Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2020, 17:47   #41
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat is de bedoeling, dat wij er niet op vooruit gaan, Maar Bill Gates, Jeff Bezos, George Soros, Warren Buffett, en en en wel.

Die hebben dit jaar al 60% aan hun vermogen toegevoegd, en volgend jaar slaan ze pas echt hun slag.
²
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 18:34   #42
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Tja, je hebt mijn punt bewezen.
Slaap rustig verder.
U heeft niet eens gesteld wat uw punt is. Laat staan dat u een argument aanreikt wat er tegen die doelstellingen is. Neen, slaapt u gerust verder.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 18:37   #43
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de bedoeling, dat wij er niet op vooruit gaan, Maar Bill Gates, Jeff Bezos, George Soros, Warren Buffett, en en en wel.

Die hebben dit jaar al 60% aan hun vermogen toegevoegd, en volgend jaar slaan ze pas echt hun slag.
Dat is dan het beste recept voor een totale implosie van het kapitalistisch systeem. Groei en koopkracht hangen van elkaar af. Als je koopkracht wegneemt valt de groei stil.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 19:15   #44
denkimi
Banneling

Standaard

70 jaar lang was de leuze: dit nooit meer.

vandaag komen ze af met: de nazi's deden het lang geleden ook dus het is niet zo erg als onze eigen overheid het doet.

vreemd dat mensen denken dat de gelijkenissen met het fascisme en de oorlog op de een of andere manier als verdediging voor de maatregelen kan dienen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 19:17   #45
edwinp
Banneling

Standaard

ondertussen draaien de 'kliklijnen' overuren...arm verzuurd België
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 20:03   #46
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Heel deze corona zever werd enkele maanden op voorhand gesimuleerd.
Door dezelfde spelers die het nu uitvoeren.

Hoeveel is 1 + 1?
Bron ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 20:22   #47
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ondertussen draaien de 'kliklijnen' overuren...arm verzuurd België
Dat is niets nieuws en is al altijd zo geweest. Mensen kloten graag hun buren vooral als ze een mooier huis of meer geld hebben. Dat is niet eens een Belgische uitzondering.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 20:23   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
vreemd dat mensen denken dat de gelijkenissen met het fascisme en de oorlog op de een of andere manier als verdediging voor de maatregelen kan dienen.
Die man vertelt niet dat hij het fascisme en de oorlog verdedigt, en gebruikt dit ook niet als argument.
Hij gebruikt wel de miserie die ze toen hebben ervaren om een huidige situatie te relativeren.
Het klinkt herkenbaar, maar ik keur het niet goed.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 20:30   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is niets nieuws en is al altijd zo geweest. Mensen kloten graag hun buren vooral als ze een mooier huis of meer geld hebben. Dat is niet eens een Belgische uitzondering.
Ondertussen hoor ik wel mensen zeggen dat ze hetzelfde zouden doen, ongeacht bezit of afgunst.
Gewoonweg omdat de maatregelen voor iedereen gelden.
Oud 23 december 2020, 20:33   #50
droge humor kassa404
Burger

Standaard

Citaat:

De echte machthebbers staan niet in de spotlights, die werken achter de schermen.
Wie weet wie Larry Fink is ?
droge humor kassa404 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 20:40   #51
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ondertussen hoor ik wel mensen zeggen dat ze hetzelfde zouden doen, ongeacht bezit of afgunst.
Gewoonweg omdat de maatregelen voor iedereen gelden.
In principe wel maar bellen naar de politie om dat te verklikken zie ik me toch niet doen. Men gaat een gevaarlijk pad op. Ik ben ook geen mister perfecto en verklikt worden om eender wat stemt me ook niet vrolijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 20:50   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In principe wel maar bellen naar de politie om dat te verklikken zie ik me toch niet doen. Men gaat een gevaarlijk pad op. Ik ben ook geen mister perfecto en verklikt worden om eender wat stemt me ook niet vrolijk.
Het is van alle tijden. Dit geldt voor zwart werk, werken uitvoeren zonder vergunning ...
Wie nu feestjes organiseert met veel lawaai en redelijk wat auto's voor de deur (bij wijze van spreken) is een lomperik.
Maar, en ik zeg het nogmaals, er zijn mensen die vinden dat als ze de maatregelen moeten respecteren, een ander dat ook moet doen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 23 december 2020 om 20:51.
Oud 23 december 2020, 20:57   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is van alle tijden. Dit geldt voor zwart werk, werken uitvoeren zonder vergunning ...
Wie nu feestjes organiseert met veel lawaai en redelijk wat auto's voor de deur (bij wijze van spreken) is een lomperik.
Maar, en ik zeg het nogmaals, er zijn mensen die vinden dat als ze de maatregelen moeten respecteren, een ander dat ook moet doen.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 20:59   #54
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Oude zak van 84 maakt zich kwaad op het jonge grut die vrijheid terug wil omdat het in de oorlog erger was.

Als voorbeeld haalt hij dan zaken aan die toen ook tegen de regels waren, eten uitdelen, bij de buren gaan, samenscholen op straat. Als hij als jongere de Duitse regels toen al niet volgde waarom zouden ze dat nu wel moeten doen? Wat een logica

Nee, volgens hem moet de jeugd 1 of meer jaar van hun actieve leven afgeven zodat hij misschien geen corona gaat krijgen om voor de TV te zitten, misschien. Goeie ruil toch?

https://www.ad.nl/zutphen/bruno-84-s...down~a3ac0e52/

Bruno (84) schrijft stevige brief: ‘Stel je toch niet aan, wij zaten vijf jaar in lockdown’
Eén kerst, één oud en nieuw die anders is dan je zou willen. Is dat nou zo erg? De ogen van Bruno de Vries(84) uit Eerbeek vlammen op. Afgelopen zaterdag stond zijn ingezonden brief in de Stentor. ,,Al dat geklaag van jongeren die van alles niet meer kunnen. Zeur niet zo!”

Hij begrijpt niet dat mensen nu zo moeilijk doen over het naleven van de regels. Waarom jongeren niet snappen dat het gewoon even luisteren is nu. ,,Het is alleen maar ikke ikke, terwijl we dit virus samen moeten weg zien te krijgen.” In de oorlogstijd hielp iedereen elkaar. Zijn ouders hadden een groentetuin, ze gaven andere mensen hun groenten en kregen zelf melk en eieren terug. ,[b],Ik moest via de struiken met groenten heen en met een kannetje melk van en naar de buren verderop sluipen.”

De angst zit nog in zijn systeem. Vooral door die dag ergens in ‘45, toen er een groep van zeven jongens van rond de twintig toch samenschoolde bij een brug.

.
Hij heeft groot gelijk. Mensen zijn verwend tot en met. Ze kunnen niet meer doorbijten en vinden het toch zóóó erg want zij kunnen een tijdje niet meer op skivakantie , naar de costa’s , of de beest uithangen tijdens het weekend.

Niet te geloven.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 21:04   #55
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Deze man van 84 heeft gelijk en wat hij stelt is dan ook niet meer dan wat het gezond verstand zegt.

Wat we zien vandaag is dat zij die de regels niet volgen mensen zijn die de actualiteit niet volgen, waarvan de vreemdelingen het overgrote merdeneel van uitmaken. Anderzijds heb je ook een hoop domme mensen die het verstand en verantwoordelijkheid niet hebben om de juiste prioriteiten te stellen en ook de ernst van de ziekte niet inzien.

Naast de groep van "ongeletterden" heb je ook een hoop zwakzinnigen die beginnen neuten als ze 2 h alleen moeten doorbrengen. Dat is de groep van de mietjes, watjes en nichten. Deze mensen hebben niet veel meegemaakt in hun leven, weten niet wat van betekenis is in het leven en zijn niet voldoende gehard om in het leven te staan. Ze doen aan wishfull thinking door zichzelf wijs te maken dat het allemaal zo erg niet is, dat het een hoax is, om toch maar te rechtvaardigen om met anderen te kunnen samen troepen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 23 december 2020 om 21:06.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 21:15   #56
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft groot gelijk. Mensen zijn verwend tot en met.
Akkoord !! We leven in een luxemaatschappij , zonder hun luxe ....
Dit heb ik ook in reactie #39 geschreven

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 23 december 2020 om 21:16.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 22:54   #57
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Deze man van 84 heeft gelijk en wat hij stelt is dan ook niet meer dan wat het gezond verstand zegt.

Wat we zien vandaag is dat zij die de regels niet volgen mensen zijn die de actualiteit niet volgen, waarvan de vreemdelingen het overgrote merdeneel van uitmaken. Anderzijds heb je ook een hoop domme mensen die het verstand en verantwoordelijkheid niet hebben om de juiste prioriteiten te stellen en ook de ernst van de ziekte niet inzien.

Naast de groep van "ongeletterden" heb je ook een hoop zwakzinnigen die beginnen neuten als ze 2 h alleen moeten doorbrengen. Dat is de groep van de mietjes, watjes en nichten. Deze mensen hebben niet veel meegemaakt in hun leven, weten niet wat van betekenis is in het leven en zijn niet voldoende gehard om in het leven te staan. Ze doen aan wishfull thinking door zichzelf wijs te maken dat het allemaal zo erg niet is, dat het een hoax is, om toch maar te rechtvaardigen om met anderen te kunnen samen troepen.
Laat me raden, jij bent fan van de pastoors die we dagelijks op TV zien?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 23:01   #58
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft groot gelijk. Mensen zijn verwend tot en met. Ze kunnen niet meer doorbijten en vinden het toch zóóó erg want zij kunnen een tijdje niet meer op skivakantie , naar de costa’s , of de beest uithangen tijdens het weekend.

Niet te geloven.
Waarom zouden ze iets laten terwijl hun paars-groene leiders zelf geen reet aantrekken van de regels die ze zelf uitvaardigen?
Ik zie niet in waarom de meeste mensen niet gewoon hun leefstijl blijven aanhouden als deze van pre-corona. Van zwaar gepensioneerde mensen snap ik dan wel dat ze het iets voorzichtiger aandoen.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 23:24   #59
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U heeft niet eens gesteld wat uw punt is. Laat staan dat u een argument aanreikt wat er tegen die doelstellingen is. Neen, slaapt u gerust verder.
Moet ik daar dan een tekening bij maken?

Een economische reset kan je enkel uitvoeren door de economie kapot te maken.

Ga jij de horeca en de kappers een boterham smeren?
Oud 23 december 2020, 23:29   #60
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bron ?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=254892

Kijk naar het begin van deze docu.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be