![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8622 |
Minister
|
![]() Van januari tot en met augustus zullen jullie bedoelen..
![]() Misschien dat er halverwege een lichtpuntje komt.. om de brave zieltjes even het idee te gunnen dat ze dit jaar wel gedoopt kunnen worden.. gewoon voor het idee natuurlijk.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan in 2021 iedereen nog een heel jaar opsluiten.
![]() Mensen gaan zelfmoord plegen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals Vlieghe zei 2022 wordt een feestjaar. Blij dat je daar van wordt, he.
![]() |
#8625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij verdedigt de maatregelen, ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk eerlijk gezegd uit naar de ravage van 2021.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je me met iemand verwart, of dat je deze thema's niet goed hebt gevolgd.
![]() |
#8628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8629 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik moet nu om een of andere reden terugdenken aan een gek in Zwitserland - fijn land om in te verblijven overigens, al zou ik geen Zwitser willen zijn - aan een gek dus die ooit ontzettend luid met rood aangelopen gezicht naar twee passerende Franstalige jonge vrouwen brulde:
Hören Sie damit auf! Hier spricht man DEUTSCH und NICHT Französisch! Französisch, das ist KEINE SPRACHE. Das ist EINE KRANKHEIT. Dat terzijde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu moeten we doorzetten.
Contactberoepen en kappers sluiten tot zeker eind 2021. Heropening horeca 2023. Dit virus moeten we verslaan!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8631 |
Minister-President
|
![]() Pierre Van Damme: "Hoe trager we nu schakelen, hoe meer mensen ziek worden en kunnen overlijden"
Vandaag zijn in ons land de eerste 300 Belgen gevaccineerd tegen het coronavirus. Maar nu er varianten van het virus opduiken die nog besmettelijker zijn, moeten we volgens vaccinoloog Pierre Van Damme (Universiteit Antwerpen) sneller proberen te schakelen. Dat zei hij maandagavond op VTM Nieuws. "We moeten nog een tandje bijsteken en kunnen geen tijd verliezen. We zullen sneller en sneller moeten vaccineren. Het virus zoekt naar mensen om zich te vermenigvuldigen en kan zo varianten produceren. We zijn natuurlijk afhankelijk van de leveringen van de farmabedrijven. We krijgen nu zich op 70.000 dosissen van Pfizer. Moderna en AstraZeneca zullen er mogelijk ook in januari al aankomen. ER is echt geen tijd te verliezen: het is een race tegen de klok." Intussen wordt nagedacht over een manier om voor de vaccins waar twee dosissen van nodig zijn, maar één toe te dienen. "Dat is een piste die wetenschappelijk en juridisch onderzocht moet worden en dat zullen we de komende week ook moeten doen. Als je kiest voor 4 a 5 miljoen mensen die beschermd zijn met 2 dosissen, zijn er ook nog 7 miljoen Belgen die niét beschermd zijn en bij wie het virus vrij kan rondwaren. Hoe trager we nu schakelen, hoe meer mensen ziek worden en kunnen overlijden." |
![]() |
![]() |
![]() |
#8632 |
Minister-President
|
![]() Daar maakt hij zich nu druk om. Ze komen er nu achter door de lockdowns te doen dat ze het eigenlijk nog veel erger hebben gemaakt, maar ze durven het niet te zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelden zo een bende incompetente, wereldvreemde nerds gezien als de virologen. Molenberghs is de ergste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus precies écht wel 'oorlog', zeg. Kunnen we dan niet beter proberen het hoofdkwartier van virus plat te bombarderen, om de generale staf te 'neutraliseren'? Of als dat niet helpt een afgezant met witte vlag en vredesvoorstel er op afsturen? Of omgekeerd, eerst witte vlag en daarna pas "Napalm Death" of 'mushroom clouds'? Een volgens mij interessante onderzoekspiste zou sonic warfare zijn: virus kapot maken met geluidsgolven. Er zijn 'magiërs' die op die manier kristallen glazen in stukken doen springen. Er bestaat waarschijnlijk ergens wel een subgenre van industriële techno of pikzwarte metal dat perfect bruikbaar is om het virus eenzelfde trieste lot te laten ondergaan. Maar ook operettes dienen getest te worden, zelfs nationale hymnes. Men weet nooit.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 28 december 2020 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8635 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2021 is nog niet begonnen, of we mogen het alweer vergeten. ![]() Mensen gaan onnozel worden van de opsluiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8637 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig vond ik bijna onmiddellijk hulp, en kreeg ik de volle steun van mijn directrice. Tegen half juni dacht ik dat het ergste achter de rug was. Er bleef echter slecht nieuws komen (op persoonlijk vlak deze keer, maar dat gegeven op zich verandert niets aan de stress-factor die 'slecht nieuws' sowieso altijd is). Begin oktober bleek dan dat de zomer niet bepaald had geholpen 'de batterijen terug opgeladen' te krijgen. En in de nacht van 12 oktober 2020 sloegen de stoppen bij mij voor het eerst helemaal door. Net op tijd zeer dringende hulp gekregen. In de nacht van donderdag 15 oktober 2020 is mijn hele 'systeem' 'ontploft', en nu word ik gevolgd door een team van psychotherapeutes, huisartsen en een psychiater. Volgende afspraak met deze laatste nu woensdag. Op dit forum trof ik gelukkig een groep mede-mensen aan die - ongewild - een soort tegen-team vormen. Mijn vertrouwen in de psychiatrie kreeg immers reeds een eerste serieuze deuk enkele jaren geleden. Ik denk dat ik het daar op het forum ook al even over heb gehad. Dat was een soort "One Flew Over The Cuckoos Nest" op z'n Belgisch. Met wat er nu reeds op 'het programma' staat, te weten 'medicatie', zal ik nog wel één & ander te 'rapporteren' hebben. Als mijn buren MOETEN klikken omdat ik een feestje hou (wat ik sinds ik hier woon nog niet deed met meer dan één bezoeker tegelijk, maar soit), dan ga ik OOK klikken over hoe 'het systeem' omgaat met 'probleemgevallen' als "djimi". In het geval van de 'medicatie' word ik alvast een soort proefkonijn, want "aripiprazol" is volgens de informatie die ik erover vond nog niet écht voldoende getest op niet-schizofrenen (wat ik niet ben; ik ben 'bipolair'). Ik ga dus vragen of ik ervoor betaald word (of op z'n minst gratis behandeld). En ik heb nog 'n pak méér vragen voor de shrink. Het 'kennismakingsgesprek' op zich leverde al méér dan voldoende materiaal voor een novelle. Het ziet er naar uit dat ik daar de komende maanden véél tijd voor ga vinden ![]() Een toneelstukje of kortfilm zal er niet van mogen komen, voorlopig. En voor muziek daarrond is het ook niet de meest geschikte tijd.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8639 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8640 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gemeende dank u wel, hé, "stuyckp"
![]() Weet u, zonder de 'maatregelen' had ik gemakkelijk kunnen terugvallen op vriend(inn)en en familieleden, mensen die graag tedere knuffels en stevige omhelzingen uitwisselen en op die manier helpen de 'professionele' hulpverlening te beperken tot een maandelijkse sessie met afwisselend de éne en dan de andere psychotherapeute aan wie ik tot nu toe het meeste had (ze staan allebei ex-aequo, wat dat betreft). Nu ben ik ertoe gedwongen extra kosten te maken ![]() een concertje bijwonen of zélf geven, in het gezelschap van een kleine groep vriend(inn)en en medeliefhebbers van de soort(en) muziek waar ik verslaafd aan ben. En ja, spijtig genoeg voor de 'virale zombies': het gaat om genres die alleen LIVE volop tot hun recht kunnen komen. Geen opvulsel tussen reclame- en nieuwsberichten en/of interviews met onbenullen in, en al zeker geen supermarkt- of internet-muzak. Tussen mij en de corona-fascisten is het dus ook 'oorlog', tot één van ons de strijd opgeeft. Naar 't schijnt ben ik een héle 'taaie', vele malen erger dan onkruid. Vriendelijke groet, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 29 december 2020 om 11:10. |
![]() |
![]() |