Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2021, 10:24   #581
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Stop met incorrecte terminologie te gebruiken om het allemaal wat emotioneler te doen klinken.

Het is noch moord, noch een baby.
Buiten dat is het eveneens onbenullig om aan te nemen dat een meisje dat een kind afstaat voor adoptie er geen psychologische gevolgen van zou ondervinden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 10:32   #582
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Buiten dat is het eveneens onbenullig om aan te nemen dat een meisje dat een kind afstaat voor adoptie er geen psychologische gevolgen van zou ondervinden.
Correct.

Ik kan me voorstellen dat het zelfs zwaarder is (puur buikgevoel uiteraard).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 10:49   #583
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop met incorrecte terminologie te gebruiken om het allemaal wat emotioneler te doen klinken.

Het is noch moord, noch een baby.
Het is enkel volgens,deze wet binnen 12w geen moord en een foetus is ook een baby. Dat is met bron getoond.
Oud 11 januari 2021, 10:51   #584
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weiger idd mee te gaan in uw sexistische en haatdragende nonsens gebaseerd op een instructieboekje waaruit we zogezegd leren om elkander lief te hebben. Lief te hebben mijn reet. Vingerwijzen, haatzaaierij, uitsluiting, een holier than ythou-attitude. Je mag het hebben jong.
Dat neemt de feiten niet weg. Het overgrote deel van ongewenste zwangerschappen is omdat ze geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. 21e werken die middelen heel goed en falen ze bij correct gebruik zelden.

De enige seksisten zijn pro choicers door de rechten alleen bij vrouwen te leggen.
Oud 11 januari 2021, 10:54   #585
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is enkel volgens,deze wet binnen 12w geen moord en een foetus is ook een baby. Dat is met bron getoond.
Welke bron?
Oud 11 januari 2021, 11:03   #586
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke bron?
Citaat:
Baby of zuigeling is een aanduiding voor de jongste kinderen. Men spreekt over een baby totdat het kind peuter wordt genoemd. Vaak wordt ook een foetus of ongeboren kind, dus nog in de baarmoeder, een baby of buikbaby genoemd
Unquote https://www.encyclo.nl/begrip/baby
Ik loop kennelijk wat achter want sedert 2018 is abortus buiten de termijn niet meer strafbaar. Toch noem ik iets opzettelijk doden moord. Ongeacht wat “de wet” daarvan vindt. Maar wettelijk geen moord. I stand corrected.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Abortus_in_België

En alzo stijgt het cijfer omdat ze van abortus een normale procedure maken en geen uitzondering. Reeds 20000 per jaar.
Oud 11 januari 2021, 11:06   #587
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik loop kennelijk wat achter want sedert 2018 is abortus buiten de termijn niet meer strafbaar. Toch noem ik iets opzettelijk doden moord. Ongeacht wat “de wet” daarvan vindt. Maar wettelijk geen moord. I stand corrected.

En alzo stijgt het cijfer omdat ze van abortus een normale procedure maken en geen uitzondering. Reeds 20000 per jaar.
https://www.encyclo.nl/begrip/baby is geen deftige bron.

Uit uw bron blijkt trouwens dat 'baby' wel eens wordt gebruikt voor een ongeborene, maar zegt nergens dat het ook de correcte wetenschappelijke naam is:

"Vaak wordt ook een foetus of ongeboren kind, dus nog in de baarmoeder, een baby of buikbaby genoemd"
Oud 11 januari 2021, 11:08   #588
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Discussies voeren is natuurlijk moeilijk wanneer iedereen zijn eigen terminologie gaat verzinnen hé.

Als ik kersenbomen 'penis' noem, moet ik niet verwonderd zijn dat mensen raar opkijken als ik vraag hoe men penissen het best kan snoeien.
Oud 11 januari 2021, 11:11   #589
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.encyclo.nl/begrip/baby is geen deftige bron.

Uit uw bron blijkt trouwens dat 'baby' wel eens wordt gebruikt voor een ongeborene, maar zegt nergens dat het ook de correcte wetenschappelijke naam is:

"Vaak wordt ook een foetus of ongeboren kind, dus nog in de baarmoeder, een baby of buikbaby genoemd"
Toon dan eens wetenschappelijk dat een foetus geen baby is
En toon me eens wetenschappelijk dat iets opzettelijk doden geen moord is als het mag van de wet. Ik zei hier al reeds dat in die logica de Darwinistische genocide op Aboriginals geen moord was, want volgens de wet geen mensen.
Oud 11 januari 2021, 11:32   #590
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat neemt de feiten niet weg. Het overgrote deel van ongewenste zwangerschappen is omdat ze geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. 21e werken die middelen heel goed en falen ze bij correct gebruik zelden.

De enige seksisten zijn pro choicers door de rechten alleen bij vrouwen te leggen.
Zou u willen dat een vrouw iets te zeggen heeft over uw zaadlozing?
Oud 11 januari 2021, 11:33   #591
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou u willen dat een vrouw iets te zeggen heeft over uw zaadlozing?
Natuurlijk. Als ze daar geen deel van wil hebben is dat haar recht. Maar als ze in de heat of the moment sekst zonder voorbehoedsmiddelen, en je legt dan de verantwoording enkel bij de vrouw is dat seksisme he.
Oud 11 januari 2021, 11:57   #592
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toon dan eens wetenschappelijk dat een foetus geen baby is
En toon me eens wetenschappelijk dat iets opzettelijk doden geen moord is als het mag van de wet. Ik zei hier al reeds dat in die logica de Darwinistische genocide op Aboriginals geen moord was, want volgens de wet geen mensen.
Moord is geen wetenschappelijk begrip maar een juridisch begrip. Om 'wetenschappelijk' aan te tonen dat iets opzettelijk doden niet altijd moord is, heb ik enkel een strafwetboek nodig.

Wetenschappelijk gezien kan men enkel spreken van doden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 januari 2021 om 11:57.
Oud 11 januari 2021, 11:59   #593
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moord is geen wetenschappelijk begrip maar een juridisch begrip. Om 'wetenschappelijk' aan te tonen dat iets opzettelijk doden niet altijd moord is, heb ik enkel een strafwetboek nodig.

Wetenschappelijk gezien kan men enkel spreken van doden.
Ongeacht wat de wereld ervan denkt. Mijn woordenboek zegt dat opzettelijke doodslag moord is.
Gaan we daar te relatief over doen kom je uit op toestanden zoals de Darwinistische genocide op de Aboriginals. Sociaal Darwinisme mag eens bezien worden voor wat het was en is. Men past dat nu op ongeboren kinderen toe. “Een kind is zich pas na week X bewust dus mag tot dan gedood worden.”
Oud 11 januari 2021, 12:54   #594
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongeacht wat de wereld ervan denkt. Mijn woordenboek zegt dat opzettelijke doodslag moord is.
Gaan we daar te relatief over doen kom je uit op toestanden zoals de Darwinistische genocide op de Aboriginals. Sociaal Darwinisme mag eens bezien worden voor wat het was en is. Men past dat nu op ongeboren kinderen toe. “Een kind is zich pas na week X bewust dus mag tot dan gedood worden.”
De keuze voor abortus heeft nu dan ook eens niets te maken met survival of the fittest he.
Oud 11 januari 2021, 13:00   #595
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De keuze voor abortus heeft nu dan ook eens niets te maken met survival of the fittest he.
Sociaal Darwinisme is wel wat ruimer dan surivival of the fittest toepassen.
Wist u dat ze sociaal Darwinisme uit de schoolboeken moesten halen wegens white supremacy en te racistisch?
Oud 11 januari 2021, 13:05   #596
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Het is ook niet zo dat bij een abortus, de keuze iets is als in: "Wat gaan we vandaag eens doen? Even kijken ... ah hier, een abortus. Hmmm, dat lijkt me iets interessant ..."

Doorgaans is een abortus geen keuze, maar een antwoord/oplossing.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 13:56   #597
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Sociaal Darwinisme is wel wat ruimer dan surivival of the fittest toepassen.
Wist u dat ze sociaal Darwinisme uit de schoolboeken moesten halen wegens white supremacy en te racistisch?
Hoe rijmt u sociaal darwinisme met christelijke naastenliefde? Wat morele acrobatie betreft zijn religiootjes onovertroffen.
Oud 11 januari 2021, 13:59   #598
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe rijmt u sociaal darwinisme met christelijke naastenliefde? Wat morele acrobatie betreft zijn religiootjes onovertroffen.
Ik rijm ze helemaal niet.
Wat ik zeg is dat het fout is wegens immoreel.

Stop eens met woorden in mijn mond te leggen beste man. Dat is nu al de derde keer in dit onderwerp alleen.
Oud 12 januari 2021, 16:59   #599
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dring nergens mijn mening op. Ik verdedig ze en onderbouwde deze met bronnen die je bewust negeerde.
Ik zei niet dat u voor moord bent, maar het doden van baby's. Corona doodt ook. Als u 50 miljoen onschuldige doden per jaar kan weg relativeren, dwing mijn naasten en mij dan geen vaccinatiebeleid op.

Ik moet just niets.
U doet niet anders dan allerlei termen door mekaar smijten en bewust op verkeerde benen zetten.
Abortus is geen moord, ook al vindt u val wel, gebruik de termen correct.
Een foetus is geen baby en omgekeerd, gebruik de termen eens correct!
Niemand dwingt u tot een vaccinatie, stop eens met dat drama gehalte en leer wat redeneren!
U onderbouwt nergens, tenzij iedere schimmige bewering op internet waar u naar verwijst een openbaring is
U moet niets maar wij ook niet, stop eens met dat pseudo wetenschappelijk gedram en religieuze nonsens.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 17:09   #600
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U doet niet anders dan allerlei termen door mekaar smijten en bewust op verkeerde benen zetten.
Abortus is geen moord, ook al vindt u val wel, gebruik de termen correct.
Een foetus is geen baby en omgekeerd, gebruik de termen eens correct!
Niemand dwingt u tot een vaccinatie, stop eens met dat drama gehalte en leer wat redeneren!
U onderbouwt nergens, tenzij iedere schimmige bewering op internet waar u naar verwijst een openbaring is
U moet niets maar wij ook niet, stop eens met dat pseudo wetenschappelijk gedram en religieuze nonsens.
Dit is wat ik zei:
Citaat:
Ja. Maar jij kan doden niet als argument gebruiken omdat je mensen al van in de baarmoeder wilt doden.

En ik vind het alsnog moord, maar ik sprak in uw taal en jij verdraaide dat, niet ik. Een foetus is evenzeer een baby en kind. Ik heb geen “wet” of ander boekske nodig mij anders te leren. Ik heb nergens de Bijbel in dit onderwerp gebruikt. U heeft mij wel veel aangesproken op mijn geloof, maar ik kan me niet herinneren dat ik u persoonlijk raakte. Wel ben ik hard tegen uw overtuigingen ingegaan.

U haalde de wet aan als argument, ik deelde een rechtszaak waardoor de termijn naar 8 weken verlaagd werd. Het was een proces van uren. Wellicht keek u niet eens omdat u van mening blijft dat abortus een “zelfbeschikkingsrecht” is. Ik wil adoptierechten uitbreiden en alleenstaande moeders meer kans op bijstand geven.

Een ongewenste zwangerschap in deze eeuw is echt wel lompigheid en zulk gedrag moeten we niet stimuleren door abortus een standaardprocedure te maken. Een ongeboren mens blijft ook een mens en diens rechten wil ik beter gewaarborgd zien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be