![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor constant mensen die zeggen "ik vaccineer mij niet".
Goed, eigen keuze. Maar Xi van China heeft vandaag voorgesteld een wereldwijde QR code te hanteren. Wie niet gevaccineerd is zou aldus niet kunnen vliegen of reizen, geen grote evenementen of horeca zaken kunnen bezoeken, etc. Ik ben het daar mee eens, en ik denk ook dat bijna alle Aziatische landen en ook veel Europese, Afrikaanse, etc. in zo'n systeem zullen stappen. Als je zelf zo dom bent om je niet te willen vaccineren, is dat uw zaak, maar anderen moeten daar geen nadeel van ondervinden. De wereld moet opnieuw verder, zonder beperkende maatregelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7563 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat u anders meteen ne chip inplanten. Maar ja, daar zijn tegenwoordig ook al veel voorstanders voor. "Als je niets verkeerd doet, moet je daar toch geen bang voor hebben." stelletje lemmings Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 22 november 2020 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7564 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7565 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is veel kans dat na enkele maanden, die gevaccineerden perfecte asymptomatische of heel licht symptomatische verspreiders worden. Dat is immers nogal vaak het geval met corona virussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7567 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
er is op dit moment geen enkele indicatie die uitwijst dat een gevaccineerde niet meer in staat is om de ziekte te verspreiden. en op basis van het aard van het beestje, die zich niet alleen diep in het lichaam nestelt, waar een vaccin bescherming zou kunnen bieden, maar ook oppervlakkig en lokaal in de neusslijmvliezen of keelholte, waar het zich ongehinderd kan vermenigvuldigen, viruspartikels produceert die uitgeademd worden en dus secundaire infecties bij anderen kan veroorzaken, en waar de huidige vaccins geen bescherming kan bieden, is het van de pot gerukt om dergelijke verplichting uit te vaardigen in naam van “de verspreiding van de ziekte” te stoppen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7568 |
Minister
|
![]() Dat zijn wel geen vaccins die m´n rap rap op 12 maanden ineen heeft gestoken en waar men niet van weet wat de effecten op lange termijn kunnen zijn.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon op grote schaal inenten, waarom moet dat zo lang duren? Onze buurlanden staan (uiteraard) al veel verder. https://www.demorgen.be/nieuws/terwi...egie~b94eeb4c/ Ik heb net de indruk dat veel Belgen die lockdown net leuk vinden. In het villa met tuin is het rustiger dan anders, ze kunnen nog steeds naar de tuincentra, gaan toch niet op café, gaan zelden op reis, nemen zelden het openbaar vervoer, na 22 u komen ze toch niet meer buiten, etc. De algemene bekrompenheid en beperktheid van de bevolking weerspiegelt zich in onze politici, daarom dat het corona beleid in België zo'n ramp was. Ik ben er vrij zeker van dat België een van de laatste landen in Europa zal zijn waar de meerderheid van de bevolking ingeënt zal zijn. Laatst gewijzigd door tomm : 22 november 2020 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Griepvaccins hebben geen effecten op lange termijn, dat is nog nooit voorgekomen, waarom zou dat nu wel het geval zijn? Maar goed, je bent niet verplicht he, ik wel ik ga mij zo vlug mogelijk laten vaccineren. Dan ga ik weer festivals kunnen bezoeken, en het vliegtuig nemen. Want wees er maar zeker van, zonder vaccin mag je dat wel vergeten de eerstvolgende jaren. Goed, mensen die zowiezo hun kot niet buiten komen hoeven niet perse een vaccin. Zonder code zul je wel nog naar de bakker kunnen en de slager, en misschien naar de supermarkt. Ik zou het vaccin wel verplichten voor medisch personeel, en ook ouderen, kinderen en zieke mensen. Nu reeds zijn verschillende vaccins verplicht voor kinderen zoals polio. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vaccin gaat uiteraard niet beter beschermen dan de ziekte zelf, vooral omdat het vaccin niet poogt iets anders te doen dan een immuunreactie veroorzaken tegen een deel van de ziektekiem zoals de ziektekiem dat zelf doet. Maar let op, ik denk dat het vaccin wel nuttig zal zijn voor de 40+ die ondertussen nog niet besmet was, omdat je aan 40+ toch een zekere kans hebt dat de ziekte zwaar wordt ; na een vaccin is de kans dat bij herbesmetting je zwaar ziek wordt, waarschijnlijk serieus verminderd. Dat gezegd, er is een wereld van verschil tussen "een serologische immuniteit hebben die maakt dat het virus U niet zwaar overal in uw lichaam gaat aanvallen", en "niet besmettelijk zijn". We weten allemaal dat men na 6 maanden bij gewone corona virussen terug besmet kan worden, toch op slijmvlies niveau. We weten niet hoe dat met DIT corona virus zal gaan. Om niet besmettelijk te zijn moet uw immuun systeem beletten dat het virus in uw slijmvliezen gaat reproduceren, maar het vaccin is vooral een serologisch geinduceerde reactie. Die zal beletten dat het virus verder geraakt dan de slijmvliezen, maar dat is niet nodig om besmettelijk te zijn. In tegendeel. Iedereen weet dat een patient die zwaar ziek is van corona, minder besmettelijk is dan iemand die nog maar aan de eerste symptomen toe is, juist omdat het virus dan niet meer in uw slijmvliezen zit maar in uw longen is afgedaald. Ik zou dat "een vaccin beschermt de anderen" niet zo heel hard geloven. Ja, wel tijdens de tijdelijke groepsimmuniteit die erdoor veroorzaakt wordt de eerste maanden. Maar denken dat men nadien geen corona meer zal doorgeven is er voor mij wat snel door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De andere zaak is eerder op korte termijn, bij nieuwe vaccinatie technologie. Een vaccin is een geneesmiddel zoals een ander. Men dient het te nemen als de winst opweegt ten aanzien van het risico. Als de corona epidemie grotendeels voorbij is, is het risico op corona klein, en als dusdanig vermindert dat de reden om een vaccin te nemen dat een klein risico heeft, vooral onder de 40 jaar. Er is een groot verschil tussen een vaccin aanbieden VOOR een epidemie, en NA. VOOR de epidemie is het risico tijdens de epidemie groot genoeg om zelfs een relatief riskant vaccin te nemen. Bijvoorbeeld, voor een 60+ zou zelfs een vaccin dat dodelijk is in 1 op 10000 gevallen zinvol zijn, als de kans om besmet te worden, zeg maar, 10% is. Na de epidemie zou dat een dwaas idee zijn. Maar voor een 40- is zelfs voor de epidemie het risico bij corona klein. Na de epidemie, totaal verwaarloosbaar. Als een vaccin daar niet bewezen is van zeg maar, 1 kans op een miljoen te hebben om niet fout te gaan, zou het nemen van zo een vaccin een dwaze daad zijn. Het zou dus pas zijn wanneer men enkele tientallen of honderden miljoenen mensen heeft gevaccineerd, dat het zinvol begint te zijn na de epidemie om voor een 40- om dat vaccin te nemen. En om dat echt aan te tonen, moeten we eerst zien hoe het vaccin reageert op een herinfectie volgend najaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7573 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7575 |
Minister-President
|
![]() En niemand hier houdt u tegen. Ik moedig dat zelfs aan dat anderen dat zo veel mogelijk doen voor dat ze het mij verplichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie dat niet heeft mag reizen, feesten, festivals, etc. vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7577 |
Minister
|
![]() Juridisch zo goed als onmogelijk.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7578 |
Minister-President
|
![]() Ik dring jullie toch niets op. Als jullie het vaccin pakken zijn jullie toch veilig. Waarom zou je mij dan nog moeten dwingen of heb je al twijfels of dat het vaccin wel goed werkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7579 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7580 | |