![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja haha.
Winkels bestaan om te verkopen. En de koopwaar wordt, op BEFEHL van de NV overheid, afgedekt. VERBOTEN te verkopen. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Om geen oneerlijke concurrentie te doen ontstaan.
Maar online mag je natuurlijk alles kopen, dan hoeven we plots geen regels meer te hebben. Deze regering doet er echt alles aan om de lokale handel kapot te maken en iedereen naar bol te jagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Denken die nu echt dat consumenten de weg naar het internet niet kennen. Bol.com, Amazon, Zelande, enz.... lachen zich een weg naar de bank ten koste van de lokale handel. En krijg die internetconsumenten daarna nog maar eens terug.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Geen probleem hoor. Ik heb mijn buik vol van online boodschappen. Ofwel negeren ze dat je de wekelijks levering annuleerde. Ofwel leveren ze niet doch rekenen ze wel aan. Ofwel ontbreken er een aantal items.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik ze evenwel alleen voor specifieke aankopen van meer technische merkartikelen, nooit voor alledaagse shopping, laat staan eetwaren, kleding e.d. Wel voor o.a. boeken, computer of foto- en filmmateriaal waarvan exacte specificaties, merk, model enzo me goed bekend zijn. Geen reden gehad voor bezorgdheid en de logistieke kant is me in al die jaren slechts 1x tegengevallen. Online marketing folders van Amazon, Alibaba of AliExpress zijn wat mij betreft slechts een minimale ergernis of hinder. (Veel minder dan al die spammer advertenties die hier via de telefoon binnenkomen: Aaaargh, da's pas erg!)
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() P.S.: (Geen online aankoop maar...) Verleden jaar in Belgenland wel eens een leverprobleem gehad via jullie vermaarde en Top-of-the-Art gereputeerde BPost:
Philips HUE led plafonnières moesten worden bezorgd. Speciaal thuis gebleven om zeker het levertijdstip niet te missen en... toch een nota in de brievenbus gevonden dat ik de spullen (wegens niet thuis bij levering schreven ze) mocht gaan afhalen op het hoofdpostkantoor 's anderendaags. Ondertekend: Belgenlandse BPost klootzakkendienst!
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik (in de toekomst) iets nodig heb ga ik wel naar de winkel. Ondertussen kom je nog eens naar de mensen en fysiek iets kiezen is toch nog iets heel anders dan uw keuze maken op een scherm. Te veel gedoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar de winkel gaan is ook meer dan alleen maar iets kopen . Het is sociaal contact het is een praatje maken met gelijke zielen.....het is iets helemaal anders dan een steriele aankoop via een scherm. Dingen met eigen ogen zien ruiken en voelen is toch nog iets heel anders en geniet toch nog altijd mijn grote voorkeur. Ik koop bijvoorbeeld graag onderdelen voor mijn old timer......die grote speciaalzaak binnengaan is voor mij als de grot van Ali baba ......dat gevoel is totaal onbestaande via internet aankopen. Een standaard boekenhandel binnengaan heeft toch iets. Kijk maar hoeveel mensen nog naar vakantiesalons gaan of autosalons......dat zegt veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik vind online shoppen wel goed voor bv eindejaarsaankopen. Ik ben niet zo gek van die drukke shopping malls, dat verkeer en die ellendig grote parkings. Dan is het boetiekje in en boetiekje uit en over de koppen lopen. En geen garantie dat je gaat vinden wat je wil. Dan liever thuis zoeken en prijzen vergelijken in alle comfort met een warme choco bij de hand.
Zo een paar keer per jaar is dat goed maar zeker geen wekelijkse bezigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgedekte gedeelten in supermarkten heb ik persoonlijk opgemerkt in de maand maart, in Frankrijk, net na de speech van Macron over "ns sommes en guerre".
Eerlijke concurrentie is erg belangrijk. Een wijveke van de hema op tv verwoordde het subliem "geen verkoop van haarkleurmiddelen uit respect voor de haarkappers die moeten sluiten".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Webwinkels zijn zo naïef niet.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige manier om "eerlijke concurrentie" toe te laten is de mensen vrij te laten. Eens je zwaar in de burgerlijke vrijheden gaat snijden, bestaat het concept "eerlijkheid" en "billijkheid" niet meer natuurlijk. Als je billijk wil zijn ten aanzien van de dwingelandij, dan is dat de vlucht vooruit in het totalitarisme: er moeten hoe langer hoe meer meppen uitgedeeld worden om iedereen "eerlijk" veel meppen laten te krijgen.
Dus nee, eens ge daarmee begint is dat toch allemaal omzeep. Want je zou kunnen zeggen: ouderen die opgesloten worden, hebben meer gezondheidsvoordeel dan jongeren die daar niks mee te winnen hebben. Die ouderen moeten we dus dat gezondheidsvoordeel afpakken, bijvoorbeeld door hen meer kankerverwekkende middelen doen te slikken. Zodat het eerlijker zou zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 november 2020 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle winkels en restaurants terug toelaten te openen is dus de oplossing. Dat is de enige eerlijke concurrentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Als dit afdekken moet omwille van oneerlijke concurentie, dan moeten ze eigenlijk ook alle online winkels deze artikels ook verbieden te verkopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al stelde is het dan oneerlijk dat sommigen genezen en anderen niet, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft je ook niet te verplaatsen, winkels afschuimen, om uiteindelijk ter plaatse iets bestellen om nadien nog eens te moeten terugkomen om het af te halen. Een boek, een kabeltje, een oplader, zo besteld en binnen de 48 uur geleverd. Daar hebben we positieve ervaringen mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van die schuune wijven is de simpele eerlijke waarheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |