![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wordt bij veel medicamenten en/of vaccins onderschat. Als je er zelf mee geconfronteerd wordt, is het te laat. Dan zegt men "je moet daarmee leren leven". Laatst gewijzigd door Boduo : 22 november 2020 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens idioot om "vaccinatie" te kiezen ; men zou eerder "anti lichamen" moeten bewijzen, he. Dat is hier trouwens zo in Frankrijk voor medisch personeel dat ingeent moet zijn tegen hepatitis B en C. Men moet kunnen voorleggen dat men anti-lichamen heeft ; die kan men hebben door zelf ziek geweest te zijn, of door vaccinatie. Als men geen anti-lichamen heeft, dan kan men wel voorleggen dat men gevaccineerd was (zonder succes) maar kan men niet bij zekere patienten komen. Waarom zou jij willen dat iemand gevaccineerd is, maar geen anti lichamen heeft, maar wel willen rondhossen met iemand bij wie het vaccin niet werkt ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2020 om 05:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Rare mensen. Natuurlijk is hun idee - dat waarschijnlijk fout is met corona virussen - dat die collectieve dwingelandij er wel voor zal zorgen dat het virus verdwijnt. Ik geef dat weinig kans. Ja, dat is gelukt na 20 jaar of zo met polio. En met nog 4 of 5 andere ziektes. Maar dat is nooit gelukt met griep, en ik denk dat corona ook te "sluw" is om te verdwijnen door vaccinatie, gewoon omdat het vele vormen kan aannemen, waarschijnlijk vormen die compatibel zijn met een gast die anti-lichamen heeft. We zien wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"zo veel mogelijk immunen rondom mij" is inderdaad beschermend. Maar als dat gebeurt door ziek worden, was dat "verkeerd" en als dat gebeurt met vaccin, MOET dat. Voor de ANDEREN is het beter van met vaccin immuun te worden, dan met ziek worden als die 40+ zijn. Maar voor *U* kan het U eigenlijk niet schelen he: hoe rapper ze immuun zijn, hoe beter. Niet "op welke manier". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7585 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben voor massale vaccinatie omdat ik dat als enige manier zie om uit deze collectieve angstpsychose te komen. Als na massale inenting blijkt dat het Corona virus ons toch weer te slim af is dan is mijn stille hoop dat mensen dit keer wel 'normaal' gaan doen en accepteren dat er zoiets als een venijnige griep met dood tot gevolg bestaat.
We zullen zien, maar status quo aanhouden is geen doen. Sterker is vergelijkbaar om in de wachtrij te staan om een ticket voor zelfmoord te kopen om vervolgens weer in een wachtrij te staan — voor verzilveren ticket. Weer dus in een wachtrij met mensen die menen de dood in hun ogen te zien en zich er gestoord naar gaan gedragen. Terwijl de mensen die het fysiek niet kunnen opbrengen om in die wachtrij te staan juist doodgaan of al reeds zijn gestorven door het virus. Mocht mijn stille hoop niet kloppen dan heb ik tenminste toch nog een paar maanden normaal kunnen leven om vervolgens mijn hoop op mensen en hun aangepraatte angstpsychoses voorgoed overboord te gooien. In dat geval emigreer ik en wil ik in een land wonen waar corona en het uitspreken van het woord corona strikt verboden wordt. Mocht dat land niet bestaan dan moet er maar zoiets als een gestichte staat komen. Vergelijkbaar als van Israël maar dan op basis van het anti Corona geloof. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 november 2020 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, er wordt inderdaad wel gevit op studenten, maar dan eerder omdat die de overheid het excuus heeft gegeven om in te grijpen, niet omdat zij angst hebben voor corona. De meeste van mijn collega's hun kinderen zijn van studenten niveau, en ze hebben het ongeveer allemaal gehad ondertussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7588 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad de grootste angst is weg. Een enkele keer zie ik nog een automobilist alleen in de auto met een masker op. Maar de anderhalve meter afstand buiten blijft gehandhaafd en zie ik niet zomaar verdwijnen omdat politici geen u-turn willen maken. In Suriname geven de scholen aan halve klassen les. Met als gevolg dat de kinderen voor de helft van de week thuis zitten. U begrijpt ik kom niet aan thuiswerk toe. Te chaotisch en druk. In deze soort van schaduw-angstijden waardoor een maatschappij niet naar behoren kan functioneren is mij dus ook al teveel. Zeker in het vooruitzicht dat ik binnenkort blut ben in een derde wereld land. Geen prettig vooruitzicht om in een poel mensen te wonen van 600K, Suriname, waarin nog geen 110 mensen zijn overleden aan het Corona virus. Misschien moet ik daarom maar verkassen naar Europa als uw berichtgeving over mate angstpsychose in Frankrijk correct is.
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 november 2020 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7589 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 november 2020 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekijk het zo: als je aan de overkant van de snelweg een koffertje weet liggen met 2 miljoen Euro in, dan ga je misschien wel je leven riskeren om dat koffertje te gaan halen. Maar als daar een briefje van 50 Euro ligt, niet. De irrationaliteit zit hem vooral bij ouderen die inderdaad enerzijds angst hebben en schuldige vingertjes uitsteken naar "de jeugd", maar anderzijds hun gewoontes willen houden. Dat is psychologisch begrijpelijk omdat het altijd comfortabeler is anderen verantwoordelijk te stellen voor eigen mogelijke problemen, eerder dan zelf uw verantwoordelijkheid op te nemen voor uw eigen keuzen. En anderzijds is het niet gemakkelijk als bejaarde om toe te geven dat je "zwak" bent ten aanzien van "de jongeren" en je niet in hetzelfde "vakje" zit in dit geval. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2020 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7592 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat wordt door de politiekers en media dan nog versterkt. Dat het komt door een paar die zich niet aan de regels houden. Nee het ligt 90% aan uzelf als u nu nog besmet wordt. Zeker als gepensioneerde die niet moet gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is wel dat die regels niet "waterdicht" zijn. Het volstaat niet om de regeltjes te volgen om niet besmet te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7594 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat bedoelt u met 'waterdicht'?
![]() |
#7595 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De regels nu zijn voor iedereen gelijk, dus de oudjes gaan nog gerust op de drukste periodes naar de winkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7598 |
Minister-President
|
![]() Voila, dit vind ik nu wel ok.
Voorrang voor zorgpersoneel, dan de +65 jarigen en de risicopatienten. https://www.hln.be/binnenland/2-3-mi...eten~ab60cd8a/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Aan de andere kant, ik blijf erbij dat men eerst een serologische test zou moeten doen. Het heeft totaal geen zin om een vaccin te geven aan iemand die al ziek was, en bij schaarste is dat een verspild vaccin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7600 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat was ik ook aan het denken. Hoe dokters en verpleegsters zouden omgaan met een verplichting. Dus eerst zouden toch zeker de politiekers, virologen met hun gezin moeten worden ingespoten om het goede voorbeeld te geven dat zij dit vaccin 100% vertrouwen. |
|
![]() |
![]() |