![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik vind de variatie aan karakters meningen en ideeën net het leukste hier. Meningen die me niet boeien lees ik niet en reageer er niet op. Waarom dient een politiek forum anders ? Het is toch geen Volkswagen Golf Forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat jij een tiener of prille twintiger was ? Maar als ik het goed voorheb eerder een dertiger ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 januari 2021 om 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Vreemdeling
|
![]() Maakt het wat uit? De realiteit heeft toch geen vat op de overheid. De doelpalen worden gewoon verplaatst zodat ze kunnen doorgaan met meer "maatregelen ".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() Als er wel een stijging was geweest dan had dit topic gegaan over het feit dat de maatregelen niks hebben geholpen en we evengoed hadden kunnen feesten.
![]() Hoe noem je dit verschijnsel? Er was een naam/gezegde voor maar ik kan er niet opkomen. Wanneer je iets altijd de schuld geeft, ongeacht de uitkomst. Ik dacht aan self-fullfilling prophecy, maar da's nog iets anders. Help me even ![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maatregelen kunnen enkel maar eventueel "problemen op het moment zelf" verminderen, maar zijn zoals een lening he, je veroorzaakt een nieuw probleem in de toekomst. Dat wij die indruk niet hadden na de eerste golf was het eigenaardige, en heeft onze "experts" laten geloven dat ze het "aan het oplossen waren", maar het zomer effect was gewoon veel groter dan we dachten. Mij had het ook erin geluisd door te denken dat, gezien de TE VERWACHTEN opstoot NA de eerste lockdown uitbleef, het voor een goed stuk uitgewoekerd was. We zien nu echter zonder de minste twijfel bij alle lockdown landen dat het nadien stijgt, en hoe lager men de besmettingen hield door "maatregelen", hoe groter de kans (uiteraard) is dat het harder omhoog gaat nadien. Ik begin te geloven dat wat ik dacht, namelijk dat Belgie net over groepsimmuniteit was midden oktober, zich aan het bevestigen is. Maar het kan goed zijn dat als het Brexit virus inderdaad harder propageert, de huidige groepsimmuniteit onvoldoende zal zijn, en we nog een golf nodig hebben. Met een beetje chance zal die, dank zij de hoge golf in november, nu niet te zwaar zijn - tenzij het Brexit virus niet gevoelig is aan de immuniteit door niet-Brexit varianten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de vaccinatie strategie in acht neem behoor ik inderdaad nog bij de jongeren
![]() Ik behoor tot de categorie die als allerlaatsten recht hebben op hun prik. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 januari 2021 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder vaccin maakt corona zonder maatregelen alle zwakken dood. Velen kunnen daar gelukkig mee zijn. Anderen niet. Als de opnames en overlijdens niet stijgen wijt ik dat aan het vaccin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dit niet zo dan beschouw ik dit als het resultaat van de vaccinatie. Als er vanaf maart nog stijgingen van opnames en doden zou zijn dan is er een serieus probleem, en begin ik te twijfelen. De vraag die ik mij stel is of wie werd gevaccineerd (2x) niet opnieuw moet worden gevaccineerd (2x) in de zomer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de cijfers straks gaan stijgen kan dit ook rechtstreeks door het vaccin komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |