Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2020, 00:15   #281
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
jongentje toch,
Steeds leuk om dat als 61-jarige te horen.
Citaat:
geloof geen gazettepraat, wij leven hier al vanaf het begin volgens de regeltjes die er moeten opgevolgd worden, sterker nog ik en mijn vrouw zijn al 15 jaar gestopt met handjes en kusjes geven aan mensen.
ook nemen wij waar er roltrappen zijn al 15 jaar geen meeloopstrook meer vast, wij gebruiken onze elle boog en draaideuren ook dus steek het niet op de oude want als ik zie hoe jullie gewoon een winkelkar vastnemen komt mijn haar recht.
Waarom hebt ge dan schrik om besmet te geraken, als ge toch alles doet om contact te vermijden ?
Citaat:
ps uw art. is wel van een nederlanse krant, dus niet van toepassing op belgenland want wij hebben andere regeltjes.
Ah, 65+Belgen schudden elkaars handen niet ?
Over hokjesdenken gesproken...
Oud 26 december 2020, 00:36   #282
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is nogal een niveau dat de "jongeren" hebben den dag van vandaag.
niet moeilijk dat het onderwijs een duik naar beneden heeft genomen.
Mijn moeder heeft tenminste klasse. Als ze blind wordt of ernstige structurele pijnen krijgt neemt ze de dodenpil. Wordt gewoon in de familie besproken, zoals het hoort vind ik.

Voorts ben ik geen jongere maar inmiddels een vijftiger geworden. Terzijde: Ik hou mij aan een extreem Spartaans dieet, douche mij met koud water. Eet vaak slechts 1 x per dag. Honger geeft je een boost aan ketamines, het is bewezen dat je daarmee tijdelijk je biologische klok kan terugdraaien. Ik neem daarnaast veel vitamine preparaten, omega 3, mineralen. Drink 0 alcohol (meer) en eet 0 suiker. Dit allemaal maakt dat ik eruit zie als een eind dertiger. Neem daarentegen geen anabolen. Ik zie er nog altijd ouder dan mijn vrouw, een dertiger, maar toch. Als iedereen deze instelling zou hebben dan bestond Corona geeneens. Weerstand.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 december 2020 om 00:59.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 00:51   #283
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Of is dat te moeilijk voor u om te begrijpen dat wij ouderen net zo min gediend zijn met het huidig beleid...
nochtans zie ik hier op het forum heel wat gepensioneerden die er een andere mening op na houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mijn vader heeft als 16 jarige het begin van de oorlog meegemaakt,daarna was het overleven en werken voor nop...Als de oorlog uiteindelijk teneinde was moest die 2 jaar gaan bezetter spelen in Duitsland ,en dat was ook voor nop...

Die mens is 7 jaar kwijtgeraakt in een periode dat men werkt om te verdienen én vooruit te komen...

Desondanks heeft hij wel later een eigen bedrijf opgestart én voor zijn eigen toekomst gezorgd én voor die van zijn kinderen...
en daar was hij zo blij mee dat hij nu wil dat de rest van de wereld iets gelijkaardigs meemaakt ofzo?

vreemd hoe mensen proberen slechte dingen goed te praten door te verwijzen naar nog slechtere dingen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 00:57   #284
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Mijn moeder heeft tenminste klasse. Als ze blind wordt of ernstige structurele pijnen krijgt neemt ze de dodenpil. Wordt gewoon in de familie besproken, zoals het hoort vind ik.

Mijn pa zit met grote regelmaat te klagen dat het hem allemaal te veel wordt en dat hij er een eind aan wil maken en dat hij toch niks meer heeft om voor te leven en en en ...

en als wij (de kinders) hem dan voorstellen hem een handje te helpen en in de vaart vlakbij te duwen of zo, dan weerklinkt steevast luid protest

Mijn ma klinkt stoer - 'als ik niet meer alleen verder kan, mag mijn lichaam 'naar de universiteit, voor de wetenschap' - maar rekening houdend met de indrukwekkende hoeveelheden 'medicamenten' (pillen, poeders, siropen, zalven, ...) die ze al jarenlang verbruikt, vermoed ik dat 'de universiteit' en 'de wetenschap' nog lang gaan mogen wachten op die aanwinst.

Ik weet dus nu al ongeveer hoe ik op die leeftijd wellicht zal klinken, zeker?

Gelukkig heb ik geen kinders die dat allemaal gaan moeten aanhoren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 01:07   #285
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mijn pa zit met grote regelmaat te klagen dat het hem allemaal te veel wordt en dat hij er een eind aan wil maken en dat hij toch niks meer heeft om voor te leven en en en ...

en als wij (de kinders) hem dan voorstellen hem een handje te helpen en in de vaart vlakbij te duwen of zo, dan weerklinkt steevast luid protest

Mijn ma klinkt stoer - 'als ik niet meer alleen verder kan, mag mijn lichaam 'naar de universiteit, voor de wetenschap' - maar rekening houdend met de indrukwekkende hoeveelheden 'medicamenten' (pillen, poeders, siropen, zalven, ...) die ze al jarenlang verbruikt, vermoed ik dat 'de universiteit' en 'de wetenschap' nog lang gaan mogen wachten op die aanwinst.

Ik weet dus nu al ongeveer hoe ik op die leeftijd wellicht zal klinken, zeker?

Gelukkig heb ik geen kinders die dat allemaal gaan moeten aanhoren.
Mijn vader is in zijn vijftiger jaren overleden. Voornamelijk door ongezond te leven. Hij maakte zich zorgen om zijn overbrugging naar pensioen. Misschien daarom die ongezonde levenstijl.

Dat maakt dat ik weer extreem gezond leef en mij daarentegen weinig zorgen maak over mijn toekomst. Wel maak ik mij zorgen om mijn toekomst van mijn kinderen omdat er blijkbaar hufters zijn die het nodig vinden om internationaal reisverkeer en economie lam te leggen. Er is geen geld en mijn voedselvoorraad voor mijn familie slinkt zienderogen. Ondertussen wordt het nieuws platgelegd hysterisch gillende journalisten die beweren dat er een pandemie gaande is. Hoezo denk ik dan? Ik zie geen lijken op straat liggen of rokende crematoria. Scholen moeten wel dicht want de dood is zgn nabij. Flikker op denk ik dan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 december 2020 om 01:17.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 01:16   #286
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vader is in zijn vijftiger jaren overleden. Voornamelijk door ongezond te leven. Hij maakte zich zorgen om zijn overbrugging naar pensioen. Misschien daarom die ongezonde levenstijl.

Dat maakt dat ik weer extreem gezond leef en mij daarentegen weinig zorgen maak over mijn toekomst. Wel maak ik mij zorgen om mijn toekomst van mijn kinderen omdat die hufters het nodig vinden om reisverkeer en economie lam te leggen. Er is geen geld en mijn voedselvoorraad voor mijn familie slinkt zienderogen. Ondertussen wordt het nieuws platgelegd hysterisch gillende journalisten die beweren dat er een pandemie gaande is. Hoezo denk ik dan? Ik zie geen lijken op straat liggen. Scholen moeten wel dicht want de dood is nabij. Flikker op denk ik dan.

Hier liggen evenmin lijken op straat.
De (potentiële en échte) lijken worden wel bij bosjes weggevoerd,
in overgrote meerderheid uit rust- en ziekenhuizen, en woonzorgcentra.

Wat alleszins niet langer te ontkennen is: waanzin kent geen grenzen.
In alle betekenissen van dat woord.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 01:34   #287
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

en daar was hij zo blij mee dat hij nu wil dat de rest van de wereld iets gelijkaardigs meemaakt ofzo?
Die mens heeft desondanks die verloren jaren nog iets van zijn leven gemaakt,en waar zijn julllie kneuters daar tegenover...

Klagen en zagen vononté voor amper 9 maanden...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

vreemd hoe mensen proberen slechte dingen goed te praten door te verwijzen naar nog slechtere dingen.
Gij zijt anders goed bezig gast.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 26 december 2020 om 01:39.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 05:21   #288
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Gewoon zeer arrogante, balorige zelfoverschatting en ultra-egoïsme.
Het is wel heel raar om van egoisme te spreken van de mensen waarvan je het 10-voud gaat eisen met geweld om op te offeren in de (verkeerde) gedachte dat jouw eigen leven daardoor wat langer gaat worden.

Het is toch bijzonder egoistisch om 10 kapotte levensjaren van de anderen te eisen voor elk individueel eigen levensjaar dat je daarmee denkt te redden, nee ? Men zou normaal het omgekeerde verwachten.

Bovendien is het zelfs niet eens correct. Door te DENKEN dat als je 10 levensjaren van anderen omzeep helpt, je een eigen levensjaar zal gered hebben, ga je het juist riskeren omdat het niet eens werkt. Maar je hebt wel die 10 andere levensjaren van anderen kapot gemaakt. 10 jonge levensjaren, die je zelf destijds in 1968 nooit hebt opgeofferd he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 05:24   #289
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie ben jij om te bepalen wat "goed leven" is.
Er zijn mensen die tevreden zijn met elke dag wat "kaarten" en "babbelen".
Er waren er die tevreden waren met studeren of vrienden ontvangen.

Inderdaad, wie ben jij om te bepalen wat goed leven is, he.

Ik heb het inderdaad over die jaren "kaarten en babbelen" die aan 11 miljoen mensen ontzegd werden, ter waarde van 3 miljoen kapotte jaren "kaarten en babbelenstuderen, vrienden zien, een lief ontmoeten, uw zaak doen draaien, uw kunsten vertonen...." die verloren zijn, om nog geen 300 000 jaren "kaarten en babbelen, studeren, vrienden zien, een lief ontmoeten, uw zaak doen draaien, uw kunsten vertonen...." te bekomen door doden te redden.

Dat is wat ik U hier al de ganse tijd zeg. Men heeft veel en veel meer simpele menselijke dingen kapot gedaan, dan er kon gehoopt worden van te redden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2020 om 05:26.
Oud 26 december 2020, 05:29   #290
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Best mogelijk. Jongeren gaan er niet dood van. Ze kunnen hun leven verder zetten, nadien.
Wie dood is, is dood voor altijd, en laat nabestaanden na.
Iedereen gaat dood. Die jongeren ook. Wat dus niet telt is "dood gaan" want dat is voor iedereen zo. Wat telt is de levensjaren die men kan leven. Dit levensjaar kon door velen niet geleefd worden en is dus irreversiebel kapot. De enige reden daarvoor is om een veel kleiner aantal levensjaren aan een ander laten te leven.
Op het eindige aantal levensjaren dat zowel een jongere te leven heeft, als een oudere, zijn er veel meer van die jongeren kapot gemaakt, dan er van die ouderen "niet verloren" zouden gaan. Ik snap niet dat je dat niet snapt.

Als ik in totaal 80 jaar te leven heb, wat is het verschil tussen mijn levensjaar nummer 25 kapot maken, of mijn levensjaar nummer 80 kapot maken (behalve dan dat nummer 25 meer waard zou zijn dan nummer 80) ?

Wat jij zegt is: neem maar van 1000 mensen 1000 Euro af, ze hebben nog geld op de bankrekening, want zo kunnen we vermijden dat er 10 mensen hun laatste 10 000 Euro moeten afstaan. Nee, je hebt netto 1 miljoen vernietigd, om maar 100 000 Euro "te redden".

Die anderen zijn even hard hun 1000 Euro kwijt, ook al hebben ze nog wat geld op de bank. Netto heeft men veel meer "1000 Euro" afgestaan dan er mensen "1000 Euro niet moesten betalen".

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2020 om 05:57.
Oud 26 december 2020, 05:38   #291
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dus zegt ge tegen uw vader en moeder, het wordt tijd dat ge crepeert smeerlappen want ge kost alleen maar geld aan de maatschappij.
Puur biologisch gezien gaan een vader en een moeder normaal gezien hun leven laten om het leven van hun nageslacht te verbeteren. Wat van ons gevraagd wordt is dus totaal biologisch onverantwoord. Normaal gezien moeten kinderen dat zelfs niet zeggen aan hun ouders, het zou een natuurlijke biologische reflex moeten zijn van die ouders.

Maar we zitten niet meer op het puur biologische, wij zijn mensen niewaar. Als mensen is dus niet wat van tel is, het puur biologische "maximaliseer de kansen van uw nageslacht", maar wel "geniet van uw levensjaren". Wel, ook daar klopt de balans niet. Er worden veel meer goeie "geniet van uw levensjaren" vernietigd, dan potentieel gewonnen door wat zieken te vermijden.

Met andere woorden, je kan dit draaien en keren zoals je wil, er is maar 1 achterliggend principe dat gans dit circus kan verklaren: een ouwe peekes jaar is 10 of 100 keer meer waard dan een jongerenjaar, maar enkel maar als het om corona gaat. Voor gelijk welke andere aandoening zoals griep is dat nooit het geval geweest, en voor hittedoden was het zelfs andersom in augustus.

Welnu, een principe waarbij de levensjaren van sommigen 10 of 100 keer meer waard zijn dan de levensjaren van anderen, maar enkel en alleen als het om een specifieke aandoening gaat, tja, dat kan je niks anders dan waanzin of hysterie noemen he. Dat slaat nergens op.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2020 om 05:39.
Oud 26 december 2020, 08:31   #292
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voorts ben ik geen jongere maar inmiddels een vijftiger geworden. Terzijde: Ik hou mij aan een extreem Spartaans dieet, douche mij met koud water. Eet vaak slechts 1 x per dag. Honger geeft je een boost aan ketamines, het is bewezen dat je daarmee tijdelijk je biologische klok kan terugdraaien. Ik neem daarnaast veel vitamine preparaten, omega 3, mineralen. Drink 0 alcohol (meer) en eet 0 suiker. Dit allemaal maakt dat ik eruit zie als een eind dertiger. Neem daarentegen geen anabolen. Ik zie er nog altijd ouder dan mijn vrouw, een dertiger, maar toch. Als iedereen deze instelling zou hebben dan bestond Corona geeneens. Weerstand.
Haha, meneer slikt vitaminengjes en al de rest dat ge hier schrijft, om er uit te zien als een dertiger, en lang te leven. maar als tante corona langskomt gaat hij al lachen en met groot plezier liggen stikken in zijn eigen slijm.
over hypocrisie gesproken.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 26 december 2020 om 08:36.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 08:54   #293
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha, meneer slikt vitaminengjes en al de rest dat ge hier schrijft, om er uit te zien als een dertiger, en lang te leven. maar als tante corona langskomt gaat hij al lachen en met groot plezier liggen stikken in zijn eigen slijm.
over hypocrisie gesproken.
De kans om aan corona te sterven is kleiner dan de kans om aan kanker te sterven dit jaar. Ik zie dus niet in waarom men meer schrik zou moeten hebben voor corona dan voor kanker. En ja, men moet aan iets sterven, dus als dat corona is, is dat niet erger dan als dat iets anders is.

Ik begrijp die speciale schrik voor de corona dood niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2020 om 08:55.
Oud 26 december 2020, 09:55   #294
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, maar we vernietigen 3 miljoen van die laatste, om maar enkele 10 000 of 100 000 van die te redden van covid gevallen.
Dus u beweert dat die lockdown maatregelen levensjaren van 30 jarigen afpakt. Maar er is toch helemaal niet aangetoond dat die door de maatregelen minder lang gaan leven. Want dat is toch de definitie van een levensjaar.
Ergo, ik zit in lockdown, en men heeft van mij dus een levensjaar afgepakt.
Hier klopt iets niet in uw redenering of ik begrijp u niet, wat ook kan.

Tussen haakjes, u zegt altijd dat al wat u zegt gemakkelijk te controleren is, maar ik heb toch ook al medische artikels gezien waar een jargon gebruikt wordt waar ik gaan jota van versta. Jij met uw medische opleiding zult dat wellicht wel verstaan. Maar ik heb sterk mijn twijfels over de meesten hier.

U avatar, wie is dat ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 december 2020 om 09:56.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 09:58   #295
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, dat is niet waar.
Economisch is je leven geen cent meer waard vanaf het ogenblik dat je op pensioen gaat.
Maatschappelijk is je leven nog amper iets waard vanaf het ogenblik dat je niets meer bij draagt aan de maatschappij.
Medisch is een 70 jarige een goudmijn, want een 30 jarige heeft minder medische ondersteuning nodig.
Zelfs de coronapandemie is daar een bewijs van.
Zonder de +75 jarigen zouden de regeringen niet eens maatregelen genomen hebben, laat staan geld hebben uitgegeven aan beschermingsmiddelen of het ontwikkelen en aankopen van vaccins.
Zonder de +75 jarigen zou men niet eens aandacht hebben besteed aan de coronapandemie.
Zonder de +75 jarigen zou men de coronabesmetting gewoon behandelen als een endemie, wat het voor de -75jarigen ook is.
Woonzorg centra houden ook mensen aan het werk he.
bejaarden zullen toch ook zelfs buiten die zorg nog dingen kopen.
Uw bewering is nogal cru.
Oud 26 december 2020, 10:00   #296
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, klopt.
Heb het 20ste levensjaar van mijn peetdochter dan ook ergens veilig opgeborgen, samen met het 23ste levensjaar van mijn jongste zoon en het 22ste levensjaar mijn peetdochter haar zuster.
Op dezelfde plaats liggen ook het huwelijksfeest van mijn oudste zoon en de begravenis van mijn 21 jarige buurjongen zijn moeder.
De doop van mijn achterklein neefjes ligt daar trouwens ook.
De feestjes voor het behalen van hun diploma's van de afgestudeerden in de familie liggen trouwens ook in die opbergkast.
Ja, maar die mensen gaan daardoor niet minder lang leven. Die redenering houdt geen steek, of alleszins er scheelt iets mee.
En ik zeg dat als tegenstander van de maatregelen. Maar mijn tegenstand is gewoon omdat ik vind dat de maatregelen disproportioneel vind.
De impact op de economie en de psychische effecten zijn nefast. Of je dat met levensjaren kan aantonen betwijfel ik voorlopig nog tenzij patrick mij een deftige uitleg kan geven waar ik iets verkeerd begrepen heb.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 december 2020 om 10:03.
Oud 26 december 2020, 10:03   #297
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach, dan zou er een corona probleem zijn bij de 100-jarigen, nu is het een 80-jarigen probleem.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 10:06   #298
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk. Je zou dus liever hebben dat ze je schoonmoeder laten sterven.
De vraag is of zij nog wil leven op die manier. Dat is relevanter want we moeten niet god spelen in haar plaats.
De stelling dat mensen in woonzorgcentra zitten te wachten op de dood is nogal simplistisch lijkt me.
Oud 26 december 2020, 10:09   #299
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dus u beweert dat die lockdown maatregelen levensjaren van 30 jarigen afpakt. Maar er is toch helemaal niet aangetoond dat die door de maatregelen minder lang gaan leven. Want dat is toch de definitie van een levensjaar.
Nee, dat is niet wat ik beweer. Ik beweer dat men hen DIT JAAR voor een stuk heeft afgepakt. Niet biologisch, maar wel in hun levensplezier, in de kwaliteit van hun levensjaar. Zoals men ook levensjaren afneemt van een gevangene. Niet biologisch, maar wel "als mens".
Oud 26 december 2020, 10:14   #300
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ergo, ik zit in lockdown, en men heeft van mij dus een levensjaar afgepakt.
Hier klopt iets niet in uw redenering of ik begrijp u niet, wat ook kan.
Ja, juist wel. Door U in de gevangenis te steken voor een jaar, heeft men U een levensjaar afgepakt. Dat is daar de bedoeling van. Men heeft U niet biologisch een levensjaar afgenomen, maar wel in uw bestaan als mens, in uw gelukkig zijn, in uw bezigheden en dergelijke meer. De KWALITEIT als mens van uw levensjaar werd vernietigd.

Maar de lockdown is niet zo erg als een gevangenis straf, ik tel het dus maar voor 1/3. Een gans jaar gemaatregel zal 1/3 van de levensvreugde van dit jaar afgenomen hebben. Voor sommigen - mensen wiens zaak op de fles gaat - zal het meer dan 1/3 zijn. Voor studenten zal het meer dan een derde zijn, qua studies en qua sociaal leven. Voor anderen zal het zo goed als niks zijn, omdat ze toch al niks deden dat nu verboden werd.

Als iemand tot levenslang gevang veroordeeld wordt, is dat equivalent aan de doodstraf. Dat wil dus zeggen dat men met die veroordeling, de resterende levensjaren als mens vernietigt, zoals men ook zou bekomen door hem biologisch te doden.

Uw biologisch leven heeft geen belang he, eens uw voortplantingstijd voorbij is. Maar daarover gaat het niet bij een mens. Bij een mens gaat het om zijn blijheid, zijn geluk, zijn activiteiten, zijn sociale contacten. DAT is de reden waarom een mens nog leeft na zijn biologisch nuttige tijd. Een andere reden is er niet.

Om de "waarde" van iets te meten is het eenvoudig: je moet theoretische keuzes overwegen, en zien wat mensen verkiezen.

Zou iemand van 25 jaar zijn corona lockdown periode verkiezen boven "later 4 maanden later sterven" mocht dat door een goede fee voorgesteld worden denk je ?

Stel dat men aan de meeste mensen de keuze zou voorstellen:

1) dat corona gemaatregel weg en geen constraints OF
2) later als uw uur gekomen is, nog 4 maanden langer mogen leven, wat dat moment ook is

Stel dat de goede fee U voorstelde, in maart 2020: OK DIT gaan de regels zijn waar je dit jaar aan gaat moeten gewoon geraken, maar ik doe die weg OFTEWEL onderga je 2020 zoals het verlopen is, MAAR tegen dat je 87 bent en je zou normaal sterven, dan mag je 4 maanden langer leven.

Wat zouden de meesten kiezen denk je ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2020 om 10:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be