![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik weten welke jullie wetenschappelijke opleiding is ? Want het lijkt mij soms toch in een discussie dat jullie zelfs niet de meest elementaire dingen over wetenschap schijnen te weten. Bijvoorbeeld, weet jij hoe je een betrouwbaarheidsinterval uitrekent als, op een staal van 100 pogingen, er 15
"raak" zijn, en je wil aangeven welke het percentage "rake" dingen zijn die men daaruit kan afleiden ? Laatst gewijzigd door patrickve : 21 december 2020 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het punt is dat men hen nooit moet "geloven", maar dat zij met verifieerbare redeneringen en feiten moeten afkomen. Zoniet doen zij niet aan wetenschap, en als hun toehoorders de redeneringen niet verifieren, en de feiten nagaan, dan doen die ook niet aan wetenschap, en is er dus nergens enige wetenschappelijke communicatie geweest.
Een echte wetenschapper begint in principe altijd met "ge moet mij niet geloven, maar ziehier de redeneringen en feiten". Laatst gewijzigd door patrickve : 21 december 2020 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toegepaste statistiek? Maar jongen toch, er zijn zoveel studiedomeinen die toegepaste statistiek als een (weliswaar zeer interessante) hulpwetenschap in het curriculum is opgenoemd. Ik ben economist (U Gent) en heb er dus evenzeer mee te maken gehad. Maar toegepaste statistiek maakt van iemand nog geen epidemioloog of viroloog. Statistiek is een onmisbare tool voor een ganse rist wetenschappen, zowel de “humane” als de “harde”.
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals je moet mij niet geloven maar ikzelf ken daar niks van.
![]() |
#108 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
wetenschap spreekt over mogelijkheden, percentages en waarschijnlijkheden. wetenschap zegt vaak, ik weet het niet, ik moet eerste meer onderzoek doen. religie spreekt in zekerheden. veel mensen hebben liever een kwakzalver als van ranst die stellig vertelt dat mondmaskers niet werken. zelfs al is het volledig fout, het is simpel te begrijpen. ze hoeven niet na te denken, niet te twijfelen. het is een deel domheid, maar ook voor een deel luiheid. maar ook nog een 3e, voor mij onbegrijpelijk deel. het deel dat hier komt posten, dat alle informatie krijgt, dat duidelijk zwart op wit bewijzen krijgt van het kwakzalf gehalte van onze experts, maar toch rotsvast achter hen blijft staan. het deel dat de zon ziet opkomen, maar toch blijft beweren dat de zon niet bestaat. en zelfs dat iedereen die zegt dat de zon wel bestaat liegt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet je epidemiologie als toegepaste statistiek "plus wat jargon" zien, maar het is ook maar dat. Dus vraag ik aan jou: het paper over die ubiquinone, wat is daar statistisch fout aan ? Want om dat te analyseren heb je ENKEL MAAR toegepaste statistiek voor nodig he. Je moet niet eens weten wat ubiquinone eigenlijk is. Wat is er statistisch verkeerd aan die papers over ivermectine ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is overigens iets wat Van Ranst zelf zegt. Degene die in het begin meest met zijn gezicht op tv komt, die heeft gelijk. Of dat nu waar is of niet speelt daarna geen rol meer. Dat heeft ie dus zelf gezegd he en toch trap je erin. Ik vind het trouwens schaamtelijk dat een collega economist zo weinig kritisch ingesteld is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat die klopt.
Een vaccin werkt niet op een ander virus. En dat is wat een mutatie is.
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
zolang er kruisimmuniteit is zal een besmetting of een vaccin werken. en dat zal voor bijna alle nu bekende mutaties zo zijn. Citaat:
dat is juist wat ze in het begin gedaan hebben. ze hebben gedaan alsof wij varkens zijn en de quarantaine maatregelen die daarbij werken gewoon aan ons opgelegd. gewoon omdat al onze grote experts geen flauw benul hadden wat wel te doen. helaas is de menselijke dynamiek veel complexer dan die van dieren in stallen, en werkt het niet. Laatst gewijzigd door denkimi : 21 december 2020 om 11:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan honderden varianten van de griep. Is de variant anders dan de prik waarvoor hij gemaakt was dan is hij nutteloos. Ook corona trouwens. Mij moet je niet geloven maar wetenschappers hebben dat al tot in den treure laten weten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 21 december 2020 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |