![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waren de burgers nu terug vrij ? Maar mensen passen zich blijkbaar gemakkelijk aan: wat destijds een ongehoorde dictatoriale ramp was in mijn ogen om zelfs maar een maand toe te passen, isl blijkbaar nu iets dat erin gaat als zoete koek. Dat men U al 8 maanden verbiedt om eens een gezellig feest te geven is blijkbaar iets dat tegenwoordig al "normaal" gevonden wordt. Hoe gemakkelijk geven mensen hun meest kostbare vrijheden op als ze wat schrik aangepraat krijgen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2020 om 05:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle landen waar China grote belangen heeft en die zowat in hun handen zijn hebben niks meer te maken met het virus. Nog in Cambodja geweest de laatste 3 jaren ? Wel ik kan U enkel zeggen dat dat land niet meer bestaat. Alles is daar in handen van de Chinezen. https://www.demorgen.be/nieuws/cambo...arom~bda57ace/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft op zich niks met dat virus te maken. Ik heb echter goeie hoop dat het zo lang niet zal duren omdat we gelukkig veel ziek worden. Dan gaat het hoe langer hoe moeilijker zijn om daar voldoende schrik voor te veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6924 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israel eens bekijken.
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-...emic_in_Israel Strenge lockdown vanaf 13 september. Scholen dicht en zo voort. (zogezegd voor 3 weken). 18 oktober: openen van scholen, en regionaal openen waar het niet te heet was. Eigenlijke lockdown gedaan, mensen niet meer opgesloten in hun huizen, maar nog veel dingen dicht. 1 november: meer zaken open. Even kijken naar de relatieve verandering per week. Zie eens hoe goed het aanhoudt nadien en hoe nuttig een lockdown is ![]() Dit is wat ik destijds ook na de eerste lockdown verwachtte, maar toen is dat niet direct gebeurd, waarschijnlijk omdat de mensen toen schrik hadden en/of omdat het zomer werd. Maar hier zien we dat het direct terug omhoog schiet he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6925 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6926 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6927 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 november 2020 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6928 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De twee punten die mijn dokter lieten denken dat het griep was, en gene corona destijds, waren: - 1.5 dagen incubatie zowel bij mijn besmetting (die ik perfect ken: een collega) en bij mijn doorgeven aan mijn zoon. Dat is typisch griep, en te kort voor corona. - tot bijna 41 graden koorts, heel snel gestegen, direct op enkele uren van niks naar plat in mijn bed. Ook niet corona achtig. - na 3 dagen zo goed als geen symptomen meer behalve totaal suf. Wat mij destijds voor corona liet gaan, naast vaccinatie, was nadien 3 weken abnormaal lage bloeddruk (9 - 6 of zo). Maar toen was het corona beeld nog niet zo duidelijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2020 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6929 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Griepsymptomen heb ik momenteel nog niet. Wel een overweldigende buikloop. Ik vreesde er al voor want die spuiten kwamen uit de legerstock. Of was het omdat er een Belgische vlag op die spuiten stond? Maar het gaat beteren. Binnen korte tijd lopen al die Covid-afdelingen leeg. Die krijgen nu al pillen tegen buikloop. Ze mogen thuis verder gaan uitzieken. Ik heb al gehamsterd. Ge kunt in mijn omgeving geen enkele rol WC-papier nog vinden. Bovendien is/wordt het crisis. Alles gaat verdriedubbelen in prijs. Gebruik ik mijn reserve niet zelf op dan bezit ik achteraf toch een appeltje tegen de dorst. Je moet weten waar en in wat je belegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6930 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6931 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6932 |
Staatssecretaris
|
![]() Mysterie van WC rollen?
Er was/is een groot % van mensen die altijd WC rollen stelen in cafés en restaurants en die moeten nu allemaal gaan kopen, gevolg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6933 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6934 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6935 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, omdat corona achter de rug is daar. Hoe, heeft geen belang. Wat telt is dat het achter de rug is en dat men geen maatregelen meer neemt. Het aantal lijken is minder belangrijk dan het gegeven dat men ophoudt met erover te zeveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6936 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6937 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben ze ginder nog veel corona beperkingen misschien ?
Nog eens, het enige zware maatschappelijke nadeel aan corona, zijn de schrik en de maatregelen, niet de ziekte zelf. Het corona probleem is achter de rug, als men geen maatregelen meer neemt, en de bevolking gene schrik meer heeft, maw, normaal doet. De ziekte zelf (ttz, het klinische) heeft een verwaarloosbaar maatschappelijk effect. Enkel de waanzinnige hysterie erop geeft een ongelofelijk zwaar probleem op maatschappelijk vlak. Had men niet geweten dat er corona was, dan zou er een piepklein, bijna onwaarneembaar, maatschappelijk rimpeltje geweest zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien ook vreemd dat enige tijd geleden een overgrote meerderheid van de bevolking smeekte voor strengere maatregelen.
![]() |
![]() |
#6939 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al doodt ge iedereen in een ziekenhuis, dat heeft een zo goed als onmerkbare invloed op de rest van de maatschappij (op, nog eens, de hysterie na). De maatschappij kan perfect voort als alle mensen die in een ziekenhuis liggen, morgen verdwenen zijn.
Ziekenhuizen zijn een luxe rimpeltje op het maatschappelijk bestaan. Op een gegeven ogenblik is veruit de overgrote meerderheid van de maatschappij NIET in een ziekenhuis. En nog eens, er is totaal geen reden om de niet-covid bijdrage van een ziekenhuis te stoppen. Doodt gewoon alle ziekenhuis opgenomenen voor covid-19, en dat verandert zo goed als niks aan de samenstelling van uw maatschappij. We hebben het hier over nog geen 30 000 mensen of zo. Denk je echt dat die 11 miljoen niet voort kunnen zonder die 30 000 mensen ? Elk jaar sterven er 110 000 mensen. Mochten we niet zonder hen voortkunnen, dan lag onze maatschappij allang op haar gat he. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6940 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dream on, of denk je dat iedereen zo denkt zo als jij dat doet ?
![]()