Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2021, 11:15   #461
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Vreemd hoe mensen kunnen staan roepen en tegelijkertijd beweren dat er niemand staat te roepen.
Je kunt het geen cognitieve dissonantie noemen, het lijkt eerder op schizofrenie of dementie.

Daar zullen nog veel studies naar gedaan kunnen worden.
Als ik me niet vergis ben jij een dertiger.

Toen ik 19 was en student vond ik iemand van uw leeftijd een oude vent. Dus in de ogen van de jongeren ben jij ook een oude zaag.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 11:19   #462
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Voor wie doen we al die maatregelen? De mensen uit rusthuizen willen contact met familie en door ze dat te ontzeggen willen ze meer dan ooit dood, het is contraproductief.
Ik denk alleen voor de leeftijdsgroep die hier ook zit te toeteren voor meer maatregelen, de babyboom generatie, ik schat ze tussen 63 en 78. De mannen die net op pensioen zijn gegaan en die nu bang hebben dat ze aan het virus gaan sterven en zo niet van hun pensioen kunnen genieten. Wel ondertussen altijd de grote lusten gehad.
De meest kwetsbare ouderen vragen er inderdaad niet om.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 11:37   #463
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En hoeveel jongeren dan bedoel ik echte jongeren van 18 en 20 jaar en geen dertigers zoals jij en of Houzee zitten hier te bleiten en te klagen en te zuchten dat ze de maatregels te streng vinden ??

Blijkbaar vinden dan een miljoen studenten die maatregels niet te streng want ik hoor ze niet en al zeker niet roepen.

Voor een student van 18 ben jij ook een oude mens vergeet dat niet.

Ik heb hier amper iets gelezen van studenten.
Veel jongeren negeren de maatregelen gewoon.

De -25-ers die ik ken, hebben stuk voor stuk oudjaar gevierd met een groep vrienden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 11:40   #464
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik denk alleen voor de leeftijdsgroep die hier ook zit te toeteren voor meer maatregelen, de babyboom generatie, ik schat ze tussen 63 en 78. De mannen die net op pensioen zijn gegaan en die nu bang hebben dat ze aan het virus gaan sterven en zo niet van hun pensioen kunnen genieten. Wel ondertussen altijd de grote lusten gehad.
De meest kwetsbare ouderen vragen er inderdaad niet om.
Jij kan en mag denken wat je wil. In feite is dat totaal onbelangrijk en voor geen centimeter onderbouwd. Iedereen denkt wel iets.

Ik merk dat de maatregelen die overal worden genomen vooral worden genomen door mensen op middelbare leeftijd.

Uw corona commissaris is een dertiger uw eerste minister een veertiger net als uw minister van binnenlandse zaken.

U bent waarschijnlijk ouder dan Macron de Franse President.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2021 om 11:40.
Oud 19 januari 2021, 11:42   #465
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Veel jongeren negeren de maatregelen gewoon.

De -25-ers die ik ken, hebben stuk voor stuk oudjaar gevierd met een groep vrienden.
Dus zoals ik schreef die bleiten niet om de maatregelen .

Goed zo . Dan hoeven we ze niet langer te beklagen. Het leven gaat zijn gewone gangetje voor hun.

Geen psychische klachten noch zelfmoorden in het verschiet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2021 om 11:45.
Oud 19 januari 2021, 11:51   #466
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis ben jij een dertiger.

Toen ik 19 was en student vond ik iemand van uw leeftijd een oude vent. Dus in de ogen van de jongeren ben jij ook een oude zaag.
Dat klopt, ik ben mij daar van bewust. Ik behoor al niet meer tot de jeugd. maar daar ging het niet over he.

U beweert dat er geen ouderen op het internet zitten terwijl u zelf een oudere op het internet bent. U beweert dat het niet de ouderen zijn die vragen om maatregelen terwijl u zelf een oudere bent die vraagt om maatregelen.

Ik weet wel dat we allemaal denken dat we nog jong zijn en dat oud zijn vooral perceptie van anderen is. Maar objectief gezien ben jij in deze maatschappij een "oudere".

Citaat:
Jij kan en mag denken wat je wil. In feite is dat totaal onbelangrijk en voor geen centimeter onderbouwd. Iedereen denkt wel iets.

Ik merk dat de maatregelen die overal worden genomen vooral worden genomen door mensen op middelbare leeftijd.

Uw corona commissaris is een dertiger uw eerste minister een veertiger net als uw minister van binnenlandse zaken.

U bent waarschijnlijk ouder dan Macron de Franse President.
En hoewel jij dat vanuit uw eigen leeftijd allemaal ziet als jongeren, zijn dat dus allemaal geen jonge mensen meer.

Laatst gewijzigd door denkimi : 19 januari 2021 om 11:55.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 11:55   #467
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus zoals ik schreef die bleiten niet om de maatregelen .

Goed zo . Dan hoeven we ze niet langer te beklagen. Het leven gaat zijn gewone gangetje voor hun.

Geen psychische klachten noch zelfmoorden in het verschiet.
Ik noteer: om psychische klachten te vermijden, negeer je best de coronaregels.

Het is trouwens niet omdat ze bepaalde coronamaatregelen kunnen omzeilen, dat dat bij alles lukt hé. Bovendien zullen veel jongeren dit eenvoudigweg niet durven.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 11:57   #468
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is trouwens niet omdat ze bepaalde coronamaatregelen kunnen omzeilen, dat dat bij alles lukt hé. Bovendien zullen veel jongeren dit eenvoudigweg niet durven.
Het probleem is vooral dat alles gesloten is. Je kunt wel samen komen om iets te doen maar je kan geen enkele activiteit doen. Zowat alles wat leuk is voor actieve mensen is verboden. Er zijn maar 3 sporten die ik doe en die zijn alle 3 onmogelijk gemaakt op dit moment.

Laatst gewijzigd door denkimi : 19 januari 2021 om 11:58.
Oud 19 januari 2021, 11:58   #469
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet wel dat we allemaal denken dat we nog jong zijn en dat oud zijn vooral perceptie van anderen is. Maar objectief gezien ben jij in deze maatschappij een "oudere".

Kan allemaal zijn maar jij bent ook geen jongere meer. Jij bent een leeftijdsgenoot van de mensen die de maatregelen nemen.
Oud 19 januari 2021, 12:02   #470
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die die jij kent die durven het wel.

Die die jij kent zullen geen last hebben van psychische klachten.

De anderen ken je niet en blijft het dus gissen.

Het leven is weer eens aan de durvers. De angsthazen hebben ongelijk.
Oud 19 januari 2021, 12:06   #471
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is vooral dat alles gesloten is. Je kunt wel samen komen om iets te doen maar je kan geen enkele activiteit doen. Zowat alles wat leuk is voor actieve mensen is verboden. Er zijn maar 3 sporten die ik doe en die zijn alle 3 onmogelijk gemaakt op dit moment.
Ja dat is het geval voor veel mensen. Echter zijn er miljoenen mensen over gans de wereld die nog nooit een fitness zaal skipiste of koersfiets hebben gezien van nabij.
Ze wonen in streken of gebieden waar dat niet voorhanden is en of ze hebben er de middelen niet voor.

Het kan lastig zijn maar niet onoverkomelijk.
Oud 19 januari 2021, 19:40   #472
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We zien daar puur een gemaatregel effect. Er zijn daar geen 5000 doden. Er zijn daar 5000 mensen die gepest worden door het gemaatregel, meer niet.

En denk jij dat het enkel reizigers zijn die besmette kinderen kunnen hebben ?

In welke mate is "door de zotte maatregelen gaat men 5000 mensen pesten omdat er een kleine een snotvalling heeft" een tegenspraak van "je hebt meer kans om dit jaar van kanker gestorven te zijn dan van corona te sterven "?

Je begrijpt toch dat het probleem daar niet "die zieke kleine" is maar wel de maatregelen ?

Er is geen schuld van een kind om een snotvalling aan een andere kleine door te geven he. Als je wilde dat die andere kleine geen snotvalling opdeed, dan moet je die afzonderen van de wereld. Voorgoed. Als je je gaat blootstellen aan anderen, kan je hun ziektes opdoen he.
Die kleine geeft zijn (Corona) "snotvalling" door aan 5 anderen die thuis komen en het ook even doorgeven aan papa mama.
Dezelfde dag zitten we dan reeds aan 15 besmettingen, dat kan wel even aantikken op die manier.
Dat terwijl enkel de vakantie gaande mama de aansteker is en de andere mensen zich niets te verwijten hebben.
Naar school gaan is verplicht, dus die kinderen kunnen niet thuis blijven om niet besmet te raken.
Oud 19 januari 2021, 19:53   #473
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Die kleine geeft zijn (Corona) "snotvalling" door aan 5 anderen die thuis komen en het ook even doorgeven aan papa mama.
Dezelfde dag zitten we dan reeds aan 15 besmettingen, dat kan wel even aantikken op die manier.
Dat terwijl enkel de vakantie gaande mama de aansteker is en de andere mensen zich niets te verwijten hebben.
Naar school gaan is verplicht, dus die kinderen kunnen niet thuis blijven om niet besmet te raken.
Wat is die kleine nu anders als bijvoorbeeld Rousseau die nu positief is?

Die heeft ook vast mensen gezien. Die zijn nu allemaal besmet. De kinderen van deze mensen zullen dan ook wel besmet zijn. Deze zijn ook nog naar school gegaan en waarschijnlijk nog allemaal naar verschillende want zo een politieker die komt nog overal. Dus al die kinderen van al die verschillende scholen zijn nu ook allemaal besmet. Die kinderen hebben waarschijnlijk ook ouders die ook allemaal besmet zijn. Oei, een paar van die ouders hebben ook nog werk en die hebben daar ook de hele boel aangestoken. Al die werknemers van die verschillende bedrijven hebben ook kinderen die nu ook besmet zijn. Die gaan naar weeral andere scholen. Tussen door is er ook ene lomperik die naar zijn bomma is gegaan in de wcz en daar de boel ook in gang heeft gestoken.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 20:54   #474
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan allemaal zijn maar jij bent ook geen jongere meer. Jij bent een leeftijdsgenoot van de mensen die de maatregelen nemen.
Gedeeltelijk, de stomste maatregelen zoals mondmaskers overal en scholen sluiten komt van burgemeesters, gouverneurs en directeurs. Gemiddeld toch van de oudere soort.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 06:21   #475
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Wat is die kleine nu anders als bijvoorbeeld Rousseau die nu positief is?

Die heeft ook vast mensen gezien. Die zijn nu allemaal besmet. De kinderen van deze mensen zullen dan ook wel besmet zijn. Deze zijn ook nog naar school gegaan en waarschijnlijk nog allemaal naar verschillende want zo een politieker die komt nog overal. Dus al die kinderen van al die verschillende scholen zijn nu ook allemaal besmet. Die kinderen hebben waarschijnlijk ook ouders die ook allemaal besmet zijn. Oei, een paar van die ouders hebben ook nog werk en die hebben daar ook de hele boel aangestoken. Al die werknemers van die verschillende bedrijven hebben ook kinderen die nu ook besmet zijn. Die gaan naar weeral andere scholen. Tussen door is er ook ene lomperik die naar zijn bomma is gegaan in de wcz en daar de boel ook in gang heeft gestoken.
Heel juist en laat die snotvalling nu Corona zijn ipv. een snotvalling?
Oud 20 januari 2021, 06:44   #476
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel juist en laat die snotvalling nu Corona zijn ipv. een snotvalling?
Corona IS een snotvalling voor kinderen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 06:47   #477
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Corona IS een snotvalling voor kinderen.
Ze hebben waarschijnlijk meer last van een klassieke snotvalling dan van Corona.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 20 januari 2021 om 06:47.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 06:50   #478
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou een R van 5 zijn in scholen, maar goed, overdrijven kost niks.

Citaat:
Ten eerste duurt het wel 4 of 5 dagen eer een besmette zelf iets kan doorgeven he. Ten tweede is uw R in uw voorbeeld veel te hoog.

Maar ten derde: stel dat al die mensen ziek worden. Wat dan ? Het zijn oftewel kinderen die er niet onder lijden, oftewel redelijk jonge ouders die er meestal ook niet veel last van hebben. Dus van al die mensen gaat er waarschijnlijk niet 1 dood gaan.

Ge moet beseffen dat corona enkel echt gevaarlijk is voor bejaarden. Ja, corona kan mensen van middelbare leeftijd redelijk zeldzaam zwaar ziek maken, maar de kans op sterven is heel klein, en zelfs de meeste mensen op middelbare leeftijd hebben er niet meer last van dan van een stevige griep, meestal zelfs minder. Ja, er zijn er een paar die zullen dood gaan, zoals die aan een hartaanval of een kanker zouden kunnen dood gaan.

Ge moet beseffen dat kinderen en (dus jonge) ouders van kinderen er zo goed als geen last van hebben, op heel uitzonderlijke gevallen na, die evengoed hadden kunnen doodgereden worden.

Er is dus een groep mensen die zich niks van corona zou moeten aantrekken, en dat zijn kinderen en hun redelijk jonge ouders. Het ENIGE dat men hen zou moeten vragen is van voorzichtig te zijn met bejaarden. Met andere woorden, van bejaarden te mijden. En van, als ze dan toch uitzonderlijk bij een bejaarde moeten, zich te testen en voorzorgen te laten nemen door die bejaarde, en geen domme dingen te doen, zoals alle spullen aanraken bij die bejaarde.

Citaat:
Maar waarom precies die vakantie mama. Het kon toch ook de niet-vakantie buurman zijn ? Of beweer jij dat er geen inheemse besmettingen zijn ?

Citaat:
Dat is een vrijheid die men had moeten invoeren he. School gaan is niet verplicht. Zo krijg je een Darwinistisch effect: de bangen worden dom, en gaan nadien minder presteren in de rest van hun leven. Ik ben voorstander dat ge vrij zijt in uw beslissingen, en daar volop de gevolgen van draagt, zodat verkeerde beslissingen zwaar doorwegen in de rest van uw leven en succes. Dat selecteert een voordeel voor goeie beslissingen en geeft een Darwinistisch voordeel aan intelligentie en strategie die werkt.

Wie zo dom is om zijn kleine niet naar school te sturen, terwijl die kleine niks riskeert, en gij heel weinig, die maakt de keuze om een domme kleine op te voeden voor zijn eigen angsten. Ik vind dat prima. Zo krijgen bange mensen domme kinderen die het niet ver schoppen in het leven en Darwin werkt goed.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2021 om 06:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 07:30   #479
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus na 10 maanden constante informatie weet jij nog altijd niet dat er zoiets bestaat als een incubatietijd.

Kies je er nu echt bewust voor om zo onwetend te zijn?
Oud 20 januari 2021, 07:33   #480
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gedeeltelijk, de stomste maatregelen zoals mondmaskers overal en scholen sluiten komt van burgemeesters, gouverneurs en directeurs. Gemiddeld toch van de oudere soort.
De burgemeester van Edegem is een dertiger. Zelfs MVR vond de maatregelen er overdreven.

Een inwoonster van het Vlaamse dorp Edegem maakte een ‘onschuldige skireis’ in de kerstvakantie en liep de Britse coronavariant op. Ze besmette haar dochter en die ging naar school. Gevolg: 5000 mensen moeten in quarantaine. ,,Als iedereen zich aan de regels had gehouden, hadden we dit kunnen vermijden”, is de pijnlijke conclusie van de burgemeester van de gemeente aan de zuidkant van Antwerpen.

En die van Gent is ook een dertiger...besliste dat de overpoort niet meer open mocht.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2021 om 07:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be