![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sleur om den otto op te laden dat is een ander paar mouwen. Nu voorzien werkgevers enkele laadpalen, wat als al de werknemers ...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De terugdraaiende teller was voor de eigenaars (waaronder ik zelf) mooi meegenomen. Maar het net is geen batterij waar je energie in kunt opslaan om later te verbruiken, terwijl net van die functie gebruik gemaakt wordt. Stroom op het net plaatsen om hem nadien te gebruiken. Wie verzon ooit zoiets? Elektrische energie is gebruiksgemakkelijk, maar is ook heel vluchtig, je moet hem gebruiken op het moment dat ie opgewekt wordt, anders is ie weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens Fox zijn prijzen zijn niet correct. Houdt geen rekening met waarvoor je de wagen effectief kan kopen/leasen met korting. Full lease zit ik aan € 850/maand... lees goed full lease ... dus zomerbanden, winterbanden, onderhoud en heel de reutemeteut inbegrepen. Alleen nog brandstof en ad blue inkappen en fini.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 januari 2021 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals ik al aangaf, kmvergoeding en dat ze hun plan trekken. Ze rijden voor mijn part op kippemest, zolang ze er maar geraken. Hoe is hun probleem.
![]() |
#685 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
E-wagens van zijn leven niet.
![]() |
![]() |
#686 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Wetende dat men hier problemen mee kon krijgen) Vandaar dat er een zeer gemakkelijke in heel goedkope oplossing is. 1) Geef voorrang aan iedereen die een DM vraagt 2) Plaats DM's bij diegene zonder invloed op zijn factuur. Daarna kan je bij de PV eigenaars laten plaatsen waar er rekening mee gehouden wordt dat de 'oudste' installaties eerst aan bod komen. Is of was dat nu zo moeilijk? Laatst gewijzigd door De Prof : 21 januari 2021 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 21 januari 2021 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 21 januari 2021 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En indien een goede EV eens (veel) verder rijdt dan 400 km is één korte laadbeurt aan een "Supercharger" ruim voldoende. Want de bestuurder zal zo slim zijn deze keer met een quasi volle batterij thuis te vertrekken (thuis traag opgeladen, dan aansluitend vertrekken). Die korte** koffiepauze 20 minuten en evtl plasje onderweg zal ook elke ICE-rijder niet negeren. Ik neem even een **voorbeeld Amsterdam-Parijs: Model 3 long range Amsterdam, Nederland Lille, France - Lesquin 20 min. laden Parijs, Frankrijk Duur: 6 u (509 km ) Destination Charging-locaties in de buurt weergeven Geschatte brandstofbesparing van € 36 ![]() berekening: https://www.tesla.com/nl_BE/trips#/?...6614,2.3522219 Via https://www.tesla.com/nl_BE/trips Uiteraard doet dat de wagen allemaal zelf. Moest ik telkens naar mijn familie in D rijden (250 km) hoef ik onderweg helemaal niet bijladen, dat doe ik immers op de bestemming. Ook na 1.000 keer heen en weer niet. Of 500.000 km. Nooit. PeterCC, toon me eens een ICE die dat kan. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2021 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De reden is eenvoudig: ze belasten het netwerk maar betalen daar niet voor door hun terugdraaiende teller. Dat moest eerst worden gecorrigeerd. Voor huizen zonder PV maakt het niet zoveel uit of er een analoge dan wel een digitale meter is. Dus geen prioriteit. Nu, toch nog niet. Als iedereen een digitale meter heeft zal dat wel veranderen, want dan gaan we een variabel tarief moeten betalen, variabel per uur of per minuut of per seconde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Minister
|
![]() Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat off-grid gaan met een combinatie van zonnepanelen en een batterijpakket in de praktijk onbetaalbaar is.
Nu was ik wat aan het rekenen met waterstof als opslagmedium. Dat valt niet mee, en dan ben ik nog niet eens aan een prijscalculatie toe. Het eerste grote nadeel is het lage rendement van zo een systeem. Een brandstofcel haalt maar iets van 50% rendement (als er al commerciëel verkrijgbare zijn die dat halen). Elektrolyse haalt ook maar iets van 70%, en dan nog, en om de waterstof op te sparen heb je een compressor nodig die ook nog eens met 10% van de energie gaat lopen. Alles samen een energierendement van ongeveer 30%, en ik twijfel eraan of dat in de praktijk haalbaar zal zijn. Eerste conclusie: om een bepaalde wintervoorraad op te bouwen, vb 2000kWh moet je minstens 3 keer zoveel energie opwekken om in het systeem te pompen. Dat gaat het hem ook niet worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Subsidieregelingen aan 10 keer de marktprijs? Voor mij was het toen al duidelijk: dit wordt foute boel. En ik ben er ver van weggebleven. Collega's zijn er toen wel ingestapt en waren er zeker van dat de overheid haar beloftes zou inlossen. Wat ik nogal naïef vond. Als het over geld gaat is een overheid nooit te vertrouwen. Maar die eerste generatie heeft haar opbrengst wel gehad denk ik, achteraf bekeken. Nu met meer recente installaties gaat het helemaal fout. Een overheid die beloftes maakt die buiten haar bevoegdheid vallen. Wat moet je daar van denken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#697 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moet je wel een echte auto met dieselmotor kopen en geen kutauto van Tesla...
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 januari 2021 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan zijn voor vele de huidige problemen van de baan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
Staatssecretaris
|
![]() Nu ik mijn warmtepomp door overheid vaarwel heb moeten zeggen toch een herschikking gedaan van verbruikers, met 8,3 kwp heb ik vandaag op westkant tussen 12 uur tot 16 uur de elektrische boiler naar 100% gebracht en vaatwasser gebruikt .
Normaal gebeurd dit s'nachts met een stroomafname van 6 kwh Stroomafname van net op 24 uur kleine 4,6 kwh (droogkast/koken en media) Als die trend doortrekt ga ik 4000 kwh en meer per jaar injecteren, zonde zonde investering warmtepomp nutteloos .(ga geen 4000 kwh kopen* Hoe gaat Vlaamse regering een oplossing bieden van deel installatie die niet meer rendabel is? *rekening is snel gemaakt 4000 kwh x 0,25 euro = 1000 euro of 1200 m3 aardgas=360 euro. Laatst gewijzigd door Deo : 21 januari 2021 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je berekeningen zijn correct, 30 % efficientie is zowat het maximaal haalbare efficientie van waterstof. Erbarmelijk ivg met batterijen. |
|
![]() |
![]() |