![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat U nog een grote verrassing te wachten de volgende dagen en weken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Burger
|
![]() We zijn TOTAAL niet op de goede weg: de mensen zijn op 1 januari massaal bij mekaar gaan nieuwjaren en toch gaan de cijfers naar beneden. Dat is voor mij het bewijs dat het virus gewoon doet zoals het wil en dat al die aanslagen op economie en maatschappij niet meer dan druppels op een snikhete plaat zijn wat virusbestrijding betreft. En het volk blijft er in meegaan zoals een horde lemmings....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet niet maar als ik morgen betrokken raak in een zwaar ongeval zou ik toch nog graag terecht kunnen op spoed en eventueel IC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 januari 2021 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in Zwitserland beginnen ze nu te beseffen dat de scholen sluiten noodzakelijk is om de derde golf tegen te houden
"Sluiting scholen was in Zwitserland effectief tegen verspreiding corona De beslissing van Zwitserland om in het voorjaar de scholen te sluiten was een van de effectiefste maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Uit een zondag gepubliceerd onderzoek blijkt dat de mobiliteit daardoor met 21,6 procent werd teruggedrongen, waarmee de kans op overdracht van Covid-19 aanzienlijk afnam." https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210110_94606966 |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw daarentegen, die moet nog dienen. Dus die zou ik liever wel verzorgd zien, zelfs al komt ze er beschadigd uit ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2021 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over kunstmatige beademing onder sedatie, dan is het 100%. Ik las ergens dat het een maand revalidatie is per dag beademing, door die buizen in je longen moeten mensen met een langdurige beademing nadien ook nog nieuwe longen krijgen. Bij 70+ is dit eigenlijk een nutteloze behandeling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 11 januari 2021 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Vandaag dweilen we met de kraan open. De regels moeten daarom strenger, willen we vermijden dat de Britse variant bij ons dominant wordt”, zo zegt de prof. in Het Nieuwsblad.
Voor het eerst is in België een staal met de Zuid-Afrikaanse variant gevonden. Dat zegt prof. Marc Van Ranst op Twitter." https://www.medisquare.be/index.php/...-open/?lang=nl Inderdaad de scholen zijn amper twee weken open en het spel zit terug op de wagen. Komt daar nog eens bij dat de Engelse Mutant ook nog eens meer besmettingen bij kinderen geeft. De scholen nu nog langer open houden ,lijkt me geen goed idee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ALS het juist is dat die variant besmettelijker is dan is het ONMOGELIJK om te beletten dat die dominant wordt. Het is zelfs zo dat hoe harder de maatregelen, hoe GEMAKKELIJKER die dominant wordt. Ik begrijp niet dat je dat als wetenschapper kan schrijven. Zo dom kan die toch niet zijn ? Je kan eventueel het totaal aantal besmettingen wijzigen, maar de VERHOUDING tussen de twee gaat, als de ene meer besmettelijk is dan de andere, ONVERBIDDELIJK naar dominantie. Tenzij we massaal de niet-dominante versie gaan helpen door daar bewuste extra besmettingen mee te veroorzaken om de Brexit variant "bij te benen". Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is vrij zeker dat een gevaccineerde het virus (of een mutatie ervan) nog kan doorgeven. Eveneens dat hij het virus alsnog oploopt. De bedoeling van de vaccins van Pfizer en Moderna is dat de gevaccineerde minder kans heeft om ernstig ziek te worden. Van de 20 000 coronadoden in België waren er minder dan 100 die U50 waren. Het zijn dus vooral risicopatiënten op leeftijd die zich best zouden vaccineren. Niemand moet het doen voor een ander, maar wel puur voor zichzelf. Ik laat me niet vaccineren. We weten niet eens wat erin zit
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 14 januari 2021 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Europees Commissaris
|
![]() We weten het niet. Maar als dat zo is, dan geven we de facto met een vaccin een gigantische speeltuin aan dat virus om alsjeblieft een variant uit te denken waarvoor dat vaccin niet beschermt.
|
![]() |
![]() |