Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2020, 16:01   #1121
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn blijkbaar mensen in onze samenleving die het geen zier kan schelen of er massaal ouderen gaan sterven.
Zolang ze poen kunnen scheppen is alles oké.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 16:05   #1122
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er zijn blijkbaar mensen in onze samenleving die het geen zier kan schelen of er massaal ouderen gaan sterven.
man, steek dat emogedoe daar waar de zon niet schijnt. Gezien de grote maatschappelijke, economische, sociale, en psychologische impact van alle maatregelen zou er op zijn minst een volwassen, taboeloos rationeel debat moeten plaatsvinden, vrij van emogedoe.
Oud 26 november 2020, 16:07   #1123
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
man, steek dat emogedoe daar waar de zon niet schijnt. Gezien de grote maatschappelijke, economische, sociale, en psychologische impact van alle maatregelen zou er op zijn minst een volwassen, taboeloos rationeel debat moeten plaatsvinden, vrij van emogedoe.
U gaat dus een debat starten om het leven van ouderen op het spel te zetten te legaliseren ?

Een mooi vlaanderen wat de rechterflank wenst.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 26 november 2020 om 16:07.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 16:11   #1124
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat dus een debat starten om het leven van ouderen op het spel te zetten te legaliseren ?

ik ben ethisch links, so nice try

Verder moet er een taboeloos, rationeel debat zijn of de huidige economische en psychosociale harakiri die we langzaam aan het plegen zijn, om ten allen tijde een paar bejaarden te redden, het wel waard is
Oud 26 november 2020, 16:15   #1125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat komt volgens mij doordat je er niet meer mag gaan fietsen.
Vanaf zaterdag wel weer denk ik. Toch tot 20 km.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 16:16   #1126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nieuws voor U. ALLE ouderen gaan sterven.
Oud 26 november 2020, 16:24   #1127
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hou mijn hart vast als bepaalde mensen aan de macht komen. Dan zijn we in de kortste keren terug naar de jaren '30.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 november 2020 om 16:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 16:33   #1128
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb nieuws voor U. ALLE ouderen gaan sterven.
Het is nog altijd zo in onze type maatschappij dat wij onze ouderen zo goed mogelijk behandelen, hen zo goed mogelijk proberen te verzorgen als ze niet meer zelfstandig zijn of zwaar ziek zijn. Ook al kost het ons geld.

En zo wil ik het houden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 november 2020 om 16:37.
Oud 26 november 2020, 16:58   #1129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen dat griepdoden waren, stelde zich dat debat blijkbaar niet.
Oud 26 november 2020, 17:08   #1130
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is nog altijd zo in onze type maatschappij dat wij onze ouderen zo goed mogelijk behandelen, hen zo goed mogelijk proberen te verzorgen als ze niet meer zelfstandig zijn of zwaar ziek zijn. Ook al kost het ons geld.
Laat me raden, jij bent je job niet kwijt en je hebt geen zaak die failliet is gemaakt door de lockdowns/sluitingen/maatregelen en je zal ook geen hypotheek meer af te betalen hebben en zelfs met een lockdown van 2 jaar zal je inkomen geen euro verminderd zijn, anders, beste HO, zou je zo lichtzinnig niet praten over geld.

Conclusie: Allemaal samen: Het Oosten is in pensioen!!
Citaat:
En zo wil ik het houden.
Tuurlijk datte, laat de verdieners/zelfstandigen maar kreperen en neem iedereen z'n vrijheid af, omdat jouw generatie egoïstisch genoeg is om voor iedereen dwang- en opsluitregels te eisen, voor iets wat jouw generatie perfect zelf vrijwillig zou kunnen doen, maar uit onversneden egoïsme ervoor kiest die zelfbescherming niet alleen te doen.
Oud 26 november 2020, 17:14   #1131
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Laat me raden, jij bent je job niet kwijt en je hebt geen zaak die failliet is gemaakt door de lockdowns/sluitingen/maatregelen en je zal ook geen hypotheek meer af te betalen hebben en zelfs met een lockdown van 2 jaar zal je inkomen geen euro verminderd zijn, anders, beste HO, zou je zo lichtzinnig niet praten over geld.

Conclusie: Allemaal samen: Het Oosten is in pensioen!!

Tuurlijk datte, laat de verdieners/zelfstandigen maar kreperen en neem iedereen z'n vrijheid af, omdat jouw generatie egoïstisch genoeg is om voor iedereen dwang- en opsluitregels te eisen, voor iets wat jouw generatie perfect zelf vrijwillig zou kunnen doen, maar uit onversneden egoïsme ervoor kiest die zelfbescherming niet alleen te doen.
U gebruikte een mooie kleurencombinatie. Voor de rest ...
Oud 26 november 2020, 17:25   #1132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In Frankrijk ook en daar verbeteren ze.
Maar welke was de horizon die Macron aankondigde deze week, voor bars en restaurants ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 17:27   #1133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou mijn hart vast als bepaalde mensen aan de macht komen. Dan zijn we in de kortste keren terug naar de jaren '30.
Lapidair gezegd: er zijn amper drie man in gans Vlaanderen die van het gedacht zijn zoals die corona-gekken die we kennen van dit forum.

Drie man, da's niet genoeg voor een regering.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 17:29   #1134
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fascistische maatregelen zoals een avondklok doen me er inderdaad wat aan denken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 17:48   #1135
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Fascistische maatregelen zoals een avondklok doen me er inderdaad wat aan denken.
Ook al zoiets. Maar ik heb het vooral over de tendens tegenwoordig (vooral bij bepaalde jongeren) om ouderen en zwakken aan hun lot over te laten. Het is nog niet zover gelukkig, maar het wordt stilletjes aan bespreekbaar. En dat zijn denkoefeningen die leiden naar een Weltanschauung waarin men vlug gaat glijden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 november 2020 om 18:04.
Oud 26 november 2020, 17:51   #1136
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lapidair gezegd: er zijn amper drie man in gans Vlaanderen die van het gedacht zijn zoals die corona-gekken die we kennen van dit forum.

Drie man, da's niet genoeg voor een regering.
3 is meer dan genoeg, dat gaat het tenminste wat voorruit.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 17:57   #1137
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En zo wil ik het houden.
Na de eerste lockdown wil 70% van de rusthuis bewoners dood, wat doe je dan?

Je vervreemd ze van hun familie en sluit ze op voor hun bestwil maar dan willen ze net dood omdat ze geen plezier meer aan het leven hebben, dilemma dilemma.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 17:59   #1138
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook al zoiets. Maar ik heb het vooral over de tendens tegenwoordig (vooral bij bepaalde jongeren) om ouderen en zwakken aan hun lot over te laten. Het is nog niet zover gelukkig, maar het wordt stilletjes aan bespreekbaar. En dat zijn denkoefeningen die leiden naar een Weltanschauung waarop men vlug gaat glijden.
Hadden we de ouderen wat afgeschermd en een paar maanden alles verder losgelaten dan waren er minder doden en was alles al voorbij.

De maatregelen waren bedoeld voor een Ebola met de besmettelijkheid van een griep, nu blijkt dat dit niet zo is zouden we de ouderen beter helpen door weer normaal te doen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 18:03   #1139
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar welke was de horizon die Macron aankondigde deze week, voor bars en restaurants ?
Hij is natuurlijk ook wel een onnozelaar. Het is grotendeels omdat hij de hysterie niet kan weerstaan dat hij dit spel mede in gang gestoken heeft natuurlijk. Als we zo lang wachten gaat de derde golf weer lang op zich laten wachten, waardoor alles nog rekt. We zouden die nu moeten krijgen.

Ik denk dat hij de Franse gastronomie omzeep wil.

Aan de andere kant, voor hem is gans dat gelockdown goed, dan denken we niet teveel aan de gele hesjes he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2020 om 18:04.
Oud 26 november 2020, 18:05   #1140
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn maar drie zotten in gans Duitsland die niet van de Joden afwillen. Vooruit met die gaskamers, ze gaan dat niet tegenhouden. Allemaal samen tegen het joodse gevaar !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be