![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn een klein aantal Waalse kiesarondissementen die ook benadeeld zijn. En overal wordt consekwent hetzelfde mechanisme gebruikt. Maar dat neemt niet weg dat gemiddeld gezien een Waalse stem zwaarder weegt in de zetelverdeling dan een Vlaamse stem. Dat is bijzonder gemakkelijk aan te tonen. https://www.n-va.be/feit-fictie/verk...egt-even-zwaar https://www.hln.be/binnenland/vlaams...-dat~a8f7b0fd/ Ik citeer Dave Sinardet : " Toch zijn er logische verklaringen en is er niets ondemocratisch aan, zegt politicoloog Dave Sinardet." Wat bewijst wat voor een ongeloofwaardige politicoloog dat die Sinardet is. Ervan uitgaan dat de bevokingsaantallen relevanter zijn dan het aantal stemgerechtigden maakt dat je ervan uitgaan dat statistisch gezien de stemgerechtigden representatief zijn voor de degenen die niet mogen stemmen. Dat is natuurlijk pure quatsch. Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 december 2020 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat om te begrijpen dat die begrippen enkel relevant zijn voor Belgen, en in de context van België zelf. Eenmaal je naar het buitenland gaat interesseert niemand zich daar aan. Alsof iemand daar bezig is met 'vlaming' of 'waal' zijn. Even oninteressant als Bask, Catalaan, Oeigoer of Bergturk. Of anders uitgedrukt : jij mag na je verhuis naar Amerika vertellen wat je wil, dat je Vlaming bent, of lid van de 600 Franchimontezen desnoods, het enige wat daar van belang is is dat je Belg bent. Hoe jij jezelf daar wil benoemen, is folklore. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de evolutie van de aarde is het feit dat wij Belgen zijn evenzeer folklore. Alles is wat dat betreft nogal relatief. Uw argumentatie is eigenlijk ongelooflijk zwak. Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 december 2020 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens kijken hoe lang het gaat duren voor ze je na een grondig verhoor op een retourvlucht zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een of andere boer in de midwest zal dat misschien niet weten, maar de mensen waarmee ik in contact kwam wel. Trouwens dit soort gelul geeft u geen gelijk hoor. Zelfs in de VS is het vandaag nog steeds relevant of je van het Zuiden of het Noorden komt. De cessesie oorlog heeft vandaag nog altijd zijn sporen. Maar ik ga al veel te veel mee in dat oeverloos achterlijk gelul van u. En ze gaan me zeker niet op retourvlucht zetten omdat ik uit Flanders kom. Dat vragen ze niet aan de grens trouwens. Die willen weten of je daar komt werken. Als dat het geval is, dan kan je wel degelijk op een terugvlucht gezet worden. Nog niet veel gereisd zeker ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 december 2020 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Exactomundo! Er is geen enkel officieel of juridisch document of omschrijving waarin de begrippen Vlaming en Waal in terugkomen.
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, interessant, dat wist ik nog niet. Waar precies? In de witte bloedlichaampjes? In de rode? In het plasma? Of in nog andere bestanddelen van dat vreemde vocht dat nogal wat flaminganten die ik heb mogen leren kennen nogal fanatiek met streekbieren proberen te verdunnen? Toen ik een jaar of zeven oud was, kwam een groep zigeuners enkele dagen bij ons op het dorpsplein 'kamperen'. Ze hadden een soortement circus-show waar ze de bewoners van het dorp op hadden uitgenodigd. Mijn zéér Vlaamsgezinde ouders wilden niet dat ik daar naartoe ging. Zat er soms iets in het bloed van die zigeuners waar ik beschermd tegen moest worden? Ik weet het niet. Maar was ik destijds toch mogen gaan, dan hadden die zigeuners mij hopelijk alsnog weten te ontvoeren - de luie hufters hebben dat natuurlijk niét gedaan, het is gemakkelijker in een hangmat te gaan liggen ![]() Zo'n bizarre zigeuner die nu en dan vreemde dromen over een boerendorp vol bange broekschijters heeft, misschien, ik weet het niet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Marie is een ingezettene van Wallonië van Vlaamse afkomst. Daar ze geen Waalse roots heeft kan ze geen Walin zijn en daar ze niet in Vlaanderen woont is ze geen Vlaming meer. Marie is wel nog altijd Belg, daar ze die nationaliteit heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 december 2020 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
leider en zijn wetten... La Belgique ten voete uit... Bravo Panda, wat is het toch moeilijk om zijn eigen inborst te verbergen... Je valt voortdurend door de mand... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nous sommes en la Belgique quand même... en verder zijn ze nooit gekomen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In hart en nieren en ik zal het blijven zo lang la belgique zijn anti-Vlaams racisme niet opgeeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nauwkeurige berekeningen tonen aan dat een Vlaming bij de jongste verkiezingen gemiddeld 47.531 stemmen nodig had om verkozen te worden in de Kamer van Volksvertegenwoordigers, terwijl een Franstalige genoeg had aan slechts 35.299 stemmen. Dat heeft te maken met de zetelverdeling op basis van inwonersaantallen in plaats van stemgerechtigde burgers. Moest men dus met het aantal kiezers rekening houden dan zouden we uitkomen op meer zetels. Men kan er niet van uitgaan dat de kiezers in een arondissement die stemgerechtigd zijn, representatief zijn voor degenen die niet stemgerechtigd zijn. Als zelfs N-VA over dit systeem klaagt, dan heeft het op zijn minst ergens grond om het aan te halen en niet voor te doen als een of ander geloof zoals panda doet. Dat getuigd van intellectuele oneerlijkheid. Mijn voorstelling van deze materie is trouwens onderbouwd. En u kan het ermee eens zijn of niet. Dat mag, omdat ik tegenstelling tot panda wel degelijk respect heb voor iemand anders zijn mening zonder dat ik behoefte heb om die mening in het belachelijke te trekken. Een gelijkaardig democratisch deficit bestaat in de USA. Waar bij de vorige verkiezingen Hillary Clinton meer stemmen had dan Trump. Iets wat hij bestempelde als fake news maar helaas voor hem is het een feit. In ons land als je die niet stemgerechtigden dan toch per se wil laten meetellen op de een of andere manier, geef ze dan stemrecht. Als er een reden is waarom ze geen stemrecht hebben, dan moeten ze ook niet meetellen. De logica zelve. Laatst gewijzigd door stuyckp : 28 december 2020 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Telkens u geen argumenten hebt begint u op de man te spelen en belachelijk te doen. Ik weet perfect hoe het in elkaar zit en het is niet democratisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Bizarre uitleg.
|
![]() |
![]() |