Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2020, 23:12   #7361
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Waar zijn die zelfmoordcijfers eigenlijk, tijd dat ze die ook eens openbaar maken, die bende moordenaars.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 00:35   #7362
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Omdat in China de mensen in hun eigen streek blijven, terwijl men in Europa terug is beginnen reizen.
die eigen streek is natuurlijk wel groter dan om het even welk europees land.

https://thetruesize.com/#?borders=1~...MTMyNTQ0NDU)Mw
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 06:25   #7363
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In China heeft het woord "discipline" z'n betekenis.
Discipline, zoals als bejaarde met 20 gaan feesten in volle epidemie

En weet ge wat ? Ge hebt gelijk. Idioten die het als "discipline" beschouwen om zich strikt als een autist te gedragen gedurende een jaar moeten aan een lantaarnpaal opgeknoopt worden. Je had evengoed discipline van de Joden kunnen verwachten om zelf gas gaan te snuiven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 06:25   #7364
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Je mag er zeker van zijn dat ze niet de laatste zal zijn.
Long covid noemen ze dat
Oud 18 november 2020, 07:20   #7365
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De zelfmoorden van wanhopige Belgische middenstanders krijgen af en toe een gezicht...

Alysson uit Luik raakte al haar spaargeld, 25.000€, kwijt aan haar kapperszaak.

https://www.hln.be/binnenland/jonge-...n-op~ac6ab446/
en te zeggen dat er nog een deel van de belgen in deze tijden leuk zit te sparen...
Oud 18 november 2020, 07:52   #7366
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga van de gelegenheid gebruik maken om wat te stoefen:

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=39

Citaat:
Ik denk niet dat er 20 000 doden gaan vallen in de tweede golf, maar ik hou dat niet voor onmogelijk. Mijn natte-vinger buikgevoel is dat het er 6000 gaan zijn.
Ik denk dat wij daar gaan op uitkomen he
Oud 18 november 2020, 08:01   #7367
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
die eigen streek is natuurlijk wel groter dan om het even welk europees land.

https://thetruesize.com/#?borders=1~...MTMyNTQ0NDU)Mw
De Chinezen zijn vooral in hun eigen dorp of stad gebleven en wie toch reisde, werd door de overheid in isolatie gezet en getest, geen vrijwillige afzondering, maar verplichte afzondering onder toezicht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 08:03   #7368
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ga van de gelegenheid gebruik maken om wat te stoefen:

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=39

Ik denk dat wij daar gaan op uitkomen he
We gaan er zelfs onder blijven.
Oud 18 november 2020, 08:23   #7369
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
We gaan er zelfs onder blijven.
Mm. Ik denk het niet echt, toch niet veel. We zitten al aan 4800 of zo, en de doden zijn nog niet helemaal naar nul terug gegaan. 1200 extra gevallen zie ik nog goed zitten in de komende weken...
Oud 18 november 2020, 09:03   #7370
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mm. Ik denk het niet echt, toch niet veel. We zitten al aan 4800 of zo, en de doden zijn nog niet helemaal naar nul terug gegaan. 1200 extra gevallen zie ik nog goed zitten in de komende weken...
Ik geloof die tabellen en statistieken en percentages die mensen door de 'strot' duwt al lang niet meer.

Ik schreef al eerder: als die op 0% staan dan pas kan er gesproken worden van een 'verbetering'.

Hetzelfde met de 'wonderlijke' vaccins die ineens het daglicht zagen.

Men geeft die op 'goede' werking zoals ik al eerder schreef 90 tot 95%.

Dus geen 100% top. (nevenverschijnselen?)

p.s.

Coronavirus in cijfers en kaarten

Belgium COVID-19 Epidemiological Situation UPDATES

The data are updated during the night.
Before 9:00 a.m., these pages are still being updated.
Last case on record

Het is-en blijft een héél ander leven dat wij met zen allen moeten lijden, mensen die familieleden verloren zijn (<-recent mijn nonkel nog), andere geliefden, zaken die moeten sluiten de horeca die zo goed als helemaal plat ligt waar zal het eindigen???

Ik (persoonlijke mening dus) zou met de komst van de vaccin(s) toch nog niet te vroeg victorie gaan kraaien.

Eureka?¿

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 november 2020 om 09:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 10:23   #7371
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik schreef al eerder: als die op 0% staan dan pas kan er gesproken worden van een 'verbetering'.
Gaat nooit meer gebeuren. Griep is nooit op 0% gevallen ook niet he.
Oud 18 november 2020, 10:24   #7372
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zelfmoorden van wanhopige Belgische middenstanders krijgen af en toe een gezicht...

Alysson uit Luik raakte al haar spaargeld, 25.000€, kwijt aan haar kapperszaak.

https://www.hln.be/binnenland/jonge-...n-op~ac6ab446/
Wanneer je het aandeel van zelfmoord bij jongere mensen in een normaal jaar als 2016 ziet, dan kan je alleen maar vrezen dat het nu nog een stukje erger is/wordt.
Maar geen haan die daar naar kraait, geen expert die daar om geeft, geen politicus die zich verantwoordelijk voelt.
Nee, we gaan gewoon wat kaarsjes voor het raam zetten en alvast de kerstverlichting in de straten ophangen, want daarmee zal het toch wel opgelost zijn ?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20201118-102020_Drive.jpg‎ (422,7 KB, 782x gelezen)
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 10:35   #7373
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat nooit meer gebeuren. Griep is nooit op 0% gevallen ook niet he.
Daar kan ik u geen ongelijk in geven want het klopt.

p.s.

10 hardnekkige misverstanden over het griepvirus ontkracht
Oud 18 november 2020, 11:57   #7374
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

En nu roept het crisiscentrum op om de Vlaamse middenstand helemaal dood te maken. Ze roepen op om online cadeaus te kopen. Wetende dat je hiermee de lokale handelaar keihard treft, is dit ronduit crimineel te noemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 12:03   #7375
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En nu roept het crisiscentrum op om de Vlaamse middenstand helemaal dood te maken. Ze roepen op om online cadeaus te kopen. Wetende dat je hiermee de lokale handelaar keihard treft, is dit ronduit crimineel te noemen.
Ik heb sinds maart nu nog niet 1 (één) keer van een Vlaamse TOPjournalist de vraag gehoord aan een "expert "hoe hoog het transmissie risico in een winkel is" en "hoeveel gedocumenteerde gevallen daarvan dan bekend zijn" en "in welk rapport we dat dan mogen lezen"....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 12:12   #7376
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb sinds maart nu nog niet 1 (één) keer van een Vlaamse TOPjournalist de vraag gehoord aan een "expert "hoe hoog het transmissie risico in een winkel is" en "hoeveel gedocumenteerde gevallen daarvan dan bekend zijn" en "in welk rapport we dat dan mogen lezen"....
Er bestaan geen onderzoeksverslagen over de plaatsen waar de besmettingen zouden plaats hebben.
Alles wat men aan maatregelen neemt is gewoon natte vingerwerk.
Oud 18 november 2020, 12:14   #7377
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
jawel, ze hebben 2 rapporten laten zien,....

1 van April toen er nog geen beperkingen waren, geen extra beschermingsmaatregelen, geen niks
En het ander rapport was dat ze vroegen, waar ben jij in de afgelopen 2 weken nog geweest voor de besmetting. Het bleek dat er toch wel een aantal waren die naar de winkel waren geweest en ook wel eens op café.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 13:11   #7378
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En het ander rapport was dat ze vroegen, waar ben jij in de afgelopen 2 weken nog geweest voor de besmetting. Het bleek dat er toch wel een aantal waren die naar de winkel waren geweest en ook wel eens op café.
Het probleem is dat om een case-control studie te doen, je ook een control nodig hebt. Ttz, je moet aan iemand die niet besmet is, ook vragen waar hij de 2 laatste weken geweest is.

Als er een significant statistisch verschil is tussen waar de besmette geweest is, en de niet-besmette, dan BEGIN je een aanwijzing van een mogelijke correlatie te vinden, en nog geen enkele causaliteit.
Oud 18 november 2020, 13:42   #7379
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

En in Willebroek beginnen ze al avondklokken in te voeren om 22u omdat bepaalde jongeren voor overlast zorgen op pleintjes. Ik vraag me af aan welke mensen je zoiets eigenlijk nog verkocht krijgt. Corona als excuus om vrijheden en rechten op een hallucinante wijze af te nemen. Je moeten weten dat een avondklok enkel toegelaten is wanneer er noodtoestand uitgeroepen wordt (iets wat volgens onze grondwet zelfs niet mogelijk is, maar bon). "Jongeren" die voor overlast zorgen op een pleintje, dat is nu blijkbaar al een noodtoestand in de ogen van meneer de burgemeester. Waar ben je Meneer De Wever om uw burgemeester terug te fluiten?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 november 2020 om 13:44.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 13:52   #7380
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En in Willebroek beginnen ze al avondklokken in te voeren om 22u omdat bepaalde jongeren voor overlast zorgen op pleintjes. Ik vraag me af aan welke mensen je zoiets eigenlijk nog verkocht krijgt. Corona als excuus om vrijheden en rechten op een hallucinante wijze af te nemen. Je moeten weten dat een avondklok enkel toegelaten is wanneer er noodtoestand uitgeroepen wordt (iets wat volgens onze grondwet zelfs niet mogelijk is, maar bon). "Jongeren" die voor overlast zorgen op een pleintje, dat is nu blijkbaar al een noodtoestand in de ogen van meneer de burgemeester. Waar ben je Meneer De Wever om uw burgemeester terug te fluiten?
Ik heb vandaag al eens een mailtje naar de N-VA gestuurd om te vragen of ze achter hun burgemeester staan.

De afgelopen weken werd je hier door sommigen weggelachen wanneer je het had over de inbreuken op onze grondrechten.
Nu zie je hoe snel je kan afglijden naar iets wat we vooral associëren met totalitaire staten.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be