Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2021, 08:51   #8821
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc;9571871[B
]Doodgewoon wat ontspanning voor die mensen[b][b]
...

Iemand die we kennen is tijdelijk werkloos, en daarom gaat ze nu als vrijwilliger in een wzc helpen. Recent hebben ze haar gevraagd om de bingo-avond te leiden. Afgezien van de mijter en baard is dat exact dezelfde situatie als in Mol...
Dat is het.
Al de rest is praat voor de vaak.

Laatst gewijzigd door Boduo : 11 januari 2021 om 08:52.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 09:18   #8822
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nu ga je toch wel flink uit de bocht. Als iedereen die klaagt over vermoeidheid of slaapstoornissen er maar een einde aan zou maken, dan is de overbevolking morgen opgelost...
Het argument werd gebruikt om te stellen dat covid een verschrikkelijke ziekte was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 09:22   #8823
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

"De grote vraag is, waarom de regering doorgaat met dit zinloze coronabeleid?" , aldus dr Jannes Koetsier. Een gedegen samenvatting, die kort en bondig de situatie schetst.

https://bpoc2020.nl/pdf/Jannes%20Koetsier.pdf
Oud 11 januari 2021, 10:29   #8824
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
"De grote vraag is, waarom de regering doorgaat met dit zinloze coronabeleid?" , aldus dr Jannes Koetsier. Een gedegen samenvatting, die kort en bondig de situatie schetst.

Juist.

Gewoon juist.

Er is maar 1 puntje waar ik het gevaarlijk vind om het in te sluiten, want bij zo een brieven mag men vooral niet de minste fout maken om niet weggezet te worden als een zeveraar: hij had niet moeten beginnen over die PCR testen. Dat is een "Annemans doen".
Oud 11 januari 2021, 10:42   #8825
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist.

Gewoon juist.

Er is maar 1 puntje waar ik het gevaarlijk vind om het in te sluiten, want bij zo een brieven mag men vooral niet de minste fout maken om niet weggezet te worden als een zeveraar: hij had niet moeten beginnen over die PCR testen. Dat is een "Annemans doen".
Alweer een bestaand antiviraal middel dat helpt tegen covid-19.

https://www.precisionvaccinations.co...2801-antiviral
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 11:21   #8826
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Alweer een bestaand antiviraal middel dat helpt tegen covid-19.

https://www.precisionvaccinations.co...2801-antiviral
Heeft veel kans om furore te maken: nieuw, duur en enkel op dieren getest
Oud 11 januari 2021, 15:12   #8827
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht

Die dokter vat het heel goed samen en vooral de bold punten zijn cruciaal om verder uitgezocht te worden door een onafhankelijke commissie:

“Mijn conclusies overziend is natuurlijk de grote vraag waarom gaat de regering door met dit zinloze beleid en waarom zijn zelfs de linkse partijen niet kritisch terwijl hun kiezers, ‘gewone werknemers, middenstanders, de zwakkeren in de samenleving’ de komende jaren het geld moeten op brengen dat nu verspild wordt aan zinloos corona beleid.

Ik heb het antwoord op die vraag niet maar wil tot slot wel enkele opmerkingen maken.
+ Er is sprake van een zorg-capaciteit-crisis waarvan corona de schuld krijgt.
+ Preventie-advies met zinvolle supplementen (Vit-C-D en zink) wordt niet gegeven.
+ Er heerst een ‘virologen-dogma’ dat luchtweg-virussen altijd bestreden moeten worden.
+ Dat ‘virologen-dogma’ behoeft fundamenteel onderzoek over de rol van virussen in de natuur.
+ Overheid en de reguliere media communiceren eenzijdig met vooral het voeden van angst.
+ Kennelijk moet er kost wat kost gevaccineerd worden.
+ De ellende voor vele gezinnen is groot en de kosten van het corona-beleid zijn extreem hoog.
+ Nu voortschrijdend inzicht tonen is kennelijk zeer bedreigend voor beleidsverantwoordelijken.

Ipv voortschrijdend inzicht, houden onze ‘experts’ vast aan een theoretisch besmettingsmodel, waarvan het vooropgestelde dodental foutief opgesteld is.
Maar los van de oorzaak van de niet door enige wetenschappelijke onderbouwing gesteunde Dwangmaatregelen, vond ik deze opmerking over de mogelijke toepassingen van Ivermectine pupilvergrotend:

”Er zijn hoogst waarschijnlijk dus meerdere effectieve medicaties mogelijk voor vroegtijdige behandeling van covid-patiënten. Helaas wordt dergelijke therapie wereldwijd tegengewerkt.”

Een onderzoek naar een motief om wereldwijd honderdduizenden/miljoenen Covid-patiënten niét te helpen, terwijl er ondertussen een medicijn met positieve onderzoeksresultaten bestaat, dringt zich op.
Bijltjesdag voor de charlatans WHO en alle kwakzalvers Ordes van Geneesheren, dat zit er aan te komen.
Oud 11 januari 2021, 15:40   #8828
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Die dokter vat het heel goed samen en vooral de bold punten zijn cruciaal om verder uitgezocht te worden door een onafhankelijke commissie:

“Mijn conclusies overziend is natuurlijk de grote vraag waarom gaat de regering door met dit zinloze beleid en waarom zijn zelfs de linkse partijen niet kritisch terwijl hun kiezers, ‘gewone werknemers, middenstanders, de zwakkeren in de samenleving’ de komende jaren het geld moeten op brengen dat nu verspild wordt aan zinloos corona beleid.

Ik heb het antwoord op die vraag niet maar wil tot slot wel enkele opmerkingen maken.
+ Er is sprake van een zorg-capaciteit-crisis waarvan corona de schuld krijgt.
+ Preventie-advies met zinvolle supplementen (Vit-C-D en zink) wordt niet gegeven.
+ Er heerst een ‘virologen-dogma’ dat luchtweg-virussen altijd bestreden moeten worden.
+ Dat ‘virologen-dogma’ behoeft fundamenteel onderzoek over de rol van virussen in de natuur.
+ Overheid en de reguliere media communiceren eenzijdig met vooral het voeden van angst.
+ Kennelijk moet er kost wat kost gevaccineerd worden.
+ De ellende voor vele gezinnen is groot en de kosten van het corona-beleid zijn extreem hoog.
+ Nu voortschrijdend inzicht tonen is kennelijk zeer bedreigend voor beleidsverantwoordelijken.

Ipv voortschrijdend inzicht, houden onze ‘experts’ vast aan een theoretisch besmettingsmodel, waarvan het vooropgestelde dodental foutief opgesteld is.
Maar los van de oorzaak van de niet door enige wetenschappelijke onderbouwing gesteunde Dwangmaatregelen, vond ik deze opmerking over de mogelijke toepassingen van Ivermectine pupilvergrotend:

”Er zijn hoogst waarschijnlijk dus meerdere effectieve medicaties mogelijk voor vroegtijdige behandeling van covid-patiënten. Helaas wordt dergelijke therapie wereldwijd tegengewerkt.”

Een onderzoek naar een motief om wereldwijd honderdduizenden/miljoenen Covid-patiënten niét te helpen, terwijl er ondertussen een medicijn met positieve onderzoeksresultaten bestaat, dringt zich op.
Bijltjesdag voor de charlatans WHO en alle kwakzalvers Ordes van Geneesheren, dat zit er aan te komen.
Goed he. Wat mij schrik aanjaagt, is dat ik inderdaad niet zie hoe die bijltjesdag vermijdelijk zal zijn eens het stof gaat liggen, en het is niet mogelijk dat zij dat niet beseffen. Dat laat mij vrezen dat ze heel goed weten hoe te vermijden dat er ooit zelfs nog maar sprake kan zijn van bijltjesdag.

Met andere woorden, behalve een totale dictatuur zie ik voor die mensen geen uitweg. Aangezien ze nogal zelfzeker lijken te zijn, laat mij dat het ergste vrezen voor wat ons te wachten staat. De ingrepen in de maatschappij om bijltjesdag te vermijden zouden immers gigantisch drastisch moeten zijn. Zoals de maatregelen nu.
Oud 11 januari 2021, 16:03   #8829
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Goed he. Wat mij schrik aanjaagt, is dat ik inderdaad niet zie hoe die bijltjesdag vermijdelijk zal zijn eens het stof gaat liggen, en het is niet mogelijk dat zij dat niet beseffen. Dat laat mij vrezen dat ze heel goed weten hoe te vermijden dat er ooit zelfs nog maar sprake kan zijn van bijltjesdag.

Met andere woorden, behalve een totale dictatuur zie ik voor die mensen geen uitweg. Aangezien ze nogal zelfzeker lijken te zijn, laat mij dat het ergste vrezen voor wat ons te wachten staat. De ingrepen in de maatschappij om bijltjesdag te vermijden zouden immers gigantisch drastisch moeten zijn. Zoals de maatregelen nu.
Ik vraag me ook af waarom de kwakzalvers het (nog) niet in hun broek doen, wat je veronderstelling 'dat ze heel goed weten hoe te vermijden' zou kunnen aantonen.
Het kan best dat er nog ergens verborgen factoren zijn, die we niet kennen en waardoor die pipo's hun rampscenario blijven volhouden.
Die x-factor zal dan toch van een heel straf kaliber moeten zijn, om hun misdadige nalatigheid mbt de niet-onderbouwde maatregelen en het niet-gebruik van Ivermectine te rechtvaardigen.

Ofwel zijn het allemaal idioten die werkelijk 'denken dat ze goed doen' ofwel hebben ze allemaal boter op hun kop.
Ik kan me echter van geen van beide situaties iets realistisch voorstellen.
Oud 11 januari 2021, 16:09   #8830
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met mijn aluminium hoedje op, vermoed ik dat uw vrees terecht is.

En dat is eigenlijk niet zo een prettig gedacht..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 16:27   #8831
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het argument werd gebruikt om te stellen dat covid een verschrikkelijke ziekte was.
Terwijl de beste remedie misschien wel is om massaal onder de zonnebank te gaan liggen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 16:29   #8832
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me ook af waarom de kwakzalvers het (nog) niet in hun broek doen, wat je veronderstelling 'dat ze heel goed weten hoe te vermijden' zou kunnen aantonen.
Het kan best dat er nog ergens verborgen factoren zijn, die we niet kennen en waardoor die pipo's hun rampscenario blijven volhouden.
Die x-factor zal dan toch van een heel straf kaliber moeten zijn, om hun misdadige nalatigheid mbt de niet-onderbouwde maatregelen en het niet-gebruik van Ivermectine te rechtvaardigen.

Ofwel zijn het allemaal idioten die werkelijk 'denken dat ze goed doen' ofwel hebben ze allemaal boter op hun kop.
Ik kan me echter van geen van beide situaties iets realistisch voorstellen.
Inderdaad. Nu maar hopen dat ze echt zo idioot zijn als ze zich voordoen he. Er is ergens hoop hiervoor. Hun zelfingenomenheid dat ons erin getuind heeft, zal ons misschien ook redden

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2021 om 16:30.
Oud 11 januari 2021, 16:30   #8833
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft veel kans om furore te maken: nieuw, duur en enkel op dieren getest
En nochtans is de beste remedie simpel.

Naam: istockphoto-518755109-612x612.jpg
Bekeken: 2129
Grootte: 41,5 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 16:49   #8834
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Bijlage 113643
Het zal helpen, ja. Veel niet, maar het helpt. Je kan het ook in flesjes kopen natuurlijk.
Oud 11 januari 2021, 17:40   #8835
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Bijlage 113643
Wanneer gaan de zonnebankcentra terug open in ons land ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 17:43   #8836
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Nu maar hopen dat ze echt zo idioot zijn als ze zich voordoen he. Er is ergens hoop hiervoor. Hun zelfingenomenheid dat ons erin getuind heeft, zal ons misschien ook redden
Effen wachten tot er iemand helemaal doordraait en er een of meer van onze superhelden het ziekenhuis in klopt.

Laatst gewijzigd door sbe4kdr : 11 januari 2021 om 17:56.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 17:59   #8837
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

uit een link uit een andere draad:

Citaat:
Er was echter tot nu toe niet gekeken naar de maatschappelijke kosten en baten van het beleid dat tot dusver in Nederland is gevoerd. Dat is nu veranderd. In de laatste uitgave van ESB zijn twee maatschappelijke kosten-batenanalyses (MKBA's) opgenomen.
Citaat:
De conclusie over de eerste lockdown is dat de baten hoger waren dan de kosten en de lockdown dus de juiste beslissing was. De onzekerheid en de beperkte kennis over het virus die er toen was, waren doorslaggevend in deze kostenbatenafweging. Met de hoge schattingen van de sterftekans en de potentiële zorglast in maart was een lockdown terecht, volgens Kolen.
Citaat:
Maar dat verandert in de loop van het jaar. Naarmate er meer kennis komt over het verloop van het aantal besmettingen en de ziekte frequentie en ziekte verloop blijkt dat de sterftekans en de zorglast per aantal infecties steeds lager wordt. Het saldo van een nieuwe lockdown wordt dan negatief. De kosten nemen dan steeds verder toe terwijl de baten dalen, enerzijds omdat je overlijdens slechts uitstelt en anderzijds omdat de baten lager uitkomen door de lagere mortaliteit en morbiditeit.
Citaat:
Om de samenleving voor langere tijd grotendeels op slot te doen tot er een vaccin is, is geen optie. De kosten op de lange termijn zijn veel groter dan de baten, en staan mogelijk helemaal niet in verhouding. De kans op economische trendbreuken met exceptioneel veel schade neemt toe.”
Citaat:
Omdat de lockdowns in Nederland tot massaal maar gering welzijnsverlies leiden bij alle Nederlanders, ook kinderen, en de baten neerslaan bij een relatief kleine groep mensen die veelal in de laatste levensfase zijn, is het saldo van deze MKBA negatief. De conclusie van Frijters:

“De lockdowns gingen in tegen het tot dan toe geldende advies van epidemiologen (Inglesby et al., 2006; Kulldorff, 2020) en de WHO (2019) om naar groepsimmuniteit te streven bij ziektes die zo wijdverspreid zijn dat ze als pandemie gelden.

Het mogelijke voordeel van lockdowns – dat ze de ziekenhuizen meer tijd geven om zo’n golf te bestrijden – werd pas in 2020 voor het eerst algemeen genoemd.
Citaat:
“Laat degenen die het minste last van corona hebben ziek worden, zodat zij die het meeste last ervan hebben minder kans lopen om te worden aangestoken. In deze visie leiden lockdowns tot uitstel van een algemene immuniteit, met kwalijke economische en sociale gevolgen van dien.
Citaat:
Het is namelijk het beleid dat we de laatste vijftig jaar wat betreft nagenoeg alle andere infectieziektes hebben gevoerd, inclusief gevaarlijkere virusgolven dan de huidige. Het is ook het beleid zoals aanbevolen en voorbereid in de vroegere draaiboeken waarin men probeert het beste ervan te maken, ondanks overvolle ziekenhuizen en dergelijke, zoals dat ook het geval was bij de griepgolf in de winter van 2018.

Het alternatief is ‘doormodderen tot er een vaccin is’, en dat betekent dan steeds terugkerende coronagolven die tijdelijk door lockdowns worden tegengehouden (we hebben nu al de tweede golf in zes maanden!).
het lezen waard:
https://esb.nu/blog/20061597/rekenen...m_content=blog

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 11 januari 2021 om 18:02.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:26   #8838
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 19:43   #8839
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hoe bedoel je?
Dat het scenario van de lockdown/maatregelen als dusdanig veel gaten bevat, dat zelfs de lockdownfanaten van deze wereld gaan begrijpen dat ze droog gepakt zijn geweest ?
De opzettelijke nalatigheid (zelfingenomenheid?) van alle medische instanties, om volop verkrijgbare medicijnen met positieve onderzoeksresultaten vooral niét te testen op hun werkzaamheid, in afwachting van het vaccin en heeft daardoor talloze levens en permanent zieken gekost.
De afwezigheid van zelfs enige intentie daartoe is derhalve bezwarend genoeg, om dat eens voor een rechtbank te komen uitleggen.
Oud 11 januari 2021, 22:39   #8840
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het scenario van de lockdown/maatregelen als dusdanig veel gaten bevat, dat zelfs de lockdownfanaten van deze wereld gaan begrijpen dat ze droog gepakt zijn geweest ?
De opzettelijke nalatigheid (zelfingenomenheid?) van alle medische instanties, om volop verkrijgbare medicijnen met positieve onderzoeksresultaten vooral niét te testen op hun werkzaamheid, in afwachting van het vaccin en heeft daardoor talloze levens en permanent zieken gekost.
De afwezigheid van zelfs enige intentie daartoe is derhalve bezwarend genoeg, om dat eens voor een rechtbank te komen uitleggen.
Ik hoop het, dat het duidelijk wordt, niet om die mensen achter de tralies te krijgen, maar opdat het volk de crisis die nadien komt niet als 'een gevolg van corona' zal beleven en aanvaarden om zich dan neer te leggen bij de reddersrol van 'internationale organisaties' die (verder) de politiek kapen.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be