![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit is al 10 maanden totale waanzin, en het wordt enkel maar erger, extremer, gevaarlijker. Zoals dat altijd gaat als hysterie die leidraad is: de enige weg is opbod. Dat is zo gegaan met de Franse revolutie, met de Bolsjevieken, met het Nazisme en ga zo maar door. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Daar kunnen we dan aan werken "NA" de pandemie bij de volgende verkiezingen.
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat men sinds maart vorig jaar doet, is telkens zondebokken vinden, waarvan nadien objectief blijkt dat het verkeerd was. Er zijn uiteraard veel meer inheemse besmettingen dan "reizigers" besmettingen. Er zijn veel meer mensen die elkaar besmetten door NIET op reis te gaan dan door op reis te gaan. Maar ja, dat kan je niet verkopen he "de schuldigen, dat is iedereen". Dus gaat men een groep viseren, de "reizigers". Men heeft dat ook gedaan met de skieers van februari. Dat was objectief onmogelijk om van enkele 1000 skiiers naar 1 miljoen besmetten te gaan een paar weken later, maar de leugen blijft hangen. (in feite was corona reeds goed aan het propageren maar we wisten dat toen niet). Nu weer: er zijn een paar honderd of een paar duizend besmetten teruggekomen terwijl er 20 000 in eigen land rondlopen. Niet de hoofdoorzaak, en door iedereen te zien. Nu heeft men die smoes van die varianten bedacht. Er zijn reeds 4000 varianten die circuleren. Maar nu moeten het er daar een paar van zijn die weer voor paniek moeten zorgen. Hoe lang ga je nog in al die zever trappen ? |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er IS gewoon niks te zien van de zogezegde ramp van de kerstvakantie. Er is in Belgie niks te zien qua effect van reizigers. De curves blijven voorlopig lichtjes dalen. De "Britse variant" zou, volgens Ferguson, zelfs niet door een lockdown tegengehouden kunnen worden, de reden waarom er die paniek is. Kijk eens hoe goed het ginder aan het dalen is. Ferguson weer in zijn onderbroek. Maar dat hoor je dan weer niet: je hoort enkel iemand die "wolf" roept. Je hoort niet dat hij weer ernaast zat. Nu, ik geef toe dat het nog wat vroeg is om met zekerheid te besluiten dat er geen besmettelijker variant ZOALS AANGEGEVEN circuleert. Dat er besmettelijker en besmettelijker varianten geselecteerd worden door onze manier van doen is te verwachten. Maar de Britse variant was zogezegd "onstopbaar" omdat de R met 0.4 - 0.7 verhoogd moest worden. DAT was de "paniek". Wel, dan kan het niet dalen zoals het daalt in de UK he. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2021 om 06:06. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Ook gepensioneerd zo te zien.
Het is een trend. Gepensioneerden die oproepen tot steeds meer waanzin en tegelijkertijd beweren dat ouderen dat helemaal niet doen. Citaat:
Je vraagt je af of die mensen hier eigenlijk wel iets lezen, en of ze nog wel de capaciteiten hebben om het te begrijpen. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
het in vraagstellen een ketterij; dus opgepast.
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik dacht dat dit forum lid helemaal niet zo oud was en zeker niet gepensioneerd.
Wanneer mag jij op pensioen want zo snel mogelijk met pensioen zijn lijkt stilaan de trend te worden bij dertigers. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2021 om 08:50. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Helaas ben ik dus nog wel een tijdje afhankelijk van de maatschappij en de economie. Kon ik ook maar gewoon rustig achterover leunen, mijn pensioentje innen en kijken hoe het land ineen stort. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De UITVOERING van dat soort maatregelen wil ik nog wel eens zien. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Europees Commissaris
|
ik heb nog de tijd meegemaakt van TBC uitbraken in scholen.
toen was het normaal dat besmette kinderen en ouders uit elkaar gehaald werden om verdere besmetting van het gezin en de omgeving te vermijden. Die gingen enkele maanden naar een sanatorium. Criminele tijden toen ??? Of minder watjes dan nu met veel meer rechten dan plichten???
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 19 januari 2021 om 09:13. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als je dan toch het geluk hebt om de pensioen leeftijd te bereiken zal je al vlug merken dat oud worden niet zo gezellig en leuk is dan je je had voorgesteld. Zielig idee dat je als jonge mens moet dromen van uw pensioen en de daarbij gepaard gaande leeftijd. Uw talrijke feestjes maken je duidelijk niet gelukkig. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2021 om 09:18. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een sanatorium was dus een plaats waar mensen in alle rust kwamen genezen, geen gevangenis. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
waarom zou men thuis niet kunnen genezen? Was die behandeling zo ingewikkeld? Waarom mocht men niet tussentijds naar huis? waarom was bezoek beperkt? Wie moet er leren om de zaken juist te zien????
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu gaat het zelfs niet eens over zieke leerlingen, het gaat over iemand die positief getest is. Niemand is ziek. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik denk dat je wat overdrijft om thuisquarantaine met alle moderne comfort en familie opgelegd uit voorzorg te vergelijken met het verplichte regime in een sanatorium na vastgestelde besmetting
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 19 januari 2021 om 09:43. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat over 1 iemand die positief getest is en de regels aan haar laars lapte. Laatst gewijzigd door Boduo : 19 januari 2021 om 10:27. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat komt ervan als je Joden niet verklikt ! |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, dat denk ik ook gepensioneerden die de oorlog meegemaakt hebben (of toch bijna) die eisen dat we nu hetzelfde ondergaan. Ik begrijp het niet echt.
|
|
|
|