Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2021, 21:51   #481
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
1 besmetteling is al voldoende om de hele school op quarantaine te zetten, dus zelfs met 0,6% gaan ze daar flippen.

2 besmettingen op 305 personen, boem, school en opvang in quarantaine.
https://www.hln.be/dossier-britse-va...slot~a06ff59e/
2 leerkrachten dan nog

en dan die tenenkruller "Britse variant verspreidt zich razendsnel"
Oud 19 januari 2021, 22:25   #482
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1 besmetteling is al voldoende om de hele school op quarantaine te zetten, dus zelfs met 0,6% gaan ze daar flippen.

2 besmettingen op 305 personen, boem, school en opvang in quarantaine.
https://www.hln.be/dossier-britse-va...slot~a06ff59e/
Nog ene die het concept exponentieel ni snapt
3 wordt 25000 as ge nietsdoet, da is een feit

Laatst gewijzigd door 1207 : 19 januari 2021 om 22:26.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 22:35   #483
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
niets doet? Bij mijn weten zijn er nog steeds maatregelen van kracht
Oud 19 januari 2021, 23:08   #484
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn elke dag sinds een maand 2000 nieuwe besmettingen, terwijl alle scholen open zijn. Zouden we dan volgens uw exponentiële functie al niet aan 3miljard besmettingen moeten zitten?

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 19 januari 2021 om 23:08.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 23:26   #485
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Juist een echte politieker,het omgekeerde doen

van wat ze beloven voor de verkiezing
Doen ze dat niet allemaal al ?
De ideale bestuursvorm is degene die de bevolking zichzelf leert besturen/nadenken en daar hoort ook de verantwoordelijkheid voor het eigen welzijn bij.
Soit, ik zou ze alvast niet schofferen in hun vrijheid om anderen te ontmoeten waar en wanneer ze dat willen.
Alles open, dus.

Enne, o ja, ik zou de medische wereld dringend aanraden, om de onderzoeken ivm Ivermectine eens van naderbij te bekijken, ge weet nooit waar dat zoal goed voor kan zijn.
Oud 20 januari 2021, 00:01   #486
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest het nu nog dodelijk zijn voor kinderen zou ik het begrijpen, niet dit.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 05:34   #487
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn, dat had ik absoluut niet verwacht. Ik schatte het percentage vals-positieven al een stuk hoger dan 0,6%.
Daar is al die kritiek op die testen gans de tijd verkeerd geweest. De enige zichtbare "vals positieven" zijn van mensen die het al gehad hebben en nog virusmateriaal hebben. PCR testen zijn echt wel nauwkeurig in het testen wat ze moeten testen, behalve als men naar heel zotte hoge cycli gaat.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 05:35   #488
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als ge "door iets te doen" van die 3, een 1 maakt, dan wordt dat ook 25000, maar een week later he.

Het is enkel als ge van die 3 een 0 maakt, dat het werkt. En denken dat we alle besmetten gaan elimineren is idioot, dat gaat nooit lukken, en het is zelfs niet gezegd dat dat mogelijk is (in de zin dat het zelfs niet gezegd is dat vroegere besmetten niet zouden kunnen reactiveren).

Een exponentieel kunt ge enkel maar bestrijden door de neiging tot exponentieel te gaan, ongedaan te maken, en dat is door groepsimmuniteit te bereiken, met vaccinatie of met besmettingen, wat het snelste gaat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2021 om 05:39.
Oud 20 januari 2021, 05:37   #489
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt blijkbaar niet goed opgelet ;

de fabrieken en instellingen van Edegem zijn niet gesloten.
Waarom dan wel niet ? Hadden die kinderen dan geen ouders die eventueel besmet zijn ?
Oud 20 januari 2021, 06:31   #490
denkimi
Banneling

Standaard

Ik vraag me af of angst dom maakt, of domme mensen gewoon meer neiging hebben om irrationeel bang te worden.

De onzin die onze corona fascisten hier blijven uitkramen kan toch niet meer alleen door hun leeftijd komen. Zelfs een hoogbejaarde zou zolang hij niet dement is in staat moeten zijn om enkele simpele basisconcepten te begrijpen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 06:43   #491
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik vraag me af of angst dom maakt, of domme mensen gewoon meer neiging hebben om irrationeel bang te worden.

De onzin die onze corona fascisten hier blijven uitkramen kan toch niet meer alleen door hun leeftijd komen. Zelfs een hoogbejaarde zou zolang hij niet dement is in staat moeten zijn om enkele simpele basisconcepten te begrijpen.
Ik denk dat angst dom maakt. Er zijn hier verschillende posters op het forum waar uit hun voorgeschiedenis blijkt dat het bijzonder intelligente mensen zijn, met een wetenschappelijke vorming, die nu hersenloos zonder nadenken in de propaganda trappen.

Natuurlijk is het zo dat men dat niet altijd moet afdoen als "dom". Er kan een visie op de wereld bestaan waarbij het hoogste goed in de maatschappij "zes maanden extra leven van een bejaarde" is, een inzicht waartoe ze gekomen zijn nadat corona de ronde deed, en waarvan ze het belang niet ingezien hadden toen er griep was. Misschien uit onwetendheid over de dodelijkheid van griep of zo. Je kan inderdaad de levensbeschouwing aangedaan zijn dat uw gans leven enkel maar dient om "zes maanden extra als ouwe pee of mee" te leven ; dat uw gans streven is om er een paar maanden bij te doen, onafhankelijk van wat een snertleven ge U daarvoor aandoet. Dat is misschien zelfs gangbaarder dan men denkt, als men ziet hoeveel mensen fortuinen willen vergaren voor hun ouwe dag, en gierig leven, om er toch maar een paar maanden of zo bij te doen. Je kan de mening toegedaan zijn dat de enige belangrijke dag in uw leven, de laatste dag is en dat daar gans uw leven voor opgeofferd mag worden qua fun. In die visie hebben zij gelijk natuurlijk. De jeugd en de mensen die nu een jaar goed leven verloren hebben, gaan toch ook een laatste ouwe dag kennen, en dat is het enige dat telt.
Oud 20 januari 2021, 06:56   #492
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moest het nu nog dodelijk zijn voor kinderen zou ik het begrijpen, niet dit.
Na een jaar nog niet door dat alles draait om overbelasting? Genoeg bedden + personeel hebben

20 000 x 7 =? Daar zaten we apqua weekgeniddelde
Ca 20% van die groep zal medische zorgen nodig hebben. 25000 man
5000 zal in de kliniek belanden en 500 op deic en erger.

Doet dat x4 en ge hebt cijfers voor een maand

Dit zijn cijfers met brakke maatregelen in mijn ogen, volgens patje moogt ge niets doen. Volg hem en die 20 000 zijn er snel 100 000 of meer

Werkenden gaan niet dood maar velen zullen maanden buiten strijd zijn. Voor die economische kost zou patje, als rechtgeaarde ultraliberaal
, bang moeten zijn
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 07:08   #493
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zijn cijfers met brakke maatregelen in mijn ogen, volgens patje moogt ge niets doen. Volg hem en die 20 000 zijn er snel 100 000 of meer
Ge doet een Zweeds Fergusonneke. Met vergelijkbare cijfers: 100 000 doden. Alsof mensen zich niet zouden aanpassen aan het idee dat ze niet zullen verzorgd worden, en dus wat voorzichtiger worden.

Maar mijn punt is dat ZELFS voor 100 000 doden ge zo een moppen niet uithaalt met de maatschappij: die kan PERFECT VOORT zonder die 100 000.

Vandaar dat er geen sanitaire crisis is. Er is geen sanitair gebeuren dat de MAATSCHAPPIJ zou ontwrichten. Want zelfs alle doden en zwaar zieken en kreupelen van corona zijn te laag in aantal om aan het gros van de mensen die niet dood en kreupel zijn, te beletten van zich verder goed te amuseren en de maatschappij draaiende te houden.

Het is een beetje als een feest van 100 man stil leggen omdat er anders 2 van dood zullen gaan. Nee, de 98 anderen die niet dood gaan zijn in staat om verder te feesten zonder die 2 he ! Dus is er geen crisis.

Er zou een crisis zijn mochten er zoveel belangrijke doden vallen dat het feest naar de knoppen is, omdat er belangrijke onderdelen die nodig zijn voor het feest, door de ziekte dood gegaan zijn. Als alle leuke meisjes dood zijn, dan is het feest ook voorbij, bijvoorbeeld Maar dat is het geval niet.

De maatschappij kan voort en kan heel goed voort zelfs al vallen er veschillende 100 000 doden door corona. Omdat het meestal inactieven zijn die nergens iets kapot doen door er niet meer te zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2021 om 07:20.
Oud 20 januari 2021, 07:42   #494
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat angst dom maakt. Er zijn hier verschillende posters op het forum waar uit hun voorgeschiedenis blijkt dat het bijzonder intelligente mensen zijn, met een wetenschappelijke vorming, die nu hersenloos zonder nadenken in de propaganda trappen.

Natuurlijk is het zo dat men dat niet altijd moet afdoen als "dom". Er kan een visie op de wereld bestaan waarbij het hoogste goed in de maatschappij "zes maanden extra leven van een bejaarde" is, een inzicht waartoe ze gekomen zijn nadat corona de ronde deed, en waarvan ze het belang niet ingezien hadden toen er griep was. Misschien uit onwetendheid over de dodelijkheid van griep of zo. Je kan inderdaad de levensbeschouwing aangedaan zijn dat uw gans leven enkel maar dient om "zes maanden extra als ouwe pee of mee" te leven ; dat uw gans streven is om er een paar maanden bij te doen, onafhankelijk van wat een snertleven ge U daarvoor aandoet. Dat is misschien zelfs gangbaarder dan men denkt, als men ziet hoeveel mensen fortuinen willen vergaren voor hun ouwe dag, en gierig leven, om er toch maar een paar maanden of zo bij te doen. Je kan de mening toegedaan zijn dat de enige belangrijke dag in uw leven, de laatste dag is en dat daar gans uw leven voor opgeofferd mag worden qua fun. In die visie hebben zij gelijk natuurlijk. De jeugd en de mensen die nu een jaar goed leven verloren hebben, gaan toch ook een laatste ouwe dag kennen, en dat is het enige dat telt.
Het gaat niet zozeer over de ethische keuzes, want daar is een mens sowieso zeer slecht in. Een beetje emotie en hij kan niet meer rationeel denken

Het gaat zelfs niet over het beleid, want ik kan er nog wel inkomen dat je werkelijk gelooft dat een strenge lockdown iets gaat oplossen.

Het gaat over mensen die hier nog altijd komen beweren dat skireizen voor besmettingen zorgen, over mensen die niet weten dat er een incubatietijd is, over mensen die geen flauw benul hebben hoe exponentiële groei werkt, over mensen die nog altijd spreken over dodencijfers van 10 keer het reëele.

En die komen hier dan met stelligste zekerheid hun dwaze onzin verkondigen.
Oud 20 januari 2021, 08:08   #495
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom dan wel niet ? Hadden die kinderen dan geen ouders die eventueel besmet zijn ?
Blijkbaar toch niet zo veel.

Het UZA bleef gewoon doorwerken.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 09:17   #496
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar toch niet zo veel.

Het UZA bleef gewoon doorwerken.
Oeioeioei, en als er daar een besmette zou rondlopen, wat dan ?
Oud 20 januari 2021, 09:19   #497
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over mensen die hier nog altijd komen beweren dat skireizen voor besmettingen zorgen, over mensen die niet weten dat er een incubatietijd is, over mensen die geen flauw benul hebben hoe exponentiële groei werkt, over mensen die nog altijd spreken over dodencijfers van 10 keer het reëele.

En die komen hier dan met stelligste zekerheid hun dwaze onzin verkondigen.
Men dient dan ook wel toe te geven dat er niet de minste poging ondernomen wordt vanuit "officiele" communicatie om dat recht te trekken he, in tegendeel. Officiele communicatie zijn vaak de voornaamste bron van dat fake news.
Oud 20 januari 2021, 09:28   #498
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Men dient dan ook wel toe te geven dat er niet de minste poging ondernomen wordt vanuit "officiele" communicatie om dat recht te trekken he, in tegendeel. Officiele communicatie zijn vaak de voornaamste bron van dat fake news.
Dat klopt.

Maar als je hen hier al 10 keer na elkaar met de neus op de harde feiten drukt, ze al 10 keer hebt uitgelegd waarom hetgeen ze beweren niet klopt,
en de dag nadien komen ze voor de 11e keer weer dezelfde onzin verkondigen, dan begin ik me toch af te vragen wat er juist scheelt met hun hersenen.

Je kan fout geïnformeerd zijn, maar een hoop mensen hier kiezen er bewust voor om fout geïnformeerd te blijven.
Oud 20 januari 2021, 09:31   #499
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als je hen hier al 10 keer na elkaar met de neus op de harde feiten drukt, ze al 10 keer hebt uitgelegd waarom hetgeen ze beweren niet klopt,
en de dag nadien komen ze voor de 11e keer weer dezelfde onzin verkondigen, dan begin ik me toch af te vragen wat er juist scheelt met hun hersenen.
Opgegroeid met het gezagsargument. En het idee zelf dat het gezag zo grof zou liegen, is psychologisch te destructief. Eigen denken is enkel maar goed om het gezagsargument beter te begrijpen, nooit om er tegen in te gaan.

Het zijn mensen die het gezag beschouwen als een check op hun eigen denken, niet omgekeerd. Hun eigen denken is "juist" als het door gezagsargumenten ondersteund wordt. Zoniet zullen ze wel mis zijn zekers.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2021 om 09:32.
Oud 20 januari 2021, 09:31   #500
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard
Ook jij snapt het concept exponentieel duidelijk niet
Ik snap het wel hoor. Ik maak me echter enkel zorgen over exponentiële verspreiding van echt gevaarlijke ziektes.

En in elke gemeente zal men nu wel iemand vinden die de 'Britse variant' (nu mogen we plots spreken over Brits, terwijl spreken over het Chinees virus foei was) heeft. Waarom dan niet gewoon heel België in quarantaine?

En waarom zou een besmette 'reiziger' wel voor een waanzinnige paniekreactie zorgen en een besmette niet-reiziger niet?

Het voorbeeld is hier al enkele malen gegeven in verschillende vormen, maar zal het nog eens herhalen:

Als mijn buurman de Britse variant heeft, wat maakt het dan (op vlak van verspreiding, gevaar, noodzaak tot quarantaine...) uit of hij deze besmetting heeft opgelopen op reis of hier?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2021 om 09:34.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be