Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2020, 21:13   #61
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
...
...
Ik heb dat afdekken in een Aldivestiging ontdekt. Ik wist op dat moment niet waarom, eerste gedachte was zaken die ze vanaf zaterdag verkopen, dat ze nu nog niet willen verkopen, dat heb ik vroeger (lang geleden) al enkele keren gezien. Maar het waren teveel rekken, en ook koopwaar die er al weken lag, dus uit uitleg volstond niet.
Dus vroeg ik gewoon aan de kassa wat er aan de hand was en de kassierster zei dat ze dat wegens corona niet mochten verkopen. Ik vroeg waarom, en d klant voor me zei het en begon het te verdedigen. Ik antwoordde wat ik hier net zei en hij gaf geen antwoord, werd zo te zien boos, en zo ging hij naar buiten.

Het zit er dik in dat de NAZI's fysieke winkels willen uitroeien. Dat is ook waar ze sinds jaar en dag mee bezig zijn. Online is gemakkelijker centraal te controleren dan talloze winkels ter plekke.
Hier in den Aldi: NIETS afgedekt !?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 21:39   #62
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Je vraagt je af wie met dat idee is gekomen.
Denken die nu echt dat consumenten de weg naar het internet niet kennen.
Bol.com, Amazon, Zelande, enz.... lachen zich een weg naar de bank ten koste van de lokale handel.
En krijg die internetconsumenten daarna nog maar eens terug.
bol.com verkoopt zelf niks, ze verkopen producten van detailhandelaars.

bol.com is de google van producten...die je meestal elders ook online kunt kopen.

De enige wie bol.com in zen macht heeft is post.nl die de producten levert.
Als je vergelijkt zie je meteen den bol binnen de 48u kan leveren, daar waar de detailhandel die het hetzelfde product verkoopt pas na 2 of 3 dagen kan leveren...via post.nl
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 21:46   #63
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs dat uitgangspunt al, is dikke nep. Mensen die normaal in een detailwinkel kopen, gaan niet naar een supermarkt, want die gelegenheid hadden ze normaal al en ze kozen voordien al, om eender welke reden soms genoodzaakt (mobiliteit), dus anders.
Je andere twee punten zijn even treffend.
Feitelijk komt het neer op mensen VERBIEDEN van iets te kopen, mensen tegenhouden van klant te zijn. Daar is niks positief aan. Het hele verhaal heeft enkel verliezers. En mensen gaan dan, uit noodzaak, online kopen, dat is dan weer geen "oneerlijke concurrentie".
Ik heb dat afdekken in een Aldi vestiging ontdekt. Ik wist op dat moment niet waarom, eerste gedachte was zaken die ze vanaf zaterdag verkopen, dat ze nu nog niet willen verkopen, dat heb ik vroeger (lang geleden) al enkele keren gezien. Maar het waren teveel rekken, en ook koopwaar die er al weken lag, dus uit uitleg volstond niet.
Dus vroeg ik gewoon aan de kassa wat er aan de hand was en de kassierster zei dat ze dat wegens corona niet mochten verkopen. Ik vroeg waarom, en d klant voor me zei het en begon het te verdedigen. Ik antwoordde wat ik hier net zei en hij gaf geen antwoord, werd zo te zien boos, en zo ging hij naar buiten.

Het zit er dik in dat de NAZI's fysieke winkels willen uitroeien. Dat is ook waar ze sinds jaar en dag mee bezig zijn. Online is gemakkelijker centraal te controleren dan talloze winkels ter plekke.
Fysieke winkels zijn zo 20ste eeuws...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 21:55   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Conspiracy theorieën blijken volgens deze draad, ook in redelijk unieke vormen te bestaan.
Hun aanhangers verdedigen hun theorie met evenveel overtuiging als de aanhangers van de meer klassieke complottheorieën.

Ik bemerk wel een basisvoorwaarde: wereldvreemdheid. Een soort van verhevenheid boven de simpele medemens.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 21:57   #65
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
WAT is er afgedekt ???
Hier NIETS gezien.

In 2 Aldi vestigingen gezien (30 km ertussen): die producten die ze eenmalig verkopen, en vaak tot een paar maanden er liggen (uiteindelijk solden als 2 prijsverlagingen rood dan groen etiket), die bakken en rekken, allemaal omwikkeld met zwarte plastiek.
De folder van deze week, reeds uitgestald, maar dus onbereikbaar gemaakt.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 22:00   #66
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Eten kopen elke 2-3 dagen, en op dezelfde plek soms ook andere zaken kunnen kopen, dat is toch praktisch?
Oud 6 november 2020, 22:03   #67
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Eten kopen elke 2-3 dagen, en op dezelfde plek soms ook andere zaken kunnen kopen, dat is toch praktisch?
Kan toch ook online ? Waarom zou ik minstens een halfuur in een supermarkt lopen te verschijten als ik diezelfde spullen kan gaan afhalen binnen een vooraf afgesproken tijdslot ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 22:03   #68
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier in den Aldi: NIETS afgedekt !?
Als je liever Aldi zelf gelooft dan een klant (ik):
https://www.aldi.be/nl/service/informatie.html#faq
Citaat:
Zal ik nog alle artikelen, ook de ALDI-aanbiedingen kunnen kopen?

Jammer genoeg niet. In het kader van de verstrengde coronamaatregelen besliste de overheid recent om het aanbod in de supermarkten vanaf 02 november te beperken tot “goederen die in essentiële winkels worden aangeboden”. Zoals steeds volgen we de maatregelen van de overheid nauwgezet op. De lockdownmaatregelen zorgen ervoor dat we bepaalde ALDI-acties niet mogen aanbieden.

Via onze website en socialmediakanalen vermelden we duidelijk welke artikelen wel en welke niet beschikbaar zullen zijn. We raden u aan om daar zeker een kijkje te nemen als u voor een bepaalde aanbieding naar de winkel zal gaan.

We volgen de situatie op de voet en we zorgen steeds voor de meest recente informatie via onze website en socialmediakanalen. We beloven deze ALDI-acties aan te bieden van zodra het terug kan.

Onze excuses hiervoor.
Oud 6 november 2020, 22:06   #69
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan toch ook online ? Waarom zou ik minstens een halfuur in een supermarkt lopen te verschijten als ik diezelfde spullen kan gaan afhalen binnen een vooraf afgesproken tijdslot ?
Sinds die winkelkarren dwang stopte 2 maanden terug ben ik weer op 5 min buiten met de 3 producten die ik er geregeld koop. Wanneer het me uitkomt en waar het me uitkomt - er liggen 4 Aldi's langs mijn dagelijks veloparcours.
Oud 6 november 2020, 22:08   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds die winkelkarren dwang stopte 2 maanden terug ben ik weer op 5 min buiten met de 3 producten die ik er geregeld koop. Wanneer het me uitkomt en waar het me uitkomt - er liggen 4 Aldi's langs mijn dagelijks veloparcours.
Je gaat nu naar de supermarkt om 3 dingen te kopen?
Oud 6 november 2020, 23:31   #71
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
3 flessen whiskey.
Oud 6 november 2020, 23:32   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je liever Aldi zelf gelooft dan een klant (ik):
https://www.aldi.be/nl/service/informatie.html#faq
Hoe ze het hier hebben "gearangeerd" weet ik niet.
In elk geval: geen afgedekte rayons gezien, mijn heksie perfeksie ook niet...

???
Oud 6 november 2020, 23:40   #73
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik onlangs ook hoor. Soms heb je dat ene ingrediënt nodig. Ik had ricottakaas nodig voor mijn cake.

Laatst gewijzigd door Weyland : 6 november 2020 om 23:40.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 00:01   #74
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
bol.com verkoopt zelf niks, ze verkopen producten van detailhandelaars.

bol.com is de google van producten...die je meestal elders ook online kunt kopen.

De enige wie bol.com in zen macht heeft is post.nl die de producten levert.
Als je vergelijkt zie je meteen den bol binnen de 48u kan leveren, daar waar de detailhandel die het hetzelfde product verkoopt pas na 2 of 3 dagen kan leveren...via post.nl
natuurlijk verkoopt bol zelf, ze hebben gigantische magazijnen met producten.

maar als verkoper kun je inderdaad ook via hun platform verkopen.
Citaat:
wat voor praktisch nut heeft online shoppen als je je dan toch nog fysiek naar de winkel moet begeven?

het is niet alsof online alles in een winkelmandje zoveel sneller gaat dan dat fysiek doen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 05:51   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er iets mis met de 20 ste eeuw ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 07:17   #76
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zei ik.
Waarom je vraagteken?
Oud 7 november 2020, 07:23   #77
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe ze het hier hebben "gearangeerd" weet ik niet.
In elk geval: geen afgedekte rayons gezien, mijn heksie perfeksie ook niet...

???
Ik zei met dit onderwerp wat ik zag.
Ik gaf je wegens je ongelovige houding je de pagina op de Aldi website waar ze dit melden.
Dat is alles wat ik voor jou kan doen.
Je zou nu vandaag zelf kunnen gaan kijken, ik kan je de Aldi vestigingen geven als je dat wenst. Aalter is 1.
Bvb de folder van deze week vermeldde USB sticks van Intuix of Intiux of zo. 4 jaar of zo geleden kocht ik er eens 1 van 128 GB voor 50 euro. Nu zaterdag was het 10 euro voor 64 GB. Ik had gedacht er vroeg naartoe te gaan en enige te kopen, maar niet dus, door de schuld van de Totalitairen die 2020 kozen als jaar om hun Waanzin een orde richting SovjetUnie en Duitsland anno 193x verder omhoog te schalen.

Laatst gewijzigd door Erw : 7 november 2020 om 07:41.
Oud 7 november 2020, 07:37   #78
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik onlangs ook hoor. Soms heb je dat ene ingrediënt nodig. Ik had ricottakaas nodig voor mijn cake.
Wat is er nou speciaal aan voor 3 producten een supermarkt binnen gaan?

De vraagstelling lijkt op kritiek, alsof je voor veel producten naar supermarkt moet gaan en voor weinig naar detailhandel moet gaan. Daar zie ik geen enkele logica van in. Ik passeer supermarkten toch, voor naar/van werk en erna. En ik heb nooit meer producten nodig. Je geeft met je opmerking de suggestie dat je iets speciaals nodig had. Ik niet. Gewoon steeds 3 dezelfde basis zaken: brood beleg boter en voor de individuele bewaartijd vooruit.

Als ik een doos gewone bruine broden koop in Aldi ben ik 0.72 x 6 = 5.30 € kwijt. In detailhandel zoals bakker is dat 2.25 x 6 = 13.50 €. En dat van Aldi is meestal (wanneer ik koop) bewaartijd maandag kopen = vrijdag of vrijdag kopen = dinsdag en ook goed smakend tot dan. Bij dat van een bakker smaakt de dag erop al taai en droog.

Ik zie detailhandel als meer iets voor mensen met hogere eisen, of die in hun keuze (bvb mobiliteit) zijn ingeperkt.
Oud 7 november 2020, 07:57   #79
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling: ook die winkels die nu moeten afdekken, mogen die afgedekte producten verkopen on line, op telefonische afspraak, met thuislevering of afhaalprocedure aan de winkel.
das goed voor het milieu
Oud 7 november 2020, 08:05   #80
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is er iets mis met de 20 ste eeuw ?
Ik heb niks tegen via internet kopen. Ik doe dat vaak. Vb al mijn fietsonderdelen sinds de jaren dat ik daarin richting doe-het-zelf schoof, om brol te vermijden, geen halfjaar te moeten wachten op een herstelling, en geen miserie door slechte herstellingen (=dubbel pech want je hebt reserve pas nodig als je al pech hebt) te hebben)
Maar supermarkten ga ik 2-3 keer in de week binnen. En soms vaker, als brood bvb niet lang genoeg bewaart om vooruit te kopen poog ik bij een volgende vestiging op mijn pad nog eens. Ik heb soms onvoorspelbaar vanalles mee als bagage wat me dan in beweging en plaats inperkt, en maak gebruik van de gelegenheid als het kan.

Die rottige klooierij / terreur dit jaar door de totalitaire waanzinnigen hebben me dit jaar vele uren tijd doen verliezen.

Al van dag 1, die vrijdag nadat ze hun eerste lockdown hadden aangekondigd, en ik, ook niet wetende dat er iets aan de hand was (wie had toen ooit zoiets kunnen verwachten?), vruchteloos 5 vestigingen binnen om nog steeds geen eten tot dinsdag te hebben gevonden, om uiteindelijk genoopt te zijn zaterdag nog eens te pogen, met uiteindelijk pas snamiddags een laatste doos met 6 broden te vinden, nooit eerder gezien: bewarende tot vrijdag ipv normaal woensdag. Betekenende dat hun stock voor heel de week erdoor zat, en inderdaad, pas vrijdag vond ik terug brood. Ik heb nooit gedacht dat ik ooit zou moeten hamsteren om louter eten te hebben.

En dan maandenlang MOETEN winkelkarren onnodig meenemen, daarna zelfs nog een vod voor je gezicht MOETEN hebben. En overal wachtrijen, van parking tot binnen supermarkt. Zover dat ik vaak toekwam aan supermarkt en al direct mijn stuur kon draaien om de volgende langs de weg te proberen.

En zelfs op het werk. Stel je voor, nadat de Commies met hun plakvingers zijn gepasseerd kan ik EEN/DERDE terugkopen van wat ik produceer. En ze zijn dan nog brutaal onbeschaamd genoeg om zelfs daar te komen terroriseren.

Neem nu de laatste paar weken, er zijn zowat een dozijn afwezigen, maar het werk moet nog steeds af gekregen worden. Waarom zijn ze afwezig: omdat iemand in hun prive omgeving positief werd getest en de totalitaire waanzinnigen dan mensen in quarantaine stampen. Stel je voor!

Dat is de wereld die de rottige Commies me hebben opgesolferd, en IK PAS ERVOOR.
Als MIJN "maatregel" ben ik dit jaar een complete strategische voorraden - aanlegger geworden. Ik maakte me zoveel als kan onafhankelijk van derden.
En dan heb ik de keuze, als ze het ook zover drijven, tot een Atlas Shrugged. Dat is nog de "macht" die de socialen, de wèl bereidwilligen tot helpen produceren, resteert.

DAT IS ER MIS MET DE 21ste EEUW...

Laatst gewijzigd door Erw : 7 november 2020 om 08:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be