Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2020, 18:37   #101
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En het land heeft een heerlijk klimaat, met hete zomers en witte winters. Als de taal niet zo moeilijk was, was de heer K. Kodo al geëmigreerd, voor de zoveelste keer.
Wij waren er 2 X.
O.a. aan het Balaton meer.
Zingt W. Tura er geen liedje over ?
Inderdaad: de taal is iets heel apart !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 19:14   #102
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.392
Standaard

Persvrijheid Hongarije

"De Hongaarse premier Orbán Viktor riep in 2011 een zogenaamde centrale media-autoriteit in het leven die wordt bestuurd door partijgenoten. Deze media-autoriteit controleert de Hongaarse media en kan hoge boetes opleggen als de media niet ‘objectief’ berichten.

In Hongarije zijn er nog maar een paar vrije stemmen over. Ondanks de dreiging van hoge boetes die hen over het hoofd hangen, durven ze ingaan tegen de staatspropaganda. Een van die stemmen is Zsolt Porscin, de voormalige hoofdredacteur van het provinciaal dagblad Hajdu-Bihari Napló.

Het dagblad werd in 2018 overgenomen door oligarch L?rinc Mészáros, een goede vriend van premier Orbán. Vanaf toen maakte de krant deel uit van de persgroep Mediaworks en de Central European Press and Media Foundation (KESMA), goed voor bijna 500 nieuwskanalen in Hongarije. Porcsin werd na de overname ontslagen. Een jaar later startte hij een onafhankelijk online nieuwsportaal (https://www.debreciner.hu/) in Debrecen, de op één na grootste Hongaarse stad.

Zsolt gelooft in onafhankelijke journalistiek dus creëerde hij een model met betaalmuur om zo burgers betrouwbare informatie te kunnen bieden, die verder gaat dan staatspropaganda."
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 20:08   #103
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Persvrijheid Hongarije

"De Hongaarse premier Orbán Viktor riep in 2011 een zogenaamde centrale media-autoriteit in het leven die wordt bestuurd door partijgenoten. Deze media-autoriteit controleert de Hongaarse media en kan hoge boetes opleggen als de media niet ‘objectief’ berichten.

...
In Belgie is er controle over berichten bv uit Rusland.
Concreet: gisteren in het wereldnieuws: een top-hospitaal in Israël koopt een miljoen Russische Sputnik V vaccins.
Iets over gelezen of gehoord in onze media ?
neen ?
Morgen ook niet hoor !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 21:09   #104
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Belgie is er controle over berichten bv uit Rusland.
Concreet: gisteren in het wereldnieuws: een top-hospitaal in Israël koopt een miljoen Russische Sputnik V vaccins.
Iets over gelezen of gehoord in onze media ?
neen ?
Morgen ook niet hoor !

Er is in onze media wel degelijk gesproken over het Sputnik V-vaccin.
De aankoop van 1 miljoen vaccins door één hospitaal is voor mij geen nieuws.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 21:27   #105
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is de bedoeling, en ook dat stadsautootje met verbrandingsmotor gaat uitdoven.
In de praktijk gaat de sportwagen, de monovolume en de grote gezinswagen verdwijnen. Wat gaat overblijven zijn de mini stadsautotjes die aan de normen kunnen voldoen en elektrische wagens die te duur zijn voor de gewone particulier.

Lang leve de eu, allemaal terug met paard en kar, terug naar de 19e eeuw.
Hoewel, dat is dan weer dierenmishandeling. Allemaal te voet dus, terug naar 2000 jaar geleden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 21:27   #106
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Belgie is er controle over berichten bv uit Rusland.
Concreet: gisteren in het wereldnieuws: een top-hospitaal in Israël koopt een miljoen Russische Sputnik V vaccins.
Iets over gelezen of gehoord in onze media ?
neen ?
Morgen ook niet hoor !

1 miljoen? Is dat niet wat weinig?

Venezuela koopt daarvan 10 miljoen dosissen.

Stond gisteren in onze media. Dus toch geen controle over bepaalde berichten? uit Rusland? waarom zouden ze?

Citaat:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/c...eck=1605644553

16/11/20

Coronavirus - Venezuela gaat 10 miljoen dosissen van Russisch vaccin kopen

(Belga) Venezuela gaat 10 miljoen dosissen kopen van het Russische Spoetnik-V-coronavirusvaccin. Dat heeft de Venezolaanse president Nicolas Maduro gemeld.
Na wat googlen vind ik zeer veel (Belgisch) nieuws over dat Russisch vaccin.
https://www.google.com/search?sxsrf=...4dUDCA0&uact=5

bvb hln.be 5 september:
https://www.hln.be/buitenland/expert...gend~aa3dc8e1/

Rusland zou een deal hebben met Zuid-Korea voor 150 miljoen dosissen te produceren.
Overal in de media te vinden.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 21:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 21:42   #107
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
In de praktijk gaat de sportwagen, de monovolume en de grote gezinswagen verdwijnen. Wat gaat overblijven zijn de mini stadsautotjes die aan de normen kunnen voldoen en elektrische wagens die te duur zijn voor de gewone particulier.
Waar haal je het toch uit? Lees jij dan geen media over EV?

Een Nissan Leaf kon men (vele jaren geleden) op het autosalon van Brussel kopen voor een dikke € 17.000 (netto, premie afgetrokken). Ik was toen daar.

ff ggl was januari 2016 of weldra 5 jaar geleden.

Citaat:
https://autofans.be/nieuws/autosalon...osalon-brussel

SALONKOOPJE: NISSAN LEAF VERLAAT BRUSSEL VOOR 17.000 EURO (AUTOSALON BRUSSEL 2016)

Nissan hoopt een resem Leafs te verschepen dit salon. Want de Vlaamse premie van 5.000 euro op de elektrische wagen, verdubbelt het merk gewoon. Waardoor je even 10.000 euro korting krijgt bij Nissan.

Jep, dat las je goed, Nissan geeft even 10.000 euro korting op de Leaf, met samenwerking van Vlaanderen natuurlijk. Waardoor de Japanse elektrokar tegenwoordig niet enkel verder kan (dankzij de 30 kWh-batterij), maar ook even sterk in prijs daalt.

Zo kost het instapmodel 27.811 euro (met huur van batterij), maar betaal je eigenlijk 17.811 euro. Waardoor elektrische rijden plots heel goedkoop wordt...
Dat was met gehuurd batterijpack van 30 kWh.

De Dacia Spring EV gaat wslk ca. 15.000 Euro kosten (ook met 30 kwh batterijpack, maar deze keer inbegrepen in de prijs).

Als daar nog wat milieubonus afgaat, zit je nipt bij 11.000 €

Bron:
Citaat:
https://www.autoplus.fr/actualite/da...!-video-238669

Dacia Spring (2020) : autonomie annoncée ?* 225 km

Techniquement, la Dacia Spring (2020) embarque une motorisation de 33 kW (45 chevaux). Ce bloc est associé ?* une batterie de 26,8 kWh pour une autonomie annoncée ?* 225 kilomètres (cycle WLTP), voire 295 kilomètres (WLTP City - cycle d'homologation comportant uniquement la partie urbaine du cycle homologué). Vitesse de pointe : 125 km/h.

La recharge se fait quant ?* elle via une trappe dissimulée dans la calandre. Comptez moins d'une heure (?* 80%) sur une borne rapide DC 30 kW et jusqu'?* 14 heures (?* 100%) sur une prise domestique.

"Un prix imbattable"

L'ouverture des commandes est prévue au printemps 2021 avec une gamme simplifiée : une batterie incluse dans le prix d'achat et deux niveaux d'équipements. Dacia promet déj?* "un prix imbattable"... Selon nos estimations, il faudra compter ?* partir d'environ 15.000 euros, soit environ 11.000 euros bonus déduit (27% du coût de la voiture).

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 21:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 21:49   #108
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een inkrimping zou de EU geen kwaad kunnen. Focus op de as Duitsland-Frankrijk.
Net die landen die Europa keer op keer in de vernieling hebben gereden.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 21:58   #109
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waar haal je het toch uit? Lees jij dan geen media over EV?

Een Nissan Leaf kon men (vele jaren geleden) op het autosalon van Brussel kopen voor een dikke € 17.000 (netto, premie afgetrokken). Ik was toen daar.

ff ggl was januari 2016 of weldra 5 jaar geleden.
Want een eenmalige subsidie van 10.000 euro die 5 jaar geleden eens gegeven is is natuurlijk vandaag nog relevant.

Toon mij gerust waar je vandaag een nieuwe leaf kunt kopen onder de 30.000 euro. Het mag nog het instapmodel zijn, waarmee je amper 200km ver geraakt.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 22:02   #110
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Net die landen die Europa keer op keer in de vernieling hebben gereden.
Zonder die landen "en hun presidenten" was de Euro er nog niet.

Toch eens nakijken zou ik zeggen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 22:05   #111
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zonder die landen "en hun presidenten" was de Euro er nog niet.
We zouden dus in een veel betere wereld geleefd hebben.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 22:13   #112
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Want een eenmalige subsidie van 10.000 euro die 5 jaar geleden eens gegeven is is natuurlijk vandaag nog relevant.

Toon mij gerust waar je vandaag een nieuwe leaf kunt kopen onder de 30.000 euro. Het mag nog het instapmodel zijn, waarmee je amper 200km ver geraakt.
Je kijkt enkel naar de instapprijs? OK kosten en onderhoud interesseren je niet? TCO interesseert je niet? Rijbereik is belangrijk?

Met een Renault Zoe kom je verder, tot 330 km in de praktijk (WLTP 390 km)

Citaat:
https://www.egear.be/renault-zoe/

Renault ZOE prijs

Een Renault Zoe kopen kan in België vanaf 24.400€, wanneer je voor de huurbatterij kiest. De batterijhuur begint bij 70€ per maand. Met een koopbatterij bedraagt de Renault Zoe prijs minstens 32.600€.

VERSIE PRIJSEG1
MET HUURACCU PRIJSEG1 MET KOOPACCU
ZE50 R110 24.400€ 32.600€
ZE50 R135 26.400€ 34.600€

EG1 Prijs inclusief BTW.

Specs & Prestaties
SPEC R110 ZE50 R135 ZE50
Batterijcapaciteit [kWh]
Bruto NA NA
Batterijcapaciteit [kWh]
Bruikbaar 52 52

Aandrijving Voorwiel Voorwiel
Rijbereik [km]
WLTP 390 390
Rijbereik [km]
EGEAR-rangeEG2 330 330
0-100 km/u [s] 9,3 7,1
Topsnelheid [km/u] 135 140
Vermogen [kW] 80 100
Koppel [Nm] 225 245
Verbruik [kWh/100km]
EGEAR-verbruikEG2 16 16
TCO is meer relevant, als zich enkel blind te staren op de aankoopprijs.

Helaas is België of Vlaanderen wslk een uitzondering in Europa die geen milieubonus geeft in 2020. Maar dat kan al in 2021 of 2022 heel anders zijn.

Kiest men de batterij toch aan te kopen, zou ik eerder de Peugeot e 208 kiezen wegens moderner management en tot 100 kW snelladen:
https://www.autowereld.be/autotests/...h-ev-2019.html

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 22:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 22:23   #113
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
We zouden dus in een veel betere wereld geleefd hebben.
Misschien wel, misschien niet.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 22:33   #114
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je kijkt enkel naar de instapprijs? OK kosten en onderhoud interesseren je niet? TCO interesseert je niet? Rijbereik is belangrijk?

Met een Renault Zoe kom je verder, tot 330 km in de praktijk (WLTP 390 km)

TCO is meer relevant, als zich enkel blind te staren op de aankoopprijs.

Helaas is België of Vlaanderen wslk een uitzondering in Europa die geen milieubonus geeft in 2020. Maar dat kan al in 2021 of 2022 heel anders zijn.

Al wat jij hier toont bewijst enkel maar mijn originele post.
Zoals ik zei dus, wat overblijft zijn kleine stadswagentjes en grote elektrische wagens die te duur zijn voor de gewone consument. Alles daartussen gaat eruit wegens onmogelijk voor een verkoopbare prijs aan de euro 7 normen te kunnen voldoen.


En waarom begin je eigenlijk plots over de tco? Ik vroeg toch gewoon om mij een leaf te tonen die ik voor minder dan 30k kan kopen zoals jij claimde.

Uw tco bestaat ook enkel maar bij de gratie van extreme belastingen op verbrandingsmotoren en brandstof, en subsidies op elektrische wagens. Als de overheid morgen van gedacht veranderd zoals ze al vaak gedaan heeft, dan kan uw elektrische wagen kopen of opladen plots onbetaalbaar worden.

Laatst gewijzigd door denkimi : 17 november 2020 om 22:35.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 22:45   #115
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Al wat jij hier toont bewijst enkel maar mijn originele post.
Uw originele post is eerder nietszeggend, wat bewijs je daarmee?

Citaat:
Zoals ik zei dus, wat overblijft zijn kleine stadswagentjes en grote elektrische wagens die te duur zijn voor de gewone consument. Alles daartussen gaat eruit wegens onmogelijk voor een verkoopbare prijs aan de euro 7 normen te kunnen voldoen.
Jij spreekt van Euro 7, dat is toekomst wslk pas janauari 2022.

Wacht eens wat de EV-prijzen zijn in 2021-2022. Een nagelnieuwe VW ID.3 pro met 58 kWh batterijpack heb ik voor € 37.000.
ff uit de configuratie, vanafprijs:
Citaat:
Pro 58 kWh 150 kW (204 pk) 1 versnellingen
Prijs incl. BTW 35.650 €
Uw gekozen opties Zonder meerkosten
Prijs incl. BTW 35.650 €
https://www.volkswagen.be/nl/modelle...2%7D#CONFIGURE
Een Golf -met 54 PK minder- configureerde ik voor vanaf ruim €32k
Citaat:
Life 1.5 eTSI 110 kW (150 pk) 7 versnellingen DSG
Prijs incl. BTW 32.165 €
Uw gekozen opties
Prijs incl. BTW 355 €
Prijs incl. BTW 32.520 € Prijs incl. BTW 32.520 €,
https://www.volkswagen.be/nl/modelle...F%2B%2F0%22%7D
Citaat:
En waarom begin je eigenlijk plots over de tco? Ik vroeg toch gewoon om mij een leaf te tonen die ik voor minder dan 30k kan kopen zoals jij claimde.
waar claimde ik die Leaf onder 30k?

Citaat:
Uw tco bestaat ook enkel maar bij de gratie van extreme belastingen op verbrandingsmotoren en brandstof, en subsidies op elektrische wagens.
klopt helemaal niet.

Citaat:
Als de overheid morgen van gedacht veranderd zoals ze al vaak gedaan heeft, dan kan uw elektrische wagen kopen of opladen plots onbetaalbaar worden.
Is onzin dat weet je.

Morgen worden de ICE met euro 7 nog duurder, EVs goedkoper.

Zeker zoals het amen in de kerk.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 23:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 22:58   #116
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jij spreekt van Euro 7, dat is toekomst wslk pas janauari 2022.

Wacht eens wat de EV-prijzen zijn in 2021-2022.
Je weet dat we binnen 6 weken 2021 zijn?

Citaat:
waar claimde ik die Leaf onder 30k?
Jij maakte de bewering dat elektrische wagens niet te duur zouden zijn omdat je 5 jaar geleden zogezegd een leaf kon kopen voor 17k.

Dus vraag ik u: toon mij waar ik een leaf kan kopen voor minder dan 30k. Toon mij om het even welke elektrische grote gezinswagen die ik voor minder dan 30k kan kopen.

[QUOTE
klopt helemaal niet.
[/quote]
Dus de prijs van diesel en benzine bestaat niet voor 75% uit belastingen? Elektrische wagens krijgen geen kortingen of vrijstellingen op belastingen? Elektrische wagens krijgen geen belastingvoordeel?

[QUOTE
Morgen worden de ICE met euro 7 nog duurder, EVs goedkoper.

Zeker zoals het amen in de kerk.[/quote]
Zoals ik zeg dus. Dat er überhaupt iemand een elektrische wagen koopt komt enkel maar omdat de overheid de markt extreem beïnvloed. Wat de consument wil of kan betalen daar liggen onze europarlementariërs in hun ivoren toren niet wakker van.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 23:09   #117
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Je weet dat we binnen 6 weken 2021 zijn?
yep, en binnen 13 maanden ook nog.

Citaat:
Jij maakte de bewering dat elektrische wagens niet te duur zouden zijn omdat je 5 jaar geleden zogezegd een leaf kon kopen voor 17k.
Jij veralgemeent electrische wagens met "te duur".
TCO van een wagen telt.

Citaat:
Dus vraag ik u: toon mij waar ik een leaf kan kopen voor minder dan 30k.
wslk overal in Europa, behalve in Vlaanderen.
Citaat:
https://www.ad.nl/auto/elektrisch-ri...den%20berekend

‘Elektrisch rijden goedkoper dan op benzine of diesel’

Elektrische middenklassers zijn definitief voordeliger dan auto's die rijden op benzine of diesel. Dat meldt Leaseplan op basis van zijn jaarlijkse autokosten-index, waarin de werkelijke kosten van een auto worden berekend.

Erik Kouwenhoven 30-09-20, 05:00

Bij het onderzoek worden alle kosten meegenomen, inclusief brandstof, afschrijvingen, belastingen, verzekeringen en onderhoud. Leaseplan deed onderzoek in 18 Europese landen. Daaruit blijkt dat de kosten van elektrische voertuigen dalen en dat er een sterke markt is voor tweedehands elektrische auto’s van hoge kwaliteit.

In de index zijn de kosten ‘gemiddeld’ over de eerste vier jaren van bezit, waarbij wordt uitgegaan van 30.000 gereden kilometers per jaar. Uit het onderzoek blijkt dat elektrische auto's ‘kostenconcurrerend’ zijn. Dat betekent dat ze goedkoper zijn, of niet meer dan vijf procent duurder dan hun tegenhangers op benzine of diesel.

Elektrische auto's zijn voordeliger in 14 landen, te weten: Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Portugal , Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Uit het rapport bleek verder dat de gemiddelde maandelijkse kosten voor autorijden enorm variëren in Europa: van 491 euro per maand in Hongarije tot 926 euro per maand in Zwitserland.
Citaat:
Toon mij om het even welke elektrische grote gezinswagen die ik voor minder dan 30k kan kopen.
Toon mij een vegelijkbare gezinswagen met meer dan 200 PK en dus automaat, waar de TCO na 5 jaar en 100.000 km minder is dan een VW ID.3 van 37.000 €.

[QUOTE
klopt helemaal niet.
[/quote]
Citaat:
Dus de prijs van diesel en benzine bestaat niet voor 75% uit belastingen?
Dus op electriciteit betaalt men geen belastingen?

Citaat:
Elektrische wagens krijgen geen kortingen of vrijstellingen op belastingen?
Een vrijstelling op CO2 uitlaat ja. Want ze stoten geen CO2 uit.

Citaat:
Elektrische wagens krijgen geen belastingvoordeel?
Voor de particulier? Waar?

Hier een berekeningstool:
https://www.milieuvriendelijkevoertu...iles/tco-tool/

ik stel vast dat een EV 10.000 € in aankoop duurder mag zijn om het TCO nog te winnen van een vergelijkbare ICE.

Op 6 jaar en 120.000 km bespaarde een EV middenklasse 7.416 € enkel aan brandstofkosten.
De Tesla mod 3 SR+ is met €48.800 ~ €6.300 duurder dan de Mercedes C klasse €42.500 (hier neemt dat tool een break, dat zal niet significant verschillen)

Citaat:
https://www.milieuvriendelijkevoertu...iles/tco-tool/

Bespaar €4.470 (of €62 per maand)
met een Tesla Model 3 Standard!


Aankoop en herverkoopwaarde
Tesla Model 3 Standard
41.137 €
Mercedes-Benz C-klasse Break
35.802 €
INVESTEER €5.335

Premies en belastingen (op 6 jaar)i
Tesla Model 3 Standard
0 €
Mercedes-Benz C-klasse Break
1.992 €
BESPAAR
€1.992

Energie- en brandstofverbruik (op 6 jaar)i
Tesla Model 3 Standard
5.949 €
Mercedes-Benz C-klasse Break
13.365 €
BESPAAR
€7.416

Verzekering en onderhoud (op 6 jaar)i
Tesla Model 3 Standard
13.221 €
Mercedes-Benz C-klasse Break
13.618 €
BESPAAR
€397

Totale kosten (op 6 jaar)i
Tesla Model 3 Standard
60.307 €
Mercedes-Benz C-klasse Break
64.777 €
BESPAAR
€4.470

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 23:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 23:27   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Er is in onze media wel degelijk gesproken over het Sputnik V-vaccin.
De aankoop van 1 miljoen vaccins door één hospitaal is voor mij geen nieuws.
Dan ben jij een v.d. weinigen die dat te weet kwam.
Weet je ook dat het gebaseerd is op dezelfde opzoekingen als bij Oxford & Johnson ?
Het is al een maand in gebruik in Rusland: iets over gehoord of gezien in onze media ?
Nee.

Laatst gewijzigd door Boduo : 17 november 2020 om 23:29.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 23:31   #119
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
1 miljoen? Is dat niet wat weinig?

Venezuela koopt daarvan 10 miljoen dosissen.

Stond gisteren in onze media. Dus toch geen controle over bepaalde berichten? uit Rusland? waarom zouden ze?


Na wat googlen vind ik zeer veel (Belgisch) nieuws over dat Russisch vaccin.
https://www.google.com/search?sxsrf=...4dUDCA0&uact=5

bvb hln.be 5 september:
https://www.hln.be/buitenland/expert...gend~aa3dc8e1/

Rusland zou een deal hebben met Zuid-Korea voor 150 miljoen dosissen te produceren.
Overal in de media te vinden.
Overal: na googelen, ok.
1 miljoen: voor 1 hospitaal : begrijpend lezen of zoiets...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 23:36   #120
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
We zouden dus in een veel betere wereld geleefd hebben.
Hij spreekt wel over de EURO, niet over de EU.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be