![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#422 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Kelt, en die meent dat, en schoorvoetend Stuyckp.
|
|
|
#423 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uiteindelijk is niet Francken, niet iemand van zijn kabinet, gerechtelijk in beschuldiging gesteld. Wel Kucam, en een deel van zijn entourage, oa de dame die de vrt heeft verwittigd en die het kabinet afdreigde omdat ze geen familieleden meer mocht overbrengen. |
|
|
|
|
|
|
#424 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor zover er moeten aangepast worden. Maar er moet in alle eerlijkheid wel toegegeven worden dat zowel Lachaert als DeVriendt dit zeer snel gedaan hebben, toen bleek dat er niemand van het kabinet betrokken was.
|
|
|
|
|
|
#425 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dus ik vraag mij af wat men dan wel precies verwachtte van Francken, er was klacht ingediend tegen Kuçam, en die klacht werd behandeld door de politie. Had hij niet zomaar mogen voortgaan op het oordeel van die tussenpersonen? Duidelijk niet. Anderzijds kan ik mij ook indenken dat het niet zo eenvoudig is, als men het in de pers doet uitschijnen. Wie kent die gemeenschap van Asyrische christenen? Spreken die allemaal mooi Engels, of moet er ook in het Arabisch gecommuniceerd worden? Het idee van de borgsommen om ervoor te zorgen dat wie hier aankomt, ook effectief asiel aanvraagt vind ik ook niet zo onlogisch. Als echter blijkt dat die bedragen ter persoonlijke verrijking dienen van die Kuçam, wordt het weer een andere zaak natuurlijk. Men kan veel vragen stellen over heel die affaire, maar mij lijken de oospronkelijke bedoelingen van Theo Francken wel goed te zijn. Het verhaal van zijn opvolgers van "we werken alleen met erkende organisaties" is ook nonsens. Unicef kwam indertijd in het nieuws omdat een van haar medewerkers aan kindermisbruik deed. En Oxfam omwille van een seksschandaal. Nochtans zijn dat ook erkende organisaties. Werken met een erkende organisatie levert dus geen enkele garantie op. De kans is groot als er dan iets misloopt dat de minister zal zeggen dat hij dat onmogelijk kon weten, "want het ging om een erkende organisatie". De enige garantie is dus een brede paraplu waarachter een minister zich kan verschuilen...
|
|
|
|
#426 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou ik daartoe een sortie-vergunning krijgen uit jouw "sint-fransiscus-bejaardenhuis"? In deze corona tijden?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#427 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Logisch hé: dat was een nva-adept. Trump deed dat ook veel: andersdenkenden ontslaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 januari 2021 om 16:28. |
|
|
|
|
|
|
#428 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heb jij buiten het forum dan geen gewoon leven misschien? Wandelen in de sneeuw, of nog erger: constant werkjes toebedeeld krijgen door mijn heksie perfeksie ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#429 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uit Knack :
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#430 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sommige mensen gaven 'tips' aan Theo dat er wat mis kon zijn.
Theo heeft telkens hetzelfde antwoord gegeven, en ik citeer uit DS: Citaat:
Theo zei niet "oh, dat ga ik eens onderzoeken ...(onderverstaan: met mogelijkheid om het toe te dekken)", maar direct en duidelijk: ga het zeggen aan de politie.
|
|
|
|
|
|
#431 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De reactie van Theo op twitter (voor diegenen die het tenminste willen lezen ...)
reactie Theo Francken ‘Dit zijn loze verdenkingen’ Citaat:
|
|
|
|
|
|
#432 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Samira Atillah @MmiraSam 3 u 'Uit het dossier blijkt dat Francken het niet als zijn taak beschouwde om de nochtans concrete tips te checken die hem bereikten over de fraude door Kucam. Ook blijkt dat ?*Francken tijdens zijn hoorzitting in de ?*Kamer onwaarheden vertelde.' https://twitter.com/MmiraSam/status/...911898112?s=20
|
|
|
|
#433 |
|
|
Ik heb in elk geval nog altijd 1.000 keer meer sympathie voor Theo, dan voor "je m'en fous Maggie" of minimaliserende Mahdi.
|
|
|
#434 |
|
|
Is dat dan niet eerder aan de politie en het gerecht om dat te onderzoeken?
|
|
|
#435 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#436 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vanaf het begin heb ik gezegd dat als Francken iets ten laste gelegd kan worden dan ze dat vooral moeten doen. En hem vervolgen ook als de feiten gewichtig genoeg zijn. Hij heeft Kucam op zijn minst niet goed gecontroleerd en dat is al een vorm van schuldig verzuim. Hij is 2 keer geinformeerd dat er iets aan de hand was. |
|
|
|
|
|
|
#437 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#438 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 januari 2021 om 17:38. |
|
|
|
|
|
|
#439 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#440 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|