![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#8661 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
5 misvattingen over vaccinatie
In welke mate gaat men die mensen die weigeren zich te laten vaccineren toch dwingen om het te laten doen? Kan dat wel of zit je dan weer aan de regel: "Ik ben toch baas over mijn eigen lichaam?"
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 december 2020 om 09:41. |
|
|
|
|
|
#8662 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En toch ga ik me niet laten vaccineren. |
|
|
|
|
|
|
#8663 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die vragen zijn: 1) hoe lang duurt de daadwerkelijke bescherming door het vaccin ? Is dat meer dan 1 jaar, kan men dat bevestigen ? 2) indien men op 1) geen sterke bevestiging kan geven, wat dus automatisch inhoudt dat de kans dat men na 8 maanden bijvoorbeeld, een serieuze kans heeft op infectie door een of andere covid variant, is de dodelijkheid van die covid variant voor een gevaccineerde hoger, hetzelfde, of lager dan voor een niet-gevaccineerde die die dan opdoet ? En welke zijn de gekende grenzen op de eventuele toename van de dodelijkheid ? Laatst gewijzigd door patrickve : 30 december 2020 om 10:31. |
|
|
|
|
|
|
#8664 | |
|
Minister
|
Citaat:
- geen vliegtuigreisjes meer - geen behandeling in 't ziekenhuis - geen onderwijs - geen toegang tot evenementen - geen ... Het is heel makkelijk om mensen zonder verplichting geen keuze te geven hoor. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 30 december 2020 om 10:54. |
|
|
|
|
|
|
#8665 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8666 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een verplichtig om medisch iets te doen, kan enkele als het een wettelijke verplichting is. En om een wettelijke verplichting te kunnen invoeren moet een vaccin een permanente vergunning hebben. Daarnaast zit je nog met zaken zoals de leerplicht, waar de overheden en instellingen enkel eindtermen mogen bepalen geen medische of sociale voorwaarden. |
|
|
|
|
|
|
#8667 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik denk dat ze perfect in staat zijn om hier en daar wat wetten te wijzigen en/of in te voeren. Er werd afgelopen jaar al zoveel geks uit de mouw geschud, dat 't mij niet zou verbazen dat we over een jaar dingen meemaken, die nu op dit moment nog niet wettelijk zijn. Maar alweer: speculatie he. |
|
|
|
|
|
|
#8668 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#8669 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Trouwens 'Coronahotels'... Fred! Laatst gewijzigd door Erra555 : 30 december 2020 om 12:13. |
|
|
|
|
|
|
#8670 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vaccinantie is NIET in ieders belang. Voor meer dan +95% van de bevolking is Sars-Cov-2 een onschuldig virus. |
|
|
|
|
|
|
#8671 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Marlies Dekkers en Ad Verbrugge gaan in gesprek met Mattias Desmet en Sam Brokken
https://www.youtube.com/watch?v=GGN7rs6uy44 |
|
|
|
|
|
#8672 |
|
Europees Commissaris
|
Zou BRUSSEL de groepsimmuniteit benaderen?
https://www.hln.be/binnenland/14-4-p...norm~ab44aae5/ Toch luidt het advies - zeer voorspelbaar - dat de maatregelen nog verder opgevolgd moeten worden... Zou dat in het jaar 3000 nog zo zijn? |
|
|
|
|
|
#8673 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
iedereen brusselaar!
|
|
|
|
#8674 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zal ook niet anders kunnen want die vaccins gaan niemendal helpen gezien het virus constant muteert. Maar dat durven ze volgens mij nog niet zeggen. Eerst paar miljarden aan de Farma boeren verspillen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 december 2020 om 16:39. |
|
|
|
|
|
|
#8675 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#8676 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#8677 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Ligger er lijken in de beken en op straat?
|
|
|
|
|
#8678 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#8679 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijn daar nu ook 3 keer meer doden gevallen? Dat zou interessant zijn om weten. |
|
|
|
|
|
|
#8680 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
13.4% voor Brussel, 49.2% voor Vlaanderen, 37.4% voor Wallonie. Ik zou het moeten opzoeken, maar dat lijkt mij min of meer de verdeling van de bevolking te zijn ook. Misschien is Brussel toch wel wat meer, en Vlaanderen wat minder, vertegenwoordigd in de doden per capita. Maar zeker geen factor 3. Men had dat ook in Brazilie waargenomen. Daar waar een grotere fractie van de bevolking anti lichamen had, was de uiteindelijke IFR lager. Uit geheugen was er een vergelijking tussen Sao Paolo en Manaus. Manaus zat boven de 40% anti lichamen, Sao Paolo iets van een 20%, en de IFR in Manaus was maar 0.17% terwijl die van Sao Paolo boven de 0.25% lag of zo. Uit geheugen. Men stuurt altijd blijkbaar eerst de epidemie richting ouderen. Eens die afgemaakt zijn, gaat men meer en meer jongeren besmetten. Dus heeft men meer en meer besmetten, en minder en minder extra doden. |
||
|
|
|