Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2020, 23:06   #821
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Je schreeuwt moord en brand over racisme en “de fascisten van het VB”. Maar je laat jezelf wel continu racistisch uit over elk land in Latijns Amerika. Ondanks je discriminerende houding tov die hele cultuur, vind je de critici van een gewelddadig regime genaamd Islam “hysterisch”.

Ik vraag me echt af waar dat vandaan komt. Het zou steek houden als je zelf een moslim(a) bent. Of een soort CD&V’er met oogkleppen
Het is een open vld er , en om het nog erger te maken, hij is er nog trots op ook.
Benieuwd of hij fier gaat zijn met de verkiezingsuitslag in 2024 of dat hij dan misschien eerder een Anciauxke gaat doen. Al goed dat wij hier van die traantjes gespaard blijven. Voor de zekerheid echter leg ik nu alvast een zakdoek, wat zeg ik, een badhanddoek voor hem klaar.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 25 december 2020 om 23:07.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 23:20   #822
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben geen Vlaamsbelanger. Het is niet omdat ik mij serieus zorgen maak over de islamisering van onze samenleving dat jij hier onmiddellijk moet komen aandraven met verwijten (genre “mestkever”). Die groeiende islamisering wordt aangedreven zowel door de lakse immigratiepolitiek van de EU als door de “baarmoeder” van de islamitische eega’s. Dit laatste werd overigens perfect voorspeld door wijlen Mouammar Khadaffi in een interview met een westers journalist vele jaren geleden. Maar voor “progressief” Europa mag daar niet over gesproken worden.
Mag De Wever daar van u niet relaxter over denken? Je hoeft mij niet dfe les te lezen over het feit dat gelovigen al eens dingen opeisen die hen helemaal niet toekomen.

Maar moslims zijn daarin een beheersbaar probleem omdat

1/ de grote hoop er niet zo ver voor wil gaan als jullie aanhouden
2/ een hele hoop in stilte seculariseert terwijl de groep die dat niet doet de enige is die jij wil horen
3/ er vanwege VB en aanverwante partijen zonder meer agitatie wordt gedaan.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 23:21   #823
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Aan de Ke Nans, de Dalibors en de Panda’s van deze wereld, een wijze tip:

De islam moet verbannen worden

“Islam, dat in zijn binnenste het potentieel bevat tot bloedbaden, verkrachting en het opruien tot afpersen, moet verboden worden, en zijn propagandisten zouden moeten berecht worden binnen de context van het tegenspreken van de mensenrechten en het begaan van misdaden tegen de menselijkheid.”

https://reactnieuws.net/2015/02/10/d...bannen-worden/

Kortom, jullie zijn moreel medeplichtig aan het faciliteren van een ideologie die de ERVM aan haar laars lapt en daar zijn eigen versie over heeft:

Universele islamitische verklaring van mensenrechten

"De formulering van de Universele Islamitische Verklaring van Mensenrechten heeft de uiterlijke kenmerken van de UVRM, maar is inhoudelijk gemodelleerd naar en ondergeschikt aan de voorschriften van de Koran en de soenna van Mohammed.

Ten slotte is er de Caïro Declaration on Human Rights in Islam uit 1990, die is ondertekend door de ministers van Buitenlandse Zaken van de Organization of the Islamic Conference. De laatste twee artikelen 24 en 25 geven duidelijk aan dat alle artikelen in deze verklaring volledig ondergeschikt zijn aan de sharia."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Univer..._mensenrechten

Geen enkele (Europese) moslim die hier kritiek op heeft en jullie ondersteunen dat ?
Ik zou het tof vinden om jullie stilzwijgende goedkeuring hierover even uit te leggen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 december 2020 om 23:23.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 23:56   #824
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

“Islam, dat in zijn binnenste het potentieel bevat tot bloedbaden, verkrachting en het opruien tot afpersen, moet verboden worden, en zijn propagandisten zouden moeten berecht worden binnen de context van het tegenspreken van de mensenrechten en het begaan van misdaden tegen de menselijkheid.”

Kortom, jullie zijn moreel medeplichtig aan het faciliteren van een ideologie die de ERVM aan haar laars lapt en daar zijn eigen versie over heeft:

"De formulering van de Universele Islamitische Verklaring van Mensenrechten heeft de uiterlijke kenmerken van de UVRM, maar is inhoudelijk gemodelleerd naar en ondergeschikt aan de voorschriften van de Koran en de soenna van Mohammed.

Ten slotte is er de Caïro Declaration on Human Rights in Islam uit 1990, die is ondertekend door de ministers van Buitenlandse Zaken van de Organization of the Islamic Conference. De laatste twee artikelen 24 en 25 geven duidelijk aan dat alle artikelen in deze verklaring volledig ondergeschikt zijn aan de sharia."

Geen enkele (Europese) moslim die hier kritiek op heeft en jullie ondersteunen dat ?
Ik zou het tof vinden om jullie stilzwijgende goedkeuring hierover even uit te leggen.
Als je kritiek hebt op de islam moet je voor de rechtbank verschijnen.
Zover is het gekomen met onze vrije meningsuiting.

https://reactnieuws.net/2020/12/24/b...CgtzbJgr51AQqo
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 00:03   #825
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Ik denk dat Somers hiermee z'n eigen voet er gaat afknallen.
Een beetje advocaat maakt daar fijn gehakt van.
Oud 26 december 2020, 00:46   #826
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Spijtig genoeg staat het artikel op een 'foute' webpagina, wat er wellicht toe gaat leiden dat diegenen die het eigenlijk zouden moeten lezen, er nooit aan gaan beginnen.

Omdat ik het - onverbeterlijk melomaniak zijnde - niet fijn vind dat mensen op pianisten schieten, heb ik gelukkig een pak minder scrupules.

Het artikel begint met een voorstelling van de schrijver:

<<

De Turkse dichter, anarcho-semi-communist-atheïst, Serkan Engin schreef een kernachtig essay ...

>>

- Een Turk?

Sommigen haken nu af.

- Een dichter?

Nog enkelen die afhaken.

- Een 'anarcho-semi-communist-atheïst'?

Lap, er blijven nog slechts enkele 'politiek-niet-correcte' lezers over.

Een handvol Turken (de meesten bovendien familie/vrienden van Serkan, die 'zijn ideeën ongetwijfeld allemaal al duizend keer hebben moeten HOREN), een vaag clubje van wazige maar verder volstrekt ongevaarlijke poëten- en poëzieliefhebbers, en wat godvergeten en hoogstwaarschijnlijk ondervoede 'anarcho-semi-communistische atheïsten' in een onderkomen kraakpand dat stinkt naar cannabis, cara-pils en caca van de hond(en) die er verdwalen.

De kans dat die laatsten uit hun doorgezakte canapé of van hun halfvergane matras gaan kruipen voor een 'kernachtig essay' lijkt me wiskundig onberekenbaar, maar ik ben geen expert.

De voorstelling van de schrijver gaat op de volgende manier verder:

<<

... (een kernachtig essay) waarmee hij de moslims de ogen wil openen en hen tot afstand nemen van de islam wil brengen. Hij maakt duidelijk dat de islam de gevaarlijkste ideologie is die er ooit bestond/bestaat. De tekst werd vertaald door Brunhilde Dewilde en wij mogen hem publiceren. We namen ook een tekst over uit "Paper Boats of Poetry" die volgt op het essay.

.
..

>>

En hierna volgt dus het 'kernachtig essay'.

Een aanrader!

(Maar Brunhilde Dewilde moet toch iets aan haar Nederlands beginnen te doen.)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 00:52   #827
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Spijtig genoeg staat het artikel op een 'foute' webpagina, wat er wellicht toe gaat leiden dat diegenen die het eigenlijk zouden moeten lezen, er nooit aan gaan beginnen.

Omdat ik het - onverbeterlijk melomaniak zijnde - niet fijn vind dat mensen op pianisten schieten, heb ik gelukkig een pak minder scrupules.

Het artikel begint met een voorstelling van de schrijver:

<<

De Turkse dichter, anarcho-semi-communist-atheïst, Serkan Engin schreef een kernachtig essay ...

>>

- Een Turk?

Sommigen haken nu af.

- Een dichter?

Nog enkelen die afhaken.

- Een 'anarcho-semi-communist-atheïst'?

Lap, er blijven nog slechts enkele 'politiek-niet-correcte' lezers over.

Een handvol Turken (de meesten bovendien familie/vrienden van Serkan, die 'zijn ideeën ongetwijfeld allemaal al duizend keer hebben moeten HOREN), een vaag clubje van wazige maar verder volstrekt ongevaarlijke poëten- en poëzieliefhebbers, en wat godvergeten en hoogstwaarschijnlijk ondervoede 'anarcho-semi-communistische atheïsten' in een onderkomen kraakpand dat stinkt naar cannabis, cara-pils en caca van de hond(en) die er verdwalen.

De kans dat die laatsten uit hun doorgezakte canapé of van hun halfvergane matras gaan kruipen voor een 'kernachtig essay' lijkt me wiskundig onberekenbaar, maar ik ben geen expert.

De voorstelling van de schrijver gaat op de volgende manier verder:

<<

... (een kernachtig essay) waarmee hij de moslims de ogen wil openen en hen tot afstand nemen van de islam wil brengen. Hij maakt duidelijk dat de islam de gevaarlijkste ideologie is die er ooit bestond/bestaat. De tekst werd vertaald door Brunhilde Dewilde en wij mogen hem publiceren. We namen ook een tekst over uit "Paper Boats of Poetry" die volgt op het essay.

.
..

>>

En hierna volgt dus het 'kernachtig essay'.

Een aanrader!

(Maar Brunhilde Dewilde moet toch iets aan haar Nederlands beginnen te doen.)
Ach, het feit dat dit gepleit door een etnische landgenoot van Ke Nan, vond ik al de moeite waard.
Het feit dat die Serkan spreekt uit eerste hand, zou bij onze islamverdedigers hier een belletje moeten laten rinkelen.
Ben dus benieuwd wat onze Ke Nans, de Dalibors en de Panda’s zoal vinden van deze man z'n uitspraken.
Oud 26 december 2020, 00:53   #828
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Somers kan dan wel lyrisch doen over "Mohammed" en "Fatima", zelf woont hij nochtans niet in "zijn" multicultureel Mechelen, maar in een riante en "witte" villa-wijk in Hombeek. Maar anderen wel de islam door de strot rammen, natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 07:28   #829
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik herhaal gewoon wat ik reeds verschillende keren zei. Aan wat in mijn onderschrift staat, hoeven geen argumenten toegevoegd te worden. Dat zijn feiten. Gij daarentegen komt iedere keer met een ander fantasieke, een veronderstelling, een hypothese, een 'getuigenis', enz... Uw argumenten zijn geen feiten en dan stopt het. Waarom zwaait ge dan aanvankelijk met de woorden van die progressieve denkers(die gewoon hun fantasiekes poneren) alsof het van u zelf is? Gij vindt dat ik uw persoon aanval. Helemaal niet. Het zijn de fantasiekes, die van u en die van anderen o.a. ook religieuzen, waar ik mijn bedenkingen bij heb. De fobieën druipen gewoon uit uw schrijfsels en alhoewel het geen exacte wetenschap is, is men van oordeel dat er aan gewerkt kan worden. Heel veel bekende figuren getuigen van hun angststoornissen en zoeken hulp, iets waarvoor ge u niet moet schamen.

BV’s met psychologische problemen
Jouw onderschrijft is niet meer dan een bliksemafleider. Het geweld vanuit de islam is niet het belangrijkste probleem aan de islam, het is een nare bijwerking die door een kleine minderheid gepleegd wordt. Het is natuurlijk wel een stok om mee te slaan.

Het echte probleem is de islam zelf en hoe ze samenlevingen - getuige daarvan al die bloeiende progressieve islamitische samenlevingen - stap voor stap verstikt, met kledingvoorschriften, voedselvoorschriften, seksevoorschriften, blasfemieverboden en andere eeuwenoude religieuze praktijken. De opeenvolgende onderzoeken die ik aanhaalde bewijzen dat de overgrote meerderheid van de moslims achter die evolutie staat. Als de ene eis is ingewilligd wordt een volgende voorgelegd. De progressieven en ex-moslims die hiervoor waarschuwen worden gewoon geostraceerd. Je noemt leven naar een 1500 jaar oud boek blijkbaar vernieuwing want verwijt al wie de verstikkende evolutie naar meer islamitische invloed aankaart vernieuwingsangst. Daarbovenop verwijt je tegenstanders van de evolutie naar een meer door religie doordrongen samenleving 'racisme', katholicismofobie, 'islamofobie' en psychische problemen. Ik merk een totaal gebrek aan argumentatie, niets dan holle woorden en beledigingen.
Oud 26 december 2020, 08:49   #830
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De eerste paar alinea's diagonaal bekeken en dat was genoeg. Hij woont nog in Turkije, leeft en is niet verkracht. Niets aan de hand dus. Bovendien zag ik een schimmig figuur van het VB en koranverzen op de site rondzweven. Als de bliksem op het kruiske van sluiten geklikt.

Universele Islamitische wat? Nooit van gehoord en ik ben al een vijftiger. Niet relevant dus.
Oud 26 december 2020, 08:56   #831
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Jouw onderschrijft is niet meer dan een bliksemafleider. Het geweld vanuit de islam is niet het belangrijkste probleem aan de islam, het is een nare bijwerking die door een kleine minderheid gepleegd wordt. Het is natuurlijk wel een stok om mee te slaan.

Het echte probleem is de islam zelf en hoe ze samenlevingen - getuige daarvan al die bloeiende progressieve islamitische samenlevingen - stap voor stap verstikt, met kledingvoorschriften, voedselvoorschriften, seksevoorschriften, blasfemieverboden en andere eeuwenoude religieuze praktijken. De opeenvolgende onderzoeken die ik aanhaalde bewijzen dat de overgrote meerderheid van de moslims achter die evolutie staat. Als de ene eis is ingewilligd wordt een volgende voorgelegd. De progressieven en ex-moslims die hiervoor waarschuwen worden gewoon geostraceerd. Je noemt leven naar een 1500 jaar oud boek blijkbaar vernieuwing want verwijt al wie de verstikkende evolutie naar meer islamitische invloed aankaart vernieuwingsangst. Daarbovenop verwijt je tegenstanders van de evolutie naar een meer door religie doordrongen samenleving 'racisme', katholicismofobie, 'islamofobie' en psychische problemen. Ik merk een totaal gebrek aan argumentatie, niets dan holle woorden en beledigingen.
Mijn antwoord hierop is vervat in mijn vorige berichten in deze draad. Het lijkt erop dat we nu in een loop zitten.

Oud 26 december 2020, 09:09   #832
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bedankt voor aan mij te denken, maar ik lees geen drek van websites voor omvormings gekkies en islam hysterici.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 09:24   #833
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zou het niet best zijn dat de Blokkers hun verwoede pogingen om het draadje weg te kanaliseren van zijn thema (BDW sluit de deur voor het Blok) met hun geleuter over islam on hold zetten ?

Dan kunnen we voortgaan met on topic inhoud en reacties.
Er zijn voldoende gespecialiseerde websites waar de Brunhildes van deze wereld hun ei kwijt kunnen.
Oud 26 december 2020, 09:28   #834
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Mijn antwoord hierop is vervat in mijn vorige berichten in deze draad. Het lijkt erop dat we nu in een loop zitten.

Je antwoord zit helemaal niet vervat in vorige berichten. Je negeert gewoon mijn argumentatie dat de islam meer is dan het geweld dat er uit voorkomt en verwijt iedereen die kritiek heeft op de islam psychische problemen. Je weigert de enquêtes bij moslims genomen, noodkreten uit allerlei overheidsinstellingen zoals het onderwijs, de waarschuwingen van islamkenners, de waarschuwingen van ex-moslims, ... te erkennen en veegt ze zonder tegenargumentatie met het drogargument dat 99,9% niet overgaat tot geweld van tafel. En zelfs dat argument kan ik ondergraven door te stellen dat er gezien de enquêtes wel meer moslims of moslimlanden tot geweld zouden willen overgaan maar dat ze er gewoon niet toe bij machte zijn.
Oud 26 december 2020, 10:46   #835
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Somers kan dan wel lyrisch doen over "Mohammed" en "Fatima", zelf woont hij nochtans niet in "zijn" multicultureel Mechelen, maar in een riante en "witte" villa-wijk in Hombeek. Maar anderen wel de islam door de strot rammen, natuurlijk.
Ja, als ik die bezig hoor gaan mijn tenen krullen.
Die heeft zijn roeping gemist, die had priester moeten worden of iets dergelijks.
De politieke correctheid ten top.
Typische struisvogel mentaliteit.
Oud 26 december 2020, 11:02   #836
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is dan een van de weinig dingen die ze daar nog niet opgeblazen hebben.
oh wacht, dat is van hunzelf.
Tijdens de oorlogen is deze moskee pertangst beschadigd geweest. En zoek eens op hoeveel aanslagen er in Irak en Afghanistan nog steeds zijn.

Straks ga je nog zeggen dat het door westerse schuld ontstane IS en het met Pakistaans geld betaalde Taliban geen aanslagen tegen hun eigen volk worden gepleegd.

Nen echte kenner, das duidelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 11:12   #837
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Blijkbaar heeft de NVA veel minder moeite om samen te werken met een extreem staatsnationalistische partij als VOX, die voor harde repressie is van volksnationalisten...
De ECR is altijd al een misselijkmakende fractie geweest, maar dit was toch het toppunt. 90% van de partijen daar zouden eigenlijk bij de fractie ID moeten zitten.

Hilarisch wel dat alle mandatarissen van Lijst Baudet als onafhankelijken zetelen nu. Bardogan trok het wat ver met die "conservatieve" bullshit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 11:27   #838
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Tijdens de oorlogen is deze moskee pertangst beschadigd geweest. En zoek eens op hoeveel aanslagen er in Irak en Afghanistan nog steeds zijn.

Straks ga je nog zeggen dat het door westerse schuld ontstane IS en het met Pakistaans geld betaalde Taliban geen aanslagen tegen hun eigen volk worden gepleegd.

Nen echte kenner, das duidelijk.
Ik heb het er net over dat die Taliban een notoire vernietiger is van historisch erfgoed.
Maar dat heeft u blijkbaar niet begrepen en maakt er dan maar een intentieproces van.
De Taliban is zo'n voorbeeld van een groep die zijn wil opdringt aan de rest van de bevolking die meer gematigd is. En onder andere vrouwen aan de ketting wil leggen. Sommige van die vrouwen riskeren ginder nog altijd hun leven, enkel omdat ze willen gaan werken bijvoorbeeld.
Dit forum is binnenland. En die zaken erbij sleuren is dan ook in feite niet aan de orde.
Oud 26 december 2020, 11:38   #839
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De Islam is de grote schuldige aan alles. Als Zipper een slechte varkenssaté eet, komt dat omdat 99,9% van de moslims ons willen vergiftigen.
Oud 26 december 2020, 11:53   #840
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De N-VA is de grote schuldige aan alles. Als Vrijheideerst een slechte varkenssaté eet, komt dat omdat 99,9% van de N-VA ons willen vergiftigen, en eigenlijk vermomde VB-ers zijn, ergo fascisten en neo-nazis.
Neen, de linkiewinkies zijn de schuldigen van alles... ook van de totale misgelopen integratie, om niet te zeggen niet bestaande integratie van moslim- en andere nieuwkomers...
In plaats van dat de nieuwkomers zich aan ons moeten integreren hoereren zij dat het wij zijn die ons aan hen moeten aanpassen...
Inderdaad de wereld op zijn kop...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be