Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2021, 13:07   #901
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hou je schoonmoeder en de QAnon wappies maar goed in het oog.
Ik heb beide extremen dicht bij. Mijn QAnon schoonmoeder en het uber-woke nichtje van mijn vrouw die thans in het kader van genderfluiditeit niet meer sprheekt over hij/zij maar "hen". En het is perfect OK legt ze ons uit om "hen" te gebruiken ook al is het enkelvoud.

Kwestie van een vinger aan de pols te houden over het reilen en zeilen bij de nutjobs onder beide extremen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 januari 2021 om 13:08.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 13:08   #902
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou je schoonmoeder en de QAnon wappies maar goed in het oog.
Wij hebben ze ook. Ik heb twee kenissen, goeie mensen in feite, volledig zien radicaliseren op facebook.

En dat zijn geen idioten maar mensen met een goede job. Met de praat wat die uitslaan (echt oproepen tot geweld tegen politici, allochtonen en "colleborateurs met Belgie") verwacht ik dat daar binnenkort de politie aan de deur staat. Die hard VB'ers nu uiteraard.

Ik heb ze gewoon geblokkeerd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 13:13   #903
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dat het gehalte aan geradicaliseerden maar stabiel blijft en beperkt tot de pandemie. Mensen zijn zeker gekker aan het worden, dat is iedereen wel duidelijk nu, denk ik.

Bijvoorbeeld die haters op Eline De Munck voor haar aanwezigheid bij die nieuwsjaarsreceptie van Open VLD. Echt mensen die zeiden: "Ik hoop dat haar winkel failliet gaat en dat ze daarenboven veel openstaande schulden heeft."
Nu zou ik zelf eraan toegevoegd kunnen hebben: "En dat OnlyFans haar enige mogelijke bron van inkomsten wordt!" Maar ik wens dit haar eigenlijk niet toe, en trollen is infantiel.

Toch duidelijk dat mensen onverdraagzaam worden en miserie van een ander wensen voor de kleinste peulenschil. Ik geef misschien een sullig voorbeeld hier, maar het zit echt overal.

Laatst gewijzigd door Weyland : 18 januari 2021 om 13:26. Reden: 'niet' toe
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 04:57   #904
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dochter en schoonzoon zijn de kosjere principes toegedaan en het feit dat 'm de VS-ambassade naar Jeruzalem bracht, wordt daar enorm gewaardeerd.
Joden vergeten hun vrienden niet.

Oud 19 januari 2021, 05:12   #905
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb beide extremen dicht bij. Mijn QAnon schoonmoeder en het uber-woke nichtje van mijn vrouw die thans in het kader van genderfluiditeit niet meer sprheekt over hij/zij maar "hen". En het is perfect OK legt ze ons uit om "hen" te gebruiken ook al is het enkelvoud.
Kwestie van een vinger aan de pols te houden over het reilen en zeilen bij de nutjobs onder beide extremen.
Die goeie ouwe Sun Tzu over vrienden & vijanden, niet?
Ik denk met weemoed aan de tijden dat gij mij een riem onder 't hart stak en me uitnodigde om naar jouw contreien af te zakken als het hier in Hong Kong te warm werd.
Those were the days!
Oud 19 januari 2021, 05:18   #906
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Die goeie ouwe Sun Tzu over vrienden & vijanden, niet?
Ik denk met weemoed aan de tijden dat gij mij een riem onder 't hart stak en me uitnodigde om naar jouw contreien af te zakken als het hier in Hong Kong te warm werd.
Those were the days!
Zo lang geleden was dat niet.
Oud 19 januari 2021, 05:44   #907
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met de praat wat die uitslaan (echt oproepen tot geweld tegen politici, allochtonen en "colleborateurs met Belgie") verwacht ik dat daar binnenkort de politie aan de deur staat. Die hard VB'ers nu uiteraard.
Tiens, dat lijkt mij eerder gezond verstand Jij lijkt moeite te hebben met mensen met een andere visie op de wereld dan de jouwe he.

"zotte praat uitslaan" betekent voor mij factueel domme dingen zeggen, en verkeerde redeneringen toepassen. Niet "vijanden kiezen en ze willen vernietigen". Dat laatste is wat men "politieke opinie" noemt he, en dat is bij iedereen anders. . Iedereen is vrij van zijn vijanden te kiezen zou ik denken. Dat maakt van mensen die andere vijanden kiezen geen zotten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2021 om 05:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:10   #908
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Laatste dag voor Trump....

'...Zondag heeft Trump het grootste deel van de dag doorgebracht met onder meer zijn dochter Ivanka en schoonzoon Jared Kushner om een lijst samen te stellen met een honderdtal mensen die hij nog van alle vervolging wil vrijwaren. Die lijst zou hij vandaag bekendmaken. Verwacht wordt dat alvast Ivanka en Jared, en Trumps andere kinderen erop staan....'

Niet echt slim van hem, want eigenlijk komt dit neer op een schuldbekentenis.

'... Gratie voor ‘all the president’s friends

1. De handlangers

Trumps voormalige topadviseurs Paul Manafort, Roger Stone en ?*George Papadopoulos vlogen de cel in voor hun rol in de Russische beïnvloeding van de verkiezingen in 2016.

2. De killers

Vier leden van Blackwater, de militaire organisatie die voor de Amerikaanse regering werkte in Irak, werden veroordeeld wegens moord op 17 ongewapende en onschuldige Iraakse burgers. Trumps gratie voor dit kwartet veroorzaakte internationale ontzetting.

3. Corrupte ex-Congresleden

Drie Republikeinse Congres?*leden werden veroordeeld wegens flagrante corruptie. Ze verduisterden geld van een liefdadigheids?*organisatie en gebruikten campagnefondsen voor dure vakanties met hun familie, cadeautjes aan hun minnares of een verjaardagsfeest voor hun dochter. Trump schold hun celstraf kwijt.

4. Jareds vader

Charles Kushner, de vader van Trumps schoonzoon Jared, die in de gevangenis zat wegens fiscale fraude en illegale partijfinanciering.

5. De oogarts uit Palm Beach?

Volgens CNN zou oogarts Salomon Melgen vandaag gratie krijgen. Hij is veroordeeld voor tientallen ?*gevallen van ziekteverzekeringsfraude. Melgen is invloedrijk in Palm Beach, vanaf morgen de vaste woonplaats van Trump.

6. Bannon en Giuliani?

Steve Bannon, de topadviseur met wie Trump zware ruzie kreeg, is de jongste weken opeens weer zijn steun en toeverlaat. Bannon is vrij op borgtocht. Hij werd beschuldigd van het verduisteren van geld dat hij inzamelde om Trumps grensmuur te bouwen.

En Giuliani, Trumps privé?*advocaat, ligt dubbel onder vuur. Er loopt een onderzoek naar fraude in zijn advocatenkantoor en bovendien riep Giuliani expliciet op tot geweld op 6 januari.

7. De Capitool-bestormers?

Vele tientallen bestormers van het Capitool zijn al aangehouden. Ze roepen Trump op hen gratie te verlenen, omdat ze ‘deden wat hij hen gevraagd had’. Maar senator Lindsey Graham, Trumps golfbuddy, noemde clementie voor deze mensen ‘een rampzalige beslissing, die nefast zou zijn voor Trump’. ...'

Wat gaat ie vandaag nog allemaal uitsteken ?

Laatst gewijzigd door kojak : 19 januari 2021 om 09:14.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:22   #909
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Trump heft inreisverbod voor Europeanen en Brazilianen op, Biden fluit hem terug.

Ik denk dat er nog véél gefloten zal worden van op het ogenblik dat die Biden het 'commando' heeft.
Oud 19 januari 2021, 10:52   #910
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Laatste dag voor Trump....

'...Zondag heeft Trump het grootste deel van de dag doorgebracht met onder meer zijn dochter Ivanka en schoonzoon Jared Kushner om een lijst samen te stellen met een honderdtal mensen die hij nog van alle vervolging wil vrijwaren. Die lijst zou hij vandaag bekendmaken. Verwacht wordt dat alvast Ivanka en Jared, en Trumps andere kinderen erop staan....'

Niet echt slim van hem, want eigenlijk komt dit neer op een schuldbekentenis.

'... Gratie voor ‘all the president’s friends

1. De handlangers

Trumps voormalige topadviseurs Paul Manafort, Roger Stone en ?*George Papadopoulos vlogen de cel in voor hun rol in de Russische beïnvloeding van de verkiezingen in 2016.

2. De killers

Vier leden van Blackwater, de militaire organisatie die voor de Amerikaanse regering werkte in Irak, werden veroordeeld wegens moord op 17 ongewapende en onschuldige Iraakse burgers. Trumps gratie voor dit kwartet veroorzaakte internationale ontzetting.

3. Corrupte ex-Congresleden

Drie Republikeinse Congres?*leden werden veroordeeld wegens flagrante corruptie. Ze verduisterden geld van een liefdadigheids?*organisatie en gebruikten campagnefondsen voor dure vakanties met hun familie, cadeautjes aan hun minnares of een verjaardagsfeest voor hun dochter. Trump schold hun celstraf kwijt.

4. Jareds vader

Charles Kushner, de vader van Trumps schoonzoon Jared, die in de gevangenis zat wegens fiscale fraude en illegale partijfinanciering.

5. De oogarts uit Palm Beach?

Volgens CNN zou oogarts Salomon Melgen vandaag gratie krijgen. Hij is veroordeeld voor tientallen ?*gevallen van ziekteverzekeringsfraude. Melgen is invloedrijk in Palm Beach, vanaf morgen de vaste woonplaats van Trump.

6. Bannon en Giuliani?

Steve Bannon, de topadviseur met wie Trump zware ruzie kreeg, is de jongste weken opeens weer zijn steun en toeverlaat. Bannon is vrij op borgtocht. Hij werd beschuldigd van het verduisteren van geld dat hij inzamelde om Trumps grensmuur te bouwen.

En Giuliani, Trumps privé?*advocaat, ligt dubbel onder vuur. Er loopt een onderzoek naar fraude in zijn advocatenkantoor en bovendien riep Giuliani expliciet op tot geweld op 6 januari.

7. De Capitool-bestormers?

Vele tientallen bestormers van het Capitool zijn al aangehouden. Ze roepen Trump op hen gratie te verlenen, omdat ze ‘deden wat hij hen gevraagd had’. Maar senator Lindsey Graham, Trumps golfbuddy, noemde clementie voor deze mensen ‘een rampzalige beslissing, die nefast zou zijn voor Trump’. ...'

Wat gaat ie vandaag nog allemaal uitsteken ?
Guiliani kan er blijkbaar naar fluiten. Stank voor dank.

https://www.demorgen.be/politiek/gee...nnon~b01007ca/

Citaat:
Grote afwezigen op die lijst zijn dus Bannon en Giuliani.
Oud 19 januari 2021, 10:53   #911
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tiens, dat lijkt mij eerder gezond verstand Jij lijkt moeite te hebben met mensen met een andere visie op de wereld dan de jouwe he.
Er zijn goede en slechte visies.

Kom niet af met die onzin "alle meningen zijn evenwaardig", geschiedenis heeft al bewezen dat dat zo niet is.

Citaat:

"zotte praat uitslaan" betekent voor mij factueel domme dingen zeggen, en verkeerde redeneringen toepassen. Niet "vijanden kiezen en ze willen vernietigen". Dat laatste is wat men "politieke opinie" noemt he, en dat is bij iedereen anders. . Iedereen is vrij van zijn vijanden te kiezen zou ik denken. Dat maakt van mensen die andere vijanden kiezen geen zotten.

Wel als je aan de andere kant staat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 16:24   #912
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook benieuwd naar 'het afscheidsfeestje' van Trump morgen.
Inclusief rode loper, en kanonschoten.
Ook benieuwd wie er allemaal gaat komen opdagen.
Hopelijk wordt dit ook 'live' uitgezonden op TV.
Oud 19 januari 2021, 18:26   #913
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

amai moet ook leuk zijn als die samen zitten,
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 18:50   #914
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

djiezes... die is kierewiet dus...

Wel grappig dat je in de context van één familie de twee uitersten van het spectrum hebt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 19:03   #915
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
djiezes... die is kierewiet dus...

Wel grappig dat je in de context van één familie de twee uitersten van het spectrum hebt.
Ja, het geeft me een goed beeld over hoe ver heen de beide zijden vh spectrum wel zijn. De een haalt de mosterd bij haar kerk(genoten). De ander op sites op het internet die enkel vertellen wat ze wil lezen/horen.
Oud 19 januari 2021, 19:05   #916
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wij hebben ze ook. Ik heb twee kenissen, goeie mensen in feite, volledig zien radicaliseren op facebook.

En dat zijn geen idioten maar mensen met een goede job. Met de praat wat die uitslaan (echt oproepen tot geweld tegen politici, allochtonen en "colleborateurs met Belgie") verwacht ik dat daar binnenkort de politie aan de deur staat. Die hard VB'ers nu uiteraard.

Ik heb ze gewoon geblokkeerd.
Ik heb klant die in +/- 6 maand tijd volledig de pedalen is kwijt geraakt. Vroeger altijd nogal 'hevig' in haar inschattingen en reacties maar wel altijd rationeel.

Door een paar maand isolatie en een extreme overdosis QAnon bullshit over zich heen gestort te krijgen via haar zoektocht naar info over Covid is zij volledig in de ingebeelde wereld van de QAnon wappies gaan leven. Nu loopt ze aan iedereen te vertellen dat vaccinaties enkel dienen om de grote massa 'chips' in te spuiten om ons te kunnen volgen, en dat enkel de 'elite' zal overleven omdat enkel zij het 'echte' vaccin gaan krijgen. Wie zal weigeren om de verplichte vaccinatie te ondergaan zal in een concentratiekamp gestopt worden, en de staat zal al je bezittingen in beslag nemen. Ze is aan het kijken of het mogelijk is om ook nog te kunnen definitief te verhuizen naar de 'resistance' in de bossen van canada, waar ze nog vrij zijn.

Enkel als ze begint te prediken tegen andere klanten dat die hun mondmasker moeten wegwerpen, en die dan meestal beginnen te lachen durft ze verbaal agressief worden.

CooCoo.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 19:07   #917
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
amai moet ook leuk zijn als die samen zitten,
Och dat valt wel mee. De een vindt dat de ander nog te jong is om de wereld te kennen en de ander vindt dat haar bomma te oud is om mee te zijn met de tijd. Ze vergeven het elkaar. Enkel als mijn vrouw of ik ons kritisch uiten springt het nichtje in de gordijnen. Schoonmoeder discussieert niet met mij. Ze doet alsof ze me gelijk geeft maar denkt dan verder het hare. Tant pis.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 19 januari 2021 om 19:10.
Oud 19 januari 2021, 19:09   #918
Elio di Supo
Banneling

Standaard

En het is niet zo ongewoon dat studerende kinderen niet meer met hun ouders praten omdat die voor Trump hadden gestemd.
Oud 19 januari 2021, 19:14   #919
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb klant die in +/- 6 maand tijd volledig de pedalen is kwijt geraakt. Vroeger altijd nogal 'hevig' in haar inschattingen en reacties maar wel altijd rationeel.

Door een paar maand isolatie en een extreme overdosis QAnon bullshit over zich heen gestort te krijgen via haar zoektocht naar info over Covid is zij volledig in de ingebeelde wereld van de QAnon wappies gaan leven. Nu loopt ze aan iedereen te vertellen dat vaccinaties enkel dienen om de grote massa 'chips' in te spuiten om ons te kunnen volgen, en dat enkel de 'elite' zal overleven omdat enkel zij het 'echte' vaccin gaan krijgen. Wie zal weigeren om de verplichte vaccinatie te ondergaan zal in een concentratiekamp gestopt worden, en de staat zal al je bezittingen in beslag nemen. Ze is aan het kijken of het mogelijk is om ook nog te kunnen definitief te verhuizen naar de 'resistance' in de bossen van canada, waar ze nog vrij zijn.

Enkel als ze begint te prediken tegen andere klanten dat die hun mondmasker moeten wegwerpen, en die dan meestal beginnen te lachen durft ze verbaal agressief worden.

CooCoo.
Mijn schoonmoeder gelooft ook grotendeeld die kul maar is nog niet zo ver heen dat ze spreekt over in de boskes te gaan wonen.
Oud 19 januari 2021, 19:26   #920
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het is niet zo ongewoon dat studerende kinderen niet meer met hun ouders praten omdat die voor Trump hadden gestemd.
Van een dichotomie gesproken; lijkt mij dat de usa een compleet verdeelde maatschappij zijn.
Ik vraag mij af of er in de wereldgeschiedenis of de geschiedenis vd usa een precedent van is.
En ik heb het niet over de burgeroorlog , die eigenlijk puur zuid / noord bepaald was, alleszins veel sterker geografisch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be