![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9001 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld moet men leren dat "stelen is not done". Maar wat men EIGENLIJK moet leren is dat men moet beseffen dat als men GEPAKT WORDT op stelen, men ambras zal krijgen. Wat men echter moet beseffen, is dat dat enkel maar een maatschappelijke regel is, en dat als men kan stelen zonder dat men gepakt wordt, men daar geen ethische hindernissen tegen moet hebben. Men moet zich kunnen ontdoen van het psychologische keurslijf van de indoctrinatie. Men moet gewoon beseffen hoe dat regeltje werkt, en waarom men zich niet naief moet laten pakken op stelen. Maar men moet natuurlijk stelen als men kan, en als dat in uw voordeel is. DAT is het verschil tussen "U laten indoctrineren" en dus internaliseren dat "stelen slecht is" wat het onderwijs wil doen, en "technisch het regeltje kennen en zien hoe je het kan inpassen in uw eigen voordeel", ttz, enkel maar stelen als ge U niet laat pakken en als het in uw voordeel is. Maar men moet ook beseffen dat vele van uw medeburgers wel voor de indoctrinatie zullen gevallen zijn, en inderdaad fundamenteel zullen vinden dat "stelen not done" is. Met andere woorden, men moet leren wat de ethische codes zijn van de groep (het "goede" en het "slechte" van de groep), en daaruit dus beseffen wat de gevolgen voor U zullen zijn als je zichtbaar die regels schendt, maar men moet ook beseffen dat je die "goede" en "slechte" dingen enkel maar in schijn moet ophouden, en dat die niks te maken hebben met uw eigen goed en slecht (ttz, uw eigen voordelen en nadelen). Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9002 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al stelde, ik ga daar niet verder op in, want het is een welles-nietes gedoe geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9003 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog een voetnoot wat onderwijs betreft: belangrijk is ook dat het ervoor zorgt dat de willekeur van het ouderlijke gezag geen te grote invloed heeft op de vorming van de komende generatie. (Wat in principe een goede zaak is, tenzij natuurlijk het systeem zelf op ideologisch drijfzand rust.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hiervoor is het dus inderdaad nodig dat men zijn kinderen laat beseffen dat de aangeleerde maatschappelijke normen van goed en kwaad enkel maar indicatoren zijn van de te verwachten reactie van de groep, en dat men die vooral niet moet "interioriseren", maar wel degelijk zijn eigen goed en kwaad stevig onderscheiden van die van de maatschappij. En enkel volgens eigen goed en kwaad oordelen (dus volgens eigen voordelen en nadelen, niet volgens de ethische normen van de maatschappij). Men moet leren dat het maatschappelijke goed en kwaad gewoon indicatoren zijn van voorspelbare reacties van de groep, maar zich daar zelf niet door laten beinvloeden. Zich dus ontdoen van de indoctrinatie, maar wel technisch leren hoe de groep zal reageren. Uw vijand beter leren kennen dus. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9005 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, het is een constatatie. Er zijn concrete punten en bezwaren waar je geen antwoord op hebt, gaande van hakenkruizen tot de afwezigheid van enige indicatie van een geindividualiseerd denken over het al dan niet volgen van de code tot laat in de geschiedenis. Dan was er nog de psychologie waarvan je de processen zonet toegaf niet te kunnen duiden (zoals ook het concept 'virus' wat religie betreft vaagheid pardonneert los van concreet onderzoek). Uiteindelijk veranderde je discours in de richting van: 'ik moet die competitie niet aan', want 'consensus' (zogezegd), 'ik kan altijd een uitleg geven dus moet ik niet nauwer kijken' etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9006 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Je doet me trouwens denken aan mijn puberale zelf toen ik aan leraars vroeg: "wat is er eigenlijk principieel mis met moord? De zaak is toch gewoon om niet gevat te worden?") Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 januari 2021 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9007 |
Europees Commissaris
|
![]() 'Normaal' in de Patrickveologie. Als 'darwinistische strijd' hier al een zinnig concept is, dan gaat het om de meest efficiente sociale codering, niet om de ondergraving van elke codering die leidt tot mimetische strijd en anarchie enerzijds en erosie van alle hogere culturele lagen anderzijds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9008 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan wie een fuif 'het belangrijkste in het leven' vindt, scheelt er iets. Niet alle pleziertjes zijn gelijkwaardig. Dat gezegd zijnde: de systeemschade is natuurlijk veel erger dan dat binnenzitten (al ben ik niet voor een lockdown). Net zoals het afbrokkelen van een fundering erger is dan een aantal vallende dakpannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9009 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat "het belangrijkste in uw leven" op een zaterdag avond is om een voetbal match te bekijken. Ga je dan die voetbal match NIET bekijken, en naar een fuif gaan ? Nee he. Dus was die fuif, als je er naar toe gaat, wel degelijk belangrijker in uw leven. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 08:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9010 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9011 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, ik heb U gezegd dat alles waar jij denkt dat je mimetisme voor nodig hebt, kan uitgelegd worden met strategisch denken en schrik (bijvoorbeeld schrik van de groep). Dat jij denkt dat dat niet waar is, daar kan ik niet aan doen, en dan stop ik er ook mee.
Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9012 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9013 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het enige dat verkeerd is aan moord, gevat worden (of alle andere nefaste gevolgen die volgen uit het weten dat jij het was die die moord heeft gepleegd). Je gaat mij toch niet zeggen dat mocht je geen schrik hebben voor de represailles, je geen moorden zou begaan hebben he ! Komaan. Er zijn zeker tientallen mensen die ik zou neergelegd hebben mocht ik geen schrik hebben voor de gevolgen. Wie niet ? Dat is zo met alles wat "ethisch verkeerd" is in onze maatschappij he. Met een beetje inzicht is de enige reden om dat niet te doen, de represailles he. En dat is wel degelijk een stevig argument. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9014 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Los daarvan: het ging hier om beleid, niet om het faciliteren van elk soort 'plezier' los van ethische waarde. Als door middel van een aantal maanden niet (binnen in massa's) feesten en maskerdracht op publieke plaatsen de zorg verzekerd kan worden en de vermijdbare dood van vele duizenden vermeden, dan verdient dat de voorkeur. Ik heb overigens de indruk dat dit ethische besef wel degelijk aanwezig is. Ik kan mis zijn, maar ik zie relatief weinig inbreuken, nochtans bij een beleid dat al veel te lang aansleept en dat geen gebruik wil maken van gunstige manieren om tot groepsimmuniteit te komen en zo de schade, ook aan het systeem, groter maakt dan nodig, zelfs veelvuldig. Dat is een redelijke basis voor kritiek. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 januari 2021 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9015 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9016 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 januari 2021 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9017 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Velen worden doodgeklopt door het propaganda systeem dat de groep meekrijgt, of de indruk geeft dat het de groep meekrijgt, dat "wie feest, of sociale contacten heeft, schuldig is aan de abominabele misdaad in onze maatschappij van zwakken af te maken". Dat is meer dan genoeg in een woke maatschappij om uw mond niet open te trekken. Zelfs ik durf dat niet te hard te zeggen, uit schrik voor represailles. Dit forum is een uitzondering, en ik doe dat hier omdat ik denk dat het geen enkele impact heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9018 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9019 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat zo een fun tegenwoordig tegenhoudt, is de indoctrinatie dat het "slecht" is. Maar destijds was dat niet zo en dan was het toch aanvankelijk een projectie van pure fun voor het Herrenvolk. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9020 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |