Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2021, 19:10   #421
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mocht hier soms twijfel over bestaan, Pence die komt wel naar de inauguratie.
Dat is nu het verschil tss een man die getrouwd is met een trophy wife en een die getrouwd is met "mother".
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 19:17   #422
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Da's toch logisch dat hij het beleid van Trump zoveel mogelijk zal proberen terug te draaien ?
Over veel moeten we niet bang zijn.
Wie eerlijk is komt tot maximaal 5 dingen wat Trump effectief gedaan heeft.
Het Trump beleid bestond voornamelijk uit Twitteren. Wij hebben hier in Vlaanderen ook zo'n fenomeen. Stoer op Twitter. Als het op beleid op aan komt helemaal niets niemendal.

Ik denk niet dat we moeten vrezen (waarom zouden wij in België dat überhaupt doen) dat Biden de taxwet van Trump zal terug schroeven. Biden heeft de economie nodig. De Obama boost is uitgewerkt en de Trump ramp begint zich af te tekenen. Bedrijven nu zwaarder belasten in de VS zou dom zijn. En nu was Trump dom, Biden schat ik tienduizend keer beter in.

Biden zal ook Obama zijn muur meer dan 1000 km niet afbreken. En ook niet de 20 km die Trump voor elkaar kreeg zal Biden niet afbreken.

Ik denk ook niet dat we moeten vrezen dat Biden Islamitische Staat terug zal oprichten.

Hopelijk wordt wel het kompleet desastreuze milieubeleid van Trump onmiddellijk terug gedraait. En zal Biden ook onmiddellijk terug het klimaatakkoord van Parijs toetreden. Ik ben lang klimaat-verandering-ontkenner geweest. Doch wat wij hier in Vlaanderen de laatste vijf jaar mee maken op weergebied, zou het totaal waanzinig dom maken de klimaatverandering nog te ontkennen. Het verdrag van Parijs moet door de ganse wereld worden opgevolgd.
En dat in het belang van onze kleinkinderen en achterkleinkinderen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 19:18   #423
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
https://www.npr.org/2020/11/20/93704...nt-legal-peril

En dat was een artikel van in november. Voor de nieuwe feiten dus.
Ja, blijkbaar heeft hij een Federale Openbare Aanklager in Atlanta tot ontslag gedwongen, omdat de man de verkiezingsuitslagen niet wilde betwisten in Georgia. Hij heeft ook een lokale elections official gebeld (er zijn tapes) om die af te dreigen dat hij stemmen moest vinden. En er is de tape van de Georgia SoS die we ondertussen ook al gehoord hebben...dat zijn felonies, een na een, en de State Prosecutor (een demoncraat) is zich al warm aan het lopen om dat te procederen. Bewijs in overvloed.

In Penssylvania heeft hij soortgelijke zaken gedaan, dus daar zal hij ook wel zijn peren zien. Allemaal state jurisdiction (election law) dus pardons werken niet.

In NYC is de NYAG hem ook aan het vervolgen voor belastingsfraude en dergelijke. Zal wel tot een soort RICO komen ivm Trump Org.

Van zodra hij president af is, gaan de floodgates open.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 19:20   #424
Tavek
Banneling

Standaard

Daarom spartelt de man nu zo. Hij weet wat hem te wachten staat.

En de kans is zeer, zeer groot dat Merrick Garland Trump en zijn volgelingen zal vervolgen voor insurrection, sedition en doodslag (de doden).....er is video van Trump die zijn volgelingen gewoon oproept om naar het kapitool te trekken. En van Rudy, die letterlijk oproept tot geweld.

Een self-pardon zal waarschijnlijk ook niet de toetst van het hooggerechtshof overleven.
Oud 10 januari 2021, 19:21   #425
Tavek
Banneling

Standaard

En ten laatste: het Trump merk is nu toxisch. De man gaat hopeloos falliet gaan.
Oud 10 januari 2021, 19:23   #426
^_^
Parlementslid

Standaard

Morgen start impeachment procedure => wat inhoudt dat 'm zichzelf niet opnieuw kandidaat zou kunnen stellen voor een nieuwe ambtstermijn

Laatst gewijzigd door ^_^ : 10 januari 2021 om 19:25.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 19:36   #427
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Zou hij daar dan ook zo te keer gaan als dat hij regelmatig tegen de pers gedaan heeft ?
Ik kan het alleen maar hopen. (puur voor het show gehalte wel te verstaan )
Dat is wat hij gans zijn leven doet: zich verschuilen achter advocaten, anderen in opdracht dingen laten doen en hen ervoor laten opdraaien en als het toch te heet wordt (Stormy Daniels) de zaak afkopen.

Nu ook weer: mensen opjutten, zeggen dat hij samen met hen naar het Capitool trekt en er dan stiekem vandoor gaat.

Dus: voor de rechtbank ermee (hemzelf, niet zijn advocaten) en hem laten afgaan.
Oud 10 januari 2021, 19:37   #428
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Morgen start impeachment procedure => wat inhoudt dat 'm zichzelf niet opnieuw kandidaat zou kunnen stellen voor een nieuwe ambtstermijn
De discussie is nu of die procedure kan verderlopen na 20 januari.
Oud 10 januari 2021, 19:45   #429
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Daarom spartelt de man nu zo. Hij weet wat hem te wachten staat.

En de kans is zeer, zeer groot dat Merrick Garland Trump en zijn volgelingen zal vervolgen voor insurrection, sedition en doodslag (de doden).....er is video van Trump die zijn volgelingen gewoon oproept om naar het kapitool te trekken. En van Rudy, die letterlijk oproept tot geweld.

Een self-pardon zal waarschijnlijk ook niet de toetst van het hooggerechtshof overleven.
In feite zou het onmogelijk moeten zijn dat een president zichzelf kan pardonneren.
Oud 10 januari 2021, 19:53   #430
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Over veel moeten we niet bang zijn.
Wie eerlijk is komt tot maximaal 5 dingen wat Trump effectief gedaan heeft.
Het Trump beleid bestond voornamelijk uit Twitteren. Wij hebben hier in Vlaanderen ook zo'n fenomeen. Stoer op Twitter. Als het op beleid op aan komt helemaal niets niemendal.

Ik denk niet dat we moeten vrezen (waarom zouden wij in België dat überhaupt doen) dat Biden de taxwet van Trump zal terug schroeven. Biden heeft de economie nodig. De Obama boost is uitgewerkt en de Trump ramp begint zich af te tekenen. Bedrijven nu zwaarder belasten in de VS zou dom zijn. En nu was Trump dom, Biden schat ik tienduizend keer beter in.

Biden zal ook Obama zijn muur meer dan 1000 km niet afbreken. En ook niet de 20 km die Trump voor elkaar kreeg zal Biden niet afbreken.

Ik denk ook niet dat we moeten vrezen dat Biden Islamitische Staat terug zal oprichten.

Hopelijk wordt wel het kompleet desastreuze milieubeleid van Trump onmiddellijk terug gedraait. En zal Biden ook onmiddellijk terug het klimaatakkoord van Parijs toetreden. Ik ben lang klimaat-verandering-ontkenner geweest. Doch wat wij hier in Vlaanderen de laatste vijf jaar mee maken op weergebied, zou het totaal waanzinig dom maken de klimaatverandering nog te ontkennen. Het verdrag van Parijs moet door de ganse wereld worden opgevolgd.
En dat in het belang van onze kleinkinderen en achterkleinkinderen.
dit opiniestukje vat uitstekend samen waarom ik het niet met je eens ben: Het Capitool en de Reichstag

Citaat:
De bestorming van het Capitool, het Amerikaanse parlementsgebouw, door aanhangers van president Trump was wel degelijk een poging tot staatsgreep

(...)

Achteraf lijkt het alsof elke mislukte staatsgreep gedoemd was om te falen. En een mislukking heeft altijd iets belachelijks. Een coup in een gehoornde bizonmuts is even onnozel als een putsch in lederhosen. Maar velen die gelachen hebben met Hitlers mislukte putsch in München in 1923 hebben dat tien jaar later, toen de nazi’s wel aan de macht kwamen, met hun leven betaald.

(...)

Als de parallellen met 1923 ons iets kunnen leren, dan dit: nu is niet het moment voor vergevingsgezindheid. Hitler kwam er licht vanaf en beschouwde dat als een aanmoediging.
En daarom moet Trump de rest van zijn dagen achter tralies doorbrengen, en moeten de wacko's die het Capitool binnendrongen allemaal, stuk voor stuk, vervolgd worden. Een ordinaire putsch was het.
Oud 10 januari 2021, 19:59   #431
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
En daarom moet Trump de rest van zijn dagen achter tralies doorbrengen, en moeten de wacko's die het Capitool binnendrongen allemaal, stuk voor stuk, vervolgd worden. Een ordinaire putsch was het.
Ik denk dat we het ongeveer totaal met elkaar eens zijn.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 20:27   #432
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In feite zou het onmogelijk moeten zijn dat een president zichzelf kan pardonneren.
Daarom dat Nixon door Ford een pardon heeft gekregen. Self-pardon was toen al iets dat niet als waterdicht werd beschouwd.
Oud 10 januari 2021, 21:40   #433
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

Zichzelf pardonneren komt in mijn ogen overeen met schuld bekennen en het is aan anderen om iemands schulden te vergeven niet aan de persoon zelf.
Oud 10 januari 2021, 22:46   #434
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
dit opiniestukje vat uitstekend samen waarom ik het niet met je eens ben: Het Capitool en de Reichstag

Het is een bijzonder moeilijke vraag: sommigen stellen inderdaad dat Trump beter niet wordt afgezet of vervolgd, omdat dit van hem een martelaar zou maken, of dat het de tegenstellingen nog groter zou maken.

Ik heb m'n vragen bij die redenering: ergens moet men principieel zijn, of dat nu betekent dat de betrokkene een martelaar wordt, of zijn aanhang nog fanatieker wordt, doet er eigenlijk niet toe. Er is iets onaanvaardbaars gebeurd, er zijn meerdere rode lijnen overschreden, en dan is het zaak om een signaal te geven dat wie zich daaraan schuldig maakt, niet zomaar wegkomt.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 10 januari 2021 om 22:48.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 22:52   #435
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is een bijzonder moeilijke vraag: sommigen stellen inderdaad dat Trump beter niet wordt afgezet of vervolgd, omdat dit van hem een martelaar zou maken, of dat het de tegenstellingen nog groter zou maken.

Ik heb m'n vragen bij die redenering: ergens moet men principieel zijn, of dat nu betekent dat de betrokkene een martelaar wordt, of zijn aanhang nog fanatieker wordt, doet er eigenlijk niet toe. Er is iets onaanvaardbaars gebeurd, er zijn meerdere rode lijnen overschreden, en dan is het zaak om een signaal te geven dat wie zich daaraan schuldig maakt, niet zomaar wegkomt.
Ik zou niet liever hebben dat Trump gewoon wegdeemstert. Hoe langer hij in de spotlights blijft hoe erger. Anderzijds kan het ook niet dat hij daardoor buiten de greep vh gerecht blijft. Het valt wel te vrezeb dat een proces een heuse mediashow gaat worden waarbij die van OJ Simpson destijds gaat verbleken. En er zijn er nog die vinden dat OJ weg kwam met moord en anderen die vonden dat hij onschuldig was. Niet toevallig loopt die scheidslijn ook tss de rassen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 10 januari 2021 om 22:53.
Oud 10 januari 2021, 22:54   #436
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Trump blijft president. Dat weten we binnen enkele weken zeker.
Oud 10 januari 2021, 22:54   #437
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet liever hebben dat Trump gewoon wegdeemstert. (...)
Ain't gonna happen, desnoods richt hij z'n eigen televisiezender op.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 22:55   #438
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Trump blijft president. Dat weten we binnen enkele weken zeker.
?
Oud 10 januari 2021, 22:57   #439
Tavek
Banneling

Standaard

lol CUFI

MAGA 4 LIFE
Oud 10 januari 2021, 22:59   #440
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ik spreek me niet uit over het feit of ik dat wil, maar ik heb intel verbonden.
Tijd zal leren of ik fout samenvatte. Uiteraard is vergissen menselijk

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be