![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volstrekt mee oneens. Uiteraard, in Frankrijk is het quasi onmogelijk te hervormen; draai aan één knopje en een groepje staat op de barricade's, elke keer weer. Ge zijt al heel erg verfranst als ik uw reactie zo lees ![]() Om nu te zeggen dat specifiek Macron (itt Hollande of Sarkozy) geen visie had, geen plan had om te hervormen, dat is gewoon niet juist. Of het lukt, dat is nog een andere zaak. Lees miss eens (uit de archieven): https://www.economist.com/europe/201...may-be-working soit, dit is off-topic natuurlijk
![]() |
![]() |
#362 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trump probeerde voortdurend tot de laatste minuten de verkiezing van Biden te saboteren. Tijdens de bestorming enz...
Ik weet niet 100% of dit artikel correct is, maar bij Trump en consoorten neem ik dat wel aan. Citaat:
Of Lock him (me) up! (lol) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2021 om 12:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou wel een verschrikkelijk zwakke actie zijn. Ik schreef het al eerder maar ze gaan nog janken in de VS dat Trump er niet meer zal zijn. Wat zou er op die Biden zijn programma staan om alles 'terug' in goede banen te leiden?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 januari 2021 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tenminste een grondig onderzoek is toch te verantwoorden? Er zijn duidelijk vermoedens (enfin, nogal evidente vermoedens eigenlijk), dat Trump de meute aanzette tot de bestorming, met doden tot gevolg. Dat is strafbaar he. Mis ik iets?
![]() |
![]() |
#365 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is inderdaad duidelijk dat hij hier meerdere rode lijnen overschreden heeft. Ook het telefoongesprek met de kiesverantwoordelijke van Georgia, waaruit duidelijk aanzetten tot kiesfraude en intimidatie blijkt, is hoogstwaarschijnlijk strafbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat verontrust mij ten zeerste, vooral omdat zij meestal tot de politiek correcte golf behoren en door onze media niet bekritiseerd worden op hun fouten maar gewoon de hemel in geprezen worden... Dus van jouw zogenaamde democratie blijft er dan niets over dan een holle doos... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#369 |
Banneling
|
![]() Alleen spijtig dat die mensenrechten alleen worden aangehaald als het het eigen kamp past en anders onder de mat verdwijnen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trump afzetten zou van hem een martelaar maken, iets wat schadelijker is dan hem nog een paar dagen in het Witte huis te laten zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze hem afzetten zou dat wel een aantal voordelen opleveren waaronder : * Hij kan nooit meer kandideren voor toekomstige verkiezingen. * Hij heeft geen recht op een pensioen als ex-president (200 000$ per jaar) * Hij heeft geen recht op Secret Service diensten en reisvergoedingen etc. Er valt wel degelijk iets voor te zeggen want bovenal zou het een zeer duidelijk signaal zijn, alhoewel rijkelijk laat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vrees dat u zich illusies maakt. Het collectivisme zoals dit door veel linkse en bepaalde rechtse stromingen voorgestaan wordt, mondt steeds uit op het afschaffen van deze mensenrechten. In een goed functionerende democratie dienen de betrokken partijen het spel te spelen volgens de op de mensenrechten gestoelde grondwet. Helaas we constateren steeds meer dat veel maatschappijen behept zijn met uitsluitingen van deze rechten. Zo zou bijvoorbeeld een politieke schutkring niet mogen bestaan.
![]() |
#374 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 10 januari 2021 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van vervolging hiervoor is momenteel nog geen sprake overigens, enkel voor afzetting omdat hij niet capabel is om te besturen, dat is iets wat we overigens al 4 jaar wisten maar nu is er toch een duidelijk bewijs ervoor geleverd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dat wet ik nog zo niet. Ook bij hen is er een groot ongenoegen gegroeit.
![]() |
#380 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De ideologie (het alt-right vervolg van de Tea Party) zal niet zo gemakkelijk verdwijnen.
![]() |