Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2020, 20:18   #61
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

De Russische Federatie is begonnen met vaccineren.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 12:44   #62
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.804
Standaard

Ben heel benieuwd naar de inhoud van het Russische vaccin.
Er zijn internationaal gekende vaccins die een afgeleide van kwik (thiomersal) bevatten. Een metaal dat de hersenen beschadigt. Kwik is een van de meest schadelijke stoffen die er voor de mens bestaan

Thiomersal in vaccins

Men roept over de Russen dat ze de grootschalige testfase overslaan maar er zijn al decennia vermoedens dat gekende vaccins autisme in de hand werken. Wat niet vreemd is als we de inhoud van die vaccins kennen. Maar wie vandaag de dag beweert dat vaccins met kwik autisme veroorzaken, wordt weggezet als een zwakzinnige. Het "onderzoek" vindt geen verband tussen autisme en kwikbevattende vaccins, maar ik stel me vragen bij dat onderzoek.

Hier vind ik bijvoorbeeld iets heel anders



preventie vaccinatieschade

Ik laat in ieder geval geen vaccin met een afgeleide van een metaal in mijn lijf pompen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 december 2020 om 12:52.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 12:48   #63
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben heel benieuwd naar de inhoud van het Russische vaccin.
Er zijn internationaal gekende vaccins die een afgeleide van kwik (thiomersal) bevatten. Een metaal dat de hersenen beschadigt. Een van de meest schadelijke stoffen die er voor de mens bestaan

Thiomersal in vaccins

Men roept over de Russen dat men de grootschalige testfase overslaat maar er zijn al decennia vermoedens dat gekende vaccins autisme in de hand werken. Wat niet vreemd is als we de inhoud van die vaccins kennen. Maar wie vandaag de dag beweert dat vaccins met kwik autisme veroorzaken, wordt weggezet als een zwakzinnige. Het "onderzoek" vindt geen verband tussen autisme en kwikbevattende vaccins, maar ik stel me vragen bij dat onderzoek.

Ik laat in ieder geval geen vaccin met een afgeleide van een metaal in mijn lijf pompen.
Heeft u het Wikipedia artikel eigenlijk zelf gelezen? Daarin wordt vermeld dat er geen enkele wetenschappelijke evidentie is voor een link tussen vaccins en autisme storingen....

Laatst gewijzigd door alpina : 6 december 2020 om 12:49.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 12:53   #64
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Heeft u het Wikipedia artikel eigenlijk zelf gelezen? Daarin wordt vermeld dat er geen enkele wetenschappelijke evidentie is voor een link tussen vaccins en autisme storingen....
Ja en inmiddels heb ik andere onderzoeken toegevoegd die wel degelijk een duidelijk verband vinden. Bij onderzoeken is altijd big pharma betrokken, die niet willen dat er neveneffecten worden gevonden. Men schrijft dat dan toe aan toeval. Of "de schaal was niet groot genoeg" of de verschillen waren niet significant. Autisme is trouwens een breed spectrum van symptomen dat je niet onmiddellijk bij de geboorte kan vaststellen.

Ik kan je veel interviews met insiders doorlinken die aangeven hoe die onderzoeken gemanipuleerd worden. Ikzelf vertrouw niet in die onderzoeken en ga af op de inhoud van een vaccin. Daarom ben ik heel benieuwd naar wat er in dat Pfizer vaccin zit. Geen enkele afgeleide van een metaal komt mijn lijf in
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 december 2020 om 13:02.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:02   #65
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ja en inmiddels heb ik andere onderzoeken toegevoegd die wel degelijk een duidelijk verband vinden. Bij die onderzoeken is altijd big pharma betrokken, die niet willen dat er neveneffecten worden gevonden. Men schrijft dat dan toe aan toeval.

Ik kan je veel interviews met insiders doorlinken die aangeven hoe die onderzoeken gemanipuleerd worden
Ik ben hier niet volledig doorgelopen maar toch al 1 bemerking:

Een verwijzing naar een onderzoek dat een stijging van diagnoses van autisme in verband brengt met de uitrol van vaccins. Prachtig voorbeeld van misbruik van statistiek waarbij je geen onderscheid maakt tussen correlatie en causaliteit. Vroeger had niemand autisme, men is dat pas beginnen opvolgen op een bepaald moment. Een moment dat blijkbaar samenvalt met de uitrol van een bepaald vaccin. Dat zegt op zich helemaal niets.

Je zit hier trouwens te refereren naar een site die vertrekt van de premisse dat vaccins gevaarlijk zijn: niet bepaald een neutrale bron.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:46   #66
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ik ben hier niet volledig doorgelopen maar toch al 1 bemerking:

Een verwijzing naar een onderzoek dat een stijging van diagnoses van autisme in verband brengt met de uitrol van vaccins. Prachtig voorbeeld van misbruik van statistiek waarbij je geen onderscheid maakt tussen correlatie en causaliteit. Vroeger had niemand autisme, men is dat pas beginnen opvolgen op een bepaald moment. Een moment dat blijkbaar samenvalt met de uitrol van een bepaald vaccin. Dat zegt op zich helemaal niets.

Je zit hier trouwens te refereren naar een site die vertrekt van de premisse dat vaccins gevaarlijk zijn: niet bepaald een neutrale bron.
Ik ga uit van de wetenschap die het verband legt tussen zware metalen (kwik, cadmium, aluminium, arseen, lood, tin..) en hersenschade. Dat is wetenschappelijk aangetoond en vind je uitgebreid op het internet. Los van hersenschade zijn er ook verbanden met auto-immuunziektes, autisme, ALS, MS, de ziekte van Parkinson, Alzheimer, epilepsie , chronisch vermoeidheidssyndroom, gewrichtsontstekingen, fibromyalgie..

Ik leg dus geen verband tussen vaccins en een gezondheidseffect. Maar wel tussen de inhoud van dat vaccin en een gezondheidseffect.

Zeggen dat goedgelovige mensen zomaar complottheorieën aannemen is een gekende strategie van de farmacie en de media. Maar men kan geen wetenschap ontkennen, en het wordt moeilijk om mensen als goedgelovig weg te zetten wanneer geneeskundigen hun bezorgdheid uiten
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 december 2020 om 13:47.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:48   #67
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ik ben hier niet volledig doorgelopen maar toch al 1 bemerking:

Een verwijzing naar een onderzoek dat een stijging van diagnoses van autisme in verband brengt met de uitrol van vaccins. Prachtig voorbeeld van misbruik van statistiek waarbij je geen onderscheid maakt tussen correlatie en causaliteit. Vroeger had niemand autisme, men is dat pas beginnen opvolgen op een bepaald moment. Een moment dat blijkbaar samenvalt met de uitrol van een bepaald vaccin. Dat zegt op zich helemaal niets.

Je zit hier trouwens te refereren naar een site die vertrekt van de premisse dat vaccins gevaarlijk zijn: niet bepaald een neutrale bron.
Niet geteste vaccins zijn dan ook gevaarlijk, daar is iedereen het wel over eens hoor.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 14:42   #68
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ja en inmiddels heb ik andere onderzoeken toegevoegd die wel degelijk een duidelijk verband vinden.
Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat een link tussen Autisme en vaccinatie heeft kunnen vaststellen. Punt. Dat er antivaxxers sugereen van wel, is een decennia oude leugen en meestal gebaseerd op het al lang gediscrediteerde vervalste onderzoek van dr. Wakefield.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Geen enkele afgeleide van een metaal komt mijn lijf in
Er zitten meer metaal-afgeleiden in moedermelk dan in vaccins.

https://www.sciencedirect.com/scienc...48969795047024

Citaat:
Aluminium levels in human milk in the winter period of 1992/93 ranged from 0.004 mg/l to 2.67 mg/l and the mean value was 0.38 mg/l.

Laatst gewijzigd door parcifal : 6 december 2020 om 14:43.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 14:59   #69
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Niet geteste vaccins zijn dan ook gevaarlijk, daar is iedereen het wel over eens hoor.
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik verbaas er mij dan ook over dat het nu zo snel gaat, zeker voor een nieuwe techniek. Ik mag hopen dat de wetenschap zich hier niet vergallopeert. Gerust ben ik er niet in.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 16:47   #70
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik verbaas er mij dan ook over dat het nu zo snel gaat, zeker voor een nieuwe techniek. Ik mag hopen dat de wetenschap zich hier niet vergallopeert. Gerust ben ik er niet in.
Binnen het jaar gaan we een 40 tal niet geteste vaccins hebben die in een record tempo gaan uitgetest worden op miljoenen mensen, wat kan er verkenrd gaan?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 17:38   #71
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ja en inmiddels heb ik andere onderzoeken toegevoegd die wel degelijk een duidelijk verband vinden. Bij onderzoeken is altijd big pharma betrokken, die niet willen dat er neveneffecten worden gevonden. Men schrijft dat dan toe aan toeval. Of "de schaal was niet groot genoeg" of de verschillen waren niet significant. Autisme is trouwens een breed spectrum van symptomen dat je niet onmiddellijk bij de geboorte kan vaststellen.

Ik kan je veel interviews met insiders doorlinken die aangeven hoe die onderzoeken gemanipuleerd worden. Ikzelf vertrouw niet in die onderzoeken en ga af op de inhoud van een vaccin. Daarom ben ik heel benieuwd naar wat er in dat Pfizer vaccin zit. Geen enkele afgeleide van een metaal komt mijn lijf in
als gij dagelijks kookt in uw metalen potten krijgt ge meer binnen dan via een eenmalig vaccin

mensen en irrationele angsten, ik zal ze nooit begrijpen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 17:16   #72
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Russische Federatie is begonnen met vaccineren.
Klein minpuntje :

https://twitter.com/BBCWillVernon/st...56116151967744

Citaat:
The Russian health regulator has requested that Russians who will be vaccinated with Sputnik V must refrain from drinking alcohol 14 days before, and 42 days after, their jab. In December.
HAHAHAHAHAHA.

De lol van het jaar.


Laatst gewijzigd door parcifal : 9 december 2020 om 17:17.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 20:03   #73
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Niet geteste vaccins zijn dan ook gevaarlijk, daar is iedereen het wel over eens hoor.
Zelfs geteste vaccins kunnen gevaarlijk zijn door vb fouten tijdens productie, vervoer en opslag...
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 15:12   #74
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Het "glorieuze" Sputnik vaccinverhaal is een miserabele grap aan het worden...


https://www.reuters.com/article/us-h...-idUSKBN2920XP

Zovele maanden na de triomfantelijke aankondiging van dit middel is er in de Russische Federatie nog altijd sprake van serieuze achterstand bij de vaccinaties...

Naar aanleiding van een recente zending van dat spul naar Argentinie wordt duidelijk wat er echt aan de hand is.

Dat Russisch vaccin moet,net als de vaccins die alhier voorzien zijn,in twee delen toegedoend worden met een tussenperiode van ongeveer 20 dagen.

Het vaccin van "alhier" is,voor zover ik begrijp,twee keer van hetzelfde.Dat vereenvoudigt de logistieke ketting natuurlijk aanzienlijk eens de boel begint te rollen (hetgeen ondertussen ook gebeurt,en vrijwel wereldwijd op ongeveer hetzelfde moment ondertussen)

Het tweede deel van de "Sputnik" vaccinatie zou daarentegen NIET hetzelfde zijn als "deel 1".....De zending van enkele honderduizende "sputniks" die naar Argentinie gezonden zijn,zijn enkel deel 1.Blijkt dat deel 2 moeilijker te bereiden is.Wat de Argentijnen eigenlijk zijn met "deel 1",terwijl ze niet weten wanneer "deel 2" zal arriveren,is maar de vraag.Heeft het wel zin?


Zoals gesteld,dergelijke gebeurtenissen,meer nog dan de erkenningsprocedures,geven aan waarom het niet "Sputnik" is dat in de loop van het jaar in onze bovenarm zal terechtkomen....

Laatst gewijzigd door kelt : 28 december 2020 om 15:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 15:20   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat Russisch vaccin moet,net als de vaccins die alhier voorzien zijn,in twee delen toegedoend worden met een tussenperiode van ongeveer 20 dagen.

Het vaccin van "alhier" is,voor zover ik begrijp,twee keer van hetzelfde.Dat vereenvoudigt de logistieke ketting natuurlijk aanzienlijk eens de boel begint te rollen (hetgeen ondertussen ook gebeurt,en vrijwel wereldwijd op ongeveer hetzelfde moment ondertussen)

Het tweede deel van de "Sputnik" vaccinatie zou daarentegen NIET hetzelfde zijn als "deel 1".....De zending van enkele honderduizende "sputniks" die naar Argentinie gezonden zijn,zijn enkel deel 1.Blijkt dat deel 2 moeilijker te bereiden is.Wat de Argentijnen eigenlijk zijn met "deel 1",terwijl ze niet weten wanneer "deel 2" zal arriveren,is maar de vraag.Heeft het wel zin?
Ja, dat komt omdat het Russische vaccin MENSELIJKE adeno virussen gebruikt als drager (terwijl het Oxford vaccin een makak adeno virus gebruikt).

Het probleem van een menselijk virus te gebruiken is dat je dat verkoudheidsvirus misschien al gehad hebt. Dan ben je geimmuniseerd tegen het vaccin en gaat het niet werken. Maar er zijn 100 of zo adenovirussen. De Russen hebben er daar 2 van gebruikt. De kans dat je de twee gehad hebt is al stukken kleiner. Je hebt dus eigenlijk 2 vaccins, een met elk adeno virus, en je krijgt een van elk toegediend.

Het is waarschijnlijk zo dat het Oxford vaccin maar 1 keer zal gebruikt kunnen worden, maar aangezien de meeste mensen geen makakken virussen opdoen hebben ze er maar 1 gemaakt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 15:21   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Klein minpuntje :

https://twitter.com/BBCWillVernon/st...56116151967744



HAHAHAHAHAHA.

De lol van het jaar.

Gij zijt echt een Russenhater he. Zo een Schadenfreude ....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 17:14   #77
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Halfweg het jaar en de Russische Federatie zou aan geen 30% vaccinatiegraad zijn terwijl blijkbaar de "D-variante" al om zich heen grijpt.Het wordt nu openbaar toegegeven dat men tegen het eind van het jaar mogelijk zelfs niet dat magisch cijfer "70% vaccinatiegraad" zal bereiken...Men geeft toe dat Rusland,ondanks zijn vroegere start,nu achter loopt op alle andere "belangrijke" landen....

Het is waarschijnlijk niet zo erg in het wijdse platteland,maar in de steden is er blijkbaar ook amper animo om zich te laten vaccineren.

Misschien zal het verbeteren nu Russisch President Putin aangaf zelf Sputnik-V gekregen te hebben.Als "opperbevelhebber van de strijdkrachten" hoorde hij hetzelfde te krijgen als zijn soldaten hé?????Misschien helpt dergelijke "stoerspraak" aldaar...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 06:08   #78
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Het is nu,halfweg juli 2021 een zelfveroorzaakt drama voor het "Sputnik" vaccin.

Ondanks een proces van reeds minstens een half jaar heeft het Europese Geneesmiddelen agentschap EMA (eigenlijk het enige in de "Westerse Wereld" dat oprechte belangstelling toonde in het Sputnik vaccin) slechts een zeer onvolledig dossier aan data gekregen van de leverancier.

Dit jaar en vorig jaar is bewezen dat zo een proces zelfs met grote snelheid kan doorlopen worden,maar het moet gebaseerd zijn op DATA.

Er zijn enkele landen in de Eu die "tijdelijke toelatingen" gegeven hebben voor toepassing van dit vaccin,maar dat loopt ten einde ,of mensen WILLEN het niet .....En nu,halfweg 2021 is het te laat voor nieuwkomers,er is genoeg bevooorrading,zo veel dat zelfs een grote als AZ feitelijk buiten geduwd wordt.....


Het drama voor de Russen is niet alleen hun eigen belabberde vaccinatietoestand maar ook het wantrouwen overzees,omdat veel landen met "eenvoudiger" medische controleorganen kijken naar het Europese controleorgaan als gids om iets massaal toe te laten in eigen land.



https://www.reuters.com/world/the-gr...ps-2021-07-13/


pech......geen sputnik voor ons.

Hier in Europa beschouwt men het als een "gebrek aan ervaring " vanb de Russische farmaceutische industrie in het omgaan met onze homologatiemethoden......EN neen,"Europa" zal dat niet voor de Russen gaan doen,WIJ zijn "klant" die moet overtuigd worden....

Laatst gewijzigd door kelt : 14 juli 2021 om 06:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 07:31   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hier in Europa beschouwt men het als een "gebrek aan ervaring " vanb de Russische farmaceutische industrie in het omgaan met onze homologatiemethoden......EN neen,"Europa" zal dat niet voor de Russen gaan doen,WIJ zijn "klant" die moet overtuigd worden....
Maar waarom zou die Sputnik hier aan de man gebracht moeten worden ? Ik dacht dat dat gevaccineer diende om ziekte te voorkomen, niet om "markten" te veroveren, zeker niet zo een staatsgebonden dinges als Sputnik.

Je zou zelfs denken dat de Russen dat niet willen uitvoeren zolang ze er zelf niet alles van gehad hebben. Ik zie het punt niet van Sputnik bij ons te willen, noch voor ons, noch voor de Russen.

Helemaal in het begin, toen er nood was aan vaccins, en schaarste, kon men discussieren, maar ondertussen zitten we toch eerder in een logica van efficientie en kwaliteit (bijwerkingen en zo) eerder dan "gelijk wat" he.

En ondertussen is toch wel gebleken dat de mRNA vaccins superieur zijn aan die vector vaccins.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juli 2021 om 07:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:03   #80
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar waarom zou die Sputnik hier aan de man gebracht moeten worden ? Ik dacht dat dat gevaccineer diende om ziekte te voorkomen, niet om "markten" te veroveren, zeker niet zo een staatsgebonden dinges als Sputnik.

En ondertussen is toch wel gebleken dat de mRNA vaccins superieur zijn aan die vector vaccins.
Sputnik V was en is in de eerste plaats een geopolitieke tool die Rusland heeft ontwikkeld tegen 200 per uur (ze moesten de eerste zijn, op presidentieel bevel), vermoedelijk hebben ze ook wat aan cyber-shopping gedaan onderweg, dat zit er dik in, de Russische hackers die op bezoek kwamen in de lente van 2020 in Oxford en bij het EMA waren daar niet toevallig

Zoals de Sputnik ooit het eerste tuig in de ruimte was, moest nu Sputnik V het allereerste Covid-vaccin zijn, en zo bewijzen dat het Rusland van nu eigenlijk nog net even groot en machtig is als de USSR van 1957.

De Russische vaccindiplomatie is totaal gefaald in de EU, Slovakije heeft de Sputnik Vaccins teruggestuurd, enkel in Hongarije is het echt gebruikt.

En in Rusland betrouwt eigenlijk zo goed als niemand het, omdat ze ondertussen genoeg ervaring hebben met hun papperheimers.

De Russen zelf hebben Sputnik V afgekeurd door massaal thuis te blijven in plaats van een prik te gaan halen.
Deze stemronde met naald en blote arm heeft VV Putin verloren en hij weet het.

Laatst gewijzigd door parcifal : 14 juli 2021 om 08:13.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be