![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Er zit nog een inherente tegenstrijdigheid in wat je zegt, want die opvolgers zouden zelf onafhankelijk van 'fun' kunnen opereren als je daarmee jouw fameuze machines bedoelt. Maar goed, zo ver hoeft het niet te komen: we kunnen onszelf opvolgen als we daadwerkelijk inzicht hebben en ernaar handelen.) Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 januari 2021 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zei degene die z’n postulaat niet kan aantonen.
Sad indeed. ![]()
![]() |
#824 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat het nu wel vaststaat dat altruïstische staten en naties niet en nooit bestaan hebben ?
Ja, dat was wel heel voorspelbaar. ![]()
![]() |
#825 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) ik voor de zoveelste keer herhaalde dat uw argumenten mij niet konden overtuigen om mijn min of meer standaard visie te weerleggen met uw mimetische aannames 2) dat ge een tijd later weer zou herhalen dat ge het allemaal bewezen en weerlegd had en dat het dus verder gewoon cirkeltjes draaien zou zijn. Doe dus niet alsof je een argument zou gehad hebben dat mij kon overtuigen. Ik heb U ook niet kunnen overtuigen. Wij hebben verschillende kijken van hoe de natuur ineen zit en hoe men verondersteld is van dat te doorgronden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen hebben we het over huidige niet-geupgrade mensen die zich inpassen in het normale levensverloop zoals het al 3 miljard jaar draait, en het is zo goed als onvoorspelbaar wat daar uit zal komen, maar dat belet niet van daarover te fantaseren, natuurlijk. Mocht het mogelijk zijn een voorspelling te maken, dan haalt die voorspelling zich immers onmiddellijk onderuit. Zoals mocht het perfect mogelijk zijn om de beurskoersen morgen te voorspellen, dan zijn die direct onmogelijk want dan gaat men anders handelen dan de voorspelling voorzag, juist omdat er altijd een strategie zal zijn die die specifieke toekomst niet wenst en een andere wil. Mijn punt is dat wij, als niet-geupgrade mensen, best geweld te vriend houden, en dat kan evengoed een bron van fun zijn, zoals dat doorheen de geschiedenis vaak het geval is geweest. Citaat:
Wie zal het zeggen ? Het lijkt mij een heel aantrekkelijke piste voor vele redenen, maar hoe het echt zal verlopen is niet te voorspellen, om de bovenstaande aangehaalde argumenten: mochten we vrij precies kunnen voorspellen wanneer en hoe we die machines maken en hoe die ons aan ons einde brengen, dan zouden er waarschijnlijk zijn die zich geroepen zouden voelen om dat trachten te dwarsbomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#827 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() 'Overtuigen' heb je natuurlijk niet in de hand, daarbij kan het 'ego' in de weg zitten. Dat staat los van de inhoudelijke competitie in omvattende en verfijnde verklaringskracht. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 januari 2021 om 18:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#828 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, geweld gekoppeld aan glorie brengt ons in vervoering. Ga nog eens zeggen dat geweld geen rijke bron van fun is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat is lui. Maar men kan niet alle zotte theorieen van iedereen bekijken, he. Misschien vergis ik mij, en besef ik niet wat voor een geniale inzichten ik mis. Maar dat beweerden al die kwiebussen die een perpetuum mobile hadden uitgevonden, ook. Dat beweerden al die mensen die de fout van Einstein of zo gevonden hadden ook. Om mij aan iets te interesseren, moet er iets zijn dat mij aanspreekt, en bij dat mimetisme heb ik dat niet. Misschien ten onrechte, maar het trekt mij niet aan. Het voelt aan als de dertigste theorie over een perpetuum mobile om ons naar een ideale droomwereld te brengen. Sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, we gaan toch allemaal dood. Het is dus niet erg dat we op een gewelddadige manier dood gaan. Het is niet erg dat de mensheid verdwijnt. Daar kan ook veel fun bij beleefd worden. Ik begrijp niet waarom zo een engelen bestaan verkiesbaar zou zijn. Moet oersaai zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 januari 2021 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 januari 2021 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#833 |
Europees Commissaris
|
![]() Later meer, ik moet even weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En waarom is het niet strategisch om juist het optimum van fun te zoeken, waarbij men de verwachtingswaarde van fun - lijden optimiseert, met een kleine risico aversie ? Dat is toch ideaal als je een eindig leven hebt ? (de risico aversie wordt enorm als uw leven oneindig lang wordt, en je bent dan zoals onze corona maniakken natuurlijk), maar als uw leven eindig is, is het risico altijd eindig, en valt het dus soms te nemen, he. Wij zijn fun zoekers die het bovenstaande juist strategisch optimiseren. De vraag van het evolutionaire is gewoon of die strategie die de onze is, ons succesvol zal maken of niet, maar dat moeten wij als funzoekers niet afvragen. Wij voeren gewoon ons strategisch algoritme uit, ttz, wij zoeken fun, wij optimiseren daar de verwachtingswaarde van, met risico name. Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 15 januari 2021 om 18:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Je ziet wel vaker dingen niet. Dus: het biedt een betere duiding van de centraliteit van religie, een verfijndere duiding van religieuze fenomenen, en überhaupt van tal van fenomenen die ik noemde en die je vanuit jouw visie niet kan duiden tenzij zeer ad hoc en met concepten als 'virus' die verzekeren dat je niet al te coherent moét zijn. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 januari 2021 om 21:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Vraag aan een bipolaire mens of die dat fijn vindt he: die beleeft ook hoge pieken en diepe dalen, maar dan psychisch in plaats van fysiek. Over het algemeen zal zo iemand verkiezen om niét bipolair te zijn (en bij een fysieke situatie zit je dan natuurlijk nog met doodsangst, het feit dat je niemand kan vertrouwen of erger: het 'bewijs dat God tegen je is' etc.). We hebben in de filosofiegeschiedenis een voorbeeld van iemand die heeft geprobeerd om die pieken en dalen positief voor te stellen, nl. Nietzsche. Die is zot geworden. Verder streden zowel Alexander als Napoleon etc. voor een 'hoger doel'. Trump niet en diens favoriete nummer is dan ook naar eigen zeggen "Is that all there is" van Peggy Lee. Want zodra je je begint te realiseren dat je in feite steeds dingen achterna loopt die je zozegd 'overwint' maar die hun waarde sterk ontlenen aan dat achternalopen zelf, besef je ook meer en meer dat het een stresserende en verslavende Sisyphusarbeid is. Zo krijg je trouwens ook masochisme: het opzoeken van steeds grotere obstakels omdat die nog een groter genot beloven. - Je snapt toch dat je hier zelf het 'strategische' sterk relativeert trouwens? Althans voor zover dat 'strategisch' an sich het geweld per se zou dempen. En daar moet je dan nog eens de massawerking bijrekenen, en dan nog bij primitieven. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 januari 2021 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 januari 2021 om 22:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#838 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat als mijn visie je nu vandaag én morgen én overmorgen veel vreugde en voldoening geeft (het aspect 'voldoening' ontbreekt in jouw 'fun' trouwens, waarmee ik echter geen stilstand wil suggereren), én je 'opvolgers'?
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 januari 2021 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#839 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog een bijkomend vraagje: STEL nu dat je uiteindelijk zou moeten toegeven dat de rede een dwingend onderscheid tussen goed en kwaad kan funderen - in de zin dat als je het kwade zou doen, je expliciet een dwaasheid zou moeten begaan, zoals je natuurlijk ook een beker met vergif kan drinken als iemand je toont dat het vergif is, maar dat is dan gewoon recalcitrant - hoe zou je daarmee omgaan? Als de 'fun' die je zou hebben aan het 'neutraal' beschouwen op logische gronden geblokkeerd zou raken? Omdat het de kennis over de beschouwer zelf betreft en de beslissingen die die neemt, zelfs al zou hij 'niets doen' (want dan laat hij gewoon de wetmatigheden lopen waarvan hij weet wat hun kwaliteit is en die leiden tot slechtere resultaten dan wanneer mensen met inzicht de zaak wel ten goede trachten te wenden). Is dat als gedachte voor jou überhaupt verdraaglijk?
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 januari 2021 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#840 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 januari 2021 om 21:56. |
![]() |
![]() |