Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2020, 06:36   #641
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Een universum. Er wonen neo-nazis op de maan, saturnus, mars, pluto en op de sterren ook natuurlijk.
Bedankt om op deze totaal inhoudsloze en niet beargumenteerde manier de discussie te beëindigen.
Het bevestigd alleen dat met extreem rechtsen geen zinnig woord valt te wisselen laat staan dat iemand ermee zou kunnen samenwerken.
En zo komen we terug bij het onderwerp van de draad.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 08:06   #642
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Bedankt om op deze totaal inhoudsloze en niet beargumenteerde manier de discussie te beëindigen.
Het bevestigd alleen dat met extreem rechtsen geen zinnig woord valt te wisselen laat staan dat iemand ermee zou kunnen samenwerken.
Inderdaad een vaststelling die ik ook keer op keer moet maken. Het forum zit vol met alternatieve feiten, fobieën en de daaruit vloeiende waanvoorstellingen en dit herhaalt zich haast als in een perpetuum mobile, het ene déja vu na de andere.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 23 december 2020 om 08:06.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 08:16   #643
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het woord dat "De schoofzak" gebruikte, was 'gekoloniseerd'.

Er is dus een kans dat ook u een probleem hebt, aan uw ogen

Het is typisch voor een kolonie dat er op heimelijke en openlijke wijze rijkdom aan ontfutseld wordt die in onaantastbaar/onbespreekbaar/onbetwistbaar en onmogelijk te hervormen éénrichtingsverkeer naar de kolonisator wordt versluisd; m.a.w. dat we van 'niet-transparante transfers' zouden spreken, als we dat zouden durven/kunnen/mogen/willen

Het volgende even volledig terzijde zijnde?

Ook Afrika verdiende aan de slavenhandel

'Denk maar niet dat de verhouding tussen blank en zwart genormaliseerd is'

Ik blijf er bij dat mocht BDW de zin/tekst 'Dan stop ik direct' over de lippen laten vloeien hebben, dat getuigt van weinig kracht en een politieker onwaardig.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 december 2020 om 08:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 09:32   #644
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
...

Ik blijf er bij dat mocht BDW de zin/tekst 'Dan stop ik direct' over de lippen laten vloeien hebben, dat getuigt van weinig kracht en een politieker onwaardig.
Waarom dan wel ?
Omdat hij duidelijkheid geeft, en niet rond de pot draait ? Is het niet beter om de fantasten die in forza flandria geloven uit hun illusie te halen ?
Nu weten de kiezers van de twee partijen waar ze staan, dat is toch altijd beter dan blijven drijven op illusies ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 09:34   #645
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 december 2020 om 09:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 10:45   #646
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb die bewoording vermeden, omdat ik er niet zeker van ben dat zij geen auteursrecht heeft op die uitdrukking.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 10:47   #647
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb die bewoording vermeden, omdat ik er niet zeker van ben dat zij geen auteursrecht heeft op die uitdrukking.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 10:54   #648
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het volgende even volledig terzijde zijnde?

Ook Afrika verdiende aan de slavenhandel

'Denk maar niet dat de verhouding tussen blank en zwart genormaliseerd is'

Er gaan stemmen op in de N-VA in de trend van "Hij kan het niet".

Veel mensen in de N-VA verwachten een samenwerking met het VB, als Vlaams nationale partijen.

BDW schat dat heel juist in en weet dat hij vroeg of laat - zeker gezien de belabberde resultaten, niet alleen electoraal, maar ook politiek gesproken - aan de kant gezet wordt. Dat maneuver wil hij net voor zijn en zelf vertrekken.

Daar is hij nu al aan het werken.
Oud 23 december 2020, 10:55   #649
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Op enkele minuten tijd claimt u dat djimi gelijk heeft, en nu noemt u mij dom omdat ik niet begrijp waarom djimi ongelijk heeft.

Wat is het mijn beste ? Is dit een NVA brein in actie ?
Ik heb u de keuze gelaten. En u kiest blijkbaar voor dom.
Dat is uw zaak he.
Djimi had mooi geargumenteerd, en heeft gelijk. En jij produceert haatposts die niet geargumenteerd zijn. Het zal aan die keuze liggen die u ZELF gemaakt heeft.
Oud 23 december 2020, 10:56   #650
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De conclusie was dat u zei dat België niet democratisch was.
Al de rest is geleuter.
Uw overdrijvingen heb ik wat in de verf gezet. Ik kan er ook niet aan doen dat uw posts nogal zwak zijn.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 december 2020 om 10:59.
Oud 23 december 2020, 11:01   #651
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Inderdaad een vaststelling die ik ook keer op keer moet maken. Het forum zit vol met alternatieve feiten, fobieën en de daaruit vloeiende waanvoorstellingen en dit herhaalt zich haast als in een perpetuum mobile, het ene déja vu na de andere.
Trollen die elkaar gelijk geven. Aandoenlijk.
Maar zelfs Willem geeft toe dat België niet democratisch is en dat hij dus overheerst wordt.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 december 2020 om 11:03.
Oud 23 december 2020, 11:10   #652
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als centrum-rechtse heb ik vaak diezelfde indruk.
Maar niet alleen met extreem-rechtsen. Evenzeer bij extreem-linksen.

Het is evenzeer mijn indruk dat vooral de gematigde linkse kerk, goed bezig is om centrum-rechts te pushen naar extreem-rechts.
Vb. zwijgen over het behoud van de pensioenleeftijd van 67 in het regeerakkoord, zwijgen over het begraven van de notie zware beroepen, maar luid roepen dat de nva asociaal zou zijn, terwijl alle maatregelen net het omgekeerde bewijzen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 11:14   #653
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er gaan stemmen op in de N-VA in de trend van "Hij kan het niet".

Veel mensen in de N-VA verwachten een samenwerking met het VB, als Vlaams nationale partijen.

BDW schat dat heel juist in en weet dat hij vroeg of laat - zeker gezien de belabberde resultaten, niet alleen electoraal, maar ook politiek gesproken - aan de kant gezet wordt. Dat maneuver wil hij net voor zijn en zelf vertrekken.

Daar is hij nu al aan het werken.
O neen hoor: er is niet de minste twijfel aan de strategische kundes van Bart.
Tuurlijk is er gemor. Maar af en toe moet dan gezegd worden dat er na de volgende verkiezingen nieuwe kaarten op tafel liggen; die opgeraapt zullen moeten worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 11:20   #654
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
O neen hoor: er is niet de minste twijfel aan de strategische kundes van Bart.
Tuurlijk is er gemor. Maar af en toe moet dan gezegd worden dat er na de volgende verkiezingen nieuwe kaarten op tafel liggen; die opgeraapt zullen moeten worden.
Wel of geen twijfel over de strategische kundes van Bart, de electorale successen zijn voorbij. Als rechtstreeks gevolg van de politiek van BDW en zijn poulains, zoals o.a. VB-haatster Valerie Van Peel, die ex-VB'ers opriep om niet meer op de N-VA te stemmen. Veel gekker kan het niet meer worden...

Bart zijn "weg met het VB en leve Belgie" stoot veel mensen tegen de borst.
Oud 23 december 2020, 11:25   #655
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar daarmee heb je mijn vraag nog niet beantwoord:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Amai, ik wist niet dat er in België 64% nazi's woonden...
Gij wel ?:

Europe: EU citizens want to stop immigration from Muslim countries

“According to a survey by the British think tank Chatham House administered to 10,000 citizens from 10 European countries, 64% of Belgians, 65% of Austrians and 71% of Polish nationals want to put an immediate end to to all immigration from countries where the majority of the population is Muslim. Only in Spain (41%) and in the United Kingdom (47%) were most respondents opposed to any Muslim immigration.
On average, 55% of Europeans agree with the statement that all immigration from Muslim countries should be stopped.”

https://ec.europa.eu/migrant-integra...slim-countries
Komaan, Willem, wat vind je van die 64% Belgen die geen immigratie uit moslimlanden meer wensen ?
Allemaal nazi’s ?
Of kun je hier zelf geen zinnig woord aan kwijt ?
Oud 23 december 2020, 11:38   #656
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb u de keuze gelaten. En u kiest blijkbaar voor dom.
Dat is uw zaak he.
Djimi had mooi geargumenteerd, en heeft gelijk. En jij produceert haatposts die niet geargumenteerd zijn. Het zal aan die keuze liggen die u ZELF gemaakt heeft.
In een NVA verstand zijn de draden toch duidelijk anders aangesloten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 11:57   #657
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trollen die elkaar gelijk geven. Aandoenlijk.
Maar zelfs Willem geeft toe dat België niet democratisch is en dat hij dus overheerst wordt.
En ge vindt het de moeite waard om er op te reageren. Mission accomplished!

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 12:04   #658
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
En ge vindt het de moeite waard om er op te reageren. Mission accomplished!

Game set match Ke Nan.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 12:23   #659
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou ja.. dit lijkt me toch echt het kind met badwater weggooien.
Want wat is juist extreem rechts ( of links) ?
Het Vlaams belang? Groen?
De Belgische politiek is er een van recupereren, waar klassiek links nog steeds liefst ieder samenlevingsprobleem ontkent, probeert rechts dan om totaal onlogische en onuitvoerbare slogans te kelen.

Kiezers vertrekken vanuit eigen leefwereld. En daar zijn vooral samenlevingsproblemen van zeer verschillende culturen reden om op een bepaalde politieke partij te stemmen.
Dus je zou zoveel stemmen op de Vlaams belang, die toch vooral rond die thema's lijkt te scoren, ook een ernstig signaal vanuit de bevolking mogen zien.

Dat lijken politici maar niet te doen. En juist dat spanningsveld doet alle extremen groeien.
Ik ben dus niet onder de indruk van politici die kraaien over met wie ze nooit willen samenwerken. Dat is pas een goed begin wanneer je ook echt iets doet aan de oorzaken die partijen zoals het Vlaams belang groot maakten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 13:34   #660
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou ja.. dit lijkt me toch echt het kind met badwater weggooien.
Want wat is juist extreem rechts ( of links) ?
Het Vlaams belang? Groen?
De Belgische politiek is er een van recupereren, waar klassiek links nog steeds liefst ieder samenlevingsprobleem ontkent, probeert rechts dan om totaal onlogische en onuitvoerbare slogans te kelen.

Kiezers vertrekken vanuit eigen leefwereld. En daar zijn vooral samenlevingsproblemen van zeer verschillende culturen reden om op een bepaalde politieke partij te stemmen.
Dus je zou zoveel stemmen op de Vlaams belang, die toch vooral rond die thema's lijkt te scoren, ook een ernstig signaal vanuit de bevolking mogen zien.

Dat lijken politici maar niet te doen. En juist dat spanningsveld doet alle extremen groeien.
Ik ben dus niet onder de indruk van politici die kraaien over met wie ze nooit willen samenwerken. Dat is pas een goed begin wanneer je ook echt iets doet aan de oorzaken die partijen zoals het Vlaams belang groot maakten.
Mooi Alice; maar nu is het juist die tegenstelling noord-zuid die la Belgique oprakelt, uitvergroot en misbruikt om te doen waar het zin in heeft...
En daarbij is de wil van de bevolking wel een van hun allerlaaste problemen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be