![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarschijnlijk niet, omdat cijfers over een groep niet van toepassing zijn op elk individu
![]() |
#462 |
Minister-President
|
![]() ja dat klopt geef ik toe, heb het net zelf ook nagekeken. Ik lees forum al 10 jaar en een jaar of 4 geleden wou ik me ook moeien en heb me toen ingeschreven. Ik heb toen echter de bevestigingsemail gemist (waarschijnlijk spam box) en heb nooit kunnen reageren. Nu kon ik het niet meer aanzien en heb ik de moderator een paar mailtjes moeten sturen om account fatsoenlijk te activeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Feit is dat we in de medische wereld ook andere zaken aan de leeftijd koppelen (terugbetaling borstkanker). Toch doen we dat. En dat is logisch want je wilt op een zo doeltreffend mogelijke manier impact hebben. Moesten onze middelen eindeloos zijn dan zouden we alle borstkanker test terugbetalen. Moesten lockdowns geen side effecten hebben dan zouden we daar ook losjes mee kunnen omspringen, maar de realiteit is anders. Wat we nu doen is met een kanon op een mug schieten, en bovendien slagen we er nog niet in om de mug te doden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is enkel omdat sommige roepen voor iedereen op te sluiten dat wij een tegenvoorstel doen dat voor iedereen alleen maar voordelen heeft. Het is nog nooit of te nooit gebeurd dat zoveel volk wordt opgesloten net of dat we criminelen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
je kan niet iemand opsluiten louter en alleen omdat hij/zij 65 is en een "risico" zou zijn.
![]() |
![]() |
#466 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat denkt u van kleinkinderen?
![]() |
#467 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
niemand wil de bejaarden dood, maar zij zijn wel diegenen die in het ziekenhuis en het kerkhof belanden. iedereen gaat toch besmet worden, het gaat er enkel om dat we het spreiden zodat we de ziekenhuizen niet overbelasten. er zijn 2,5 miljoen -19 jarigen in belgie, daarvan gaan er 1500 in het ziekenhuis belanden. er zijn 2,1 miljoen 65 plussers, daarvan gaan er 130.000 in het ziekenhuis belanden. alle jongeren onder de 19 mogen dus op hetzelfde moment besmet worden en de ziekenzorg zal niet overbelast geraken. 22% van de besmettingen zijn bejaarden, maar 3/4 van de huidige ziekenhuisopnames zijn 65 plussers. dat zijn allemaal mensen die niet naar school hoeven te gaan of niet hoeven te werken. allemaal mensen die dus zichzelf perfect zouden kunnen beschermen maar dat blijkbaar niet doen. Citaat:
Citaat:
deze ziekte is een ziekte onder ouderen. maatregelen moeten dus ook gericht zijn tegen ouderen. het virus veegt zijn gat af met uw gelijkheids waanzin. Citaat:
Citaat:
maar die groep wil blijkbaar niet in quarantaine zolang niet heel de rest van de samenleving mee te onder gaat. het is zelfs geen egoisme, want zij zouden er ook door winnen. het is puur kwaadwilligheid, kwaadwilligheid gedreven door onwetendheid. Citaat:
niemand moet van mij thuisblijven, maar dan moet hij wel bereid zijn te sterven indien nodig. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een beetje laat. Excuseer mij daarvoor. ![]()
![]() |
![]() |
#470 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
het is WEL een ouderenziekte. daarom pleit ik voor een triage op basis van leeftijd. liggen de ziekenhuizen vol dan beginnen we met de oudste mensen te laten sterven. en we trekken die leeftijd naar beneden tot er wel voldoende plaats is. u vindt dan ook dat we mannen moeten scannen op baarmoederkanker? Laatst gewijzigd door denkimi : 4 november 2020 om 01:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
mijn kinderen en kleinkinderen hebben al hoog risico contacten gehad, maar bleken niet besmet. Mijn kinderen en kleinkinderen zijn niet opgesloten, aangezien mijn kinderen nog allemaal werken en geen enkele volledig kan thuiswerken. Mijn kleinkinderen zijn voor de helft te klein om al activiteiten te hebben, de andere helft mist de sportclub, maar knutselt en speelt buiten behalve de tijd die de school vraagt. Waar jij dus "opsluiten" haalt, is mij onduidelijk
![]() |
![]() |
#472 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook een triage op louter leeftijd is niet correct. Een 70 er kan meer levensverwachting hebben dan een 30 er met drug/drank/tabak verleden. mannen moeten niet gescreend worden op onderdelen die ze niet hebben. Mannen zouden zich wel best hiervoor laten inenten, aangezien ze drager kunnen zijn van een virus dat deze ziekte veroorzaakt.
![]() |
![]() |
#474 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ja, wie wil er wie in lockdown, de ouderen de jongeren die te losbandig zijn en het virus verspreiden, de jongeren de ouderen omdat die meer risico hebben om in het ziekenhuis te belanden en te overbevolken, de racisten die vooral allochtonen zien die zich niet aan de regels houden, de amateursporter die ziet dat de topclubs wel verder mogen, de winkelier die ziet dan een concurrent wel open mag blijven, ....
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu het soort zotten waar ik niet bij kan. Als het gevaarlijk is voor U, is het beste wat gij kunt doen, U afzonderen. Wat begrijpt gij daar niet aan ? De held willen spelen, en dan bij de statistieken bijdragen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat mij betreft moet niemand in lockdown uiteraard. "beletten dat het virus gaat verspreiden onder zij die er geen last van hebben (of toch niet veel)" is idioot, want dat gaat niet lukken (dat zien we nu, dat verplaatst het probleem maar in de tijd) en dat vraagt veel te veel offers van mensen die er niks aan te winnen hebben. Dat is het uitbuiten van 99% van de bevolking voor de voordeeltjes van 1%. Wij hebben ook de wereld niet op slot gedaan om bijvoorbeeld verkoudheden tegen te houden, omdat die nu eenmaal dodelijk waren voor aidspatienten. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2020 om 06:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder de 60 is deze ziekte niet echt gevaarlijk, wat niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die ziekenzorg nodig hebben, en dat er niet hier en daar een dode is. Maar 75% van de nodige verzorging op IC, en 95% van de overlijdens, zijn >60. Als je mensen boven de 60 isoleert, dan heb je 20 keer minder doden, en hebben de ziekenhuizen 4 keer meer plaats. Dat wil zeggen dat het onder de 60 is zoals griep en kan dat zonder problemen uitwaaien. Eens dat uitgewaaid is, is de oplossing daar voor iedereen. Het spel willen tegenhouden lukt niet, rekt in tijd, brengt geen oplossing, en veroorzaakt gigantische kosten, vooral voor zij die eigenlijk geen problemen hebben met deze ziekte. Dus ja, het is een ouderen ziekte in de zin dat de enigen die er serieuze problemen mee hebben, ouderen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe kunde gij nu in godsnaam weten wat ik doe of laat
![]() |
#480 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ALLE ziektes/aandoeningen zijn dus ouderenziektes. Je moet aan iets doodgaan en er gaan nu eenmaal meer ouderen dood aan diverse kwalen dan jongeren. Waarom dan voor covid ouderen opsluiten voor hun eigen bestwil. En dat voor andere aandoeningen niet doen?
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 4 november 2020 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |