Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2020, 20:10   #8501
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nooit dus, want de helft wil geen coronaspuit
Ik wacht met ongeduld op een coronaspuit.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 20:16   #8502
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik gun ze uw ten harte.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 20:21   #8503
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil jou gratis iets inspuiten waarvan je niet kunt weten wat het is, dus eigenlijk hetzelfde, maar gratis.
Oud 22 december 2020, 20:32   #8504
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik wil jou gratis iets inspuiten waarvan je niet kunt weten wat het is, dus eigenlijk hetzelfde, maar gratis.
Als het de ultieme dodelijke spuit is kan het me minder en minder schelen. Ik wil niet voor nog een jaar in België gevangen zitten.
Oud 22 december 2020, 20:43   #8505
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als het de ultieme dodelijke spuit is kan het me minder en minder schelen. Ik wil niet voor nog een jaar in België gevangen zitten.
Dat is eigenlijk het grootste probleem. De kans dat dat vaccin ernstige bijwerkingen heeft is niet zo groot. Misschien krijg je ooit een overactieve immuunreactie nadat je gevaccineerd bent - maar dat valt niet te voorspellen.

Wat echter wel te voorspellen is: juist door braaf lockdown + vaccin te slikken, weet je perfect wat de reactie gaat zijn bij eender welk ander nieuw virusje: dezelfde. Dus ga je nog veel jaartjes in België gevangen zitten.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 20:57   #8506
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat is eigenlijk het grootste probleem. De kans dat dat vaccin ernstige bijwerkingen heeft is niet zo groot. Misschien krijg je ooit een overactieve immuunreactie nadat je gevaccineerd bent - maar dat valt niet te voorspellen.

Wat echter wel te voorspellen is: juist door braaf lockdown + vaccin te slikken, weet je perfect wat de reactie gaat zijn bij eender welk ander nieuw virusje: dezelfde. Dus ga je nog veel jaartjes in België gevangen zitten.
Nee, ik heb al alle opties doornomen. Welke medicatie in voldoende inname dodelijk is (reeds opgezocht op internet) maar als het mislukt ziet ik met een affront. Met de auto maar als het mislukt eindig ik in een rolstoel. Ophangen zie ik niet zo zitten, vuurwapen ook niet. Verdrinken is lastig want ik zwem tamelijk goed. Euthanasie aanvragen maar dan komt iedereen zich moeien.
Naargelang de tijd vordert wordt de beslissing gemakkelijker.
Ik kan geen afstand nemen van mijn vorig leven. Als dat me ontnomen wordt hoeft het niet meer.
Oud 22 december 2020, 22:44   #8507
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb al alle opties doornomen. Welke medicatie in voldoende inname dodelijk is (reeds opgezocht op internet) maar als het mislukt ziet ik met een affront. Met de auto maar als het mislukt eindig ik in een rolstoel. Ophangen zie ik niet zo zitten, vuurwapen ook niet. Verdrinken is lastig want ik zwem tamelijk goed. Euthanasie aanvragen maar dan komt iedereen zich moeien.
Ik kan geen afstand nemen van mijn vorig leven. Als dat me ontnomen wordt hoeft het niet meer.
Euh, zo heb ik u hier nog niet weten klinken.

Bent u er zeker van dat u niet te jong bent voor zo'n sombere gedachten?

Bent u er zeker van dat niemand u kan helpen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 23:54   #8508
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan gaat een boete van 250 euro je ook niet afschrikken, zoek enkele gelijkgestemden en kom regelmatig eens samen.

Erg lang kan het niet meer duren realistisch gezien, ik koppel het met een poging om Trump buiten te krijgen en dat is gelukt, de ommekeer zal voor binnenkort zijn als Biden aan de macht is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 23:57   #8509
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je krijgt de mijne ook.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 23:58   #8510
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop dan met de politie en politiekers te verdedigen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 07:23   #8511
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens dat is raar want ik hoor dat gij toch wel de "regelneven" verdedigde, nee ?

Maar uw punt is inderdaad de essentiele kosten baten analyse die ik hier al maanden post: 3 miljoen levensjaren kapot gemaakt om er misschien 300 000 proberen te redden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2020 om 07:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 07:59   #8512
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tiens dat is raar want ik hoor dat gij toch wel de "regelneven" verdedigde, nee ?
Er zijn natuurlijk 2 methodes om terug te keren naar hoe het vroeger was. De beperkingen afschaffen en FU zeggen maar Gipsy gelooft blijkbaar dat we een hoog besmettelijk virus kunnen verslaan door in het weekend binnen te blijven en al ons vertier op te geven.

Hij is echt bang, de propaganda werkt, dat is duidelijk.
Oud 23 december 2020, 08:05   #8513
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn natuurlijk 2 methodes om terug te keren naar hoe het vroeger was. De beperkingen afschaffen en FU zeggen maar Gipsy gelooft blijkbaar dat we een hoog besmettelijk virus kunnen verslaan door in het weekend binnen te blijven en al ons vertier op te geven.

Hij is echt bang, de propaganda werkt, dat is duidelijk.
Zou hij zo bang zijn? Hij zei toch eens dat hij naar een sauna ging waar de maatregelen niet gevolgd werden?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 23 december 2020 om 08:05.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 08:05   #8514
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
kan er mij eigenlijk iemand uitleggen waarom elke 45plusser gevaccineerd moet zijn vooraleer “we kunnen lossen?”
Daar is geen enkele wetenschappelijke verklaring voor.

De reden is zuiver politiek.

Reeds vanaf 10 maart 2020 was er geen andere weg meer mogelijk dan de gevangenisstraf uitzitten tot de laatste dag.
En de laatste dat is het ogenblik dat de bestuurlijke politici kunnen verkondigen dat zal het mogelijke hebben gedaan om mensenlevens te redden.

Dat ze met hun reddingsplan de maatschappij en de economie in de vernieling hebben gereden, is de hoofdreden waarom ze alles moeten blijven aanhouden.
Het gaat dus niet om jou en mijn gezondheid, het gaat om het feit dat ze hun beleid moeten kunnen rechtvaardigen.

En de meeste covid-19 slachtoffers op ic zijn ouder dan 55 jaar.
Binnen de medische en politieke wereld neemt een veiligheidsmarge van 10 jaar.

Daarna kunnen de politici hun handen in onschuld wassen.

De jongeren komen niet gemakkelijk in het ziekenhuis terecht met een besmetting, voor hen is een vaccinatie dus minder belangrijk.
De -45 jarigen kunnen op natuurlijke wijze aan groepsimmuniteit komen zonder de ziekenhuizen over te belasten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 08:12   #8515
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het verschrikkelijk dat je er zo over denkt, al ben je zeker niet alleen in deze crisis. Maar als je leven minder waarde begint te krijgen waarom ben je dan nog bang van die corona? Net zoals andere besmettelijke ziektes heb je een paar % kans om dood te gaan en dat is het.

Voordien aanvaarde je het als onvermijdelijk maar nu doen ze alsof we zoiets kunnen sturen en controleren. Het was altijd het idee om je weerstand op te bouwen zodat je sterk staat bij een virale besmetting, nu willen ze iedereens weerstand afbouwen (door elkaar niet meer te ontmoeten) om vaccins te verkopen. Het is misdadig, anders kun je het niet noemen.

Laat je leven niet leiden door angst, neem dat vaccin als je wil maar probeer normaal te leven tot die gekte stopt want ooit zal dat toch moeten, de bevolking zal dit niet blijven aanvaarden. Zeker niet nu de vaccins beginnen uitgedeeld te worden.
Oud 23 december 2020, 08:13   #8516
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is anders wel om het leven van jou generatie te redden, dat de jongere generatie worden opgesloten.
Oud 23 december 2020, 08:37   #8517
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het verschrikkelijk dat je er zo over denkt, al ben je zeker niet alleen in deze crisis. Maar als je leven minder waarde begint te krijgen waarom ben je dan nog bang van die corona? Net zoals andere besmettelijke ziektes heb je een paar % kans om dood te gaan en dat is het.

Voordien aanvaarde je het als onvermijdelijk maar nu doen ze alsof we zoiets kunnen sturen en controleren. Het was altijd het idee om je weerstand op te bouwen zodat je sterk staat bij een virale besmetting, nu willen ze iedereens weerstand afbouwen (door elkaar niet meer te ontmoeten) om vaccins te verkopen. Het is misdadig, anders kun je het niet noemen.

Laat je leven niet leiden door angst, neem dat vaccin als je wil maar probeer normaal te leven tot die gekte stopt want ooit zal dat toch moeten, de bevolking zal dit niet blijven aanvaarden. Zeker niet nu de vaccins beginnen uitgedeeld te worden.
Je moet niet zo uitvallen naar Gipsy.
Hij is echt niet de enige van de hyppie generatie die met deze gevoelens rondloopt.
En hoe dichter zijn komen bij hun vaccinatie hoe erger dat gevoel gaat worden.

En hoewel Gipsy het hier verkoopt als een gevoel van verlossing, is het eigenlijk een schuld en schaamte gevoel tegenover de jongere generaties.
Bij veel +65ers begint het nu door te dringen dat alle coronamaatregelen er enkel waren voor hen, niet voor de jongeren.

Veel van de +70 -80 ers zijn nu tot de vaststelling gekomen, dat zelfs zij niet tot de eerst groep die het vaccin krijgt behoren.
Zij worden nu brutaal geconfronteerd met het feit dat zij opgesloten blijven en geen toegang hebben tot het vaccin voor de +80 en hun eigen ziekelijke en verzwakke leeftijdgenoten in de WZC.

Zij komen nu tot de vaststelling dat zij hun kinderen en kleinkinderen niet mogen bezoeken door maatregelen die niet hen, maar de WZC-bewoners behoeden voor de ziekte.
Oud 23 december 2020, 11:09   #8518
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je wil dus een vaccinatiebewijs. Ik heb er zo eentje voor gele koorts aangeschaft, en feestelijk bedankt voor de spuit.

In Europa is dat weliswaar nu nog moeilijk, maar naarmate de economische crisis vordert, zal het de gewone gang van zaken worden. Zorg ervoor dat je steekpenningen bestand zijn tegen voorgeschreven elektronisch betalingsverkeer en een crash van de euro.

Ik schrik wel wat van je ernstige reactie op mijn scherts. In hoeverre jullie België in en uit mogen, weet ik eigenlijk niet, ben daar al een poosje niet meer geweest. Maar ik ben niet van plan er ooit nog te gaan leven, al zie ik dat niet zo extreem.
Oud 23 december 2020, 11:17   #8519
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hij is echt niet de enige van de hyppie generatie die met deze gevoelens rondloopt.
En hoe dichter zijn komen bij hun vaccinatie hoe erger dat gevoel gaat worden.

En hoewel Gipsy het hier verkoopt als een gevoel van verlossing, is het eigenlijk een schuld en schaamte gevoel tegenover de jongere generaties.
Bij veel +65ers begint het nu door te dringen dat alle coronamaatregelen er enkel waren voor hen, niet voor de jongeren.

Veel van de +70 -80 ers zijn nu tot de vaststelling gekomen, dat zelfs zij niet tot de eerst groep die het vaccin krijgt behoren.
Zij worden nu brutaal geconfronteerd met het feit dat zij opgesloten blijven en geen toegang hebben tot het vaccin voor de +80 en hun eigen ziekelijke en verzwakke leeftijdgenoten in de WZC.

Zij komen nu tot de vaststelling dat zij hun kinderen en kleinkinderen niet mogen bezoeken door maatregelen die niet hen, maar de WZC-bewoners behoeden voor de ziekte.
De ouderen hoeven zich ook niet te schamen, want zij zijn ook slachtoffer van het coronabeleid, doordat ze zich laten wijsmaken dat dat vaccin goed is voor hen. Ze zullen zich laten inspuiten en er waarschijnlijk niet goed van zijn. Dat zou de moeite kunnen lonen als er geen goede geneesmiddelen tegen Covid waren, maar die zijn er, en zelfs veel. Ik heb er hier al vermeld, patrickve ook, en ik zou de lijst nog langer kunnen maken, maar dan moet ik hier ook nog uitleg geven, en daar heb ik geen tijd voor.

Het redden van de oudjes is gewoon een voorwendsel voor een beleid dat slechts tot doel heeft een aantal grote economische spelers (grote ondernemingen en vooral de aandeelhouders daarvan, dus uiteindelijk de megabanken en -vermogensbeheerders) voor een prikje het marktaandeel van de middenstand en de KMO´s cadeau te doen.

Daarover gaat het, en over controle van de massa's. De ouderen zijn evenzeer slachtoffers als de jongeren, maar ze zijn wel naïever, en blijkens dit forum minder democratisch, meer autoritair in hun denken.
Oud 23 december 2020, 11:45   #8520
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat is geen uitval naar Gipsy, ik ben eerder bezorgd.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 december 2020 om 11:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be