Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2020, 23:00   #841
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar jongens toch! Mail voting bestaat reeds sedert het einde van de Amerikaanse burgeroorlog. En nu ineens zou het niet te vertrouwen zijn omdat boertige clown Trump psychisch niet in staat is een nederlaag te aanvaarden? Komaan zeg! Ik val telkens bijna van mijn stoel wanneer ik hoor wat die kerel allemaal uit zijn botten durft te slaan. Dat zulk een irrationele creatuur ooit tot president verkozen werd zegt veel over de geaardheid van zijn kiespubliek. Soms doet Trump mij denken aan bepaalde knettergekke Romeinse keizers.
Het lijkt meer en meer te gaan over het feit dat de Republikeinen totaal geen controle hebben mogen uitoefenen over hoe de stemmen geteld werden (ze mochten niet in de kantoren aanwezig zijn waar de stemmen geteld werden, of moesten op 20m afstand blijven). Kijk, als ge niet binnengelaten wordt in de gebouwen waar ge het telproces kunt controleren, zoals dat ook toegelaten is, kan je natuurlijk doen wat je wil. Het zal natuurlijk aan de republikeinen zijn om die claim te bewijzen.

Als ik echt eerlijk moet zijn vind ik het ook wel toevallig dat er om 03u 's ochtends 120.000 absentee ballots gevonden worden in Wisconsin, waar blijkbaar niemand van wist: vooral als die dan nog eens 80-85% voor Biden zouden zijn.

Enfin, het worden nog leuke rechtszaken. Ambiance verzekerd

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 4 november 2020 om 23:01.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 23:04   #842
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is/was wettelijk perfect legaal om per post te stemmen, dat nu in twijfel gaan trekken omdat je dreigt te verliezen (Trump) is wel heel bedenkelijk. De spelregels veranderen tijdens het spel omdat je dreigt te verliezen... Het blijft me verwonderen dat die kerel in zijn eigen partij nog zoveel steun krijgt.
Ik weet niet hoe die 'spelregels' daar verlopen.

Maar stel, dat er bij zo'n telling van stemmen per post de één of de andere een president een voorsprong heeft en men het telbureau sluit. Zodat de rest van de poststemmen (bij wijze van spreken) in de sloot beland.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 23:08   #843
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Het lijkt meer en meer te gaan over het feit dat de Republikeinen totaal geen controle hebben mogen uitoefenen over hoe de stemmen geteld werden (ze mochten niet in de kantoren aanwezig zijn waar de stemmen geteld werden, of moesten op 20m afstand blijven). Kijk, als ge niet binnengelaten wordt in de gebouwen waar ge het telproces kunt controleren, zoals dat ook toegelaten is, kan je natuurlijk doen wat je wil. Het zal natuurlijk aan de republikeinen zijn om die claim te bewijzen.

Als ik echt eerlijk moet zijn vind ik het ook wel toevallig dat er om 03u 's ochtends 120.000 absentee ballots gevonden worden in Wisconsin, waar blijkbaar niemand van wist: vooral als die dan nog eens 80-85% voor Biden zouden zijn.

Verklaar "gevonden" en "waar blijkbaar niemand iets van wist"

Bron?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 23:12   #844
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Langs de kant van mijn vrouw was er ook een stuk Amerikaanse familie. Twee oudere zussen van mijn schoonmoeder waren tussen de twee WO met hun gezin uitgeweken naar de States. De ene naar Ohio. de andere naar Detroit.
Ik heb ook amerikaanse familie. Mijn pa had/heeft (? leeft em nog) een oom in de VS die hem altijd dollars stuurde met kerstmis/verjaardag

Wel geen contact meer mee....helaas.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 23:21   #845
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Het ziet er goed uit voor Biden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 23:21   #846
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

Bron?
Op dit moment heeft Guliani daar net een persconferentie over gegeven op FOX-news, waar hij dit aankaartte. Ik geloof dat ik dit ook deze (voor)middag gezien heb toen een state official onder begeleiding de nieuw gevonden ballots kwam afleveren.

Verder had hij in het interview ook al getuigen en is er reeds videomateriaal opgedoken over het feit dat ze niet binnengelaten werden.

Een officiële bron kan ik nog niet geven en ik denk dat dat ook moeilijk officieel te bevestigen zal zijn maar het wordt in elk geval leuk om op te volgen.
Oud 4 november 2020, 23:27   #847
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

https://eu.jsonline.com/story/news/p...ct/6165435002/

Het ge het hierover?
Oud 4 november 2020, 23:28   #848
Tavek
Banneling

Standaard

PA naar 280k vote lead voor Trump (komt van 800k ofzo)

It is happening !
Oud 4 november 2020, 23:30   #849
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

Bron?
Citaat:
So, predictably, the mail-in results from that area led to a spike in the number of Democratic votes when the Associated Press added that count -- reported all at once -- to its vote tally about 3:30 a.m.

From 3:26 to 3:44 a.m. in the Associated Press election reporting stream, the vote for former Vice President Joe Biden jumped by 149,520 (9.2% of Biden's total votes) and Trump's vote jumped by 31,803 votes (2% of his total votes). Milwaukee County accounted for most but not all of that jump.
https://eu.jsonline.com/story/news/p...ct/6165435002/
Oud 4 november 2020, 23:31   #850
Tavek
Banneling

Standaard

Ik denk dat Biden PA gaat nemen, en het zal niet nipt zijn.

Game over voor Trump.
Oud 4 november 2020, 23:32   #851
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ja, ik geloof het wel. Het tijdstip klopt en de hoeveelheid lijkt ook min of meer hetzelfde. Als er gefact-checked wordt door de media ga ik er wel geen positie in innemen: ik heb mijn portie factchecking door de media reeds gehad wanneer ze over Russia-gate en Bobulinsky berichtten. Ik ga gewoon volgen wat het SC hiermee zal doen.

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 4 november 2020 om 23:39.
Oud 4 november 2020, 23:34   #852
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
37m
We have claimed, for Electoral Vote purposes, the Commonwealth of Pennsylvania (which won’t allow legal observers) the State of Georgia, and the State of North Carolina, each one of which has a BIG Trump lead. Additionally, we hereby claim the State of Michigan if, in fact,.....
Citaat:
Replying to
@realDonaldTrump
.....there was a large number of secretly dumped ballots as has been widely reported!
Hij is alle knikkers aan het verliezen.
Oud 4 november 2020, 23:38   #853
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij is alle knikkers aan het verliezen.
Dat is natuurlijk de andere kant van het beestje. Wanneer iemand non-stop bull-shit uitkraamt, trollt, of scheldt wanneer iets hem niet uitkomt, is het raadzaam om ook dat met een korrel zout te nemen. De waarheid zal waarschijnlijk wel ergens in het midden liggen.

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 4 november 2020 om 23:40.
Oud 4 november 2020, 23:44   #854
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Joe Biden needs 61.2% of uncounted votes in Georgia to win.
Joe Biden needs 48.0% of uncounted votes in Nevada to win.
Joe Biden needs 63.5% of uncounted votes in North Carolina to win.
Joe Biden needs 64.2% of uncounted votes in Pennsylvania to win.
Joe Biden needs 39.5% of uncounted votes in Arizona to win.
Oud 4 november 2020, 23:46   #855
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dit moment heeft Guliani daar net een persconferentie over gegeven op FOX-news, waar hij dit aankaartte. Ik geloof dat ik dit ook deze (voor)middag gezien heb toen een state official onder begeleiding de nieuw gevonden ballots kwam afleveren.

Verder had hij in het interview ook al getuigen en is er reeds videomateriaal opgedoken over het feit dat ze niet binnengelaten werden.

Een officiële bron kan ik nog niet geven en ik denk dat dat ook moeilijk officieel te bevestigen zal zijn maar het wordt in elk geval leuk om op te volgen.
Ik zag ook foto's passeren van dranghekken op een hele afstand van de teltafels. En republikijnse observatoren die zich bekloegen dat ze zo niets konden controleren.

Ook foto's van stemlokaal met BLM vlaggen aan de ingang. Een ander waar het ticket trump/pence ontbrak aan een lijst die aan het stemlokaal opgehangen werd. Kleine zaken misschien maar het telt op.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 23:49   #856
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zag ook foto's passeren van dranghekken op een hele afstand van de teltafels. En republikijnse observatoren die zich bekloegen dat ze zo niets konden controleren.

Ook foto's van stemlokaal met BLM vlaggen aan de ingang. Een ander waar het ticket trump/pence ontbrak aan een lijst die aan het stemlokaal opgehangen werd. Kleine zaken misschien maar het telt op.
Er zijn GOP'ers aanwezig.

Alles is ook te volgen via webcam.
Oud 4 november 2020, 23:51   #857
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Tijd voor een seniele ouwe dwaas en een huppelkutje. Voor Putin en Xi Jinping verandert er weinig. Tenzij dan mss de scenarioschrijvers die dit duo gaan sturen. Groenharig en blauwharig Amerika gaat uit de bol. Laat dit sprookje beginnen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 november 2020 om 23:53.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 23:54   #858
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tijd voor een seniele ouwe dwaas en een huppelkutje. Voor Putin en Xi Jinping verandert er weinig. Tenzij dan mss de scenarioschrijvers die dit duo gaan sturen. Groenharig en blauwharig Amerika gaat uit de bol. Laat dit sprookje beginnen.
Redelijk zeker dat Harris het snel gaat overnemen...
Oud 4 november 2020, 23:55   #859
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Dat zijn inderdaad de echte winnaars van deze verkiezingen. Misschien Europa ook, gezien ze nu waarschijnlijk minder druk gaan voelen om bij te dragen in de NAVO. Voor de vrije wereld zie ik dit eerder minder goed in. Nuja, ik hoop dat ik daarover mis ben.
Oud 4 november 2020, 23:57   #860
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Redelijk zeker dat Harris het snel gaat overnemen...
Ja. Ik had ergens al eens gepost dat zij de echte nominee is. Biden was gewoon de "pill pocket".

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be