveau van assistentie, het is de verstrooide, afgeleide bestuurder die de oorzaak is van ongevallen.
Maar hoe hoger het niveau van assistentie, hoe hoger het niveau van afleiding, want je moet steeds minder zelf in de gaten houden. Dat is dan een verhaal van behoud van ellende als ik het goed begrijp.

En de bestuurder moet zich bewust zijn van de technologische beperkingen van zijn voertuig. Mooi hoor.
Is het niveau van assistentie hoger dan zal je die beperkingen wellicht pas tegenkomen als je al ergens tegen een boom plakt.

Als het zo zit kan je al die assistentie er beter uit slopen. Dan is het tenminste duidelijk.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be