Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2020, 10:23   #101
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Is dat oude koeien uit de gracht halen die Kucam?

Is de mensennhandel intussen al gestopt, nee dus, in tegendeel.

Ik dacht het niet dus zijn er andere spelers aan het werk.

Was héél die zaak een omweg om anderen de kans te geven de mensensmokkel gewoon verder te zetten en er bakken geld met te verdienen?¿

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 december 2020 om 10:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 10:33   #102
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Meer nog. Die vent wordt te pas en (nog meer) te onpas weer opgevoerd in de media om zijn mening over iets te geven. Om te braken.
Het is geen N-VA-er dus wordt alles niet alleen met de mantel der liefde bedekt maar wordt de man ook nog gewaardeerd voor zijn doorzicht en ervaring in politiek.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 10:38   #103
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is dat oude koeien uit de gracht halen die Kucam?

Is de mensennhandel intussen al gestopt, nee dus, in tegendeel.

Ik dacht het niet dus zijn er andere spelers aan het werk.

Was héél die zaak een omweg om anderen de kans te geven de mensensmokkel gewoon verder te zetten en er bakken geld met te verdienen?¿
Ik heb vaag iets gehoord dat een zekere MAHDI ( Asiel en NAT; Loterij) er een hoop is gaan halen????Klopt dat of is dat Fake News??
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 10:48   #104
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik heb vaag iets gehoord dat een zekere MAHDI ( Asiel en NAT; Loterij) er een hoop is gaan halen????Klopt dat of is dat Fake News??
Ik zou er echt niet van verschieten dat het zo was want véél vertrouwen straalt die echt niet uit.

Of zou het ...

Mahdi maakt website tegen fake news: "Asielzoekers denken dat ze hier een Porsche krijgen"

Ik denk dat ze die héééééél wat anders wijsmaken dan het krijgen van een Porsche.

p.s.

Zijn werk?

Asielzoekers die zich online aanmelden, moeten meteen opvang krijgen. Ngo’s halen gelijk voor de rechter.

Er zijn ook mensen die met de blijvende toeloop van asielzoekers niet echt meer met kunnen lachen.

Uit de bovenstaande site tekst:

Citaat:
“Het is niet aan rechters, maar aan de kiezers en de verkozen politici om het beleid te bepalen”, besluit Van Langenhove dan ook. “Helaas gaat staatssecretaris voor Asiel en Migratie Sammy Mahdi (CD&V) niet in beroep tegen de rechtelijke beslissing. Zijn beloftes rond een kordaat asielbeleid blijken nu al basisloze stoerdoenerij te zijn. Déj?* vu.”
Ik vind dat het al meer dan welletjes geweest is dat de EU maar blijft ontvangen.

Dit heeft niets meer te maken met mensen die het moeilijk hebben en die uit andere contreien komen maar met omvolking het Paard van Troje ten top.

En dan nog durven zeggen dat ze honger hebben al die zware sterke lange gespierde mannen, dat zijn legers geen asielzoekers.

Ik dacht eerst nog dat ik het verkeerd zie maar toch zoals het er tegenwoordig aan toe gaat ... het blijven ontvangen?????

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 december 2020 om 11:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 11:31   #105
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het is geen N-VA-er dus wordt alles niet alleen met de mantel der liefde bedekt maar wordt de man ook nog gewaardeerd voor zijn doorzicht en ervaring in politiek.
Zijn ervaring met de politiek is in ieder geval dat als je deelt je veel geld mag verdienen met gelijk wat, zo ken ik het sinds heugenis.
Oud 9 december 2020, 11:38   #106
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Wat is er hier eigenlijk aan de hand? Ik lees iets van de tweede procesdag en dan niks meer.
Oud 9 december 2020, 11:40   #107
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat is er hier eigenlijk aan de hand? Ik lees iets van de tweede procesdag en dan niks meer.
Waar zit links nu??? Krijgen ze op hun gat???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 12:04   #108
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waar zit links nu??? Krijgen ze op hun gat???
Kucam heeft 8 jaar bak gekregen.

Citaat:
Melikan Kucam (N-VA) veroordeeld tot 8 jaar cel voor mensensmokkel en corruptie
De Mechelse politicus Melikan Kucam (N-VA) wordt veroordeeld tot 8 jaar cel. Hij krijgt ook een boete van 696.000 euro. Zijn 23-jarige zoon Emanuël krijgt vier jaar cel. Zijn vrouw Birsen Yaramis (41) is veroordeeld tot een straf van 40 maanden. Melikan Kucam (46) had onder voormalig staatssecretaris van Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) lijsten samengesteld van 246 christelijke vluchtelingen uit Syrië die in aanmerking kwamen voor een humanitair visum. Die vluchtelingen moesten volgens de rechter tussen 2.150 en 7.500 euro betalen voor zo’n plaatsje op de lijst terwijl de procedure eigenlijk gratis was.

Patrick Lefelon 12-01-21, 11:52 Laatste update: 11:54
De rechtbank oordeelt dat Melikan Kucam schuldig aan mensensmokkel, passieve omkoping en leiderschap van een criminele organisatie.

De rechtbank stelt: “Als initiatiefnemer maakt Melikan Kucam zich schuldig aan passieve omkoping omdat hij de vaak kwetsbare vluchtelingen liet betalen voor een plaats op de lijst voor humanitaire visa. Kandidaten die niet van plan waren in België asiel aan te vragen, hoewel dat wettelijk verplicht was, moesten meer betalen. Daardoor maakte Kucam zich schuldig aan mensensmokkel. De uitleg die Kucam gaf aan zijn manier van werken en het vinden van 390.000 euro in de kluis is ongeloofwaardig.

De rechtbank tilt zwaar aan de grote druk die uitging van Kucam en zijn Assyrische gemeenschap op de kandidaten nadat Kucam was gearresteerd. Een poging tot afpersing van één kandidaat die weigerde te betalen, is bewezen.

Volgens de rechtbank heeft het gezin Kucam 522.500 euro verdiend aan de mensensmokkel. Dat bedrag wordt verbeurd verklaard.

Het Openbaar Ministerie had tegen Melikan Kucam 10 jaar cel gevorderd en een boete van 1,9 miljoen euro. Voor de zoon Emanuël (23) en echtgenote Birsen Y. (41) vorderde de procureur respectievelijk 6 en 5 jaar cel.

De aanzet tot de humanitaire visa begint in 2017. Tijdens een paasviering van de Assyrische gemeenschap in Mechelen kondigde toenmalig staatssecretaris van Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) aan dat familieleden uit Syrië over konden komen naar België onder dekking van een humanitair visum. Partijgenoot Melikan Kucam was initiatiefnemer van dit project en werd door Francken ook aangesteld als verantwoordelijke en contactpersoon binnen de Assyrische gemeenschap van Mechelen.
Daarop zou Kucam lijsten opstellen van mensen die in aanmerking kwamen voor een dergelijk visum. Het parket acht bewezen dat Kucam misbruik maakte van zijn invloedrijke positie in de Assyrische gemeenschap om zeer hoge bedragen aan te rekenen aan wie een plaatsje op de lijsten wilde. Die bedragen konden variëren tussen de 2.150 en 7.500 euro. En dat terwijl de aanvraagprocedure, afgezien van een administratieve kost van 350 euro, volkomen gratis was.

Melikan Kucam kwam uiteindelijk tot een lijst van 293 kandidaten, waarvan 246 er uiteindelijk een humanitair visum kregen van de Dienst Vreemdelingenzaken. Van die 246 mensen hebben er zo’n 96 zich nooit aangemeld voor een asielaanvraag in België. Dat was nochtans een van de voorwaarden van zo’n humanitair visum. Ze waren enkel geldig binnen België en lieten niet toe dat de vluchtelingen zouden doorreizen naar andere Europese landen.

Politiek complot
Melikan Kucam hield op het proces vol dat hij onschuldig is en dat de beschuldigingen van het parket onjuist zijn. “Ik heb nooit iemand bedrogen, geld afgepakt of afgeperst. Wat men hier allemaal vertelt, berust op jaloezie, politieke afrekening en een halsstarrige doortastendheid van het parket om hier een zaak van te kunnen maken. Men maakt van een mug een olifant.”
In een vinnig pleidooi beweerde Melikan Kucam dat niemand in dit proces heeft willen zoeken naar de waarheid. “Ik weet dat er enkele rotte appels zijn in onze gemeenschap die misschien mijn politieke kleur tegen mij hebben willen gebruiken, maar ik vind het verschrikkelijk hoe het parket meeging in deze beschuldigingen. Men heeft niet willen zoeken naar de waarheid en doet dat nog steeds niet. Maar ik heb nooit geld aangenomen of afgetroggeld van mensen voor die humanitaire visa. En ik zal dat altijd blijven verklaren, want ik kan nog steeds in de spiegel kijken.”

Rijkgevulde kluis
Volgens het OM was de hele familie Kucam betrokken bij de fraude. De 22-jarige zoon Emanuël Kucam en zijn vrouw Birsen Yaramis (41) wisten goed wat er gaande was en waren ook actief bij de zaken van hun vader en echtgenoot betrokken. Zo regelde de zoon administratieve zaken en maande hij ook families aan voor betalingen. In een kluis die echtgenote Birsen huurde troffen de speurders een wapen en munitie aan, evenals ruim 390.000 euro cash geld. Daarvan beweerde Kucam later dat het afkomstig was van huwelijken binnen de Assyrische gemeenschap, dat hij zou beheren of in bewaring zou houden.

De andere beklaagden in de zaak hielden zich vooral bezig met het aanbrengen van mogelijke kandidaten op de lijst, het bediscussiëren van de geldsommen met de families, het helpen met administratief werk en het aandringen op betalen. Voor hen vordert het parket celstraffen tussen de 12 maanden en 2 jaar cel
https://www.hln.be/antwerpen/melikan...ptie~a04cf8ce/
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 12:07   #109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Francken niet veroordeeld?

Ben trouwens benieuwd wat het beroepshof gaat zeggen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 januari 2021 om 12:08.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 12:08   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voila. Eindelijk van dat gezever: ‘hij is niet veroordeeld’...’hij heeft niks gedaan’...’fake news’... vanaf.

Wel heel raar hoe stil men dat allemaal gehouden heeft.
Oud 12 januari 2021, 12:08   #111
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Goed zo, nu nog Francken mee in de diepte trekken.
Oud 12 januari 2021, 12:08   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila. Eindelijk van dat gezever: ‘hij is niet veroordeeld’...’hij heeft niks gedaan’...’fake news’... vanaf.

Kuch... Beroepshof kuch...

En stilhouden? Het staat in de gazet.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 januari 2021 om 12:09.
Oud 12 januari 2021, 12:10   #113
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De veroordeling is er vandaag gekomen, ondertussen staat het op de website van alle gazetten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 12:11   #114
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kuch... Beroepshof kuch...

En stilhouden? Het staat in de gazet.
Citaat:
Een maand lang mediastilte. Goed gedaan van Francken & co.
Oud 12 januari 2021, 12:17   #115
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het vonnis in eerste aanleg is uitgesproken.
8 jaar aan zijn kloten. Zoon en vrouw ook gevangenisstraffen.

Ik ben benieuwd naar de motivering in het vonnis.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...yName=DM100059

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 12:23   #116
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Als ik de gazetten zo lees dan lijkt die 8 jaar wel terecht. Vluchtelingen gaan afdreigen behoort echt wel tot maffiepraktijken.
Oud 12 januari 2021, 12:23   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Hoe bedoel je motivering?

De correctionele rechtbank die zegt gewoon, "het hof acht de feiten bewezen" en je bent schuldig.

Voor een motivering zal je moeten wachten op de uitslag van het beroepshof, die moeten motiveren, correctioneel niet.
Oud 12 januari 2021, 12:24   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een maand lang mediastilte. Goed gedaan van Francken & co.
De zitting was openbaar, dacht ik; je had kunnen gaan zien en hier reporter spelen uit eerste hand.
Oud 12 januari 2021, 12:25   #119
Tavek
Banneling

Standaard

Doe nu Francken. Ge gaat mij niet wijsmaken dat Francken niks wist van de VISA zwendel van zijne kameraad. Jambon en Francken waren de verantwoordelijke ministers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 12:26   #120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doe nu Francken. Ge gaat mij niet wijsmaken dat Francken niks wist van de VISA zwendel van zijne kameraad. Jambon en Francken waren de verantwoordelijke ministers.
Waarom wordt Francken dan niet vervolgd?

Omdat de N-VA het Belgische gerecht heeft omgekocht?

Waarom dan niet voor Cucan- of hoe heet hij ook al weer?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 januari 2021 om 12:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be