![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6981 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het lijkt superbesmettelijk en zelfs na herstel van de ziekte blijkt enig rationeel logische niet meer door te dringen tot de ex-besmettelingen. Ik roep op tot invoering van opvoedingskampen, chinese stijl, want mijn negeerlijst wordt beschamend lang. Uit de oude doos een klasfoto ten tijde van de griep van 1957. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6982 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Nooit geweten dat daar iets voor gesloten werd.
|
|
|
|
#6983 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als het gezag groter is kan hetzelfde bekomen worden met minder repressie idd.
|
|
|
|
|
|
#6984 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Repressie geeft op zich al aan dat het gezag te kort schiet en men illegale middelen nodig heeft om het gezag kunstmatig uit te oefenen. Uw uitspraak kan dus de vuilbak in. |
|
|
|
|
|
|
#6985 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6986 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6987 |
|
Minister-President
|
Ongezien: pers mag niet binnen in Kamer tijdens debat over ziekenhuizen
Nog een primeur. Wat hebben ze te verbergen?? https://www.hln.be/binnenland/ongezi...izen~a23bebd1/ |
|
|
|
|
|
#6988 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en dat hebben ze nu gevonden. Ze leggen geen sluiting op, ze gaan ze gewoon tot faillissement dwingen onder het mom van corona. |
|
|
|
|
|
|
#6989 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
de kampen zijn in aankomst, en de bevolking staat te juichen. |
||
|
|
|
|
|
#6990 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De poppen?
|
|
|
|
#6991 |
|
Parlementsvoorzitter
|
patrickve. Hoe kom jij aan 110000 doden per jaar. Ik kom aan 135000?
|
|
|
#6992 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan bijvoorbeeld aannemen dat op het vlak van epidemie bestrijding, het volk in Zuid Korea veel gezag toekent aan haar overheid. Wat ze daar doen is billijk (de zieken afzonderen), is zinvol en wijs (iedereen begrijpt dat het een goed resultaat kan opleveren), het is billijk en fair (als je ziek bent, doe je een inspanning in ruil om als je gezond bent normaal kunnen te leven), heeft een goeie kosten-baten analyse (de kosten zijn minimaal om als zieke je af te zonderen), men begrijpt hoe het werkt, en het gros van het volk aanvaardt dat. De doelstellingen worden gehaald. Ga dat vergelijken met zotten die U beliegen betreffende maskers, die zeggen dat ge U moet opsluiten ook al is iedereen gezond, waarvan iedereen doorheeft dat dat het probleem gewoon maar vooruit schuift, en waarvan men merkt dat er noegabolle resultaat is maar gigantisch veel kosten. |
|
|
|
|
|
|
#6993 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6994 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weeral een kwestie van respect. Geld verdienen op de kap van dierenleed wat moet je daarvoor zijn ? Weg met die kwekerijen. Dat die kwekers een job zoeken in de zorgsector...daar vragen ze nu mensen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 november 2020 om 05:47. |
|
|
|
|
|
|
#6995 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
We kweken dieren om ze op te eten, wat is dan het probleem met dieren kweken om er kleren van te maken?
|
|
|
#6996 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een varken in een hok zetten van 1m² zodat het dier zich niet kan draaien of keren is een schande. Voor de rest gaat het allemaal om groot geldgewin ...we eten veel te veel vlees en een bontjas is voor niks nodig .... Maar je we zijn nogal hypocrieten op dat vlak.....we zijn hier eerder grote katten en hondenvrienden in plaats van dierenvrienden maar voor het leed van alle andere dieren steken we onze kop in het zand. Als ik morgen een poedel de kop insla voor op de BBQ te leggen sta ik in de gazet en krijg doodsbedreigingen....selectieve verontwaardiging zijn we heel sterk in. Als we morgen katten en honden in dezelfde omstandigheden kweken als vele andere dieren voor hun vlees of vacht is het hier revolutie. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 november 2020 om 10:52. |
|
|
|
|
|
|
#6997 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb die discussie al vaker met anderen gevoerd. Het klassieke tegenargument is dat voedsel een noodzakelijkheid is en kledij gemaakt van dieren niet. Op het argument dat we perfect kunnen leven van een dieet zonder vlees en het eten van vlees dus puur voor ons plezier is en niet omwille van een noodzakelijkheid, krijg ik nooit een deftig antwoord. Het eten van vlees is puur voor de smaak/het plezier. Er is geen enkel verschil met het doden van dieren voor het maken van kledij, meubels, handtassen,... |
|
|
|
|
|
|
#6998 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dieren kweken om op te eten of om andere reden is op zich geen probleem. Het is wel een probleem als de bedoeling is om er grof geld aan te verdienen want dan wordt iedere vorm van dierenwelzijn al vlug overboord gegooid. Trouwens stel eens de vraag of u poedeltjes en katjes mag gaan kweken om ze op te eten en van hun vacht jassen te maken....mensen zullen hun antwoord wel klaar hebben. Uiteraard zal bij diervriendelijk kweken ons koteletje dan wat duurder worden maar vreet dan een koteletje van 160 gram ipv van één van 300 gram. Trouwens we moeten nu toch dringend vermageren lees ik....de dikzakken liggen allemaal op IC...... Maar bon ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 november 2020 om 11:02. |
|
|
|
|
|
|
#6999 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou Macron het licht zien ?
https://www.lemonde.fr/politique/art...97_823448.html Citaat: