Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2020, 04:50   #361
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De dienstplichten kregen om de 6 weken verlof, maar mochten in de weekends ook naar huis.
Dat ze het niet deden was hun eigen keuze.
De weekends dat ze in de kazerne bleven slapen, zaten ze over dag in de café's rond de kazerne.
Vandaag mag de jeugd zelfs niet eens samen in een woning verblijven, terwijl de dienstplichtigen zelfs samen in de kantien, de eetzaal en de slaapzalen zaten.
Raar dat die allemaal zo hunkerden om naar huis te mogen en een beetje in een normale woning te mogen verblijven; Ik weet niet wat er zo plezierig was aan zo een saaie kantine zonder vrouwen (misschien leuk voor homo's) een kille eetzaal waar we het maar niet zullen hebben over het eten zelf of een militaire slaapzaal waar 20 bedden stonden waaronder 6 zware snurkers.
Hou op of ik krijg nog heimwee naar dat heerlijke jaar daarginds tegen de Oost-Duitse grens

Jongeren die deze periode al als de hel beschouwen zijn mietjes dat is al wat ik daar kwijt over wil......en dat is zeker niet alleen de mening van ouderen evengoed jongeren denken zo over dergelijke leeftijdsgenoten.

PS Ah ja er was in de omgeving van mijn kazerne welgeteld één stom café. Daarvoor alleen zou je er in het weekend willen zijn blijven slapen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2020 om 04:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 04:56   #362
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Raar dat die allemaal zo hunkerden om naar huis te mogen en een beetje in een normale woning te mogen verblijven; Ik weet niet wat er zo plezierig was aan zo een saaie kantine zonder vrouwen (misschien leuk voor homo's) een kille eetzaal waar we het maar niet zullen hebben over het eten zelf of een militaire slaapzaal waar 20 bedden stonden waaronder 6 zware snurkers.
Doe nog wat verder en ik krijg nog heimwee

Ah ja er was in de omgeving van mijn kazerne welgeteld één stom café. Daarvoor alleen zou je in het weekend zijn blijven slapen
B.Koks vroege jaren 70. - Heerlijke tijden.

Ook nog een jaartje West-Vleuts dialect van Bachten-de-Kuppe opgestoken om mijn vreemde talenkennis te verbeteren.
Oud 28 december 2020, 06:07   #363
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wellicht heeft u een punt.
Heeft men blijkbaar alle beschikbare middelen ingezet om zo snel mogelijk een vaccin te maken, en daarom niet alle andere onderzoekspistes opgevolgd ?
De middelen om een vaccin te maken hebben niks te maken met de middelen van een geneeskundige administratieve overheid die staat te roepen om "maatregelen" om op de 40 000 patienten die ze hebben gehad, een pilleke dat bij de apotheker te krijgen is op, zeg maar, 500 of 1000 uit te proberen om te zien of het hun twijfels over "of het goed werkt" kan wegnemen he.

Geen kat van die administratievelingen hebben iets te maken met het werk van de mensen die in de labo's van Pfizer aan dat vaccin gewerkt hebben op 7000 km hier vandaan he.

Er is een totaal verschil tussen de opgave "vindt mij eens een nieuw vaccin uit", en "probeer eens een bestaand geneesmiddel op wat patiënten, want anderen zeggen dat het werkt maar jullie zijn daar niet 100% van overtuigd".

Het eerste heeft miljarden investeringen, en echt slimme bollebozen nodig, het tweede kan gedaan worden door een huisdokter en een apotheker, en - we moeten voorzichtig zijn - iemand die iemand kent die kan rekenen om de statistische analyse te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 06:18   #364
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een complot demper.
Net zoals die verpleegster die dood is.
Dat is het probleem he, dat als men niet HEEL NAIEF bezig is, men direct wordt samengezet men mensen met een zilverpapieren hoedje op.

Er zijn er nog die het zeggen: het probleem is het 20-jarige patent van geneesmiddelen. Daardoor mogen geneesmiddelen die langer dan 20 jaar bestaan, geen nieuwe functies meer krijgen, want daar is niks meer mee te verdienen.

We hebben dat gezien met 2 middelen die totaal vergelijkbaar waren in hun (heel bescheiden of afwezige) prestaties: HCQ vs. remdesivir. Oud en gekend, versus nieuw en heel duur. Wie HCQ voorstond was een kwakzalver, wie remdesivir voorstond was aan de frontiers of science zogezegd. Geen van beide werken "goed". HCQ zou wel iets doen, remdesivir is vooral nadelig, maar geen een van beide is een wondermiddel dat U geneest zoals anti biotica uw bronchitis geneest.

HCQ werd in Frankrijk zelfs verboden, remdesivir aangeraden en terugbetaald.

Het is jammer dat de farma industrie niet hetzelfde succes kent met de "generieken" dan de software industrie met open source.

Het grote probleem met ivermectine is dat Merck zijn patent erop in 1996 afgelopen is, en dat men er een Nobelprijs voor gegeven heeft in 2015. Het is dus "passé" en mag nog dienen om kippen te ontwormen.

Er zijn nog een paar andere middelen, en over ubiquinone wordt geen woord gerept, het heeft een vergelijkbaar effect, zij het dat het U niet beschermt om het op te doen, maar wel om U uit het ziekenhuis te houden - volgens de enige gegevens erover die beschikbaar zijn.

Nog eens: ik beweer niet dat die studies DEFINITIEF bewijzen dat we geneesmiddelen hebben die de zwaar zieken en doden door 4 of 5 delen. Het is gewoon echter te zot om los te lopen dat men WAANZINNIGE en ongelofelijk DESTRUCTIEVE maatschappelijke maatregelen neemt, dat men onwetend is over vaccins die er nog niet en masse zijn, en dat men HET VERTIKT OM DIE ENKELE VEELBELOVENDE DINGEN VERDER TE BEKIJKEN.

Mijn idee is dat dat zwart op wit bewezen schuldig verzuim is waar men wel degelijk mee naar de rechtbank zal kunnen trekken eens de rechters hun hysterische waanzin achter de rug is. Men mag dat vooral nu NIET doen, want nu zijn die rechters nog even zot als al de rest, en zou men wel eens een zot verdict kunnen krijgen, zoals alle andere waanzin. En eens die kwiebussen vrijgesproken zijn in een zot verdict, is het nadien niet meer mogelijk om het over te doen.

We moeten dus wachten op het al dan niet werkende vaccin tegen covid, dat hopelijk wel werkt tegen de waanzin. Eens de storm is gaan liggen, en wij de rokende puinhoop aanschouwen, en de schrik voor het virus weg is, en de zware gevolgen van de waanzin beginnen door te dringen, DAN is het moment om te zeggen: "kijk eens wat die zotten hebben gedaan."

Het kan twee kanten uitgaan. Het kan de richting uitgaan dat uiteindelijk, die veelbelovende middelen toch niet zo goed werken. In dat geval kunnen we niks zeggen: de rechter zal het onderscheid niet kunnen maken - en wij eigenlijk ook niet - tussen grof gokken en winnen en "goeie intuitie". Misschien "weten" die virologen waarom ivermectine een verkeerd idee is. Misschien (bijna zeker) weten ze dat niet, maar doen ze alsof. Als het echter niet werkt, kan je het niet aantonen voor de rechtbank.

Maar als men het in vele landen begint te gebruiken, zullen er binnenkort ijzersterke resultaten zijn als het wel werkt. En dan zitten ze in de val. We moeten dan wel nog wachten tot de waanzin weg is bij de rechters alvorens hen aan te vallen. Wraak is een maaltijd die koud gegeten wordt he

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 december 2020 om 06:23.
Oud 28 december 2020, 08:20   #365
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Nog eens: ik beweer niet dat die studies DEFINITIEF bewijzen dat we geneesmiddelen hebben die de zwaar zieken en doden door 4 of 5 delen. Het is gewoon echter te zot om los te lopen dat men WAANZINNIGE en ongelofelijk DESTRUCTIEVE maatschappelijke maatregelen neemt, dat men onwetend is over vaccins die er nog niet en masse zijn, en [b]dat men HET VERTIKT OM DIE ENKELE VEELBELOVENDE DINGEN VERDER TE BEKIJKEN.
Dat zeg jij. Ik lees nochtans ganse boeken en publicaties vol over de toepassing van die middelen en dit al sinds vele maanden.

The problem is this process requires very high concentrations of ivermectin – well above the recommended dose for humans. This means ivermectin’s virus-killing powers would be unlikely to be harnessed inside the human body.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2020 om 08:23.
Oud 28 december 2020, 08:35   #366
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg jij. Ik lees nochtans ganse boeken en publicaties vol over de toepassing van die middelen en dit al sinds vele maanden.

The problem is this process requires very high concentrations of ivermectin – well above the recommended dose for humans. This means ivermectin’s virus-killing powers would be unlikely to be harnessed inside the human body.
Om het virus in 2 dagen te doden ja. Geef het anders in normale dosis aan bejaarden als preventief middel, het is veilig en als het werkt zal dat vlug duidelijk worden bij een besmetting.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 09:19   #367
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je bent inderdaad, zoals uw bron, blijven steken begin april. Ja, er waren IN VITRO experimenten die suggereerden dat ivermectine wel kon helpen, maar bij zulke hoge dosissen dat het niet doenbaar was om dat aan mensen te geven.

Dit soort onderzoek dus:

https://www.medrxiv.org/content/10.1....21.20073262v1

Nadien heeft men echter het spul aan mensen gegeven bij normale dosissen en werkte het wel, tegen de verwachtingen in van bovenstaande in vitro onderzoek.

Ik heb dus mijn hoogste twijfels over uw eerste bewering Maar uw houding is er een die het U kan toelaten om het tot TV viroloog te schoppen Liegen en doen alsof je echt aan wetenschap doet
Maar je mag anders wel al die referenties naar die boeken en wetenschappelijke artikels geven zoals we dat hier ook doen. Ik ben benieuwd of daar recent spul bij zit.

Op dezelfde manier dat HCQ spectaculair goed werkt in vitro, en veel minder spectaculair bij echte inname. Die in vitro studies zijn enkel maar suggestief, maar eens men het middel ECHT GEEFT is dat natuurlijk de betere meting he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 december 2020 om 09:25.
Oud 28 december 2020, 09:28   #368
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou op of ik krijg nog heimwee naar dat heerlijke jaar daarginds tegen de Oost-Duitse grens

Jongeren die deze periode al als de hel beschouwen zijn mietjes dat is al wat ik daar kwijt over wil......en dat is zeker niet alleen de mening van ouderen evengoed jongeren denken zo over dergelijke leeftijdsgenoten.

PS Ah ja er was in de omgeving van mijn kazerne welgeteld één stom café. Daarvoor alleen zou je er in het weekend willen zijn blijven slapen
Wie jongeren in z'n omgeving heeft, wéét dat het zo is !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 09:47   #369
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je bent inderdaad, zoals uw bron, blijven steken begin april. Ja, er waren IN VITRO experimenten die suggereerden dat ivermectine wel kon helpen, maar bij zulke hoge dosissen dat het niet doenbaar was om dat aan mensen te geven.

Dit soort onderzoek dus:

https://www.medrxiv.org/content/10.1....21.20073262v1

Nadien heeft men echter het spul aan mensen gegeven bij normale dosissen en werkte het wel, tegen de verwachtingen in van bovenstaande in vitro onderzoek.

Ik heb dus mijn hoogste twijfels over uw eerste bewering Maar uw houding is er een die het U kan toelaten om het tot TV viroloog te schoppen Liegen en doen alsof je echt aan wetenschap doet
Maar je mag anders wel al die referenties naar die boeken en wetenschappelijke artikels geven zoals we dat hier ook doen. Ik ben benieuwd of daar recent spul bij zit.

Op dezelfde manier dat HCQ spectaculair goed werkt in vitro, en veel minder spectaculair bij echte inname. Die in vitro studies zijn enkel maar suggestief, maar eens men het middel ECHT GEEFT is dat natuurlijk de betere meting he.
Dan toch liefst niet op de VRT.

Op een Filipijnse of Braziliaanse zender zou me dat nog wel kunnen bekoren
Oud 28 december 2020, 09:47   #370
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Fake news is gewoon fake news. Als het gebruikt wordt om juiste informatie onderuit te halen is het nog steeds fake news.
Er is niks uitgehold aan. Ofwel is nieuws juist ofwel is ze fout.
Een wetenschappelijke benadering is net om naar gegevens te kijken op een niet gebiaste manier.
Uitgehold is misschien de juiste term niet. De term fake news wordt vandaag misbruik om censuur op te leggen, om afwijkende meningen het zwijgen op te leggen.

In maart waren mondmaskers fake news, en facebook moest om die reden zelfs advertenties ervoor verwijderen.

De term "haat" wordt op net dezelfde manier misbruikt. Een foto van een chocoladen zwarte piet, of zelfs maar het vernoemen van zwarte piet in een filmpje is vandaag voldoende om uw facebook account te blokkeren wegens haatdragend taalgebruik.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 10:21   #371
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik beantwoordde nochtans uw schrijven ivm post ,
#356 &

Nee, wat ik schrijf is dan mensen die zich angstvallig vastklampen aan het leven, uit angst niet geleeft te hebben mogen verdwijnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 10:50   #372
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Om het virus in 2 dagen te doden ja. Geef het anders in normale dosis aan bejaarden als preventief middel, het is veilig en als het werkt zal dat vlug duidelijk worden bij een besmetting.
T'ja.
Oud 28 december 2020, 11:05   #373
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu dat je hunkerd naar de mensen waarmee je samen bent opgegroeid en de mensen die je nauw aan het hart liggen is niet raar.
Je bent een uitzondering als je dat niet doet.
Dat verlangen naar de mensen en de omgeving uit je kinder en tienertijd is net de basis waarom zo weinig immigranten geïntegreerd geraken in hun nieuwe omgeving.
Dat verlangen is net de oorzaak waarom men zich in een ander taalgebied blijft vast klampen aan zijn moedertaal.
Dat verlangen is net de oorzaak dat ouderen hun kinder en tienertijd vergelijke met hun huidige leefomgeving.

Citaat:
Ik ken anders toch ook heel veel ouderen die deze periode als een hel beschouwen.
Binnen mijn vriendenkring zijn er zelfs +85ers die deze periode erger vinden dan hun periode in Congo en zelfs hun periode in Korea. Want ze mochten toen nog samen dingen doen.

't Ja, kan er ook niet aan doen, dat er in mijn vriendenkring oud-gedienden van de Para-Commando's en Air-Commando's zitten die nog gediend hebben in Congo en/of veteranen uit de Korea-oorlog.
Mensen die geen 6 weken, maar 12 maanden van huis waren.

Daarnaast, dat jongeren deze periode van eenzame opsluiting een hel vinden, is heel normaal, want de mens is een kuddedier, geen solitair levend dier.

Citaat:
Maar het was open, iets dat je van de café's nu niet kan zeggen.
Oud 28 december 2020, 11:13   #374
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wie jongeren in z'n omgeving heeft, wéét dat het zo is !
Natuurlijk is deze periode een hel.
Straten zijn leeg, horeca gesloten, feesten verboden, samenkomsten verboden, kerken en gebedshuizen gesloten, zelfs het pronken met je schoonheid is verboden.
Oud 28 december 2020, 11:16   #375
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is deze periode een hel.
Straten zijn leeg, horeca gesloten, feesten verboden, samenkomsten verboden, kerken en gebedshuizen gesloten, zelfs het pronken met je schoonheid is verboden.
OORLOG: dát is de hel !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 11:17   #376
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, wat ik schrijf is dan mensen die zich angstvallig vastklampen aan het leven, uit angst niet geleeft te hebben mogen verdwijnen.
“Jaja, die vervelende bejaarden nietwaar...
Met welk recht leven die zo lang zeg!? En dan ons, de jongeren, voor de voeten lopen en, erger nog, het ons niet gunnen dat we ongeremd feesten! Verdwijnen moeten ze die onnuttige ouwe zakken, wat denken die wel!!!”

Brave New World waarin we terecht gekomen zijn.
O ja, terloops even... hoe oud is ons Jantje eigenlijk?
Oud 28 december 2020, 11:28   #377
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Mensen die leven, maken zich geen zorgen over morgen.
Die hebben daar geen tijd voor.

Mijn beste vriend "jij" "moet nog leren leven"
Praatjes maken en peten tekenen helpen de wereld niet.
Jean Gabin; Maintenant je sais.
Oud 28 december 2020, 11:39   #378
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
En met die dooddoener kunnen we eindigen.

Waarom maken we ons zorgen over wat corona doden? Oorlog, dat is pas erg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
“Jaja, die vervelende bejaarden nietwaar...
Met welk recht leven die zo lang zeg!? En dan ons, de jongeren, voor de voeten lopen en, erger nog, het ons niet gunnen dat we ongeremd feesten! Verdwijnen moeten ze die onnuttige ouwe zakken, wat denken die wel!!!”

Brave New World waarin we terecht gekomen zijn.
O ja, terloops even... hoe oud is ons Jantje eigenlijk?
Jij voelt je precies een slachtoffer he? Een slachtoffer van al die slechte anderen die u willen kapot maken door gewoon te leven.

Het wordt denk ik tijd om wat mensen te ontmoeten, te lange isolatie maakt gek.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cabin_fever?wprov=sfla1
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 11:44   #379
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet als ge die wint
Oud 28 december 2020, 11:46   #380
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hier wordt toch letterlijk gezegd dat we in oorlog zijn.

"Experts pleiten voor versnelde vaccinatiecampagne om Britse coronavariant te counteren: “De vijand staat voor de deur, het is oorlog”

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201228_92845059
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be