Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2020, 11:13   #6701
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De jeugd is al 6 maanden opofferingen aan het doen. Die hebben alles wat de jeugd plezier maakt ook tijdens de rustige maanden tussen in moeten laten.
Wat ik hier lees, is dat de ouderen gewoon wel hun leventje hebben opgepikt tussen in.
Lekker op zaterdag naar 4 verschillende supermarkten rijden om dat ze daar een couponneke hebben van de melk en daar een couponneke van de boter. En dat persé op zaterdag wat dat zijn ze gewoon. Evenzeer zag ik in de rustige periode de groepen fietsers van de gepensioneerde bond met 50 man rondfietsen. Jullie hebben dus in feite nog niks opgeofferd.
De jeugd is al meerdere decenia opofferingen aan het doen.
Terwijl mijn generatie, nog voetbalde op straten en pleintjes, is het mijn generatie die dat verbied aan de jongeren.
Terwijl mijn generatie nog fruit ging pikken aan de bomen in de tuinen van andere, is het mijn generatie die dat onmogelijk heeft gemaakt.
Terwijl mijn generatie nog ging zwemmen in kanalen en vijvers, is het mijn generatie die dat verboden heeft.
Terwijl mijn generatie nog ging kamperen in bossen en velden, is het mijn generatie die dat onmogelijk heeft gemaakt.

Deze van mijn en de oudere generaties, die het aandurven om in eigen boezem te kijken, walgen van hun eigen generatie.

En om het helemaal af te maken, de huidige -65ers, is de hyppie generatie.
De generatie van vrijheid-blijheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:13   #6702
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat ik ook deels van het probleem. Hier hebben ze op een gegeven moment hele lage besmettingen gehad en enkel in sommige wijken waren de cijfers veel hoger dan elders. Maar deze konden ze niet sluiten wegens ....
En alle maatregelen die ze toen gedaan hebben waren voor alle andere mensen, maar niet voor de mensen waar het probleem zat.

Het is als in uw straat waar je 70km/uur mag rijden, dat er een paar zijn die 120km/uur rijden. Als oplossing komt er dan dat ze de snelheid verlagen tot 50km/uur. Alle gewone mensen die nu 51 rijden krijgen hoge boetes en degene die 120 reden, blijven 120 rijden en krijgen nog geen boetes.
En dat is het grote taboe waarover niet gesproken mocht en mag worden... Op de franstalige TV zijn ze nu wel al zo ver gekomen om te zeggen dat de grote verspreidingshaarden binnen de gezinnen zitten...
En iedereen weet welke gezinnen, maar nog altijd wordt dat met alle macht en middelen verzwegen...
In feiten offeren ze een hele bevolking op aan de politiek correcte (alles behalve correcte) linkiewinkie doodseskaders...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:22   #6703
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Terwijl mijn generatie, nog voetbalde op straten en pleintjes, is het mijn generatie die dat verbied aan de jongeren.
Terwijl mijn generatie nog fruit ging pikken aan de bomen in de tuinen van andere, is het mijn generatie die dat onmogelijk heeft gemaakt.
Terwijl mijn generatie nog ging zwemmen in kanalen en vijvers, is het mijn generatie die dat verboden heeft.
Terwijl mijn generatie nog ging kamperen in bossen en velden, is het mijn generatie die dat onmogelijk heeft gemaakt.

Deze van mijn en de oudere generaties, die het aandurven om in eigen boezem te kijken, walgen van hun eigen generatie.

De 68'ers die zich nu overal in de beslissingsorganen van de maatschappij hebben doorgeworsteld en de hele maatschappij om zeep helpen zonder dat ze ook maar één tegenvoorstel hebben om de maatschappij anders te organiseren... want multi-kul, waar ze de mond van vol hebben, daar werken ze zelfs niet voor ook al is het zogezegd hun ideaal en op die manier is die niet werkende multikulenkel zuivere segregatie van de bevolking en doodt ze als eerste hun eigen vrijheid-blijheid ideaal...

De ene of ander filosoof heeft in die jaren 60-70ig al gewezen op het grote gevaar van die contestatie niet omdat ze contesteerden maar omdat ze gewoonweg niets nieuws, niets opbouwend tegenover hun afbraakpolitiek stelden... Ze braken af om af te breken...
Oud 31 oktober 2020, 11:22   #6704
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Daarboven op hebben ze voor hun een pensioen stelsel opgezet dat niet meer houdbaar is. De gemiddelde pensioen leeftijd ligt nu op 58jaar, maar dat cijfer is al een beetje gestegen omdat dat de laatste jaren dit niet meer zo makkelijk is omdat je dan teveel verliest. Maar die nu 75 jaar zijn, zijn gemiddeld op 55 jaar op pensioen gegaan met een riant pension waar niet aangeraakt moet worden. De huidige jeugd mag daar tot hun 67 jaar voor gaan werken. En dat was nog voor ze deze grote schuldenberg van de corona hebben gemaakt.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:29   #6705
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heel juist.
Maar dan lees je hier wel bijdragen van mensen zoals Fred voor wie de jeugd de oorzaak is van bijna alle miserie die de mensheid kent.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:32   #6706
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat lijkt me wat te simpel. In West-Vlaanderen zijn bvb de uitgestelde communiefeesten van het najaar een aanjager geweest. Dat vermeldt uiterst rechts al een stuk minder graag dan feesten bij allochtonen.
Toen in Antwerpen een opflakkering van het coronavirus was, wist iedereen dat het pijnpunt Borgerhout was... maar de gouverneur heeft heel Antwerpen-stad mee afgesloten om niet het verwijt van tegen de vreemdelingen te zijn te moeten horen...
toen in Bruxelles er een opflakkering was en die opflakkering vooral de zuidelijke vreemdelingen stadsgedeelten betroft heeft Bruxelles gezwegen...
De Brusselse politiekers durfden niet heel Bruxelles lam te leggen en ze wisten verdomme goed genoeg dat ze niets meer te zeggen hadden in die zuidelijke stadsgedeelten dat nu al no-gone zone zijn...
Dus uit onmacht wachtten ze op een federale reactie... Tuurlijk dat Vlaanderen vanaf het begin niet wou meedoen... Je zou voor minder en dus liet Wallobrux de boel verder verzieken en nu komen ze af dat de regionalisaite de fout van de ellende zou zijn...
Heel het land wordt geboycot door de dwaze politiek correcte kultuur...
Vele doden en slachtoffers danken la Belgique voor zijn grote lafheid...

En kom nu niet af met sommige communiefeesten of wat weet ik meer... Men kan altijd wel een boom vinden om zo gezegd het hele bos te verschonen...
Oud 31 oktober 2020, 11:40   #6707
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De 68'ers die zich nu overal in de beslissingsorganen van de maatschappij hebben doorgeworsteld en de hele maatschappij om zeep helpen zonder dat ze ook maar één tegenvoorstel hebben om de maatschappij anders te organiseren... want multi-kul, waar ze de mond van vol hebben, daar werken ze zelfs niet voor ook al is het zogezegd hun ideaal en op die manier is die niet werkende multikulenkel zuivere segregatie van de bevolking en doodt ze als eerste hun eigen vrijheid-blijheid ideaal...

De ene of ander filosoof heeft in die jaren 60-70ig al gewezen op het grote gevaar van die contestatie niet omdat ze contesteerden maar omdat ze gewoonweg niets nieuws, niets opbouwend tegenover hun afbraakpolitiek stelden... Ze braken af om af te breken...
Ga hier niet verder op ingaan, want dan gaan we te veel off topic.
Oud 31 oktober 2020, 11:43   #6708
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarboven op hebben ze voor hun een pensioen stelsel opgezet dat niet meer houdbaar is. De gemiddelde pensioen leeftijd ligt nu op 58jaar, maar dat cijfer is al een beetje gestegen omdat dat de laatste jaren dit niet meer zo makkelijk is omdat je dan teveel verliest. Maar die nu 75 jaar zijn, zijn gemiddeld op 55 jaar op pensioen gegaan met een riant pension waar niet aangeraakt moet worden. De huidige jeugd mag daar tot hun 67 jaar voor gaan werken. En dat was nog voor ze deze grote schuldenberg van de corona hebben gemaakt.
Oud 31 oktober 2020, 11:44   #6709
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
2 en weet maar dat ze daarop geen iota afgeven...
Oud 31 oktober 2020, 11:47   #6710
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht

Generaties tegen mekaar opzetten omdat onroerend goed en grond beperkt beschikbaar is, wat nut heeft dat ?
Ik wil geen generaties tegen elkaar opzetten, maar gewoon rationeel belangen afwegen.

Accepteren dat er een x aantal doden vallen. Net als we dat doen met het verkeer (900 doden per jaar). Daar accepteren we dat ook.

Wat we nu aan het doen zijn , is middels het vernietigen van een deel van de economie/ weggooien van levensvreugde / jeugdigen maandenlang ophokken/ een enorme kost in economisch én gezondheidszin aan het opbouwen.

De lange termijn gevolgen van vooral de maatregelen zullen apocalyptisch zijn als we op dit pad doorgaan.

Om maar niet te spreken van de politieke kost omdat ook nu weer alle politici niet meer blijken te zijn als emotionele onstandvastige irrationele meelopers.

Hoeveel vertrtouwen gaat de burger nog overhouden denk je?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:47   #6711
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Sorry, maar ik vind van wel. Het gaat erom welk egoïsme er achter gaat om iedereen in een lockdown te duwen om 1 klein groepje te beschermen. Dit is nog nooit wederzijds gebeurd en ik vraag me af of zij in de toekomst ook in Lockdown gaan als er nog eens een uitbraak van RSV virus is bij kleine kinderen.
Oud 31 oktober 2020, 11:51   #6712
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik vind van wel. Het gaat erom welk egoïsme er achter gaat om iedereen in een lockdown te duwen om 1 klein groepje te beschermen. Dit is nog nooit wederzijds gebeurd en ik vraag me af of zij in de toekomst ook in Lockdown gaan als er nog eens een uitbraak van RSV virus is bij kleine kinderen.
2
Zoals altijd wordt het politieke spel in la Belgique vals gespeeld...
De problemen en de bijhorende gevaren zijn al zo groot zonder dat men er nog, om bepaalde teentjes te sparen, taboes bij moet halen...
Alles moet open en bloot op tafel komen en dan kunnen de nodige en de juiste maatregelen getroffen worden...
Maar neen, dat mag niet...
Oud 31 oktober 2020, 11:55   #6713
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

De volgehouden angstzaaierij werpt zijn vruchten af: mijn bejaarde vader moet met ernstige angstaanvallen worden opgenomen in de psychiatrie. Dank dr Devroey, Vlieghe, ....
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:55   #6714
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Heel juist.
Maar dan lees je hier wel bijdragen van mensen zoals Fred voor wie de jeugd de oorzaak is van bijna alle miserie die de mensheid kent.
De hyppie generatie is een vrij egocentrische generatie.
Vrijheid-blijheid telt enkel voor hen.

Je mag van deze generatie ook niets anders verwachten.
Ze keken zelfs neer op hun leeftijdgenoten die verplicht naar de Vietnamoorlog moesten.
Ze spraken over gelijkheid, maar hielden wel de segregatie in stand.
Oud 31 oktober 2020, 11:55   #6715
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik wil geen generaties tegen elkaar opzetten, maar gewoon rationeel belangen afwegen.
maar dan meot je alles correct meepakken

de Detailhandeln schat dat deze lockdown 4 miljard zal kosten.
hoeveel kost hen 7 maanden politiek aanmodderen? hoeveel zou niets doen kosten?

denk je dat de detailhandel in het doorsnee democratische Aziatisch land slechter af is? een veel hardere lockdown en hard doorgrijpen maar de heropleving is al ff begonnen.

hier weet je gewoon dat je dit nog eens zul meemaken want jambon en co hebben het nog steeds neit begrepen.
Weyts zal wel politiek wraak willen nemen op het feit dat 'm nu gerold is. Dat soort mensen zijn niet met corona bezig.
in Brussel zul je rond april opnieuw opflakkeringen in molenbeek zien en daar zal de kop terug het zand ingaan richting ontkennen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:59   #6716
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

denk je dat de detailhandel in het doorsnee democratische Aziatisch land slechter af is? een veel hardere lockdown en hard doorgrijpen maar de heropleving is al ff begonnen.

hier weet je gewoon dat je dit nog eens zul meemaken want jambon en co hebben het nog steeds neit begrepen.
Weyts zal wel politiek wraak willen nemen op het feit dat 'm nu gerold is. Dat soort mensen zijn niet met corona bezig.
in Brussel zul je rond april opnieuw opflakkeringen in molenbeek zien en daar zal de kop terug het zand ingaan richting ontkennen
Juist en wat zouden ze voor jou begrepen moeten hebben???
Oud 31 oktober 2020, 12:02   #6717
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je had het over pensioenen en dat heeft niets te maken met de coronacrisis.
Heeft niets te maken met de lockdown en dat hoort dus niet thuis onder Coronacrisis
Verder heb je 100% gelijk.
Oud 31 oktober 2020, 12:05   #6718
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Het politiek aanmodderen heeft het bedrijfsleven weinig last van, want eigenlijk hebben we die regering niet zo nodig, zo lang ze ons maar met rust laten. Maar dat is juist wat ze nu niet doen. Ze beletten alles en ondertussen is er in Belgie alleen al 50 miljard euro verdampt. Daar kan je toch veel andere dingen mee doen?
Oud 31 oktober 2020, 12:05   #6719
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Accepteren dat er een x aantal doden vallen. Net als we dat doen met het verkeer (900 doden per jaar). Daar accepteren we dat ook.

Wat we nu aan het doen zijn , is middels het vernietigen van een deel van de economie/ weggooien van levensvreugde / jeugdigen maandenlang ophokken/ een enorme kost in economisch én gezondheidszin aan het opbouwen.

De lange termijn gevolgen van vooral de maatregelen zullen apocalyptisch zijn als we op dit pad doorgaan.

Om maar niet te spreken van de politieke kost omdat ook nu weer alle politici niet meer blijken te zijn als emotionele onstandvastige irrationele meelopers.

Hoeveel vertrtouwen gaat de burger nog overhouden denk je?
De waarheid over de hyppie generatie mag ook eindelijk eens gezegd worden.
Oud 31 oktober 2020, 12:07   #6720
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De volgehouden angstzaaierij werpt zijn vruchten af: mijn bejaarde vader moet met ernstige angstaanvallen worden opgenomen in de psychiatrie. Dank dr Devroey, Vlieghe, ....
ik vind het heel erg voor uw vader, maar denk dat veel jeugd daar nu ook mee zit en die pakken dat heel hun leven nog mee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be