![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En Franstalige Brusselaars zijn vaak in het Nederlandstalige onderwijs gegaan. Ik heb er zo eentje gekend. Toen die eens de telefoon opnam sprak die Brabantsachtig Frans, dat nog vaak gesproken wordt vandaag. Hij was ook geen fan van strijdvaardige Vlamingen die te veel oordelen over zijn dagelijkse taalexpressie (wat hij voelde bij enkele examinatoren Nederlands). Er was ook een Hollandse uit Den Haag bij die met die kerel bevriend was. Die wou haar middelbaar in Vlaanderen halen en schreef zich daarom in voor onze Examencommissie in 2006. Voor zowel een Hollandse als een Franstalige Belg staat je diploma ASO halen bij de Vlaamse Gemeenschap goed op je cv. Laatst gewijzigd door Weyland : 8 december 2020 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kom, kom, Marie. De politiek in België is niks anders dan een roversbende waar ze allemaal aan medewerken. Als gehandicapte heb ik destijds een auto gekocht die wat meer verbruikt. Deze wagen wordt nog uitsluitend gebruikt om mijn mijn boodschappen te doen omdat een kleinere niet volautomatische wagen niet meer door mij kan bestuurd worden. Ik geraak er zelf niet meer in Dit heeft voor gevolg dat ik de laatste jaren ternauwernood duizend kilometer per jaar afleg. En nu komt het. Ik word belast als grote vervuiler en vervuil dus even veel als iemand die per jaar 50.000 km of meer aflegt. Dat noem ik dus plunderen van gehandicapten. Is dit nog een land waar men nog denkt aan zieke mensen? Weitz heeft het bij het rechte eind toen hij voorstander bleek te zijn de van de afgelegde kilometers in rekening te brengen voor de verkeersbelasting te berekenen. Gebeurt dat niet dan worden onze wegen blijvend kapot gereden door weekendtoeristen. Spijtig is wel dat werkmensen die om den brode dagelijks naar de de geschapen vuilhoop die men hoofdstad noemt moeten rijden. Dat hebben onze politiekers ook graag. Degenen die werken uitpersen waar het kan. In Brussel gaan werken is uw gezinsleven verwoesten. Ik weet wat dit betekent. Ik heb het ook meer dan 25 jaar meegemaakt. In de ochtenduren nooit staking. Maar na de dagtaak was er altijd staking. De "vakboungd" was wakker geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het oordelen over de taalexpressie is van weinig belang. Als men in een andere taal spreekt, zijn er zowiezo fouten en men merkt heel vlug dat dit niet de moedertaal is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt u het artikel gelezen? Ze voelen zich totaal ondersteund en ze pendelen liever naar Brussel dan in hun Vlaamse stad of dorp te blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En jij denkt dat wij dat voor ons plezier doen? Wij moeten dat doen omdat er hier een bende onnozelaars zitten die jaren al het voorradig werk in een Franstalige bidonville hebben neer gepland. Doe niet te onnozel hoor vent. Ik ben opgegroeid in Vlaanderen en jij niet. Dus je kent Vlaanderen niet. De vorige generatie die waren de bietentrekkers in Wallonië. En veel Vlamingen die ik ken zijn op de hooizolders boven de koeien gemaakt in Wallonië. Denk dus niet dat jij de Vlamingen kent! Ik vermoed dat je hen verward met Iranezen of ander volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mocht zij dat zeggen op een Franstalig forum dan zou ik haar ongelijk geven en vertrekken van de gedachte dat ze beter het anderstalige gedeelte van België met rust laat. Maar ze doet de moeite van in het Nederlands haar gedacht te zeggen. Ze werkt dus niet storend en respecteert de beleefdheid. Iets wat van U niet kan gezegd worden. Ik vraag mij af hoe men over over de taalgrens zou reageren als een Franstalige komt zeiken in het Nederlands. Die basis hebben ze bij jullie niet aan iedereen geleerd. Ofwel zijn sommigen; waaronder jij; te dom om dat te beseffen. Als het van mij zou afhangen mocht je eindeloos zeuren maar ik zou de moeite niet opbrengen om U van antwoord te dienen. Uw gedrag van vervelende roeptoeter te spelen zou dan niet blijven duren. Trouwens mocht ik moderator wezen dan vloog je hier buiten want je respecteert de wet niet. In Vlaanderen spreekt men Nederlands. Wat mij nooit belet heeft om vriendschappelijk om te gaan met Walen in Wallonië maar dan in hun taal. Ondanks ik altijd de Walen die mij in mijn streek de weg vroegen naar Montaigu steeds naar Bachte de Kupe heb gestuurd. Want volgens mijn bescheiden mening was Montaigu een vroegere deelgemeente van Waver. Vroeger heb ik een paar keer de moeite gedaan om op onze landkaarten te zoeken achter Montaigu. Maar dat bestaat dus niet. En onwetend kan men niet zondigen. Ik ben dus een onschuldige en gedraag me zoals van mij verwacht wordt. Die onschuld is niet merkbaar in uw dagelijks gedrag. Ik verdenk U er van een omhoog gevallen individu te zijn. Op die manier gaat het nooit goed komen in dit land. Doe zo verder want het is mijn probleem niet. En evenmin van veel Vlamingen vermoed ik. Zet U en denk er eens over na. Misschien kan het nog beteren. Hoe anderen er over denken weet ik niet. Ik spreek in mijn naam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke bijstelling/verbetering van een eventueel 'vals' (pakweg véél te rooskleurig, of net het tegenovergestelde) beeld van de situatie is welkom! Dank bij voorbaat, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Ze' komen hier nochtans niet wonen, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoogstaande reactie. Ik zou het niet beter kunnen. Ik heb nooit een Franstalige uitgemaakt voor Waalse stront hoor. Ik krijg er trouwens de tijd niet voor want we zijn te vlug uitgepraat als het zo'n vedetten zijn zoals U. Daar steek ik absoluut mijn tijd niet in. Kwaak hier maar verder dus. Als de regering te laf is om de wet te doen naleven dan moet ik erkennen dat dit land kapot gemaakt word door zijn regeringen. Wetten maken genoeg. Maar doen naleven is een betere vraag. En laat uwe Franse stront maar in Frankrijk als je met overschotten zit want wij zijn absoluut geen vragende partij. Maak terug een mesthoop aan de voordeur en koop een haan om lawaai te maken. Die leidt de aandacht af van de stank. Ik heb trouwens verre van de indruk dat uw taalgebruik komt van iemand die dit land zal en kan redden. Bij U is het zelfs de stoef die stinkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een vrij Vlaanderen zou hun macht deftig gekortwiek worden... Maar la Belgique houdt hen de handen boven het hoofd... En dat is voor veel zo, ook voor heel veel misbruik dat nu ook Vlaanderen verkankert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dag dat je hoorde dat Frankrijk ene grotere rol in Europa ging spelen, die dag wist je dat het alleen maar verder de verkeerde kant kon opgaan... en wat zien we??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad niet want jullie zitten er al in verzopen... ook al weten ze van zichzelf niet meer dat ze ook maar boerkes zijn... Omhooggevallen stront, blijft stront... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Terwijl hier de tegenstellingen Francofoon Nederlandstalige bediscuteerd wordt verliest iedereen de "derde hond" uit het oog. Dit kan alleen maar fataal aflopen voor de drie gemeenschappen. Onder onze neus wordt de onveiligheid door de Islamietische jeugd allen maar erger en erger. Politie, hulpdiensten en medisch personeel wordt te pas en ten onpas aangevallen of het werk onmogelijk gemaakt door telkens de hulp van de ganse straat. Hoeveel zones in dit land zijn er nu al geen "NO GO zones???Ook op politiek vlak wint de Islam alle dagen terrein door de inmenging van hun verkozenen en de stille omvorming van op het eerste zicht onschuldige partijen waar niemand graten in ziet.
Wedden dat we op een morgen gaan wakker worden in een wereld die we echt niet gewild hebben maar door onze kortzichtigheid en gebrek aan daadkracht en zelfs medewerking, zelf in de hand gewerkt hebben??? Laatst gewijzigd door TREBRON : 9 december 2020 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als je lees dat de taalwetten voor het grootste gedeelte gewoonweg niet worden uitgevoerd, zegt dat toch genoeg... Als je weet dat in een hele Vlaamse familie, de mijne, er ene franstalige aan tafel zat en iedereen braaf frans met hem sprak, maar die man nog wist te klagen omdat er te veel Vlaams onder de Vlamingen zelf werd gesproken... Hij vondt dat gewoonweg niet kunnen... Als je weet dat een firma uit Sint Truiden de telefoon opneemt goedendag, bonjour en dat dan franstalige van hun neus maken dat ze vinden dat dat niet kan in la Belgique dat men niet eerst Bonjour zegt... Als je weet dat een broer afgesnauwd werd door een franstalige in Leuven, voor de splising omdat hij hem in het Vlaams iets vroeg... Ten andere lees hier de reacties van sommige Belgicistische Vlamingen hier toen er geklaagd werd dat in Bruxelles en omstreken de hulpdiensten, zoals de ambulances geen woord Nederlands kenden en het zelfs weigerden te spreken, idem in het grootste deel van de Brusselse hospitalen... Luister, je hoeft niet veel meer te kennen; het springt er overal torenhoog tussen uit... Oh wij zijn toch de beste vrienden, tot het moment dat zij weer keihard hun eigen eisen tegen de Vlaamse belangen in, doordrukken... Wat ruzie en als alles voor hen 100% in hun voordeel is uitgeklaard zijn we zo gezegd terug de beste vrienden... Ik woon in Wallonië; heb 2 schoonkinderen en die spreken natuurlijk met moeite een woord Nederlands... Het wordt hen gewoonweg afgeraden op school om het te leren... Wie is er nu zo dom zijn tijd te verdoen met Nederlands te leren... Maar oh wee als ze horen van iemand, vb. een agent in Mechelen die weigerden frans te praten... Hoe is dat mogelijk in hun Belgique... Wat zijn die Vlamingen toch racisten... Ik kan uren doorgaan... Allemaal kleien feitjes die op zich dikwijls weinig te zeggen hebben maar ze geven klaar en duidelijk de sfeer aan waarin dit land in woele waters zwemt en dat ze categorique weigert te veranderen... Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 december 2020 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |