Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2020, 09:27   #2181
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik ga niet in op parafrasen die maar 1 kant van het verhaal laten zien. (Of twee kanten zogezegd, maar dan verwoord vanuit 1 kant).
Helemaal niet verwoord vanuit 1 kant.
Kant 1 : fiscus
Kant 2: onderzoek Mechelen.

Wat wil je zien zwart op wit uit het onderzoek - kant 2 dus?
Zaakvoerders? Stromannen? Betrokken bedrijven? Bankrekeningen en titularissen? Werkwijzen? Finaal rapport?

Citaat:
Ik stel vast dat je noch op de vragen van kojak (die mogelijks een heel ander licht werpen op je hele zaak), noch die van Bartjeuh
(had jij een certificaat bedrijfsbeheer, zoals verplicht is, en zo ja: wat is dan je excuus voor de ontbrekende balansen) wil ingaan,
noch aandurft om de motivatie van het vonnis in eerste aanleg eerst woordelijk weer te geven.
Het is gewoon puur tijdverlies en onzinnig om een discussie te starten hoe wolken ontstaan bij een hemelsblauwe hemel.
Totaal niet relevant - zoals ook aangetoond in het onderzoek. Ik kan het begrijpen dat Kojak en Bartjeuh alle strohalmen aangrijpen
om de verantwoordelijkheid van dit debacle weg te sturen van onze fiscus, moest mijn ganse professionele geloofwaardigheid ervan
afhangen, ik zou het mogelijk ook doen.

Eigen gewin? Och sukkelaar...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 30 december 2020 om 09:28.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 09:31   #2182
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het is gewoon puur tijdverlies en onzinnig om een discussie te starten hoe wolken ontstaan bij een hemelsblauwe hemel.
Totaal niet relevant - zoals ook aangetoond in het onderzoek.
En hopla! Alweer meesterlijk het geven van een verklaring ontweken en afgeleid!
Je hebt dan misschien geen certificaat bedrijfsbeheer, maar heel zeker een masterdiploma Antwoordontwijking! Mét grootste onderscheiding!

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 30 december 2020 om 09:34.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 09:41   #2183
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En hopla! Alweer meesterlijk het geven van een verklaring ontweken en afgeleid!
Je hebt dan misschien geen certificaat bedrijfsbeheer, maar heel zeker een masterdiploma Antwoordontwijking! Mét grootste onderscheiding!
DE wereld van fiscus hé Bartjeuh - misschien / waarschijnlijk / vermoedelijk . enz...
Oud 30 december 2020, 09:48   #2184
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
... Ik hoop dat die lezers dit dan ook registreren en vooral dat boek niet kopen
Sorry, ijdele hoop.

Citaat:
in het licht van het bovenstaande weinig meer lijkt dan stemmingmakerij voor eigen gewin (niet enkel door de verkoop ervan maar wellicht vooral 'druk proberen te zetten').
Druk proberen zetten? Zo veel mogelijk en elke kans op dat op te voeren zal worden aangegrepen.
Bij aanvang (januari 2010) schoten we hier thuis en een lach. Zie wat de slimsten van de klas weer hebben gepresteerd .... 560.000€ verdiend in 2007 (??!!)... lol, zo zot als een voordeur.

In de loop van de jaren komt alle smeerlapperij boven en gaat het met het vertrouwen in de fiscus en ons gerecht de andere kant uit.
Nu weten we dat er achter deze hele affaire een corrupt systeem schuilgaat. Druk zetten .... ? Godverdomme zeker en vast!

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 30 december 2020 om 09:49.
Oud 30 december 2020, 10:01   #2185
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, ijdele hoop.

Druk proberen zetten? Zo veel mogelijk en elke kans op dat op te voeren zal worden aangegrepen.
Bij aanvang (januari 2010) schoten we hier thuis en een lach. Zie wat de slimsten van de klas weer hebben gepresteerd .... 560.000€ verdiend in 2007 (??!!)... lol, zo zot als een voordeur.

In de loop van de jaren komt alle smeerlapperij boven en gaat het met het vertrouwen in de fiscus en ons gerecht de andere kant uit.
Nu weten we dat er achter deze hele affaire een corrupt systeem schuilgaat. Druk zetten .... ? Godverdomme zeker en vast!
Je hebt uw reclame voor dat boek gemaakt, je ontwijkt verder écht kritische vragen, ik zie niet in waarom we het verder over moeten hebben.

Als ik de links bekijk van kojak zou het best kunnen zijn dat je gewoon je eigen stommiteit op 'de fiscus' tracht af te schuiven. Je geeft ook geen antwoord op die balansen en waarom je geen certificaat bedrijfsbeheer zou hebben (dat was toch je excuus om die niet te geven). En vooral, je durft het vonnis in eerste aanleg niet woordelijk te citeren LOS van het commentaar dat je dan NADIEN desgewenst kan toevoegen.

Meer moet er niet gezegd worden. Het gaat ondertussen al lang om forumvervuiling.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 10:18   #2186
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt uw reclame voor dat boek gemaakt, je ontwijkt verder écht kritische vragen, ik zie niet in waarom we het verder over moeten hebben.

Als ik de links bekijk van kojak zou het best kunnen zijn dat je gewoon je eigen stommiteit op 'de fiscus' tracht af te schuiven. Je geeft ook geen antwoord op die balansen en waarom je geen certificaat bedrijfsbeheer zou hebben (dat was toch je excuus om die niet te geven). En vooral, je durft het vonnis in eerste aanleg niet woordelijk te citeren LOS van het commentaar dat je dan NADIEN desgewenst kan toevoegen.

Meer moet er niet gezegd worden. Het gaat ondertussen al lang om forumvervuiling.
Hier post je iets waar ik al een tijdje bijna zeker van ben.
Hij richt zijn pijlen op de gevolgen en niet op de oorzaak.
Of dit de juiste werkwijze is, daar heb ik persoonlijk sterk mijn twijfels over.
Oud 30 december 2020, 10:27   #2187
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
DE wereld van fiscus hé Bartjeuh - misschien / waarschijnlijk / vermoedelijk . enz...
Tja, als we nooit een helder antwoord krijgen op onze vragen, dan moeten we het wel stellen met "misschien / waarschijnlijk / vermoedelijk", hee...

Ik vraag mij toch al wel een tijdje af waarom je destijds de moeite deed om deze draad (zij het op een heel warrige manier) te starten, als je geen antwoorden durft/kunt/wilt geven? Was dat een zorgvuldig voorbereide reclamecampagne voor een nochtans véél later te publiceren boek? Was dat het starten van een psychologische therapie om eigen schuld en/of fouten te kunnen en blijven ontkennen? Iets anders?
Oud 30 december 2020, 11:05   #2188
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....
Het is gewoon puur tijdverlies en onzinnig om een discussie te starten hoe wolken ontstaan bij een hemelsblauwe hemel.......
In uw geval kan ik dat best begrijpen.
Anderen kunnen daar mss wel anders over denken.
Wij zien ook dat er wolkjes de hemelsblauwe hemel komen verstoren.
Nu nog juist proberen te achterhalen van waar die wolkjes nu juist komen.
Uit het 'niets' zijn ze zeker niet ontstaan.
Oud 30 december 2020, 11:34   #2189
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
In uw geval kan ik dat best begrijpen.
Anderen kunnen daar mss wel anders over denken.
Wij zien ook dat er wolkjes de hemelsblauwe hemel komen verstoren.
Nu nog juist proberen te achterhalen van waar die wolkjes nu juist komen.
Uit het 'niets' zijn ze zeker niet ontstaan.
Je kunt het niet achterhalen als hij niet deftig wil antwoorden en vooral de gegevens zelf waarom gevraagd wordt tonen, tenzij je detective zou gaan spelen in een privé-kwestie.

Het probleem is gewoon hoe hij dit forum en zijn lezers manipuleert om hen achter een zaak te spannen die even goed het gevolg kan zijn van zijn eigen stommiteit. Ernstiger is het wel dat iemand als Anciaux zich daaraan koppelt, ik vraag me af of de voorzitter van de sp.a. daar blij mee is. Maar dat terzijde.

Ik zou gewoon niet te veel aandacht besteden aan die reclametoer die hij houdt.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 december 2020 om 11:34.
Oud 30 december 2020, 17:01   #2190
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

'Het achterhalen' was nu wel niet écht wat ik bedoelde, dat laat ik over aan anderen die er iets meer verstand van hebben dan ik.
Eerder 'zien van waar die wolkjes nu juist komen'.
Diep ben ik nog niet gaan graven in dit wespennest en ben dat trouwens ook niet zinnes.
Juist een antwoordje op de openstaande vragen/vaststellingen is momenteel al meer dan voldoende, de rest komt nadien wel boven water.
Iemand die recht in zijn schoenen staat zou dat toch niet angstvallig blijven ontwijken of ben ik mis ?
Oud 30 december 2020, 18:16   #2191
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'Het achterhalen' was nu wel niet écht wat ik bedoelde, dat laat ik over aan anderen die er iets meer verstand van hebben dan ik.
Eerder 'zien van waar die wolkjes nu juist komen'.
Diep ben ik nog niet gaan graven in dit wespennest en ben dat trouwens ook niet zinnes.
Juist een antwoordje op de openstaande vragen/vaststellingen is momenteel al meer dan voldoende, de rest komt nadien wel boven water.
Iemand die recht in zijn schoenen staat zou dat toch niet angstvallig blijven ontwijken of ben ik mis ?
Het is duidelijk dat hij dat niet van plan is he. Volgens mij is het wellicht een show waarbij hij probeert om wat in te spelen op sentimenten tegen 'de boze fiscus' maar het is duidelijk dat hij lastige vragen omzeilt. Hoe dat ooit meer dan 100 pagina's kon vullen, is mij een raadsel. Wellicht doordat men zich toch weer steeds laat verleiden om te reageren op zijn tamtam terwijl hij al lang door de mand gevallen is door een aantal evidente vragen te vermijden en bepaalde bronnen achter te houden. Ondertussen zijn er al meer letters aan gewijd dan aan menig serieus wereldprobleem. De rechter zal weldra beslissen he. Die zal wel over het nodige beschikken. Meer is daar verder niet aan. We zijn toch ook niet bezig over de dossiers van Janneke en Mieke van over den hoek?
Oud 30 december 2020, 18:53   #2192
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat hij dat niet van plan is he. Volgens mij is het wellicht een show waarbij hij probeert om wat in te spelen op sentimenten tegen 'de boze fiscus' maar het is duidelijk dat hij lastige vragen omzeilt. Hoe dat ooit meer dan 100 pagina's kon vullen, is mij een raadsel. Wellicht doordat men zich toch weer steeds laat verleiden om te reageren op zijn tamtam terwijl hij al lang door de mand gevallen is door een aantal evidente vragen te vermijden en bepaalde bronnen achter te houden. Ondertussen zijn er al meer letters aan gewijd dan aan menig serieus wereldprobleem. De rechter zal weldra beslissen he. Die zal wel over het nodige beschikken. Meer is daar verder niet aan. We zijn toch ook niet bezig over de dossiers van Janneke en Mieke van over den hoek?
Ik vrees trouwens ook dat die rechter dat boek niet echt zal appreciëren net als die zaken die in fluo gemarkeerd zijn, maar dat is aan hem (de rechter) om dat uit te maken.
Het is nog altijd aan de rechter om vast te stellen/te oordelen waar de fouten nu precies gemaakt zijn, niet aan de partijen die moeten verschijnen.

Laatst gewijzigd door kojak : 30 december 2020 om 18:54.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 19:05   #2193
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vrees trouwens ook dat die rechter dat boek niet echt zal appreciëren net als die zaken die in fluo gemarkeerd zijn, maar dat is aan hem (de rechter) om dat uit te maken.
Het is nog altijd aan de rechter om vast te stellen/te oordelen waar de fouten nu precies gemaakt zijn, niet aan de partijen die moeten verschijnen.
Inderdaad, en hier wordt de rechter zelf al 'corrupt' genoemd indien die niet de gewenste uitspraak zou doen...
Oud 30 december 2020, 21:47   #2194
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ernstiger is het wel dat iemand als Anciaux zich daaraan koppelt, ik vraag me af of de voorzitter van de sp.a. daar blij mee is. Maar dat terzijde.
Van in het begin heeft Bert de zaak van dichtbij gevolgd en doet dat nog steeds. Laat me zo vrij zijn om een deel van zijn nawoord (uit het boek ) onder uw aandacht te brengen.

Voor het gemak een print screen uit een draad van het juridisch forum, opgestart door en ander forumlid op 2 november 2020.

Ik zou er in jullie plaats als onwetende buitenstaander toch rekening mee houden dat Bert weet waarover hij praat. Ik veronderstel dat
jullie ook nadenken over het feit of een gerechtelijke politie een strafrechtelijk onderzoek al dan niet volschrijft met onwaarheden.

Jullie kunnen ook Bert en de gerechtelijke politie ervan verdenken dat ze mijn handlangers zijn.... Er is nergens een bewijs te vinden
dat ze dat NIET zijn ... toch ook waar hé?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 30 december 2020 om 22:04.
Oud 30 december 2020, 21:48   #2195
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en hier wordt de rechter zelf al 'corrupt' genoemd indien die niet de gewenste uitspraak zou doen...
Er is dan geen andere verklaring mogelijk. Is toch niet moeilijk?
Oud 30 december 2020, 22:14   #2196
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Hij richt zijn pijlen op de gevolgen en niet op de oorzaak.
Ik richt mijn pijlen wel degelijk op de oorzaak.
Valsheid in geschrifte van ambtenaren.
Als je je interesseert wil ik hier zelfs een aparte draad voor opstarten.
Maar dan geen kleutergedrag als het kan.
Tegelijk behandelen we al één argument dat de rechter heeft aangebracht om de fiscus in eerste aanleg gelijk te geven.
Dus mannen, twee vliegen in één klap.

Later kunnen we het dan over de gevolgen hebben. Een nogal verkeerd gelopen poging tot herstel gedane fouten via een 'aanpassing' van een PV.
Oud 30 december 2020, 22:34   #2197
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik richt mijn pijlen wel degelijk op de oorzaak. ...

Citaat:
...Juist een antwoordje op de openstaande vragen/vaststellingen is momenteel al meer dan voldoende, de rest komt nadien wel boven water.
Citaat:
...Maar dan geen kleutergedrag als het kan...

Laatst gewijzigd door kojak : 30 december 2020 om 22:36.
Oud 30 december 2020, 23:24   #2198
Johan Daelemans

Standaard

We kunnen het ook hebben over de vele subtiele 'fouten' waarvan de fiscus gebruik maakt om de rechter om de tuin te leiden. Kijk even hieronder:

Vrije vertaling laatste zin:
Bij de dienst BTW is de informatie over de activiteit deze vennootschap deze van kwaliteitsnorm adviseur (ISO) en IT-adviseur.

Dit stukje tekst komt uit het vonnis, neergeschreven door de rechter.

Wat is de realiteit? In de oprichtingsakte van 2001 staat er helemaal niks over kwaliteitsnorm adviseur (ISO) noch over IT- adviseur.
(kan je nalezen via een opzoeking via het staatsblad)
Deze informatie is dus door de dienst BTW-controle verzonnen. Het is pas nadat het hele beeld van de opgezette corruptie/bedrog/plundering
duidelijk was geworden dat we aandacht kregen voor deze subtiele manipulaties met als enige reden, de rechter overtuigen dat de tegenstander
een bedrieger is en dan vonnist hij wel in het voordeel van de fiscus.

Er is in het dossier tegen ons door de fiscus aan de rechter geen enkel bewijs geleverd.
Kan ook niet, zie gerechtelijk onderzoek van Mechelen.

Wat we wel lezen in PV 102024/2013 - een verhoor van één van de verdachten:

Heel de aanpak van de fiscus naar de procedure in eerste aanleg zit vol met documenten uit de boekhouding na de overname, documenten
die op niks leken te slaan en totaal onzinnige redeneringen met zich meebrachten.
Ik wil maar aantonen dat we pas zicht kregen op het hele achterbakse gedoe nadat we zelf inzage hadden gekregen in het strafdossier.
Oud 31 december 2020, 06:21   #2199
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze informatie is dus door de dienst BTW-controle verzonnen.
How, how, how! Niet te snel! Om van «renseignée ?* la TVA» ineens over te springen naar «verzonnen door de BTW-controle», dat lijkt mij wel een grote sprong! Bovendien is «renseignée ?* la TVA» niet hetzelfde als bijvoorbeeld «publiée au Moniteur Belge», me dunkt?

En dan nóg zoiets vreemds: die meneer De Hief richt mee die bvba op op 29/01/2001, en op 19/03/2001 (nog geen 3 maanden later!) wordt hij al als ontslagen gemeld, zelfs met terugwerkende kracht op 29/01/2001 (dus op dezelfde dag als de oprichting!!!)

Van blitzcarrière gesproken...

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 31 december 2020 om 06:24.
Oud 31 december 2020, 08:19   #2200
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen het ook hebben over ....
Voor we verder gaan, liever eerst een antwoordje op de vorige posting.
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2197

Of voel je nattigheid dat je steeds maar deze vragen ontwijkt ?
Vergeet niet dat hier nogal veel mensen meelezen hé. Die zullen dat ook wel al gemerkt hebben.

Laatst gewijzigd door kojak : 31 december 2020 om 08:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be