![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welke hoofdzonde begaat u het liefst? | |||
Lust |
![]() ![]() ![]() |
7 | 50,00% |
Gulzigheid |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Hebzucht/gierigheid |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Traagheid |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Gramschap |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nijd/Afgunst |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Hovaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik ben vroom en bega geen zonden |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind arrogantie bij anderen grappig. Weet niet waarom.
Iedereen in de omgeving wil arrogantie afstraffen. Ik ben er neutraal tegenover. Hebzucht dat is de makkelijkste of die is niet afwijkend ofzo. Iedereen is hebzuchtig....
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Goh, dat zou nogal een lange lijst worden he? Ik heb me hier beperkt tot de 7 klassieke hoofdzonden. Aangezien het in K&K staat eerder bedoeld als kwinkslag. Niet om aanleiding te geven tot een filosofisch debat.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 16 januari 2021 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet iets zeggen natuurlijk... Anders pot je zaken op en dat is ook weer niet goed.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We mogen vooral niet in de diepte gaan. Hou het oppervlakkig en we gaan ons onze eigen afgebakende gevangenis van thema's aansnijden. Want mensen zijn bang dat er deuren zijn die dieper tot de realiteit der dingen penetreren en ze willen niet dat anderen of ik die ook ontdekken. Dus we blijven nieuwsgierig maar niet hongerig...
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lust is een plezant iets wat ik graag meer zou "ondergaan".
Luiheid is net het voorbeeld van iets waar je niks voor moet doen, ergo, daar bezondig ik me ook regelmatig aan. Al de andere zondes vind ik niet de moeite.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is precies alsof hoofdzonden worden geassocieerd met vrouwen. Moeten we terugkeren tot de basics: de erfzonde ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denkt u niet dat u een klein beetje begint te overdrijven met die beschermijver? In feite bekomt u het tegengesteld eeffect. Door de vrouw steeds voor te stellen als een wezen dat dient beschermd te worden doet u het uitkomen alsof ze zwak en onmondig is en beroep moet doen op een mannelijke cavalier die moet opkomen voor haar rechten. ALs vrouw zou ik dat vrij denigrerend vinden en een tikje oubollig. En op den duur een beetje enerverend ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij. Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest. Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België: een lidkaart van N-VA of VB hebben.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man, dit is een zeverdraad in K&K.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Humor, always the first thing to go.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een groot verschil tussen beschermen en beschouwen als gelijkwaardig. Alle mensen zijn gelijkwaardig, en mogen als dusdanig worden behandeld. Of het nu gaat over mannen, vrouwen, zwarten of Aziaten. Vrouwen vormen geen minderheid, integendeel. En het denigrerend gedoe binnen K&K tegenover vrouwen begint aanzienlijke proporties aan te nemen. En dat is pas enerverend. Wat wil je. Dat ik het virtueel zuipend publiek, en de bijbehorende toogpraat, het denigrerend gedoe, en dat van een beperkt groepje dat zichzelf als intelligent beschouwt, als ernstig neem ? Er is al een virtueel café gesloten om deze redenen. Ja, het werkt enerverend. Ik doe wat ik denk te moeten doen, ook al krijg ik ooit de wind van voren. En voor de rest houd ik me ook buiten k&k bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |