Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2021, 10:32   #461
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik spreek me niet uit over het feit of ik dat wil, maar ik heb intel verbonden.
Tijd zal leren of ik fout samenvatte. Uiteraard is vergissen menselijk
M.a.w. u leest de verhaaltjes van QAnon. Genoteerd.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 10:33   #462
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De deep state zit achter Trump aan.
Deep state en deep throat.
Oud 11 januari 2021, 10:40   #463
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
TRICK: topic is TRUMP, niet uwe Lowie 16.
TRICK: topic is TRUMP, niet uw mondmaskers.
Mijn punt was gewoon, voor zij die het niet verstaan, dat "justitie" en "principes" voorbijgaande fenomenen zijn als functie van de goesting van machtshebbers, en dat er dus niks "evidents" is aan zowel een vervolgen, of een niet-vervolgen van Trump ; dat is gewoon naargelang het op het moment de machtshebbers het beste uitkomt, ZOALS ALTIJD met "principes" en "justitie". En ik gaf daar gewoon wat voorbeeldjes van in historische context, een al wat verder terug in de tijd dan een andere. Het afmaken van de koning was iets wat op een zeker ogenblik "tegen elk denkbaar principe" was in de Franse monarchie. Een beetje later was dat principe weg. Gedurende een zeker ogenblik was het principe dat het verkeerd was als men misbruik maakte van een angstsituatie om maskers te verkopen, en wat later was het omgekeerd. Omdat het de machtshebbers van het ogenblik anders uitkwam.

Dat waren gewoon twee illustratietjes om aan te geven dat de principes van het moment enkel die dingen zijn die de machtshebbers van het moment op dat moment goed uitkomen.

Citaat:
Oh en TRICK: verander van Schrink, die van den Aldi is misschien goedkoper maar niet helpvol.
Er zaten er 3 in een pak voor de prijs van 2, dat laat ik niet vallen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 11:23   #464
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren moest Trump in de nacht van 19 op 20 januari vluchten naar Rusland. Hij zou ook hele reeks staatsgeheimen kunnen doorgeven aan het Kremlin. Zou nog leuk kunnen worden.
welke staatsgeheimen? hij heeft nooit naar gelijk welke uitleg van zijn diensten geluisterd tijdens die 4 jaar.
Oud 11 januari 2021, 11:25   #465
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
M.a.w. u leest de verhaaltjes van QAnon. Genoteerd.
Ik geloof dat er fraude plaatsnam en de ene kant de andere kant beschuldigt van wat ze zelf schuldig is.
Zie de opkomst voor Trump vergeleken met Biden. Zelfs de Amish gingen stemmen op Trump. Weet je waarom?
Oud 11 januari 2021, 11:36   #466
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat er fraude plaatsnam en de ene kant de andere kant beschuldigt van wat ze zelf schuldig is.
Zie de opkomst voor Trump vergeleken met Biden. Zelfs de Amish gingen stemmen op Trump. Weet je waarom?
U gelooft dat. Dat is nou net het probleem met gelovigen he.
Oud 11 januari 2021, 11:54   #467
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren moest Trump in de nacht van 19 op 20 januari vluchten naar Rusland. Hij zou ook hele reeks staatsgeheimen kunnen doorgeven aan het Kremlin. Zou nog leuk kunnen worden.
Dat Trump naar Rusland zou vluchten is evenzeer ver verwijderd van de realiteit dan spreken over een poging tot staatsgreep.

Van mijn part noemt men de acties van bizonman en spreekstoel dief een staatsgreep, als men tenminste die definitie ook elders zou hanteren. Wat natuurlijk niet het geval is.

Laatst gewijzigd door Bach : 11 januari 2021 om 11:56.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 11:59   #468
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat Trump naar Rusland zou vluchten is evenzeer ver verwijderd van de realiteit dan spreken over een poging tot staatsgreep.

Van mijn part noemt men de acties van bizonman en spreekstoel dief een staatsgreep, als men tenminste die definitie ook elders zou hanteren. Wat natuurlijk niet het geval is.
Inderdaad te weinig georganiseerd en met te weinig slagkracht om van een staatsgreep te spreken. Het bleef bij ordinair terrorisme.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 12:06   #469
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Inderdaad te weinig georganiseerd en met te weinig slagkracht om van een staatsgreep te spreken. Het bleef bij ordinair terrorisme.
Vandalisme lijkt me correcter. Maar spreek gerust van terrorisme. Kom dan echter niet zagen als China het tegen haar 'terroristen' opneemt.

Onze media en in navolging daarvan veel burgers zijn diep doordrongen van een twee maten en twee gewichten discours.

Herinner u de journalist die voor een brandende BLM supermarkt staat en het over peaceful protests heeft. Of hoe de Hong Kong politie afgemaakt werd in de westerse pers terwijl ze na veel zwaardere destructie van overheidsgebouwen nog steeds niet op rioters schoot ook toen rioters een politieagent in elkaar klopten en zijn wapen poogden af te nemen. . In het Capitool werd een ongewapende Trump ruiter doodgeschoten. Moest het in Hong Kong gebeuren dan zou de media de kant van de rioter gekozen hebben (en dat deed de ook). Nu wordt de politie gefeliciteerd dat ze niet meer mensen afmaakte.

Laatst gewijzigd door Bach : 11 januari 2021 om 12:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 12:16   #470
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandalisme lijkt me correcter. Maar spreek gerust van terrorisme. Kom dan echter niet zagen als China het tegen haar 'terroristen' opneemt.

Onze media en in navolging daarvan veel burgers zijn diep doordrongen van een twee maten en twee gewichten discours.

Herinner u de journalist die voor een brandende BLM supermarkt staat en het over peaceful protests heeft. Of hoe de Hong Kong politie afgemaakt werd in de westerse pers terwijl ze na veel zwaardere destructie van overheidsgebouwen nog steeds niet op rioters schoot ook toen rioters een politieagent in elkaar klopten en zijn wapen poogden af te nemen. . In het Capitool werd een ongewapende Trump ruiter doodgeschoten. Moest het in Hong Kong gebeuren dan zou de media de kant van de rioter gekozen hebben (en dat deed de ook). Nu wordt de politie gefeliciteerd dat ze niet meer mensen afmaakte.
Da's waar, er zit zoveel bias in verslaggeving. De enige remedie daartegen is wat geduld uitoefenen en zien wat de objectieve data zegt.

Bijvoorbeeld, is het wel zo dat het politie-optreden bij BLM harder was of niet? Is het wel zo dat BLM-protesten even geweldadig waren?

deze mensen zochten het uit. Superinteressant: https://fivethirtyeight.com/features...an-aberration/

Laatst gewijzigd door Voltian : 11 januari 2021 om 12:17.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 12:18   #471
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

De duistere berichtgevingen betreffende de presidentswissel swingen de pan uit.

En in kranten, op het Internet.

Las ik op een voorpagina van een krant en ik zocht het op:

Wat als Joe Biden sterft voor de inauguratie?

Over wat men allemaal nadenkt , maar het zou best wel eens kunnen.

Ook zijn er tal van berichten waar je kan uit afleiden dat er velen zijn die géén goed oog hebben bij het met rasse schreden aankomende verloop van de inauguratie Biden.

Sommigen blokletterden zelfs dat er véél doden gaan vallen dan.

Of het er daar rustig aan toe zal gaan, dat betwijfel het ook.

p.s.

Biden blij dat Trump niet naar zijn inauguratie komt.

Of daar zekerheid over bestaat?

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 januari 2021 om 12:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 12:19   #472
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer een mooie illustratie waarom het totaal zinloos om te discussieren met cultisten en gelovigen.

Alternatieve realiteiten zonder enige middle ground kunnen niet zinvol communiceren.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 12:20   #473
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
ik denk dat de troep zelf verrast was hoe gemakkelijk het allemaal ging om binnen te geraken. Moesten ze iets iets beter georganiseerd zijn, dan hadden ze de hele senaat in gijzeling kunnen nemen. Ze waren 1 open deur verwijdert van de hele senaat, en het snelle denkwerk van 1 flik (Eugene Goodman, google him!) heeft kunnen vermijden dat er een bloedbad ontstond
Oud 11 januari 2021, 12:21   #474
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb geen sympathie voor het gedeelte van de BLM-betogers die zich overgaven aan geweld en vandalisme. Als die kogels vreten is het even goed hun eigen schuld. Daarin discrimineer ik niet Net zoals ik ook geen probleem heb met de Trumpers die protesteren en betogen. Maar gaan ze over de schreef, dan zijn de gevolgen voor hen.

Ik ben te weinig bekend met de situatie in Hong Kong om me daarover uit te spreken. Al durf ik te denken dat China daar het recht op protest wil aanvallen. Daar ben ik het dan weer niet mee eens.

Laatst gewijzigd door JBM : 11 januari 2021 om 12:24.
Oud 11 januari 2021, 12:26   #475
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik geloof dat ene zoon van een god, verwekt door een vliegende sigaar, op de derde dag na zijn dood ten hemel is gerezen terwijl het nationale volkslied van Galilea luid weerklonk.

Fraude hoeft niet "geloofd" te worden.
Fraude moet bewezen worden.
Anders blijft het bij loze woorden, idd van hetzelfde waarheidsgehalte als de woorden in de vele "heilige" boeken die deze wereld telt.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 12:27   #476
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

De wardrums van de MAGA Carnavalsgroepen klinken al voor een vervolg op 20 januari : De Million Militia March.

Dat belooft.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 12:29   #477
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik denk dat de troep zelf verrast was hoe gemakkelijk het allemaal ging om binnen te geraken. Moesten ze iets iets beter georganiseerd zijn, dan hadden ze de hele senaat in gijzeling kunnen nemen. Ze waren 1 open deur verwijdert van de hele senaat, en het snelle denkwerk van 1 flik (Eugene Goodman, google him!) heeft kunnen vermijden dat er een bloedbad ontstond
Ik dacht eerst dat de security & politiereactie ondermaats was, veel te permissief, zeker als je afgaat op de eerste filmpjes. Het lijkt dat de flikken hen weinig in de weg leggen en quasi doorlaten. Maar nu, als iets duidelijker wordt wat er precies is gebeurd, dan lijkt me dat een te makkelijke conclusie. Het was echt een geweldadige bedoening (die beelden van die flik die in het publiek getrokken wordt, ijzingwekkend...). Allé, dat zijn mijnwerkersstakingen van de jaren 80 bijna!

Hoe meer info naar buiten komt, hoe erger het lijkt geweest te zijn...

Laatst gewijzigd door Voltian : 11 januari 2021 om 12:29.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 12:31   #478
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Dit werd intussen offline gehaald, maar via webarchive nog te lezen.
Krankzinnig hoor

https://web.archive.org/web/20210106...-when%2C-where
Oud 11 januari 2021, 12:34   #479
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik dacht eerst dat de security & politiereactie ondermaats was, veel te permissief, zeker als je afgaat op de eerste filmpjes. Het lijkt dat de flikken hen weinig in de weg leggen en quasi doorlaten. Maar nu, als iets duidelijker wordt wat er precies is gebeurd, dan lijkt me dat een te makkelijke conclusie. Het was echt een geweldadige bedoening (die beelden van die flik die in het publiek getrokken wordt, ijzingwekkend...). Allé, dat zijn mijnwerkersstakingen van de jaren 80 bijna!

Hoe meer info naar buiten komt, hoe erger het lijkt geweest te zijn...
Met 5 doden was het zeker geen namiddagwandeling van een rustoord.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 12:48   #480
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Met 5 doden was het zeker geen namiddagwandeling van een rustoord.
Ja Trump komt er erg makkelijk van af.
Als de koning van België zo'n coup zou plegen, dan zou hij opgepakt worden door de politie.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be