![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O.a. aan het Balaton meer. Zingt W. Tura er geen liedje over ? Inderdaad: de taal is iets heel apart ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Persvrijheid Hongarije
"De Hongaarse premier Orbán Viktor riep in 2011 een zogenaamde centrale media-autoriteit in het leven die wordt bestuurd door partijgenoten. Deze media-autoriteit controleert de Hongaarse media en kan hoge boetes opleggen als de media niet ‘objectief’ berichten. In Hongarije zijn er nog maar een paar vrije stemmen over. Ondanks de dreiging van hoge boetes die hen over het hoofd hangen, durven ze ingaan tegen de staatspropaganda. Een van die stemmen is Zsolt Porscin, de voormalige hoofdredacteur van het provinciaal dagblad Hajdu-Bihari Napló. Het dagblad werd in 2018 overgenomen door oligarch L?rinc Mészáros, een goede vriend van premier Orbán. Vanaf toen maakte de krant deel uit van de persgroep Mediaworks en de Central European Press and Media Foundation (KESMA), goed voor bijna 500 nieuwskanalen in Hongarije. Porcsin werd na de overname ontslagen. Een jaar later startte hij een onafhankelijk online nieuwsportaal (https://www.debreciner.hu/) in Debrecen, de op één na grootste Hongaarse stad. Zsolt gelooft in onafhankelijke journalistiek dus creëerde hij een model met betaalmuur om zo burgers betrouwbare informatie te kunnen bieden, die verder gaat dan staatspropaganda." |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Concreet: gisteren in het wereldnieuws: een top-hospitaal in Israël koopt een miljoen Russische Sputnik V vaccins. Iets over gelezen of gehoord in onze media ? neen ? Morgen ook niet hoor ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De aankoop van 1 miljoen vaccins door één hospitaal is voor mij geen nieuws. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lang leve de eu, allemaal terug met paard en kar, terug naar de 19e eeuw. Hoewel, dat is dan weer dierenmishandeling. Allemaal te voet dus, terug naar 2000 jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Venezuela koopt daarvan 10 miljoen dosissen. Stond gisteren in onze media. Dus toch geen controle over bepaalde berichten? uit Rusland? waarom zouden ze? Citaat:
https://www.google.com/search?sxsrf=...4dUDCA0&uact=5 bvb hln.be 5 september: https://www.hln.be/buitenland/expert...gend~aa3dc8e1/ Rusland zou een deal hebben met Zuid-Korea voor 150 miljoen dosissen te produceren. Overal in de media te vinden. Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 21:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Nissan Leaf kon men (vele jaren geleden) op het autosalon van Brussel kopen voor een dikke € 17.000 (netto, premie afgetrokken). Ik was toen daar. ![]() ff ggl was januari 2016 of weldra 5 jaar geleden. Citaat:
De Dacia Spring EV gaat wslk ca. 15.000 Euro kosten (ook met 30 kwh batterijpack, maar deze keer inbegrepen in de prijs). Als daar nog wat milieubonus afgaat, zit je nipt bij 11.000 € Bron: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 21:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Net die landen die Europa keer op keer in de vernieling hebben gereden.
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toon mij gerust waar je vandaag een nieuwe leaf kunt kopen onder de 30.000 euro. Het mag nog het instapmodel zijn, waarmee je amper 200km ver geraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We zouden dus in een veel betere wereld geleefd hebben.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een Renault Zoe kom je verder, tot 330 km in de praktijk (WLTP 390 km) Citaat:
Helaas is België of Vlaanderen wslk een uitzondering in Europa die geen milieubonus geeft in 2020. Maar dat kan al in 2021 of 2022 heel anders zijn. Kiest men de batterij toch aan te kopen, zou ik eerder de Peugeot e 208 kiezen wegens moderner management en tot 100 kW snelladen: https://www.autowereld.be/autotests/...h-ev-2019.html Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 22:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al wat jij hier toont bewijst enkel maar mijn originele post. Zoals ik zei dus, wat overblijft zijn kleine stadswagentjes en grote elektrische wagens die te duur zijn voor de gewone consument. Alles daartussen gaat eruit wegens onmogelijk voor een verkoopbare prijs aan de euro 7 normen te kunnen voldoen. En waarom begin je eigenlijk plots over de tco? Ik vroeg toch gewoon om mij een leaf te tonen die ik voor minder dan 30k kan kopen zoals jij claimde. Uw tco bestaat ook enkel maar bij de gratie van extreme belastingen op verbrandingsmotoren en brandstof, en subsidies op elektrische wagens. Als de overheid morgen van gedacht veranderd zoals ze al vaak gedaan heeft, dan kan uw elektrische wagen kopen of opladen plots onbetaalbaar worden. Laatst gewijzigd door denkimi : 17 november 2020 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wacht eens wat de EV-prijzen zijn in 2021-2022. Een nagelnieuwe VW ID.3 pro met 58 kWh batterijpack heb ik voor € 37.000. ff uit de configuratie, vanafprijs: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Morgen worden de ICE met euro 7 nog duurder, EVs goedkoper. Zeker zoals het amen in de kerk. Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 23:00. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus vraag ik u: toon mij waar ik een leaf kan kopen voor minder dan 30k. Toon mij om het even welke elektrische grote gezinswagen die ik voor minder dan 30k kan kopen. [QUOTE klopt helemaal niet. [/quote] Dus de prijs van diesel en benzine bestaat niet voor 75% uit belastingen? Elektrische wagens krijgen geen kortingen of vrijstellingen op belastingen? Elektrische wagens krijgen geen belastingvoordeel? [QUOTE Morgen worden de ICE met euro 7 nog duurder, EVs goedkoper. Zeker zoals het amen in de kerk.[/quote] Zoals ik zeg dus. Dat er überhaupt iemand een elektrische wagen koopt komt enkel maar omdat de overheid de markt extreem beïnvloed. Wat de consument wil of kan betalen daar liggen onze europarlementariërs in hun ivoren toren niet wakker van. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() yep, en binnen 13 maanden ook nog.
![]() Citaat:
TCO van een wagen telt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
[QUOTE klopt helemaal niet. [/quote] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier een berekeningstool: https://www.milieuvriendelijkevoertu...iles/tco-tool/ ik stel vast dat een EV 10.000 € in aankoop duurder mag zijn om het TCO nog te winnen van een vergelijkbare ICE. Op 6 jaar en 120.000 km bespaarde een EV middenklasse 7.416 € enkel aan brandstofkosten. De Tesla mod 3 SR+ is met €48.800 ~ €6.300 duurder dan de Mercedes C klasse €42.500 (hier neemt dat tool een break, dat zal niet significant verschillen) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 23:28. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je ook dat het gebaseerd is op dezelfde opzoekingen als bij Oxford & Johnson ? Het is al een maand in gebruik in Rusland: iets over gehoord of gezien in onze media ? Nee. Laatst gewijzigd door Boduo : 17 november 2020 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 miljoen: voor 1 hospitaal : begrijpend lezen of zoiets... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |