![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Er komt geen federale kieskring. Dat is terug naar af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het cordon is juist daar omdat de andere partijen niets van hen willen weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Open VLD is de partij van de duivel, van Satan, van de Antichrist.
Het heeft wel heel lang geduurd alvorens Bartje dit eindelijk door had, maar het lijkt nu toch eindelijk zover te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De blauwe en groene familie gaan daar eens goed mee lachen. Daar een bijzondere meerderheid voor halen is wishful thinking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ziet er ondertussen toch echt héél sterk naar uit dat 'het beste onderwijs ter wereld' allerminst onderschat mag worden. Als ik denk aan wat er zo allemaal op TV met de eigen onbenulligheid kan & mag lopen, staan of zitten te pronken, ben ik geneigd te zeggen dat Het Grote Werk zo goed als achter de rug is. Geen SF meer nodig, als u 't mij vraagt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 december 2020 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Coens bezig gehoord van het weekend ? Die pleitte voor iets soortgelijk. Ook Lachaert is het idee niet ongenegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Uw redenering over het cordon is hilarisch. 1+1=2 omdat 1+1=2. Zwakheid troef. trol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die van u eigenlijk allemaal. Hoe komt het dat u zoveel haat draagt ten aanzien van N-VA ? Je kan een politieke overtuiging hebben maar daarom hoef je nog niet een politieke tegenstander te haten. Ik ben tegen Groen, die horen niet thuis in een regering. Maar ik haat Almaci of Calvo niet. Sterker, ik vind groen zelfs een relevante partij om op zijn minst in het parlement het ecologische aspect ter harte te nemen. Maar het is geen beleidspartij voor mij. Het staat me voor dat u vroeger veel gematigder was. Wat is er gebeurt. Ik ben echt geinteresseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() Ik heb er niets van zien passeren. Heeft u toevallig een link ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Evenmin als die realiseerbaar is voor de fetisj waar jij in lijkt te geloven : confederalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik spreek me niet uit over de termijn van mijn zogenaamde fetisj, noch over hoe die er exact moet uitzien. Maar mijn 'fetisj' is stukken realistischer dan het terug invoeren van een federale kieskring. Zelfs open vld heeft het al over confederalisme gehad. Maar omdat het zich als partij niet goed kon positioneren tegenover N-VA, die echt centrum rechts is, is men bij open vld de belgicistische kaart gaan trekken. Pure marketing eigenlijk, en dat Belgicisme is in feite een soort marktniche voor open vld waarvan ze hopen dat die groot genoeg is. Ik hoop dat ik niet elke partij moet gaan opsommen die het al over een confederaal model hebben gehad. Tussen haakjes, ik spreek over een model, en volg niet de definitie van het woord. En dat maakt dat mijn fetisj helemaal geen fetisj is. U maakt dat er graag van en volgt mooi de partijlijn, zoals het hoort voor een goede partijsoldaat. Mijn idee is realistischer dan bijvoorbeeld de waanvoorstellingen van witte kaproen met zijn forza flandria. Er is zelfs geen golfbeweging te bespeuren zoals je misschien zou verwachten. Centraliseren - decentraliseren. Neen het is al decennia bezig om op te schuiven naar meer en meer decentraliseren. Al zal ik me niet altijd even genuanceerd uitdrukken, u doet dat tenslotte ook niet, België zal altijd blijven bestaan. Omdat binnen de context van België een aantal problemen beter opgelost/omzeild zijn. Zoals de toegang tot Europa. En de toekomst voorspellen verder dan 50 jaar, daar waag ik me niet aan. Trouwens dan leef ik waarschijnlijk niet meer. Ik kan me voorstellen dat geen enkele staat eeuwig is. Wie weet wat staat ons nog te wachten door de klimaat problematiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergo, de totale blokkering en verder aanmodderen. De natte droom der Belgicisten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb uiteraard wel een alternatief. Laat ondernemers ondernemen en laat burgers verantwoordelijkheid nemen. Ik weet het, liberalisme is een vies woord hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben meer en meer voorstander van een federale kieskring. Het federalisme is geen vooruitgang. Het onderwijs gaat achteruit, de Zorg trekt op niet en vele zo bleek, de toestand van de Vlaamse wegen gaan er niet echt op vooruit, zelfs de klimaatdoelstelling haalt Vlaanderen niet, de natuur sterft in Vlaanderen, en ga zo maar door.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 december 2020 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lol dat alles zeg ik ook vaak als er een opstoot van Belgicisme is. Nog nooit enige reactie op gehad. ![]()
![]() |
![]() |