![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2361 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat bestaat dus. Alleen men kan dan niet meer frauderen en dat is in een dictatoriaal staatsbestuur van cruciaal belang.
|
|
|
#2362 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Belgie heeft twee koningen en dito koninginnen.We weten eigenlijk niet goed wat er daarmee allemaal moet gebeuren.
De VS heeft nu een president-elect en een president-eject.Het schijnt verder ook niet gemakkelijk meer te zullen verlopen.... Zo is het overal wat.... Laatst gewijzigd door kelt : 8 november 2020 om 07:43. |
|
|
|
|
|
#2363 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Amerika-kenners: "Nu vreugde in Democratische kamp, maar het worden moeilijke jaren"
De experts denken dat de oude man zijn 4 jaar uit zal doen, mag ik dat betwijfelen. Hoog heb ik het er niet met op met die Biden en zijn gevolg, laat dat een persoonlijke mening en de ver van mijn bed show zijn. De VS zal in verval gaan, misschien zijn daar wel velen blij mee???? Wat staat het nieuwe presidentiële duo (Biden/Harris) te wachten en zullen zij het aankunnen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 november 2020 om 07:49. |
|
|
|
|
|
#2364 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 8 november 2020 om 08:42. |
|
|
|
|
|
|
#2365 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als het om trumpisten gaat, dan zie je die ook erg op komen in Europese landen. Als het om het functioneren van de democratie gaat, dan zijn de Belgen sneller in tellen als de Amerikanen , alleen in de duur om een regering te vormen , zijn ze veel trager dan de Amerikanen. Laatst gewijzigd door cato : 8 november 2020 om 08:48. |
|
|
|
|
|
|
#2366 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er vloeide hier al veel inkt over de conspiracy bullshit ivm 'stealing the election' maar weinig over al de truuken van de foor die de GOP hanteerde om de verkiezingen naar hun hand te zetten. Dit artikel geeft een mooie opsomming van hoe die partij de kiezers hun stemrecht probeert te beperken.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 november 2020 om 08:52. |
|
|
|
|
|
|
#2367 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Respect. Faut le faire!
|
|
|
|
#2368 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#2369 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eerder dank zij Hillary, hoor!
|
|
|
#2370 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Had Michelle Obama zich toen kandidate gesteld zou Trump niet veel kans gemaakt hebben denk ik.
|
|
|
#2371 |
|
Parlementslid
|
Waarom verikiezingsmedewerkers ballots invullen en hoe dit deel van het process is in bepaalde gevallen. Hoe dat de "whistleblowers" alle context laten varen en de observers uit hun montages croppen om de boel te verzieken.
https://www.fox13news.com/news/exper...misinformation Laatst gewijzigd door Ferre : 8 november 2020 om 09:31. |
|
|
|
|
|
#2372 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Never say never. Laatst gewijzigd door parcifal : 8 november 2020 om 09:31. |
|
|
|
|
|
|
#2373 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#2374 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de VS is geen kiesplicht en dus brengt niet iedereen zijn stem uit. Maar het feit dat er zo veel mensen zijn gaan stemmen, is enkel een bewijs dat de VS diep verdeeld is. Een ander belangrijk feit is, dat de laatste poststemmen die geteld werden deze van de militairen in het buitenland zijn. En laat die nu net tegen hun huidige opperbevelhebber gestemd hebben. De VS mag dan wel een democratische rechtstaat zijn, deze groep hun stem negeren en naar de vuilbak verwijzen is nooit verstandig. Een ander feit is wel, dat de gemiddelde Amerikaan onder Trump meer netto besteedbaar inkomen overhield. En dat veel Amerikanen steenvast geloven in de Amerikaanse droom. En vergeet niet, dat hoewel zelfs de Democraten volgens Europese normen extreem rechts zijn, ze door veel Amerikanen als sossen worden bestempeld. |
|
|
|
|
|
|
#2375 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2376 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Wellicht wel.
Alleszins, het zet aan tot blijvende waakzaamheid, Biden/Harris mogen nog zo'n goed beleid voeren, als in 2024 Trump of zijn zoontjes of Ivanka opkomen, kan je het risico op de verkiezing van een Trump bis niet onderschatten, zoals men in 2016 hem onderschatte, en zelfs bij de stembusgang van vijf dagen geleden.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 november 2020 om 09:57. |
|
|
|
|
|
|
#2377 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U gelooft in deep state?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#2378 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de VS is het totaal aantal stemmen dat je krijgt in heel de VS minder belangrijk dan het aantal staten dat je binnen haalt. |
|
|
|
|
|
|
#2379 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|