![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oude zak van 84 maakt zich kwaad op het jonge grut die vrijheid terug wil omdat het in de oorlog erger was.
Als voorbeeld haalt hij dan zaken aan die toen ook tegen de regels waren, eten uitdelen, bij de buren gaan, samenscholen op straat. Als hij als jongere de Duitse regels toen al niet volgde waarom zouden ze dat nu wel moeten doen? Wat een logica ![]() Nee, volgens hem moet de jeugd 1 of meer jaar van hun actieve leven afgeven zodat hij misschien geen corona gaat krijgen om voor de TV te zitten, misschien. Goeie ruil toch? ![]() https://www.ad.nl/zutphen/bruno-84-s...down~a3ac0e52/ Bruno (84) schrijft stevige brief: ‘Stel je toch niet aan, wij zaten vijf jaar in lockdown’ Eén kerst, één oud en nieuw die anders is dan je zou willen. Is dat nou zo erg? De ogen van Bruno de Vries(84) uit Eerbeek vlammen op. Afgelopen zaterdag stond zijn ingezonden brief in de Stentor. ,,Al dat geklaag van jongeren die van alles niet meer kunnen. Zeur niet zo!” Hij begrijpt niet dat mensen nu zo moeilijk doen over het naleven van de regels. Waarom jongeren niet snappen dat het gewoon even luisteren is nu. ,,Het is alleen maar ikke ikke, terwijl we dit virus samen moeten weg zien te krijgen.” In de oorlogstijd hielp iedereen elkaar. Zijn ouders hadden een groentetuin, ze gaven andere mensen hun groenten en kregen zelf melk en eieren terug. ,[b],Ik moest via de struiken met groenten heen en met een kannetje melk van en naar de buren verderop sluipen.” De angst zit nog in zijn systeem. Vooral door die dag ergens in ‘45, toen er een groep van zeven jongens van rond de twintig toch samenschoolde bij een brug. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 december 2020 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik stel gewoon vast dat maatschappijen die individualisme hoog in het vaandel dragen het moeilijk hebben om covid in te dijken. Aziaten (met China en Japan op kop) zijn traditioneel veel collectivistischer en lijken covid beter binnen de perken te houden.
Maar goed, dit gaat enkel reacties oproepen over fake news. En wie weet sjoemelt de Chinese overheid wel met data. De vraag is echter welke bedoeling de achterbakse overheid wel heeft om onze vrijheden te beknotten? Zijn ze gewoon incompetent of is dit een unieke kans om ons eindelijk naar hun fascistische pijpen te doen dansen? En waarom? Economisch gaan wer er alvast niet op vooruit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() ik wou net hetzelfde zeggen. Mijn bomma is nog 5 jaar ouder en de Duitsers lagen bij hen tegenover in het veld. Die speelden daar tussen en kregen af en toe nog een stuk chocolat ofzo. Die heeft nooit zo liggen klagen daarover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door dezelfde spelers die het nu uitvoeren. Hoeveel is 1 + 1? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
China is China, ik begrijp niet waarom hun woord en methodes nu opeens de waarheid is en als voorbeeld moet dienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik ben ook redelijk kritisch als het over complot theorieën gaat, maar ik vind het toch ook allemaal verdacht.
Er is een grote verschuiving van rijkdom gekomen. De super/super rijken zijn allemaal nog superreder rijker geworden en niet met een klein beetje. De grootste verliezers zijn de middenklassers. (niet alle, voor sommige zijn het ook betere tijden). Ook hoe dat ze de mensen de angst aanjagen en de maatregelen willen blijven volhouden gepaard met de repressie daarbij. Ik weet het niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nu ook mensen die weinig of niet klagen. Er zijn zelfs mensen die de tijd van hun leven hebben. Ook tijdens de oorlog was dat zo. Sommigen hebben zich zelfs rijk gemaakt tijdens de oorlog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, zover zijn we nog niet. Voorlopig hebben we nog SZ en onze Playstation/X-box/internet. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 23 december 2020 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ne kleine van 8jaar nu, die hebben ook weinig last van de Corona toestanden. Die spelen nog evenzeer buiten rond. Dat zijn ook niet de belangrijke leeftijden waar dat je leven begint. Dat is eerder tussen 15 en 25jaar.
Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 23 december 2020 om 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die man vertelt klinkt bekend in de oren. Dergelijke vergelijkingen worden gemaakt bij mensen die ooit veel slechtere tijden hebben meegemaakt, en die slechte tijden als argument gebruiken binnen een actuele situatie. Ik vind dat verkeerde argumenten. Jongeren moeten binnen de huidige context niet onder de neus worden gewreven dat het er vroeger slechter aan toe ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Leuke titel, ik dacht dat subforum Coronacrisis een nieuwe, betere omschrijving had gekregen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Did you mean: gemiddelde leeftijd vietnam soldaat Assuming KIAs accurately represented age groups serving in Vietnam, the average age of an infantryman (MOS 11B) serving in Vietnam to be 19 years old is a myth, it is actually 22. None of the enlisted grades have an average age of less than 20. [CACF] The average man who fought in World War II was 26 years of age. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2020 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie in zijn leven steeds kerngezond is geweest en op zijn 70 zijn vinger breekt zal waarschijnlijk ook klagen dat hem iets heel engs is overkomen en hij bij de ongelukkigen der aarde is. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2020 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij eerder in de zin van leer relativeren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2020 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |