![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen snap ik die discussie niet die Pandareus hier begon. Het bestaat niet als entiteit op papier dus je kan beter ophouden met je zo te beschrijven? Onzin he? Dat is schapenmentaliteit. Als het hem gerust mag stellen; ik noem mezelf ook Belg in het buitenland, maar ik zou geen traan laten mocht België morgen ophouden te bestaan. Laatst gewijzigd door Weyland : 28 december 2020 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik "Limburger" zou zijn, zou ik waarschijnlijk een gelijkaardige positie innemen. Grappig vind ik wel dat ook een 'Limburgse' collega door de Franstaligen alhier 'flamand(e)' wordt genoemd. Ik zou toch niet graag tussen die hun twee oren willen zitten. Zelf kan ik moeilijk anders dan mij als (West-)Vlaming voorstellen als het thema in een discussie aan bod komt. Kenners zouden 'mijn accent' ook zo wel thuis kunnen brengen, maar niet iedereen beschikt over de nodige expertise, hé. Maar doorgaans presenteer ik mij liever als zwaarverslaafde 'melomaniak', amateur-bassist en -percussionist en -gitarist en -componist en en en ... En als ik destijds zélf had kunnen & mogen kiezen, dan stelde ik mij nu fier als een gieter (of zoiets) voor als 'bastaard'/'Mischling': één vierde Jamaïcaan, één vierde Zigeuner, één vierde Pygmee en één vierde West-Vlaming (voor de muziek, en voor de lol). Dat laatste kwart ook ter attentie van 'halve Limburger' "Alex Agnew", in de hoop dat er nog een paar liefst goeie moppen van komen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 28 december 2020 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De samenstelling van de expertengroep die de canon zullen samenstellen, zegt heel veel. U moet helemaal geen schrik hebben dat het een oubollig, eng-nationalistisch werkstuk wordt. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 december 2020 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent nog een graad erger dan Panda. Voor panda is een Vlaming een inwoner van het Vlaams gewest. Aangezien het Vlaams gewest een administratief gegevens is, is dus ook zijn definitie van Vlaming administratief. Maar evenzeer verwerpelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is dat als Turk gewoon van te doen tav de Koerden.
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Turkije was een bondgenoot van Duitsland tijdens de Eerste Wereldoorlog. Tijdens de Tweede Wereldoorlog was Turkije neutraal, hield zich afzijdig en koos het op het eind de kant van de geallieerden in 1945.
Laatst gewijzigd door Weyland : 28 december 2020 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En haar kinderen? Kleinkinderen?
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is mij al vaker opgevallen dat gij dingen leest die er niet staan, mensen andere woorden in de mond legt of ze gewoonweg verdraaid. Dat is hetzelfde als dingen zien die er niet zijn. In vakjargon noemen ze dat wel eens psychoses. Daar bestaan pillekes voor. Als ik mij niet vergis is dat ook tegen de forumregels.
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of er moeten enorm veel meer vreemdelingen wonen in Wallo-Brux die geen stemrecht hebben, want om kinderen of mentaal gehandicapten draait het voor zover wij weten toch ook niet... of wel...? Feit is dat er veel meer vreemdelingen hun studies doen aan de franstalige kant, maar studenten die hier tijdelijk verblijven worden toch niet in de bevolkingsregisters ingeschreven. Is die vraag dan zo extreem...? Wat extreem is zou eigenlijk zijn waarom die vraag nooit eerder gesteld werd of niet gesteld mocht worden... De realiteit zeggen en dat afweren als zogenaamde complottheorie...? Maar mager, niet??? Wat mijn herhaalde verwijzingen naar la Belgique betreft... Het spijt mij maar sinds ik hier in het zuiden van het land woon zijn mijn oogschellen wat la Belgique betreft, waar de Vlamingen thuis zouden zijn, afgevallen... La Belgique heeft vanaf de eerste dag van zijn bestaan zich opgesteld als een francofoon land en de franstaligen van la Belgique blijven naar het buitenland toe dat onveranderd doen... en naar het binnenland, overal waar ze maar kunnen, ook... Dus over België spreken kan enkel gezien worden als een Nederlandse vertaling van het woord la Belgique... Zoals we over Belgium spreken als een Engelse vertaling van la Belgique... Geen haar meer of minder... En wat Panda betreft... Niemand die zichzelf meer tegenspreekt dan Panda; ook al blijft hij zich voordoen alsof hij dat zelf niet door heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel er is een land met 2 kieskringen. In kieskring 1 (60% van de bevolking en 60% van het totaal aantal zetels) is het resultaat als volgt: 50% partij A 35% partij B 15% partij C In kieskring 2 (40% van de bevolking en 40% van het totaal aantal zetels) is het resultaat als volgt: 10% partij D 90% blanco Partij C zal in dit geval met haar 15% van de stemmen ongeveer 15% van de zetels van die kieskring binnenhalen. Partij D zal daarentegen met 10% van de stemmen 100% van de zetels van die kieskring binnenhalen. Partij D zal met haar 10% dus 40% (100% van 40%) van de zetels van het parlement binnenhalen. Nochtans zijn de inwoners van kieskring 2 (40% van het totale aantal kiezers) niet oververtegenwoordigd in het parlement. Ze hebben immers nog steeds in totaal maar 40% van de zetels. De kiezers van kieskring 2 zijn dus niet oververtegenwoordigd. Enkel partij D zelf is (binnen kieskring 2 en dus ook binnen het parlement) oververtegenwoordigd. Niet enkel blanco stemmen kunnen voor grote verschillen zorgen, ook stemmen op partijen die de kieskring niet halen. Begrijpt u nu hoe dit kan? Of bent u echt zo lomp? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 december 2020 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of concreet toegepast op de Belgische situatie: Het zijn niet de Walen zelf die oververtegenwoordigd zijn (hun aantal zetels is immers in verhouding met hun inwoneraantal: ongeveer 30%). Het zijn gewoon enkele Waalse partijen die oververtegenwoordigd zijn tegenover de andere Waalse partijen of de Waalse blanco-stemmers. De Walen hebben dus niet meer zetels dan wat ze eigenlijk zouden moeten hebben. De PS heeft daarentegen wel meer zetels dan dat ze eigenlijk zouden moeten hebben. Maar dat is ten koste van mogelijke zetels voor andere Waalse partijen en niet ten koste van Vlaamse zetels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed voor jou dat je een paar witte raven kent, en die zijn er. En wat maakt het uiteindelijk uit of ze 'diep' in Vlaanderen wonen? Ik zie wat ik zie, en ik hoor wat ik hoor, al tientallen jaren lang, en dat is niet datgene dat je ons wil wijsmaken.
![]() |
#159 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En Magnette die zei zoiats dat de Vlamingen alleen interessant zijn omdat ze de Belgische rekeningen betalen.
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |