Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2021, 17:06   #201
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ingebeelde godheden en de geschriften daaruit voortvloeiend hebben geen nut in een moderne maatschappij.
Maar krijgen er helaas terug steeds meer grip op.
Oud 11 januari 2021, 17:09   #202
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Met 'theocratie van u' bedoelde ik uiteraard een christelijke theocratie.

U betreurt kennelijk het ten onder gaan van de ene theocratie omdat er een andere theocratie in de plaats dreigt te komen.

Ik ben niet bereid om het risico op een theocratie (de islam) te proberen vermijden door een andere theocratie (een christelijke) te omarmen. Voor mij zijn beide immers verwerpelijk.
Ik kan niet ontkennen dat ik heimwee heb naar wat vroeger was.
Zelfs al omarmt u christendom, dat gaat de toekomst er niet op veranderen.
De dobbelsteen is reeds gerold toen men God eruit stampte en kinderen hervormde op een artificiële identiteit.
Oud 11 januari 2021, 18:07   #203
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is dat relevant?
Voor Hem zijn we gelijk.
Uiteraard is dat relevant, de betekenis van woorden is heel relevant.

Zeker als je probeert te communiceren.
Oud 11 januari 2021, 18:12   #204
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En het zal geen stand houden. Uw grootsteden ben je al verloren en onderwijs paste zich erop aan, onder dwang.
Denk je dat maatschappelijke chaos enkel van deze tijd is. De mensheid heeft al veel erger doorstaan. Zelfs toen christendom op haar piek was. Fearmongering, daar ga je mij niet mee hebben hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:13   #205
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Opperwezens bestaan niet. Ze zijn het resultaat van de onbegrensde fantasie van dogmatische onheilspredikers.
"God" werd door de mens gecreëerd om de medemens bang te maken en te onderdrukken.
Dat bedoel ik dus met de domme variant van atheisme.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:17   #206
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Denk je dat maatschappelijke chaos enkel van deze tijd is. De mensheid heeft al veel erger doorstaan. Zelfs toen christendom op haar piek was. Fearmongering, daar ga je mij niet mee hebben hoor.
Deze generatie is toch ongezien vergeleken met alle generaties daarvoor. De hele wereld staat hier binnen en verandert ons van binnen uit.
Dat is dat feminisme te danken.
Oud 11 januari 2021, 18:18   #207
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard is dat relevant, de betekenis van woorden is heel relevant.

Zeker als je probeert te communiceren.
Ja maar als jij 1 en 1 als 2 optelt en mensen maken er 3 van, is dat niet uw communicatie maar onbegrip van de ander.
Oud 11 januari 2021, 18:23   #208
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
... echter in dienst van een mens die over zichzelf steeds dommer wordt.
Heel mooi uitgedrukt. Hier kom ik na het eten op terug
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:26   #209
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat een vrouw meer beïnvloedbaar is voor de zonde dan de man. Zie wat ze van Europa maakten door mee te regeren als voorbeeld.
Geloof je dat nu zelf...
Het is de fout van de vrouw dat alles in versneld tempo achteruit gaat???

Het blijkt dat, voor het geschrift en dus ook de gekende geschiedenis werd uitgevonden, de vrouwen eeuwen en eeuwenlang in vrede over de aarde geregeerd hebben totdat de mannen hun juk afwierpen en in enkele honderden jaren tijd de hele samenleving, in hun kinderlijke onwetendheid, op de rand van de afgrond brachten...

We spreken altijd over de emancipatie van de vrouw, terwijl het echte probleem, en dat kun je ook uit de bijbel halen, het feit is dat de man, de zoon eindelijk vader moet worden en zijn puberteit achter zich moet laten...

Maar ja, zulke overgangen gebeuren meestal niet op vreedzame wijze...
Ik veronderstel dat alleen het tot het uiterste gaan van het verkeerde de mensen eindelijk de ogen zal openen..
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:28   #210
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan niet ontkennen dat ik heimwee heb naar wat vroeger was.
Zelfs al omarmt u christendom, dat gaat de toekomst er niet op veranderen.
De dobbelsteen is reeds gerold toen men God eruit stampte en kinderen hervormde op een artificiële identiteit.
Als het toch allemaal onomkeerbaar zou zijn (uw mening, niet de mijne), waarom ons dan nog druk maken?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:28   #211
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrouwen zijn geen opperwezens Zipper, je hebt geen God nodig om in te zien dat feministen de vorige wetten omzeilden zichzelf iets toe te eigenen wat ze democratisch nooit hadden bekomen. “Positieve discriminatie.”
En de vorige wetten kwamen van waar??? Van God, zoals onze mannen ons willen wijs maken...???
Oud 11 januari 2021, 18:31   #212
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze generatie is toch ongezien vergeleken met alle generaties daarvoor. De hele wereld staat hier binnen en verandert ons van binnen uit.

Man, man, man, eeuwenlange mannelijke verdrukking en dan hier komen vertellen dat het zichzelf bevrijden van de vrouw uit die door mannen gedomineerde oorlogszuchtige wereld de oorzaak van de huidige elende is...
Hoeveel doden zijn er weer gevallen tijdens WOI en WOII...
Ook het vrouwen werk???
Oud 11 januari 2021, 18:33   #213
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, en de generatie van uw overgrootouders was ook zeer geschokt over a die zondige rock 'n roll muziek en hoe Elvis met zijn knieen stond te wiebelen en die mini-rokjes! Holala!

Iedere generatie schijnt precies een trauma te moeten meemaken hoe de aankomende generaties zich aan het gedragen zijn. Binnen 50 of 60 jaar zal een bejaarde transgender geschokt zijn over de laatste nieuwigheden van de piepjongen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:35   #214
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Geloof je dat nu zelf...
Het is de fout van de vrouw dat alles in versneld tempo achteruit gaat???

Het blijkt dat, voor het geschrift en dus ook de gekende geschiedenis werd uitgevonden, de vrouwen eeuwen en eeuwenlang in vrede over de aarde geregeerd hebben totdat de mannen hun juk afwierpen en in enkele honderden jaren tijd de hele samenleving, in hun kinderlijke onwetendheid, op de rand van de afgrond brachten...

We spreken altijd over de emancipatie van de vrouw, terwijl het echte probleem, en dat kun je ook uit de bijbel halen, het feit is dat de man, de zoon eindelijk vader moet worden en zijn puberteit achter zich moet laten...

Maar ja, zulke overgangen gebeuren meestal niet op vreedzame wijze...
Ik veronderstel dat alleen het tot het uiterste gaan van het verkeerde de mensen eindelijk de ogen zal openen..
Ik geloof dat de Bijbel van kaft tot kaft de absolute en enige autoriteit over mijn leven is. Natuurlijk was er veel gaande voor de Heilige Bijbel, maar Mozes nam die kennis mee en pende ze neer in Genesis.

Ook vandaag kunnen vele vrouwen enkel politiek meedoen door ons ten onrechte van discriminatie te beschuldigen. Door die positie in te nemen discrimineren ze mannen. Als je alles evenwichtig gaat verdelen, is dat niet democratisch. Als vrouwen meer voorkeurstemmen krijgen heb je een beleid met meer vrouwen, als mannen meer voorkeurstemmen krijgen heb je een beleid met meer mannen.

Een vrouw hoeft zich niet te emanciperen maar reinigen van de zonde door mannen te baren. (Dit laatste is wel satire)
Oud 11 januari 2021, 18:35   #215
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Get woke, go broke: https://twitter.com/VTMNIEUWS/status...79061984346113
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:43   #216
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat de Bijbel van kaft tot kaft de absolute en enige autoriteit over mijn leven is. Natuurlijk was er veel gaande voor de Heilige Bijbel, maar Mozes nam die kennis mee en pende ze neer in Genesis.

Ook vandaag kunnen vele vrouwen enkel politiek meedoen door ons ten onrechte van discriminatie te beschuldigen. Door die positie in te nemen discrimineren ze mannen. Als je alles evenwichtig gaat verdelen, is dat niet democratisch. Als vrouwen meer voorkeurstemmen krijgen heb je een beleid met meer vrouwen, als mannen meer voorkeurstemmen krijgen heb je een beleid met meer mannen.

Een vrouw hoeft zich niet te emanciperen maar reinigen van de zonde door mannen te baren. (Dit laatste is wel satire)
Weet je mijn moeder is na de geboorte van haar jongste kind nog, samen met mijn oudere zuster die het mij later verteld heeft naar de kerk geweest en alvorens ze opnieuw in de Christelijke gemeenschap werd aangenomen en opnieuw recht had op de heilige communie, moest ze zichzelf zuiveren door de kerk binnen te gaan en aan het zijaltaar van Maria wat gebeden te gaan opzeggen; terug buiten te gaan en terug tot zeven keer toe hetzelfde toneel te herhalen...
Want zij moest zich zuiveren van de zonde van onkuisheid, want zij had de liefde bedreven met mijn vader...
En de man, die overal zijn lul insteekt... die man moest niet gezuiverd worden???
Ga elders jouw mannen-evangelie vertellen...
Als er iets predikt tegen het mogelijke bestaan van een God, een opperwezen, dan is het wel zulke laag bij de grondse onnozeliteiten...
Oud 11 januari 2021, 18:45   #217
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je mijn moeder is na de geboorte van haar jongste kind nog, samen met mijn oudere zuster die het mij later verteld heeft naar de kerk geweest en alvorens ze opnieuw in de Christelijke gemeenschap werd aangenomen en opnieuw recht had op de heilige communie, moest ze zichzelf zuiveren door de kerk binnen te gaan en aan het zijaltaar van Maria wat gebeden te gaan opzeggen; terug buiten te gaan en terug tot zeven keer toe hetzelfde toneel te herhalen...
Want zij moest zich zuiveren van de zonde van onkuisheid, want zij had de liefde bedreven met mijn vader...
En de man, die overal zijn lul insteekt... die man moest niet gezuiverd worden???
Als er iets predikt tegen het mogelijke bestaan van een God, een opperwezen, dan is het wel zulke laag bij de grondse onnozeliteiten...

Dat is inderdaad een gemeenschappelijke factor bij al die achterlijke Abrahamistische godsdiensten: de minderwaardigheid van de vrouw.
Oud 11 januari 2021, 18:51   #218
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is inderdaad een gemeenschappelijke factor bij al die achterlijke Abrahamistische godsdiensten: de minderwaardigheid van de vrouw.
Als het bij die achterlijke Abrahamistische godsdiensten zou blijven...
Oud 11 januari 2021, 18:53   #219
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het bij die achterlijke Abrahamistische godsdiensten zou blijven...
Tja, je spreekt dan al over de meerderheid van de wereldbevolking hé.
Oud 11 januari 2021, 18:53   #220
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een christen bidt niet tot Maria maar Christus. De man is ook zondig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be