Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2020, 10:59   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard Brand Bilzen extreem rechts: grote hoeveelheid wapens en zelfs explosieven

Het is niet Jeanine van 't café op 't plein die dat beweerde.
O neen, het is de Eerste Burger van het land: de kamervoorzitter. Ge weet wel, zij die vindt dat Theo de vrouwelijke ministers belaagt ...



Titel:
factcheck Senaatsvoorzitter Stephanie D’Hose (Open VLD) in ‘De Tijd’
‘In het lopende onderzoek naar de brandstichting in het asielcentrum Bilzen blijkt het gerecht een grote hoeveelheid wapens en zelfs explosieven te hebben aangetroffen’

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201222_97962400

FAKE !!!!

Citaat:
....
D’Hose geeft de affaire van de brandstichting in Bilzen als voorbeeld. ‘In het lopende onderzoek naar de brandstichting in het asielcentrum Bilzen blijkt het gerecht een grote hoeveelheid wapens en zelfs explosieven te hebben
aangetroffen.’
...
Senaatsvoorzitter Stephanie D’Hose liet gistermiddag aan De Standaard weten dat haar quote een vergissing was: ‘Ik heb een verkeerde conclusie getrokken uit de artikels die in de pers verschenen zijn.’ Haar medewerker benadrukte achteraf telefonisch aan De Standaard dat een oefengranaat wel degelijk een verboden wapen is en dat vuurwerk beschouwd kan worden als een explosief. Maar D’Hose beschikt dus niet over elementen waar de pers geen weet van heeft en die haar toelaten te besluiten dat er ‘een grote hoeveelheid wapens en zelfs explosieven zijn gevonden in het onderzoek de brandstichting in Bilzen’.

Conclusie: De bewering is onwaar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 23:10   #2
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Heeft iemand in de Vlaaamse regering al informatie ingewonnen bij de minister van Inburgering en Gelijke Kansen?
Zo niet, waarom niet? Zo ja, wat weten we meer?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 10:06   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

In ieder geval moeten ze in het bezit geweest zijn van een zeer snel voertuig.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201223_91955343

Citaat:
Emmanuel M. (60) en Vicky D. (46) ontkenden zelf altijd hun betrokkenheid. Dat er een filmpje van de brand op hun gsm opdook, kwam volgens hen omdat ze ter plaatse waren als ramptoeristen. Hun advocaat voerde al langer aan dat het koppel op het moment van de brand, 10 november vorig jaar, 150 kilometer verder een feestje bijwoonde.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 10:43   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Als ze het gedaan hebben zijn het ware helden. 75% van de Europeanen is niet gediend van het opengrenzenbeleid. Laatst las ik dat zelfs 1/3 van de mensen met een Marokkaanse afkomst en 1/4 van die met een Turkse afkomst wilt dat er een immigratiestop komt. Men moet een beleid van pushsbacks starten, de NGO's die de migratie blijven faciliteren hun subsidiëring ontnemen en politici en mensen uit de zonderpapierenindustrie die weer willen regulariseren in de gevangenis steken wegens staatsgevaarlijk.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 11:03   #5
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als ze het gedaan hebben zijn het ware helden. 75% van de Europeanen is niet gediend van het opengrenzenbeleid. Laatst las ik dat zelfs 1/3 van de mensen met een Marokkaanse afkomst en 1/4 van die met een Turkse afkomst wilt dat er een immigratiestop komt. Men moet een beleid van pushsbacks starten, de NGO's die de migratie blijven faciliteren hun subsidiëring ontnemen en politici en mensen uit de zonderpapierenindustrie die weer willen regulariseren in de gevangenis steken wegens staatsgevaarlijk.
Helden zijn bij mij toch wat anders dan mensen die stiekem dingen in de fik steken.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 11:17   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helden zijn bij mij toch wat anders dan mensen die stiekem dingen in de fik steken.
Voor mij zijn de mensen van het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog helden. Zij deden dat ook stiekem maar dan op gevaar voor eigen leven. Die van vandaag verzetten zich weliswaar enkel op gevaar van de schandpaal, de gevangenis, boetes of het verlies van de arbeidsplaats. Maar ze verzetten zich met recht en rede. Het feite dat de twee grootste partijen van Vlaanderen, waarvan de grootste de enige is die het standpunt van 75% van de Europeanen tegenover het opengrenzenbeleid vertegenwoordigt, zo maar gewoon aan de kant worden geschoven rechtvaardigt dit verzet. Er wordt op vlak van migratie zwaar ondemocratisch beleid doorgedrukt. Dus ja, helden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 11:30   #7
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Voor mij zijn de mensen van het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog helden. Zij deden dat ook stiekem maar dan op gevaar voor eigen leven. Die van vandaag verzetten zich weliswaar enkel op gevaar van de schandpaal, de gevangenis, boetes of het verlies van de arbeidsplaats. Maar ze verzetten zich met recht en rede. Het feite dat de twee grootste partijen van Vlaanderen, waarvan de grootste de enige is die het standpunt van 75% van de Europeanen tegenover het opengrenzenbeleid vertegenwoordigt, zo maar gewoon aan de kant worden geschoven rechtvaardigt dit verzet. Er wordt op vlak van migratie zwaar ondemocratisch beleid doorgedrukt. Dus ja, helden.
Ik heb begrip voor uw standpunt t.a.v. het véél te lakse migratiebeleid dat ons door de EU wordt opgedrongen. Maar brandstichting lijkt me toch niet het aangewezen middel om ons daartegen te verzetten. Er moet veel meer druk worden uitgeoefend op de politieke partijen. We hebben binnen de EU een volledig vrij personenverkeer. Dat moet volstaan. Het is de niet-europese migratie die hoort afgeblokt te worden.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 13:02   #8
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb begrip voor uw standpunt t.a.v. het véél te lakse migratiebeleid dat ons door de EU wordt opgedrongen. Maar brandstichting lijkt me toch niet het aangewezen middel om ons daartegen te verzetten. Er moet veel meer druk worden uitgeoefend op de politieke partijen. We hebben binnen de EU een volledig vrij personenverkeer. Dat moet volstaan. Het is de niet-europese migratie die hoort afgeblokt te worden.
Alle begrip zou wel eens kunnen verdwijnen als we met hardhorigen die niet willen luisteren te maken hebben...
En hoe je het draait of keert, de gemeenschap in Spouwen is toch enkele maanden in meer gevrijwaard van een grote hoop immigranten die niet weten hoe ze hun tijd moeten doden in een achterlijk gat waar er geen enkele maar dan ook geen enkele ontspanning mogelijk is...

Dat rusthuis was er voor 60 personen maximum en nu wil men daar 140 migranten in onderbrengen als haringen in een ton???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 13:08   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

De bedoeling van deze draad was natuurlijk niet op de discussie van de andere draad opnieuw te voeren.

Maar wel om aan te geven dat het Kieken-Voorzitster geen Nederlands kan lezen; en het nu ook maar half en half toegeeft dat ze zo aan fake news doet.

(andere kiekens moeten natuurlijk wel weer domme dingen zeggen in deze draad. Zoals geloven dat het onmogelijk is dat iemand van een locatie als Bilzen een filmpje doorstuurt naar de kust, en dat die knul aan de kust dat filmpje dan op zijn account verder verspreidt ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 13:14   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De bedoeling van deze draad was natuurlijk niet op de discussie van de andere draad opnieuw te voeren.

Maar wel om aan te geven dat het Kieken-Voorzitster geen Nederlands kan lezen; en het nu ook maar half en half toegeeft dat ze zo aan fake news doet.

(andere kiekens moeten natuurlijk wel weer domme dingen zeggen in deze draad. Zoals geloven dat het onmogelijk is dat iemand van een locatie als Bilzen een filmpje doorstuurt naar de kust, en dat die knul aan de kust dat filmpje dan op zijn account verder verspreidt ...)
Euh Schoof ze zeggen zelf dat ze ter plaatse waren als ramptoeristen.

Voor de rest: het is een jammerlijk feit dat ‘onze’ politici soms handelen als kiekens zonder kop.
Ik vrees dat velen te jong en onervaren voor de leeuwen geworpen worden. Ik ben pro politici die al iets bewezen hebben, nu worden ze vanuit de kleuterschool in minister en voorzitterszetels gedropt.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 13:18   #11
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Euh Schoof ze zeggen zelf dat ze ter plaatse waren als ramptoeristen.

Voor de rest: het is een jammerlijk feit dat ‘onze’ politici soms handelen als kiekens zonder kop.
Ik vrees dat velen te jong en onervaren voor de leeuwen geworpen worden. Ik ben pro politici die al iets bewezen hebben, nu worden ze vanuit de kleuterschool in minister en voorzitterszetels gedropt.
Zou het kunnen dat dat is omdat zij die wat verstand hebben in hun kop voor geen geld van de wereld willen ingelijfd worden in het huidige regeringsnest... Vooral ook als je al weet dat de eerste minster al van zichzelf beweerd heeft dat hij wel een echte dweil zou moeten zijn om dat nog maar te hopen en het later zelfs doet???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 13:22   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zou het kunnen dat dat is omdat zij die wat verstand hebben in hun kop voor geen geld van de wereld willen ingelijfd worden in het huidige regeringsnest... Vooral ook als je al weet dat de eerste minster al van zichzelf beweerd heeft dat hij wel een echte dweil zou moeten zijn om dat nog maar te hopen en het later zelfs doet???
Met de bovenstaande opmerking heb ik het niet over De Croo. Ik vind dat hij tot nu toe als premier een onberispelijk parcours aflegt. Maar hij zit dan ook al een tijdje in de politiek en heeft door scha en schande geleerd.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 13:24   #13
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met de bovenstaande opmerking heb ik het niet over De Croo. Ik vind dat hij tot nu toe als premier een onberispelijk parcours aflegt. Maar hij zit dan ook al een tijdje in de politiek en heeft door scha en schande geleerd.
De Croo bewijst enkel mijn gezegde dat mensen met verstand weigeren in deze regering te zitten en ze het dus moeten doen met nieuwkomers die zelfs rechtstreeks van de schoolbanken blijken te komen en dus overduidelijk alle ervaring missen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 14:33   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.704
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet Jeanine van 't café op 't plein die dat beweerde.
O neen, het is de Eerste Burger van het land: de kamervoorzitter. Ge weet wel, zij die vindt dat Theo de vrouwelijke ministers belaagt ...



Titel:
factcheck Senaatsvoorzitter Stephanie D’Hose (Open VLD) in ‘De Tijd’
‘In het lopende onderzoek naar de brandstichting in het asielcentrum Bilzen blijkt het gerecht een grote hoeveelheid wapens en zelfs explosieven te hebben aangetroffen’

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201222_97962400

FAKE !!!!
Inderdaad FAKE !!
En de VRT of VTM zwijgen er over als vermoord.

Het moest maar eens een N-VA of VB politicus geweest zijn die dat deed om links in een slecht daglicht te zetten.

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 december 2020 om 14:38.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 15:20   #15
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad FAKE !!
En de VRT of VTM zwijgen er over als vermoord.

Het moest maar eens een N-VA of VB politicus geweest zijn die dat deed om links in een slecht daglicht te zetten.
Het zal positief fake news zijn, zoals positieve discriminatie, dan mag het volgens de pocolinkiewinkies wel (enkel als het in hun kraam te pas komt).
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 december 2020 om 15:21.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 15:58   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De bedoeling van deze draad was natuurlijk niet op de discussie van de andere draad opnieuw te voeren.

Maar wel om aan te geven dat het Kieken-Voorzitster geen Nederlands kan lezen; en het nu ook maar half en half toegeeft dat ze zo aan fake news doet.

(andere kiekens moeten natuurlijk wel weer domme dingen zeggen in deze draad. Zoals geloven dat het onmogelijk is dat iemand van een locatie als Bilzen een filmpje doorstuurt naar de kust, en dat die knul aan de kust dat filmpje dan op zijn account verder verspreidt ...)
Ik vind het toch schokkend
1) dat iemand die, inzake kennis van het Nederlands (de belangrijkste taal in deze staat), praktisch analfabeet is desalniettemin door een franstalige partij op die voorzittersstoel wordt geplaatst;
2) nog erger: dat dergelijk affront door de Vlaamse parlementsleden wordt geslikt.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be