Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2021, 11:23   #41
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 13:06   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vorige zomer leek toch in vele gematigde landen bijzonder weinig propagatie te geven he. Ik weet dat de zotte dokters denken/dachten dat de lange lage staart in de zomer kwam van hun fantastische lockdown, maar versie 2 van die lockdown is een veel normalere versie, waarbij het opheffen ervan direct aangeeft dat het weer gaat stijgen. Volgens mij is er in gematigde streken wel degelijk een "zomer effect" zoals trouwens VOOR BIJNA ALLE RESPIRATOIRE virussen, he. Of dat door gedragswijziging, vitamine D of warmte/vochtigheid komt in de zomer is moeilijk te zeggen, maar zowel verkoudheden, griep, en wat weet ik allemaal komen veel en veel minder voor in de zomer dan in de winter. Het lijkt erop dat covid dat ook doet he.

Ja, dat staat haaks op alles wat mensen die NIET met de transmissie literatuur vertrouwd zijn, vertellen (ttz TV kwakzalvers maar eigenaardig genoeg is dat de consensus in de medische wereld en is dat al meer dan 70 jaar dat men de transmissie van griep niet begrijpt zonder dat toe te geven). Maar er zijn wel degelijk seizoensgebonden effecten bij griep, en ook bij vele verkoudheden (niet alle: er is een virus type, het is niet corona, ik ben vergeten hetwelke, dat totaal niet seizoensgebonden is, en een vlakke curve heeft van prevalentie gans het jaar door).

Dat gezegd, ik heb niks - in tegendeel - tegen een goed werkend en veilig vaccin. Maar dat is iets dat we pas binnen een jaar zullen hebben. Van het spul dat men nu in mensen inspuit, weet men helemaal niet of het veilig is, of juist heel gevaarlijk.
Moest het vaccin gevaarlijk tot heel gevaarlijk zijn dan zitten we met een catastrofe. Het blijft een kwestie van vertrouwen.
Over de duurzaamheid maak ik mij geen illusies. Twee vaccinaties per jaar. Voorlopig toch. Dat zit in mijn achterhoofd.
De seizoensgebondenheid. In de zomer zijn meer mensen buiten. Ramen en deuren open.
Anderzijds. Tijdens de winter heeft het lichaam meer energie nodig om op temperatuur te blijven. De weerstand wordt geringer, en worden we kwetsbaarder.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 13:14   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moest het vaccin gevaarlijk tot heel gevaarlijk zijn dan zitten we met een catastrofe. Het blijft een kwestie van vertrouwen.
Prachtig inzicht

Vertrouwen in totale onwetendheid.

Men kan vertrouwen hebben in uitgevoerde studies. Men kan die zelf bekijken, en vertrouwen hebben dat ze de gegevens niet hebben vervalst. Ja, dat is *vertrouwen*. Hier is het BEWIJSBARE ONWETENDHEID.
Het is gewoon ONMOGELIJK om dat te weten. Wegens dood eenvoudig een te korte termijn.

Wie "vertrouwen" heeft in iets dat men NIET WEET (niemand weet) is gewoon iemand die WILD GOKT. Meer niet.

Citaat:
Over de duurzaamheid maak ik mij geen illusies. Twee vaccinaties per jaar. Voorlopig toch. Dat zit in mijn achterhoofd.
Juist, en die zullen NIET beschikbaar zijn binnen 6 maanden he

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 januari 2021 om 13:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 14:52   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen "waarschuwt" de directie van BionTech(partner van Pfizer) voor mogelijke "tekorten" in de bevoorrading.Er wordt daarbij verwezen naar de uitstaande bestellingen,gecoordineerd door de Eu ,die "opzettelijk" "te laag" waren omdat de Eu er van uit ging dat er onderhand al een tweede- en zelfs een derde- vaccin beschikbaar zouden zijn .

Dat laatste is nu,02-01-2021 inderdaad niet het geval.Eigenlijk is het "Pfizer" vaccin het enige dat in de Eu en de VS op grote schaal beschikbaar is.De "nummer 2" kandidaaat,van Astra Zenica is nog niet goedgekeurd.Gezien het eerder goedgekeurd zal worden in het VK,maar bvb ook in India,is het zelfs onwaarschijnlijk dat het snel in de Eu op grotere schaal dan reeds besteld beschikbaar zal komen.Er is vraag genoeg naar vaccins die een SERIEUS goedkeuringsproces doorlopen hebben en daarbij een hoge efficiency-score haalden...

Naties als Rusland,China en binnenkort ook Iran zullen het verder doen met eigen "baksels" die ergens rond de 70% effectief zouden kunnen zijn,of in het Russische geval waarschijnlijk merkelijk beter,maar vastlopend in produktie- en logistieke problemen...

De rest van de wereld .......tsja...

Kortom;de bazen van Biontech zijn de schroeven een beetje aan het aandraaien om meer bestellingen te krijgen,voordat er eventueel een concurrent op de markt KAN komen....

business.....en de kaarten liggen niet bij de politiek maar bij de fabrieksbazen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 januari 2021 om 14:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 11:36   #45
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tot vandaag, Belgie 735 vaccinaties.

De Britten gooien vanaf morgen de turbo erop . Ze willen naar 360.000 vacc per dag
Oud 3 januari 2021, 12:08   #46
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Tot vandaag, Belgie 735 vaccinaties.

De Britten gooien vanaf morgen de turbo erop . Ze willen naar 360.000 vacc per dag
Na het gezeik met lijstjes van dodenrata, nu hetzelfde met vaccinaties.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 14:26   #47
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hollanders worden bozer en bozer.

Israel 1.570.000 vaccinaties
Belgie 735 vaccinaties
Nederland 0

OSS - Drie actievoerders van de groepering Containment Nu! die met een koelwagen op weg waren naar het bedrijf Movianto in Oss, zijn maandagochtend door de politie tegengehouden. In het bedrijf liggen vaccins van Pfizer opgeslagen. De actievoerders zeggen niet te willen wachten tot de aftrap van de vaccinaties op 8 januari.

De actievoerders wilden naar eigen zeggen tienduizenden vaccins van Movianto in de koelwagen laden en naar onder meer ziekenhuizen, verpleeghuizen en prikcentra brengen. De politie hield de actievoerders echter op de snelweg aan en dirigeerde hen naar een grasveld in de buurt, liet Michael Blok van Containment Nu! weten.

De actiegroep heeft naar eigen zeggen een medicus bij zich die zelf kan beginnen met inenten. „Mocht ons aanbod van hulp worden geaccepteerd, dan kunnen maandag dus al duizenden prikken gezet worden in de armen van ouderen, verplegers en artsen”, aldus de actiegroep.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1142...ovianto-in-oss
Oud 4 januari 2021, 15:54   #48
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Grappige feuilleton. Holland - België, die vechten om hun laatste plaats te verliezen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 18:49   #49
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hollanders worden bozer en bozer.

Israel 1.570.000 vaccinaties
Belgie 735 vaccinaties
Nederland 0
Citaat:
Palestijnen voorlopig uitgesloten van Israëlische vaccinatiecampagne
...
Volgens cijfers van het Israëlische ministerie van Gezondheid betaalt het land ruim drie keer meer dan België voor het vaccin.
Is dat het voorbeeld dat gij wilt volgen? Ik ben blij in België/Europa te wonen. Waar men eerst kijkt naar de resultaten voor de studies alvorens te vaccineren. Waar men ook kijkt naar de kosten van vaccinatie. Waar men geen onderscheid maakt tussen ras, taal of godsdienst.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 20:02   #50
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Is dat het voorbeeld dat gij wilt volgen?... Waar men geen onderscheid maakt tussen ras, taal of godsdienst.
Als de Israeli in dit tempo doorspuiten kunnen ze volgende maand al beginnen met de Palestijnen op de Westoever.

De (oudere) arabieren in Israel zelf worden gewoon meegevaccineerd momenteel.

De Denen intussen hopen vrijdag al hun 80plussers te hebben inge-ent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ben blij in België/Europa te wonen. Waar men eerst kijkt naar de resultaten voor de studies alvorens te vaccineren. ...
Dat doet ELK medicijnenbureau. Ook de Britse en Israelische. En zorgvuldig.

Voral een organisatie kwestie en overschot aan bureaucratie dat eea vertraagd.

Toe de Duitse minister v Gezondheid zich boos maakte over de traagheid van de EMA kon het ineens wél sneller trouwens.
Oud 6 januari 2021, 11:21   #51
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Denemarken is het best presterende eu land. De rest faalt hopeloos.

Oud 7 januari 2021, 21:51   #52
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Macron is wakker geschoten.

Vaccinaties worden in de versnelling gegooid en wachten op 2e shot gaat 6w duren ipv 3w

Frankrijk stelt tweede coronaprik met drie weken uit
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7208...drie-weken-uit
Oud 7 januari 2021, 22:10   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prachtig inzicht

Vertrouwen in totale onwetendheid.

Men kan vertrouwen hebben in uitgevoerde studies. Men kan die zelf bekijken, en vertrouwen hebben dat ze de gegevens niet hebben vervalst. Ja, dat is *vertrouwen*. Hier is het BEWIJSBARE ONWETENDHEID.
Het is gewoon ONMOGELIJK om dat te weten. Wegens dood eenvoudig een te korte termijn.

Wie "vertrouwen" heeft in iets dat men NIET WEET (niemand weet) is gewoon iemand die WILD GOKT. Meer niet.

Juist, en die zullen NIET beschikbaar zijn binnen 6 maanden he
Goed ja.
De discussie gaat over het tempo waarop wordt gevaccineerd, en jij stelt de vaccinatie op zich in vraag.
Wat wil je uiteindelijk ?
Ik heb er vertrouwen in.
Oud 7 januari 2021, 23:41   #54
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb er vertrouwen in.
Israel zit komende zondag op 20%.

We gaan de week erna veel antwoorden krijgen.

Je, ik heb ook vertrouwen. Maar ik wil dat nog wel even bewezen zien.
Oud 8 januari 2021, 00:06   #55
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Israel zit komende zondag op 20%.

We gaan de week erna veel antwoorden krijgen.

Je, ik heb ook vertrouwen. Maar ik wil dat nog wel even bewezen zien.
Volgende maand zitten die dan normaal tegen de groepsimmuniteit, ben benieuwd.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 00:33   #56
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 8 januari 2021, 07:11   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De discussie gaat over het tempo waarop wordt gevaccineerd, en jij stelt de vaccinatie op zich in vraag.
Wat wil je uiteindelijk ?
Ik stel de vaccinatie niet in vraag. Ik zeg U dat men een geneesmiddel aan het uitrollen is op grote schaal waarvan men DOODGEWOON NIET WEET wat het doet. Men weet enkel wat het doet op korte termijn, en op een niet-representatieve bevolking dan die waarvoor men het uitrolt, terwijl DIT EEN GENEESMIDDEL IS DAT OP LANGE TERMIJN WERKT.

Citaat:
Ik heb er vertrouwen in.
Nee, je gokt. Iedereen gokt. Vertrouwen kan je niet hebben in iets dat objectief niet geweten is, door niemand. Je hebt er vertrouwen in dat de dobbelsteen "6" zal geven. Iemand zegt U dat de dobbelsteen wel op 6 zal uitkomen, jij zegt "ik heb er vertrouwen in".

Ik zeg niet dat ik zou weten dat hij niet op 6 uitkomt. Ik zeg U gewoon dat men het niet weet. Dat niemand het weet. Men gokt.

Wat een grove leugen is, is zeggen dat men het zou weten en dat het "veilig" is. Dat is als stellen dat men geen "3" zal gooien.

Het is mogelijk dat je geen 3 gooit. Het is mogelijk dat je een 6 gooit. Maar dat gooien, dat gebeurt pas binnen 6 maanden. Niemand kan nu weten wat dat zal geven.

Het spreekt vanzelf dat het "tempo van de vaccinatie" nauw verbonden is met de kennis van de werking ervan. De fase 3 heeft ons bijzonder weinig geleerd en ons wel 5 maanden doen verliezen, zonder veel nuttig resultaat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2021 om 07:13.
Oud 8 januari 2021, 07:14   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Volgende maand zitten die dan normaal tegen de groepsimmuniteit, ben benieuwd.
Niet noodzakelijk he. Ten eerste weet men niet of die vaccins "doorgeef immuniteit" geven, en ten tweede, als men niet de JUISTE sociaal actieve personen heeft gevaccineerd, dan is de groepsimmuniteit niet op de juiste plek.
Oud 8 januari 2021, 07:16   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Macron is wakker geschoten.

Vaccinaties worden in de versnelling gegooid en wachten op 2e shot gaat 6w duren ipv 3w
Ja, dat is wel grappig om formeel te doen alsof men iets onderzoekt, en dan het protocol totaal gaat wijzigen

Het is een goeie vraag hoe hevig de reactie is na 6 weken he in plaats van na 3 weken.
Oud 8 januari 2021, 08:29   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk he. Ten eerste weet men niet of die vaccins "doorgeef immuniteit" geven, en ten tweede, als men niet de JUISTE sociaal actieve personen heeft gevaccineerd, dan is de groepsimmuniteit niet op de juiste plek.
Als volgende maand het sterftecijfer in de wzc daalt, dan kan dit toch een indicatie zijn in positieve zin.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be