Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2021, 10:35   #221
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Voor de tweede dag op rij is het gemiddeld aantal nieuwe besmettingen met corona in ons land gestegen, ditmaal met 11 procent ten opzichte van een week eerder."

https://www.hln.be/binnenland/overzi...eden~a8230b8f/

Devroey heeft gelijk.
Voor de 2de dag op rij zijn de besmettingen gedaald. Gelukkig beschikken wij in tegenstelling tot de virologen wel over de laatste cijfers.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg D55B93DC-CE57-4B34-9BFC-557DB6DB1EF2.jpeg‎ (122,4 KB, 369x gelezen)
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 10:43   #222
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Voor de 2de dag op rij zijn de besmettingen gedaald. Gelukkig beschikken wij in tegenstelling tot de virologen wel over de laatste cijfers.
Dus volgens U zijn we op de goede weg?

Er staat U nog een grote verrassing te wachten de volgende dagen en weken.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 11:05   #223
Gast_Peken
Burger

Standaard

We zijn TOTAAL niet op de goede weg: de mensen zijn op 1 januari massaal bij mekaar gaan nieuwjaren en toch gaan de cijfers naar beneden. Dat is voor mij het bewijs dat het virus gewoon doet zoals het wil en dat al die aanslagen op economie en maatschappij niet meer dan druppels op een snikhete plaat zijn wat virusbestrijding betreft. En het volk blijft er in meegaan zoals een horde lemmings....
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 13:51   #224
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
We zijn TOTAAL niet op de goede weg: de mensen zijn op 1 januari massaal bij mekaar gaan nieuwjaren en toch gaan de cijfers naar beneden. Dat is voor mij het bewijs dat het virus gewoon doet zoals het wil en dat al die aanslagen op economie en maatschappij niet meer dan druppels op een snikhete plaat zijn wat virusbestrijding betreft. En het volk blijft er in meegaan zoals een horde lemmings....
We konden misschien eens proberen van helemaal niks te doen .....mij niet gelaten maar ik vrees dat we ons dat toch eens heel dik zouden kunnen beklagen

Ik weet niet maar als ik morgen betrokken raak in een zwaar ongeval zou ik toch nog graag terecht kunnen op spoed en eventueel IC.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 13:55   #225
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
We konden misschien eens proberen van helemaal niks te doen .....mij niet gelaten maar ik vrees dat we ons dat toch eens heel dik zouden kunnen beklagen

Ik weet niet maar als ik morgen betrokken raak in een zwaar ongeval zou ik toch nog graag terecht kunnen op spoed en eventueel IC.
Wel, mochten we niks doen, en ook maar een eindig aantal plaatsen reserveren voor covid patienten, dan is er voor uw gebroken been totaal geen probleem.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 13:56   #226
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Voila. Dat was duidelijk van in het begin. Maar onze kwakzalvers "kenden" de remedie he. Een jaar maatschappij kapot, en waarschijnlijk de helft van de doden later, staan we te gapen gelijk onnozelaars hoe het virusken dat we ondertussen geoptimiseerd hebben door artificiele selectie ons aan natuurlijke groepsimmuniteit gaat helpen, 4 maanden voor we allemaal een spuitje krijgen dat het doel was van gans dat circus.
Oud 10 januari 2021, 15:24   #227
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila. Dat was duidelijk van in het begin. Maar onze kwakzalvers "kenden" de remedie he. Een jaar maatschappij kapot, en waarschijnlijk de helft van de doden later, staan we te gapen gelijk onnozelaars hoe het virusken dat we ondertussen geoptimiseerd hebben door artificiele selectie ons aan natuurlijke groepsimmuniteit gaat helpen, 4 maanden voor we allemaal een spuitje krijgen dat het doel was van gans dat circus.
Het zou toch doorprikt moeten worden om ons te immuniseren tegen wat nog uit die waanzin kan volgen.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:39   #228
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, mochten we niks doen, en ook maar een eindig aantal plaatsen reserveren voor covid patienten, dan is er voor uw gebroken been totaal geen probleem.
Eindig maar wel op voorwaarde er altijd nog een plaatsje vrij is voor u of uw vrouw zeker ? Ja zo redeneer ik in feite ook.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 januari 2021 om 15:55.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 16:26   #229
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook in Zwitserland beginnen ze nu te beseffen dat de scholen sluiten noodzakelijk is om de derde golf tegen te houden

"Sluiting scholen was in Zwitserland effectief tegen verspreiding corona

De beslissing van Zwitserland om in het voorjaar de scholen te sluiten was een van de effectiefste maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus.

Uit een zondag gepubliceerd onderzoek blijkt dat de mobiliteit daardoor met 21,6 procent werd teruggedrongen, waarmee de kans op overdracht van Covid-19 aanzienlijk afnam."

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210110_94606966
Oud 10 januari 2021, 17:51   #230
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eindig maar wel op voorwaarde er altijd nog een plaatsje vrij is voor u of uw vrouw zeker ? Ja zo redeneer ik in feite ook.
Nee, niet echt. Toch niet op IC. Ik denk niet dat ik op IC zou willen belanden met corona. Ik ga dan liever dood. Daarentegen, gewoon zuurstof krijgen, ja dat eventueel wel. Maar ik ga liever dood dan kunstmatige beademing. Nadien ben je toch een wrak, en de kans dat het goed afloopt is toch vrij klein. Het is dan beter van een spuitje te geven he.

Mijn vrouw daarentegen, die moet nog dienen. Dus die zou ik liever wel verzorgd zien, zelfs al komt ze er beschadigd uit

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2021 om 17:51.
Oud 11 januari 2021, 01:02   #231
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, niet echt. Toch niet op IC. Ik denk niet dat ik op IC zou willen belanden met corona. Ik ga dan liever dood. Daarentegen, gewoon zuurstof krijgen, ja dat eventueel wel. Maar ik ga liever dood dan kunstmatige beademing. Nadien ben je toch een wrak, en de kans dat het goed afloopt is toch vrij klein. Het is dan beter van een spuitje te geven he.
Naar het schijnt, gebeurt dat maar bij een minderheid van de IC-gevallen.

Citaat:

Mijn vrouw daarentegen, die moet nog dienen. Dus die zou ik liever wel verzorgd zien, zelfs al komt ze er beschadigd uit
Is die op de hoogte van uw denkbeelden?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 06:13   #232
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wel, er was toch weer een artikel getoond waar iets van 63% van zij die IC overleefd hadden, die nadien vermoeid waren he.

Citaat:
Is die op de hoogte van uw denkbeelden?
Hopelijk niet !
Oud 11 januari 2021, 09:00   #233
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het gaat over kunstmatige beademing onder sedatie, dan is het 100%. Ik las ergens dat het een maand revalidatie is per dag beademing, door die buizen in je longen moeten mensen met een langdurige beademing nadien ook nog nieuwe longen krijgen. Bij 70+ is dit eigenlijk een nutteloze behandeling.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 09:36   #234
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, er was toch weer een artikel getoond waar iets van 63% van zij die IC overleefd hadden, die nadien vermoeid waren he.
Hopelijk niet !
In Wallonië hebben ze dat niet kunnen vaststellen. Daar was geen verschil te bespeuren tussen hen, die IC overleefd hadden en de rest van de bevolking. De vermoeidheid was er algemeen en enkel rust bracht soelaas.

Laatst gewijzigd door fcal : 11 januari 2021 om 09:37.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 10:17   #235
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het gaat over kunstmatige beademing onder sedatie, dan is het 100%. Ik las ergens dat het een maand revalidatie is per dag beademing, door die buizen in je longen moeten mensen met een langdurige beademing nadien ook nog nieuwe longen krijgen. Bij 70+ is dit eigenlijk een nutteloze behandeling.
Tijdens de eerste golf was intubatie vrijwel standaard procedure. Op dat vlak hebben ze wel bijgeleerd, vandaag gebeurt dat slechts bij een minderheid van de IC-gevallen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 17:29   #236
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Vandaag dweilen we met de kraan open. De regels moeten daarom strenger, willen we vermijden dat de Britse variant bij ons dominant wordt”, zo zegt de prof. in Het Nieuwsblad.

Voor het eerst is in België een staal met de Zuid-Afrikaanse variant gevonden. Dat zegt prof. Marc Van Ranst op Twitter."

https://www.medisquare.be/index.php/...-open/?lang=nl

Inderdaad de scholen zijn amper twee weken open en het spel zit terug op de wagen.

Komt daar nog eens bij dat de Engelse Mutant ook nog eens meer besmettingen bij kinderen geeft.

De scholen nu nog langer open houden ,lijkt me geen goed idee.
Oud 14 januari 2021, 17:31   #237
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Vandaag dweilen we met de kraan open. De regels moeten daarom strenger, willen we vermijden dat de Britse variant bij ons dominant wordt”, zo zegt de prof. in Het Nieuwsblad.
Die man begrijpt dus niks.

ALS het juist is dat die variant besmettelijker is dan is het ONMOGELIJK om te beletten dat die dominant wordt. Het is zelfs zo dat hoe harder de maatregelen, hoe GEMAKKELIJKER die dominant wordt.

Ik begrijp niet dat je dat als wetenschapper kan schrijven.

Zo dom kan die toch niet zijn ?

Je kan eventueel het totaal aantal besmettingen wijzigen, maar de VERHOUDING tussen de twee gaat, als de ene meer besmettelijk is dan de andere, ONVERBIDDELIJK naar dominantie. Tenzij we massaal de niet-dominante versie gaan helpen door daar bewuste extra besmettingen mee te veroorzaken om de Brexit variant "bij te benen".

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 17:33.
Oud 14 januari 2021, 17:41   #238
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De scholen nu nog langer open houden ,lijkt me geen goed idee.
Alee, dat verbaast me nu van jou.
Oud 14 januari 2021, 17:46   #239
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:

Wat we nu nodig hebben om de epidemie te bedwingen zijn massale vaccinaties en ondertussen de scholen gesloten houden tot de leerkrachten ,het personeel en de leerlingen gevaccineerd zijn.
Ik vraag me echt af hoe een vaccin de epidemie zou moeten bedwingen.
Het is vrij zeker dat een gevaccineerde het virus (of een mutatie ervan) nog kan doorgeven. Eveneens dat hij het virus alsnog oploopt.

De bedoeling van de vaccins van Pfizer en Moderna is dat de gevaccineerde minder kans heeft om ernstig ziek te worden.

Van de 20 000 coronadoden in België waren er minder dan 100 die U50 waren.
Het zijn dus vooral risicopatiënten op leeftijd die zich best zouden vaccineren. Niemand moet het doen voor een ander, maar wel puur voor zichzelf.

Ik laat me niet vaccineren. We weten niet eens wat erin zit

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 14 januari 2021 om 17:46.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 17:52   #240
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het is vrij zeker dat een gevaccineerde het virus (of een mutatie ervan) nog kan doorgeven. Eveneens dat hij het virus alsnog oploopt.
We weten het niet. Maar als dat zo is, dan geven we de facto met een vaccin een gigantische speeltuin aan dat virus om alsjeblieft een variant uit te denken waarvoor dat vaccin niet beschermt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be